Oorspronkelijk geplaatst door dbr2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Ecologie is een zeer dankbaar onderwerp voor de media...
Nieuws of geen nieuws, het TV-journaal duurt altijd dezelfde tijd, en moet gevuld worden
Dus krijgen wij regelmatig dezelfde informatie met dezelfde beelden (je weet wel, dat klein beertje op zijn stukje smeltend ijs ;-) of de stukken gletsjer die in de zee vallen....)
Een opwarming van het klimaat gebeurde reeds begin van de tweede millenium, weet iemand wat de mens toen heeft gedaan om dit te veroorzaken ?
Rond de 15de eeuw was Brugge een zeehaven en de kuststrook ging van Westende naar Oostende, de benaming bevestigt dit, maar wij verhogen de stranden uit vrees voor een stijging van de zeespiegel met een paar centimeters per zoveel jaren... Terloops, het verschil tussen hoog en laag water is 4 meters
Comment
-
-
Vraag voor de kenners ( boekhouder is nogal vaag )
Mijn zoon heeft volgende maand zijn M135i.
Wat is het beste ? (hij doet 24000 Km/jaar, 80% werk)
- inschrijven op BVBA en VAA betalen
- gedeeltelijk kapitaal uit BVBA halen (en belasting op betalen) en prive inschrijvenBMW 428i xDrive Gran Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Bekijk BerichtenVraag voor de kenners ( boekhouder is nogal vaag )
- gedeeltelijk kapitaal uit BVBA halen (en belasting op betalen) en prive inschrijven
Je punt twee is onduidelijk.
Als het echt over maatschappelijk kapitaal gaat, en dat is beschikbaar zonder onder het wettelijk minimum te zakken, dan is dat belastingsvrij en duidelijk de beste weg (zonder rekening te houden met de nood aan maatschappelijk kapitaal voor leverage/leningen, notionele intrestaftrek etc.
Als het gewoon gaat om 'geld onttrekken' aan de vennootschap, dan hangt het er van af op welke manier. Loon, dividend etc zullen een pak kosten, wat mogelijks niet opweegt tegen de VAA. Hoe lang houdt hij die kar bij? Renting? Termijn? Privé overkopen later?
Bij het in de vennootschap houden doet die werk/privé verhouding er niet toe. Bij privé gebruik wel, maar dan moet je een serieuze administratie bijhouden voor het aanrekenen van je beroepskilometers.
Ik begrijp waarom je boekhouder vaag is.
Algemeen gezien is de kar in de vennootschap houden + VAA nog steeds goedkoper dan volledig privé financieren. Al dan niet via onttrekking aan de vennootschap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Bekijk BerichtenVraag voor de kenners ( boekhouder is nogal vaag )
.
- gedeeltelijk kapitaal uit BVBA halen (en belasting op betalen) en prive inschrijven
Inruilen voor een gelijkaardige 116d lijkt met het voordeligste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEcologie is een zeer dankbaar onderwerp voor de media...
Nieuws of geen nieuws, het TV-journaal duurt altijd dezelfde tijd, en moet gevuld worden
Dus krijgen wij regelmatig dezelfde informatie met dezelfde beelden (je weet wel, dat klein beertje op zijn stukje smeltend ijs ;-) of de stukken gletsjer die in de zee vallen....)
Een opwarming van het klimaat gebeurde reeds begin van de tweede millenium, weet iemand wat de mens toen heeft gedaan om dit te veroorzaken ?
Rond de 15de eeuw was Brugge een zeehaven en de kuststrook ging van Westende naar Oostende, de benaming bevestigt dit, maar wij verhogen de stranden uit vrees voor een stijging van de zeespiegel met een paar centimeters per zoveel jaren... Terloops, het verschil tussen hoog en laag water is 4 meters
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEcologie is een zeer dankbaar onderwerp voor de media...
Extreme weersfenomenen als hittegolven en overstromingen die zich de afgelopen 10 jaar over heel de aarde voordeden, zijn wel degelijk een gevolg van de opwarming van de aarde.
Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van het Potsdam Institute for Climate Impact Research.
De wetenschappers hebben bewijzen dat sommige types van extreme hittegolven en regenbuien te maken hebben met de invloed van de mens op het klimaat.
Volgens de hoofdauteur van de studie, Dim Coumo, zijn de recente weerrecords niet meer normaal.
Ik blijf het vreemd vinden dat er nog twijfelaars zijn als die zelfs onder de Amerikaanse wetenschappers niet meer zijn.
Vele denken waarschijnlijk als het mij maar goed gaat, die na ons komen moeten onze problemen maar oplossen, dat is mijn pakkie-an niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenJa ieder zijn overtuiging,persoonlijk komt bij mij al die groene zever al lang mijn strot uit,gewoon een dikke commerce,maar das mijn mening natuurlijk
Waarom zijn er mensen die vervuilen niet erg vinden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenWaarom zijn er mensen die geen waarde hechten aan zuiver water, propere lucht en een gezonde bodem?
Waarom zijn er mensen die vervuilen niet erg vinden?
Waarom geeft men lokale productie geen voordelen ipv alles uit bovengenoemde landen met vervuilende transporten naar hier te brengen, bovendien dus geproduceerd in extreem vervuilende landen?
Waarom belasten ze ons kapot en doen ze daar niks aan?
Waarom moeten wij heiliger dan de paus zijn?
Waarom worden oude zeer vervuilende auto's niet meer belast dan nieuwe schonere wagens, wetende dat fijn stof killer nummer is?
Waarom wordt diesel jaren aan stuk gepromoot tov benzine? (uit milieu overwegingen? Mooi voorbeeld van de staat )
Zo kan je blijven doorgaan.
Terugkoppelend naar het VAA: door die maatregel vervuil ik een pak meer dan ervoor met mijn oude diesel die lekker veel fijn stof blaast.Last edited by Jokke_vlo; 17/08/2012, 18:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWaarom heft men geen belastingen op producten die gemaakt worden in landen waar men daar TOTAAL niet van wakker ligt?
Waarom geeft men lokale productie geen voordelen ipv alles uit bovengenoemde landen met vervuilende transporten naar hier te brengen, bovendien dus geproduceerd in extreem vervuilende landen?
Waarom worden oude zeer vervuilende auto's niet meer belast dan nieuwe schonere wagens, wetende dat fijn stof killer nummer is?
Terugkoppelend naar het VAA: door die maatregel vervuil ik een pak meer dan ervoor met mijn oude diesel die lekker veel fijn stof blaast.
Dat je meer vervuild door de VAA? Dit had ook anders gekund, dat weet je ook wel. Waarom moest het een oude diesel zijn?
Die VAA is ook geen groene taks, maar eerder een jaloezie taks. Men mag voor mij gerust milieuonvriendelijke wagens dubbel en dik aanpakken, maar dan wel voor iedereen en niet alleen op wagens die voor het beroep gebruikt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenInruilen voor een gelijkaardige 116d lijkt met het voordeligste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichtenoff topic, maar toch
Extreme weersfenomenen als hittegolven en overstromingen die zich de afgelopen 10 jaar over heel de aarde voordeden, zijn wel degelijk een gevolg van de opwarming van de aarde.
Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van het Potsdam Institute for Climate Impact Research.
De wetenschappers hebben bewijzen dat sommige types van extreme hittegolven en regenbuien te maken hebben met de invloed van de mens op het klimaat.
Volgens de hoofdauteur van de studie, Dim Coumo, zijn de recente weerrecords niet meer normaal.
Ik blijf het vreemd vinden dat er nog twijfelaars zijn als die zelfs onder de Amerikaanse wetenschappers niet meer zijn.
Vele denken waarschijnlijk als het mij maar goed gaat, die na ons komen moeten onze problemen maar oplossen, dat is mijn pakkie-an niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDat is wel geen echte verbetering van je ecologische voetafdruk. Ik had hier nu toch verwacht dat je een hybride of electrische wagen zou aanraden........
Comment
-
De marginaal met z'n 25 jaar oude Ford Sierra 2.3 diesel stoot 10 keer meer fijn stof uit dan mijn BMW van 40.000 euro met z'n roetfilter. Ik betaal 400 euro elk jaar, dat die gast nu maar eens 4.000 euro elk jaar op tafel legt. De meerderheid van die oude sleurbakrijders zijn toch maar doppers, die profiteren al meer dan genoeg van het systeem dat wij gespijsd hebben. Vooruit, betalen stuk onbenul, of uw uitkering kwijt!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWaarom heft men geen belastingen op producten die gemaakt worden in landen waar men daar TOTAAL niet van wakker ligt?
Waarom wordt diesel jaren aan stuk gepromoot tov benzine? (uit milieu overwegingen? Mooi voorbeeld van de staat )
Terugkoppelend naar het VAA: door die maatregel vervuil ik een pak meer dan ervoor met mijn oude diesel die lekker veel fijn stof blaast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe marginaal met z'n 25 jaar oude Ford Sierra 2.3 diesel stoot 10 keer meer fijn stof uit dan mijn BMW van 40.000 euro met z'n roetfilter. Ik betaal 400 euro elk jaar, dat die gast nu maar eens 4.000 euro elk jaar op tafel legt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenIk ben een non-believer. Niet zozeer op wetenschappelijke basis, maar puur principieel. Mijn argument is ook steeds hetzelfde : die apen van het Europees parlement verhuizen nog steeds elke maand hun hele hebben en houden voor enkele dagen van Brussel naar Straatsburg, qua het goede voorbeeld geven kan dat tellen. En waarom? Omdat de Fransen schrik hebben dat de mensen anders gaan denken dat ze een klein pietje hebben. Nu, mij goed, maar kom dan alstublieft niet af met allerlei ecogelul ("de vervuiler betaalt") dat mij als particulier weer enkele 100-den euro per jaar extra gaat kosten. En geef toe, men kan niet eens het weer voorspellen dat we volgende maand gaan krijgen, hoe betrouwbaar zijn dan die berekeningen voor over 100 jaar? En of het hier nu snikheet is zoals deze week of bar koud, zoals in januari-februari van dit jaar, of niet sneeuwt of net wel sneeuwt, of kurkdroog is of stormt en ouwe wijven regent, het komt zogezegd allemaal door de klimaatverandering. Sorry, het boeit me niet. Egoïstisch? Tja, niet minder en zeker niet meer dan de gemiddelde lul die zichzelf Europarlementariër mag noemen.
Je bent een non-believer als het op het beleid aankomt, daar kan ik je in volgen.
Maar ben je ook een non-believer op het vlak van de klimatologische opwarming van de aarde zelf?
Het één sluit het andere niet uit, dat weet je toch hoop ik?
Je "argument" is dan ook een argument tegen het beleid (in casu het Europese) en is totaal geen argument om de opwarming van de aarde te ontkennen.
Het is eigenlijk gewoon een schaamlapje, een reden voor jou om er niet aan te moeten denken.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Waarom wordt diesel jaren aan stuk gepromoot tov benzine? (uit milieu overwegingen? Mooi voorbeeld van de staat )Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment