Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Wat heeft dat te maken met de vraag van separator?
    Allez dat is toch duidelijk: Alles ! Lees de dubbele bodem. (denk dat Seperator en ik op DIT vlak het wel eens waren ) maar elk een ander licht op hetzelfde fenomeen lieten schijnen).

Het is meer dan dat maar denk gewoon door lees zijn vraag en enkele conclusies die je kan trekken uit de wedervragen:
    -omdat ons beleid de mensen die extreem vervuilen (globalisering) eigenlijk motiveert om dat nog meer te doen, totaal ongestraft terwijl men de mensen die toch bewuster zijn (de gemiddelde Europeaan) steeds harder gaat belasten onder het mum van milieuvriendelijk
    -omdat men maatregelen denkt te nemen maar die omgekeerde effecten genereren
    -omdat we liggen te navelstaren naar ons eigen dorpje, huisje, en vooral onze gebuur, terwijl de chinees onder u lustig mag verder doen en we met zijn allen die enorme vervuiling ondersteunen door er steeds meer te kopen en te laten produceren, zonder dat wij in opstand komen. Onze gebuur zijn rekening maken is zoveel makkelijker?

Klein voorbeeld: in 2005 kreeg ons bedrijf de prijs voor milieuvriendelijkste investering van Vlaams Brabant, een dure investering van 8% van onze jaaromzet. Subsidie: 0, voordeel tov mijn chinese concurrent: 0, ik word dus onrechtstreeks gestraft voor mijn houding. Ja ik was toen nog vol geloof in een betere wereld vandaag zou ik dit nooit meer doen want de conclusie is: je wordt gestraft voor de inspanning. Mijn kosten gingen nog verder omhoog tov de chinees die vol solvent lakt en het daarna letterlijk op het veld achter hem mag dumpen. En dat kan je met eigen ogen zien in die landen.
    Wat een naïviteit toch allemaal.

Begin bij uzelf is een zeer mooie leuze maar als men er je mee straft....... soit mijn bedrijf is enorm milieuvriendelijk en ondanks de lakkerij met 0% uitstoot, sorteren, recycleren....... koopt men liever een fiets made in Taiwan/China geproduceerd in de meest vervuilende omstandigheden. Meer nog verplichten ze mij om nog mee te kunnen dit ook ginder te laten produceren binnenkort.

Ook DAT is realiteit, OPEN YOUR EYES. En geloof me zo een milieuvriendelijk fietske ginder gemaakt vervuilt meer dan het gebruik van je auto gedurende 1 jaar.
    Koop uw producten bij bedrijven die rond u gevestigd zijn die ontelbaar veel meer in orde zijn met eender welke milieuwet en een pak minder vervuilend transport. Het zal veel betere effecten hebben op allerlei vlakken dan de zoveelste belasting.

Maar daar zijn we goed in. Wel laat de Europeanen is een beleid voeren en als ze niet willen wees creatief en doe het alleen of met enkele landen. Blijkbaar is btw verhoging in, wel doe het zo:

Btw:
    - 17% voor producten made in Belgium of Europe
    - 25% voor producten made outside Europe.
    Economie: beter
    Eigen voorzieningen (belangrijk welvaart op lange termijn): beter
    Milieu: beter.
    Er zullen zeker tegenargumenten zijn, maar die zijn er nog meer op wat ze vandaag uitspoken.......en dit houdt tenminste rekening met onze kinderen !
    Last edited by Jokke_vlo; 17/08/2012, 20:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Allez dat is toch duidelijk: Alles ! Lees de dubbele bodem. (denk dat Seperator en ik op DIT vlak het wel eens waren ) maar elk een ander licht op hetzelfde fenomeen lieten schijnen).

Het is meer dan dat maar denk gewoon door lees zijn vraag en enkele conclusies die je kan trekken uit de wedervragen:
      -omdat ons beleid de mensen die extreem vervuilen (globalisering) eigenlijk motiveert om dat nog meer te doen, totaal ongestraft terwijl men de mensen die toch bewuster zijn (de gemiddelde Europeaan) steeds harder gaat belasten onder het mum van milieuvriendelijk
      -omdat we liggen te navelstaren naar ons eigen dorpje, huisje, en vooral onze gebuur, terwijl de chinees onder u lustig mag verder doen en we met zijn allen die enorme vervuiling ondersteunen door er steeds meer te kopen en te laten produceren, zonder dat wij in opstand komen. Onze gebuur zijn rekening maken is zoveel makkelijker?

Klein voorbeeld: in 2005 kreeg ons bedrijf de prijs voor milieuvriendelijkste investering van Vlaams Brabant, een dure investering van 8% van onze jaaromzet. Subsidie: 0, voordeel tov mijn chinese concurrent: 0, ik word dus onrechtstreeks gestraft voor mijn houding. Ja ik was toen nog vol geloof in een betere wereld vandaag zou ik dit nooit meer doen want de conclusie is: je wordt gestraft voor de inspanning. Mijn kosten gingen nog verder omhoog tov de chinees die vol solvent lakt en het daarna letterlijk op het veld achter hem mag dumpen. En dat kan je met eigen ogen zien in die landen.

Begin bij uzelf is een zeer mooie leuze maar als men er je mee straft....... soit mijn bedrijf is enorm milieuvriendelijk en ondanks de lakkerij met 0% uitstoot, sorteren, recycleren....... koopt men liever een fiets made in Taiwan/China geproduceerd in de meest vervuilende omstandigheden. Meer nog verplichten ze mij om nog mee te kunnen dit ook ginder te laten produceren binnenkort.

Ook DAT is realiteit, OPEN YOUR EYES. En geloof me zo een milieuvriendelijk fietske ginder gemaakt vervuilt meer dan het gebruik van je auto gedurende 1 jaar.
      Koop uw producten bij bedrijven die rond u gevestigd zijn die ontelbaar veel meer in orde zijn met eender welke milieuwet en een pak minder vervuilend transport. Het zal veel betere effecten hebben op allerlei vlakken dan de zoveelste belasting.

Maar daar zijn we goed in. Wel laat de Europeanen is een beleid voeren en als ze niet willen wees creatief en doe het alleen of met enkele landen. Blijkbaar is btw verhoging in, wel doe het zo:

Btw:
      Er zullen zeker tegenargumenten zijn, maar die zijn er nog meer op wat ze vandaag uitspoken.......en dit houdt tenminste rekening met onze kinderen !
      Ik ben daar voor hoor, voor de dingen die je zegt.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Ik ben daar voor hoor, voor de dingen die je zegt.
        Ik zeg niet dat je tegen bent

Comment

Waar worden de Granville (carbon) frames geproduceerd?

Comment

• Wat probeer je nu te bewijzen behalve dat je een pik hebt op mij ?

Ik weet perfect waar je naar toe wil
            Jakkel.

Om op uw vraag te antwoorden. Frames komen uit Azië, lakwerk België , ketting kasten België, spatborden Frankrijk en België , spaken Zwitserland en frankrijk, zadels Italië, verpakking met milieuvriendelijke bedrukking België en assemblage in België.

Aja ik importeer meer dan de helft van mijn omzet uit Azië.
            Ik draai wat de klant vraagt hoor. Over eigen belang gaat dit totaal niet.

Iemand proberen onderuit te halen is leuker dan de discussie voeren zeker?
            Last edited by Jokke_vlo; 17/08/2012, 21:55.

Comment

• al die oude karren vervuilen a rato van het aantal kilometers die ze nog afleggen, dus weinig en blijkbaar onbeduidend in vergelijking met een moderne auto die 40.000km/jaar bolt

Comment

Wat probeer je nu te bewijzen behalve dat je een pik hebt op mij ?

Ik weet perfect waar je naar toe wil
                Jakkel.

Om op uw vraag te antwoorden. Frames komen uit Azië, lakwerk België , ketting kasten België, spatborden Frankrijk en België , spaken Zwitserland en frankrijk, zadels Italië, verpakking met milieuvriendelijke bedrukking België en assemblage in België.

Aja ik importeer meer dan de helft van mijn omzet uit Azië.
                Ik draai wat de klant vraagt hoor. Over eigen belang gaat dit totaal niet.

Iemand proberen onderuit te halen is leuker dan de discussie voeren zeker?
                Het was niet geheel duidelijk in je post, vandaar m'n vraag.
                Bedankt voor het antwoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  al die oude karren vervuilen a rato van het aantal kilometers die ze nog afleggen, dus weinig en blijkbaar onbeduidend in vergelijking met een moderne auto die 40.000km/jaar bolt
                  Tuurlijk dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Ecologie is een zeer dankbaar onderwerp voor de media...
                    Nieuws of geen nieuws, het TV-journaal duurt altijd dezelfde tijd, en moet gevuld worden
                    Dus krijgen wij regelmatig dezelfde informatie met dezelfde beelden (je weet wel, dat klein beertje op zijn stukje smeltend ijs ;-) of de stukken gletsjer die in de zee vallen....)
                    Een opwarming van het klimaat gebeurde reeds begin van de tweede millenium, weet iemand wat de mens toen heeft gedaan om dit te veroorzaken ?
                    Rond de 15de eeuw was Brugge een zeehaven en de kuststrook ging van Westende naar Oostende, de benaming bevestigt dit, maar wij verhogen de stranden uit vrees voor een stijging van de zeespiegel met een paar centimeters per zoveel jaren... Terloops, het verschil tussen hoog en laag water is 4 meters
                    Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                    off topic, maar toch

Extreme weersfenomenen als hittegolven en overstromingen die zich de afgelopen 10 jaar over heel de aarde voordeden, zijn wel degelijk een gevolg van de opwarming van de aarde.

Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van het Potsdam Institute for Climate Impact Research.
                    De wetenschappers hebben bewijzen dat sommige types van extreme hittegolven en regenbuien te maken hebben met de invloed van de mens op het klimaat.

Volgens de hoofdauteur van de studie, Dim Coumo, zijn de recente weerrecords niet meer normaal.

Ik blijf het vreemd vinden dat er nog twijfelaars zijn als die zelfs onder de Amerikaanse wetenschappers niet meer zijn.
                    Vele denken waarschijnlijk als het mij maar goed gaat, die na ons komen moeten onze problemen maar oplossen, dat is mijn pakkie-an niet.
                    Heeft er dan niemand gisteren het volgende gezien: http://www.canvas.be/programmas/earth-underwater ?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Btw:
                      Volledig met je akkoord en zeker met je BTW oplossing.
                      Europa moet dringend hun eigen producten beschermen.

Comment

• [QUOTE=Jakkel;4942257]De marginaal met z'n 25 jaar oude Ford Sierra 2.3 diesel stoot 10 keer meer fijn stof uit dan mijn BMW van 40.000 euro met z'n roetfilter. Ik betaal 400 euro elk jaar, dat die gast nu maar eens 4.000 euro elk jaar op tafel legt. De meerderheid van die oude sleurbakrijders zijn toch maar doppers, die profiteren al meer dan genoeg van het systeem dat wij gespijsd hebben. Vooruit, betalen stuk onbenul, of uw uitkering kwijt!!!

[/QUOT]

Ik ken er veel met een zogenaamd dikke BMW maar die wel in een krot van een huis wonen, en dat alles dan nog op afbetaling(de sukkels). En dan ken anderen met een oude wagen maar wel een mooie alleenstaande woning zonder een stomme hypotheek waar enkel de banken beter van worden, kwestie van prioriteiten stellen he. Ik rij ook met een oudere wagen maar we hebben wel 2 eigendommen en geen euro schulden, beetje kort door de bocht te stellen dat iedereen met een oude wagen een dopper is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          De marginaal met z'n 25 jaar oude Ford Sierra 2.3 diesel stoot 10 keer meer fijn stof uit dan mijn BMW van 40.000 euro met z'n roetfilter. Ik betaal 400 euro elk jaar, dat die gast nu maar eens 4.000 euro elk jaar op tafel legt. De meerderheid van die oude sleurbakrijders zijn toch maar doppers, die profiteren al meer dan genoeg van het systeem dat wij gespijsd hebben. Vooruit, betalen stuk onbenul, of uw uitkering kwijt!!!

Ik ken er veel met een zogenaamd dikke BMW maar die wel in een krot van een huis wonen, en dat alles dan nog op afbetaling(de sukkels). En dan ken anderen met een oude wagen maar wel een mooie alleenstaande woning zonder een stomme hypotheek waar enkel de banken beter van worden, kwestie van prioriteiten stellen he. Ik rij ook met een oudere wagen maar we hebben wel 2 eigendommen en geen euro schulden, beetje kort door de bocht te stellen dat iedereen met een oude wagen een dopper is.
                          Bemerk de smiley, magnum. Was ironisch bedoeld hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                            als je zo een economisch protectionistische koers zou aannemen, zullen andere landen ook zo reageren.
                            Je zal je eigen producten ook veel moeilijker kwijt raken... Ik weet toch niet of de oplossing daar zit op LT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                              Het probleem is dat in de theoretische modellen van economen import tariffs (of eender welke andere vorm van handelsbarrieres) een dead-weight loss creeeren, en daar houden ze niet van. Alleen, we leven niet in een theoretisch model. Dat snappen de meeste economen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                Het probleem is dat in de theoretische modellen van economen import tariffs (of eender welke andere vorm van handelsbarrieres) een dead-weight loss creeeren, en daar houden ze niet van. Alleen, we leven niet in een theoretisch model. Dat snappen de meeste economen niet.
                                Die dead-weight loss is toch maar tijdelijk? In dit geval de tijd die nodig is om terug zelf meer te gaan produceren met als gevolg meer werk ? Of zie ik dat fout. Zoveel mogelijk in je eigen behoeften kunnen voorzien is naar lijn mening enorm belangrijk op de lange termijn en daar maakt de Europeaan en nog meer de Belg een cruciale fout imo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sebke Bekijk Berichten
                                  als je zo een economisch protectionistische koers zou aannemen, zullen andere landen ook zo reageren.
                                  Je zal je eigen producten ook veel moeilijker kwijt raken... Ik weet toch niet of de oplossing daar zit op LT.
                                  Akkoord, maar moeten wij dan ook hetzelfde gaan doen als enkele Aziatische landen. Lak hebben aan het milieu en sociale zekerheid, invoering van kinderarbeid, arbeid onder mensonwaardige omstandigheden.

Hoe wil je anders nog concurreren tegen deze vanuit ons standpunt gezien malafide praktijken.

Comment

Nee maar de eigen bevolking en economie kapot belasten is opleggen is nefast op lange termijn en totaal oneerlijk. Men is straf met die milieubelastingen awel reken naast de btw dan een extra percentage voor milieu, sociale onrechtvaardigheid, uitbuiting voor producten uit die landen. Waarom uw eigen mensen uitzuigen en producten kopen uit landen waar milieu pensioen rechtszekerheid geen issue is. Als je dat zo bekijkt hebben we een perverte houding aangenomen. Alleen de politiek kan hier een aanzet geven. En ja dat gaat wat revolutie geven vergeet niet dat je die milieuheffing niet aan de grens heft . Het is de consument die dan kiest. Ik zou dat niet meer dan normaal vinden dat er een soort compensatie geheven wordt voor dit alles. Het zijn nu tenslotte twee maten en twee gewichten waar je voordeel geeft aan de milieu vervuiler of landen zonder sociaal vangnet. Zoals gezegd een wat perverte houding.

Comment

De Chinezen doen dat toch?
                                      En de Amerikanen?
                                      En wij maar importeren...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Die dead-weight loss is toch maar tijdelijk? In dit geval de tijd die nodig is om terug zelf meer te gaan produceren met als gevolg meer werk ? Of zie ik dat fout. Zoveel mogelijk in je eigen behoeften kunnen voorzien is naar lijn mening enorm belangrijk op de lange termijn en daar maakt de Europeaan en nog meer de Belg een cruciale fout imo
                                        En te zeggen dat mijn expertise import/export is ... 95% vn mijnklanten factureren tussen eigen bedrijven, winst blijft in laag belaste landen en worden gemaakt waar ze niet aan uw kop komen zagen .. Life is easy hoor, al mijn goederen prive importeer ik ook zoveel mogelijk, fast, easyen cheap. Milieubelastingen zijn verdoken belastingen, meer niet.

VB: belasting op cola omdat de dikkertjes de soc zek teveel geld kosten.

Maar waarom moet IK bijbetalen.. Ik weeg ocharme 75 KG...of moet ik dan terugtrekken omdat ik gezond ben? Ah neen ... Komen halen kunnen ze wel... Afgeven weer niet .. Inpakken en wegwezen jongens, het is hier gedaan met de leute. Zeg dat fblade het gezegd heeft.
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Nog zo iets, waar ik het moeilijk mee heb: Je werkt bij VW Brussels (ik spreek van een tijdje geleden), krijgt daar 18 tot 26% korting op een VW, en dan nog slaagt mijn buur er in om een Peugeot 308SW te kopen die nota bene veel duurder uitkwam dan de Sharan of de Touran. Van je werkgever een kado krijgen omdat je bij hem werkt, en dan je geld dat je daar hebt verdiend uitgeven aan een ander merk dat geen assemblage doet in België.

Ik ben geen super patriot, maar voor mijn part mogen ze die kerel buiten kieperen...
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X