Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
    Ik weet niet waar ge die bedragen vandaan haalt, maar ik ken weinig tot geen pas afgestudeerden met een universitair diploma die 2000 euro netto verdienen. Ik denk dat 1500 euro eerder de norm zal zijn, al dan niet met wagen en tankkaart.
    Van mijn 4 kinderen, alle universitair en op 1 na (stagiair advocatuur) begin salaris van boven de 2.000 euro. Dan hebben we het over een Neuroloog, Bedrijfsrevisor en Handelsingenieur. PS, die advocaat ging er met zijn verplichte pro-deo's ook over.

En van alle universitaire ( Burgelijke en Handels ir's) die hier op ons werk beginnen. Zeker na het eerste opleidingsjaar.

Dat zijn mijn betrouwbare bronnen.
    Last edited by ; 11/08/2012, 13:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Eerlijk, ja. Gelukkig maar 5.000 euro in rook zien opgaan. Al doende leert men.
      Neenee, dat geld op 30min verdienen, niet investeren in L&H.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        je rekening klopt totaal niet, als je de wagen privé koopt is er al geen VAA ;-) , en wie slim is doet het zo , koop bv een porsche (lage CO2) 100000 euro , rij er 2 jaar en 40000km mee en verkoop die terug voor 85000euro ( realistische cijfers ) die wagen heeft je dan in aankoop 625euro/maand gekost, reken taks en onderhoud ( slechts 1 onderhoudsbeurt nodig op 40.000km ) en dan heb je voor 700euro/maand een 100.000euro sportwagen voor de deur
        Ampire zijn rekening klopte beter dan de jouwe
        't Was kiezen: ofwel deel van mijn gebouw verkopen om alzo de inkomsten als huur kwijt te zijn, ofwel blijven 5-cijferige bedragen afdokken aan personenbelasting, ofwel nen dikke Porsche kopen.
        Oja, en ik weet ook niet hoe 't komt maar de verzekering voor de nieuwe komt op een goei 2000 Euro, all risk met een vrijstelling van 250 Euro...
        Last edited by Tilt!; 11/08/2012, 14:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Neenee, dat geld op 30min verdienen, niet investeren in L&H.
          je verdiende dat geld door in L&H te investeren... of dat was toch de bedoeling.

Comment

• [QUOTE=seperator;4938536]Het gemiddelde inkomen van alle arbeiders ( incl. bediende, kaderleden, directie)

Mensen in de volcontinu verdienen gemiddeld 5.810 euro bruto/maand.
            De 9 to 5 jobs liggen gemiddeld op 5.720 euro bruto/maand (hier zitten ook de ir. en managers in )

Het laagste salaris is 2.845 euro bruto/maand en het hoogste is 21.560 euro bruto/maand.

Er is geen geheimhouding, ieder weet ieders salaris. 21% van de werknemers liggen boven het gemiddelde. Inclusief mezelf.

Klopt dat beeld ook voor andere bedrijven. Niemand ook de topmanager niet heeft een wagen van het bedrijf. Het bedrijf heeft wel 11 wagens ter beschikking voor verplaatsingen.[/QUOTE
            Gemiddeld 5810 euro/bruto/maand en wie maakt je dat wijs? Mijn zoon, master in de ingenieurswetenschappen chemische technologie ( ir dus), werkzaam in het buitenland komt lang niet aan dit bedrag. Graag een beetje uitleg over uw cijfers?
            truth is in the eye of the beholder

Comment

• [QUOTE=ro80;4939291]
              Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
              Het gemiddelde inkomen van alle arbeiders ( incl. bediende, kaderleden, directie)

Mensen in de volcontinu verdienen gemiddeld 5.810 euro bruto/maand.
              De 9 to 5 jobs liggen gemiddeld op 5.720 euro bruto/maand (hier zitten ook de ir. en managers in )

Het laagste salaris is 2.845 euro bruto/maand en het hoogste is 21.560 euro bruto/maand.

Er is geen geheimhouding, ieder weet ieders salaris. 21% van de werknemers liggen boven het gemiddelde. Inclusief mezelf.

Klopt dat beeld ook voor andere bedrijven. Niemand ook de topmanager niet heeft een wagen van het bedrijf. Het bedrijf heeft wel 11 wagens ter beschikking voor verplaatsingen.[/QUOTE
              Gemiddeld 5810 euro/bruto/maand en wie maakt je dat wijs? Mijn zoon, master in de ingenieurswetenschappen chemische technologie ( ir dus), werkzaam in het buitenland komt lang niet aan dit bedrag. Graag een beetje uitleg over uw cijfers?
              Er zijn weer een hoop misverstanden. Ik had het over de gemiddelde salarissen. Stel 10 personen hebben 2.500 euro en die ene top manager heeft 22.000 euro. Gemiddeld maakt dit ((10 * 2500) + (1 * 22000)) / 11 = 4.272 euro. En dan had ik het over bruto salarissen. Wat ik wilde aantonen is dat door die top salarissen het gemiddelde enorm te hoogte in getrokken wordt.

Comment

• Zie je wel dat het niet realistisch is en met 2 maten en gewichten berekend worden... Haal het topsalaris eruit en de rest zal er al heel wat "normaler" uitzien. Met cijfers kan je veel.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.

hier zijn enkele vb te vinden van wat er in verschillende sectoren te verdienen is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scalle123 Bekijk Berichten
                    http://www.vacature.com/carriere/salaris/salariswatcher
                    hier zijn enkele vb te vinden van wat er in verschillende sectoren te verdienen is
                    Dat ziet er al wat meer "doorsneeachtig" uit. Alhoewel ik hier & daar toch wel even mijn wenkbrouwen moest fronsen.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Om nog wat vuur op het topic te brengen ...
                      voorbeeld van afgunstbelasting: Audi A8 3.2 TFSI, 3 jaar oud aan nog geen 30k (maar komt van 104k). VAA: 13k/jaar ! One day...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Dat ziet er al wat meer "doorsneeachtig" uit. Alhoewel ik hier & daar toch wel even mijn wenkbrouwen moest fronsen.
                        idd. ik had het geluk een redelijk hoog loon te hebben voor beginners. ik had € 2.100 bruto + € 6 maatlijdcheques per dag. voor een gewone bediende job van 08.00uur tot 16.00uur ( ik zat er nu wel van 07.30 tot 17.30u of later ma bon ). Vorige week een eerste gesprek gehad bij een bedrijf in de medische sector voor dezelfde functie en die gaven € 300 bruto minder per maand.
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                          ik denk toch dat dit juist is
                          trouwens als kollega's naar het buitenland worden gestuurd, betalen ze nog een stuk meer (normaal 2012, mijn bedrijf = brutto gelijk aan netto)

Comment

• kijk es aan!

Hoeveel arme zelfstandigen er zijn, is onduidelijk. Theore­tisch gaat het om 30 procent, maar feitelijk om 15 procent, zegt Unizo. Het kleinere NSZ houdt het op 18 procent.
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• kijk eens aan!

En maandag iedereen kwaad dat Coene de waarheid sprak .. als dat al nietmeer mag in een democratie ...
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                kijk eens aan!

En maandag iedereen kwaad dat Coene de waarheid sprak .. als dat al nietmeer mag in een democratie ...
                                Al die miserie zat eraan te komen .... als ge de voorbije maanden 500 miljoen euro minder ophaalt aan bedrijfsvoorheffing en 140 miljoen minder aan voorafbetalingen van vennootschappen, dan kunt ge de bui toch al zien hangen.... ik en vele anderen hadden het al in de mot, Di Rupo blijkbaar niet...

Artikels van 31 mei hieronder!!!

De federale regering komt momenteel niet de problemen door tegenvallende belastinginkomsten. Dat stelt de FOD Financiën in een reactie op een artikel in Het Laatste Nieuws.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                  Om nog wat vuur op het topic te brengen ...
                                  voorbeeld van afgunstbelasting: Audi A8 3.2 TFSI, 3 jaar oud aan nog geen 30k (maar komt van 104k). VAA: 13k/jaar ! One day...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                    De lonen voor privé personen die hier vermeld worden kunnen niet meer gecatalogeerd worden onder 'normaal' en zou ik zelfs met een hele grote korrel zout nemen.
                                    Akkoord, de verloning in bepaalde sectoren is een pak hoger (chemie, petro-chemie,...), dat is algemeen geweten. Maar om te lezen dat een 9 to 5 job gemakkelijk 2000 euro netto verdient dat geloof ik voor geen meter.
                                    En wat dan met Jan met de pet die meerdere keren per jaar een vliegvakantie neemt. Neem de totale uitstoot daarvan en vergelijk dit eens met de extra uitstoot die een 'sport' wagen met zich meebrengt. Moest men die oefening ne keer maken ... . Sorry hoor, maar maak alle (!) verkeer gewoon duurder en beperk de aftrekbaarheid tot een maximaal forfait. Als tegenprestatie schaft de staat alle belastingen op wagens, inverkeersstelling, ... af en vervangt ze deze door een correcte heffing op basis van km's en uitstoot. En wat is daar volgens mij het meest geschikt voor ? Juist ja ... de brandstofprijzen verhogen. Simpeler kan het niet zijn. Voor mijn part zelfs verdubbelen. Wagens die meer verbruiken en meer km's doen, verbruiken, en vervuilen dus meer. Ik rij zelf 45.000 km per jaar en heb er als dusdanig geen probleem dat ik ook een grotere bijdrage dien te leveren. Maar belast me toch aub niet op het feit dat ik confortabel en veilig de weg op wil. Het is mijn beslissing om een duurdere wagen te kopen, maar door de aftrekbaarheid te beperken tot een maximaal forfait hoeft dit niet tot afgunst van eender wie te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                                      En wat dan met Jan met de pet die meerdere keren per jaar een vliegvakantie neemt.
                                      Iemand die enkele keren per jaar met het vliegtuig op vakantie gaat noem ik nu toch niet echt een 'Jan met de pet hoor'.

Comment

• Het is afdoende duidelijk dat de grootste motivator van deze beslissing jaloezie is, in combinatie met een politiek bestel zonder enig psychologisch inzicht omdat ze ontzettend ver van de mensen staan.

Dat dit de veiligheid van het totale wagenpark niet ten goede komt zou ook wel eens best kunnen ! Om niet te zeggen dat het ook zo is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
                                          Als tegenprestatie schaft de staat alle belastingen op wagens, inverkeersstelling, ... af en vervangt ze deze door een correcte heffing op basis van km's en uitstoot. En wat is daar volgens mij het meest geschikt voor ? Juist ja ... de brandstofprijzen verhogen. Simpeler kan het niet zijn. Voor mijn part zelfs verdubbelen. Wagens die meer verbruiken en meer km's doen, verbruiken, en vervuilen dus meer. Ik rij zelf 45.000 km per jaar en heb er als dusdanig geen probleem dat ik ook een grotere bijdrage dien te leveren. Maar belast me toch aub niet op het feit dat ik confortabel en veilig de weg op wil.
                                          ik kan mij hier wel in vinden imo, ik doe 45 a 50k km per jaar en wil gerust belastingen betalen maar langs de andere kant ook niet. Want hoe onze wegen eruit zien tegenwoordig vraag ik mij serieus af waar dat geld naartoe gaat. Maar goed dat is offtopic.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X