Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
Bekijk Berichten
Het is meer dan dat maar denk gewoon door lees zijn vraag en enkele conclusies die je kan trekken uit de wedervragen:
-omdat ons beleid de mensen die extreem vervuilen (globalisering) eigenlijk motiveert om dat nog meer te doen, totaal ongestraft terwijl men de mensen die toch bewuster zijn (de gemiddelde Europeaan) steeds harder gaat belasten onder het mum van milieuvriendelijk
-omdat men maatregelen denkt te nemen maar die omgekeerde effecten genereren
-omdat we liggen te navelstaren naar ons eigen dorpje, huisje, en vooral onze gebuur, terwijl de chinees onder u lustig mag verder doen en we met zijn allen die enorme vervuiling ondersteunen door er steeds meer te kopen en te laten produceren, zonder dat wij in opstand komen. Onze gebuur zijn rekening maken is zoveel makkelijker?
Klein voorbeeld: in 2005 kreeg ons bedrijf de prijs voor milieuvriendelijkste investering van Vlaams Brabant, een dure investering van 8% van onze jaaromzet. Subsidie: 0, voordeel tov mijn chinese concurrent: 0, ik word dus onrechtstreeks gestraft voor mijn houding. Ja ik was toen nog vol geloof in een betere wereld vandaag zou ik dit nooit meer doen want de conclusie is: je wordt gestraft voor de inspanning. Mijn kosten gingen nog verder omhoog tov de chinees die vol solvent lakt en het daarna letterlijk op het veld achter hem mag dumpen. En dat kan je met eigen ogen zien in die landen.
Wat een naïviteit toch allemaal.
Begin bij uzelf is een zeer mooie leuze maar als men er je mee straft....... soit mijn bedrijf is enorm milieuvriendelijk en ondanks de lakkerij met 0% uitstoot, sorteren, recycleren....... koopt men liever een fiets made in Taiwan/China geproduceerd in de meest vervuilende omstandigheden. Meer nog verplichten ze mij om nog mee te kunnen dit ook ginder te laten produceren binnenkort.
Ook DAT is realiteit, OPEN YOUR EYES. En geloof me zo een milieuvriendelijk fietske ginder gemaakt vervuilt meer dan het gebruik van je auto gedurende 1 jaar.
Koop uw producten bij bedrijven die rond u gevestigd zijn die ontelbaar veel meer in orde zijn met eender welke milieuwet en een pak minder vervuilend transport. Het zal veel betere effecten hebben op allerlei vlakken dan de zoveelste belasting.
Maar daar zijn we goed in. Wel laat de Europeanen is een beleid voeren en als ze niet willen wees creatief en doe het alleen of met enkele landen. Blijkbaar is btw verhoging in, wel doe het zo:
Btw:
- 17% voor producten made in Belgium of Europe
- 25% voor producten made outside Europe.
Economie: beter
Eigen voorzieningen (belangrijk welvaart op lange termijn): beter
Milieu: beter.
Er zullen zeker tegenargumenten zijn, maar die zijn er nog meer op wat ze vandaag uitspoken.......en dit houdt tenminste rekening met onze kinderen !
Comment