Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
    Hedendage wel hoor, dat volk dat voor 300Euro all inclusive naar Turkije vliegt, low budget reizen voor low budget people.
    Zet er maar low life people bij ook. Op reis blijf ik bij de meeste Belgen liefst zo ver mogelijk vandaan.
    2.0 JTDm

    Comment


    • Die scheeftrekkingen gaan niet blijven duren hoor.
      Het westen (VS, Europa en neem er ook maar het verwesterde Japan bij) zijn consumptiemaatschappijen die teren op almaar hogere schulden.
      De economische (en op termijn ook politieke en militaire) macht verschuift naar de productieve naties met een werkende bevolking en handelsoverschotten
      Ik heb oprecht medelijden met hen die denken dat dit nog decennia zal blijven duren
      2.0 JTDm

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

        VB: belasting op cola omdat de dikkertjes de soc zek teveel geld kosten.

        Maar waarom moet IK bijbetalen.. Ik weeg ocharme 75 KG...of moet ik dan terugtrekken omdat ik gezond ben? Ah neen ... Komen halen kunnen ze wel... Afgeven weer niet .. Inpakken en wegwezen jongens, het is hier gedaan met de leute. Zeg dat fblade het gezegd heeft.

        75 kg. is geen bewijs van gezondheid. Stel je bent maar 1m50.

        Inpakken en wegwezen is een leute die ik hier al zoveel gehoord heb (veel fbade), maar nog niet iemand heeft erbij verteld waar naartoe Noem eens een land, planeet of een paradijs. Of het paradijs waar "de boom des levens staat" ?

        Wat is de reden waarom je zelf niet vertrekt en als je zou vertrekken, waar is jouw paradijs? Misschien moet je maar missionaris worden .

        fblade, ben jij diezelfde persoon die onder topic " Die of Dat" aan het uitkijken is voor een nieuwe wagen? Heel mooie wagens en ik gun je van harte die ML, X5, RX 450H, Q5, ...Maar kan je niet beter wachten en 1 van die auto's aanschaffen in het land dat voor jouw zoveel beter wordt.

        Waarom nog in België? Alles is hier toch zo slecht.
        Last edited by ; 19/08/2012, 15:19.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          Zet er maar low life people bij ook. Op reis blijf ik bij de meeste Belgen liefst zo ver mogelijk vandaan.
          Nog ene die constant de Hollanders en Duitsers opzoekt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten

            Maar waarom moet IK bijbetalen.. Ik weeg ocharme 75 KG...of moet ik dan terugtrekken omdat ik gezond ben? Ah neen ... Komen halen kunnen ze wel... Afgeven weer niet .. Inpakken en wegwezen jongens, het is hier gedaan met de leute. Zeg dat fblade het gezegd heeft.
            Dat zegt ge nu al maanden dat ge vertrekt. Wacht je nog op iets misschien?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
              Wat is de reden waarom je zelf niet vertrekt en als je zou vertrekken, waar is jouw paradijs? Misschien moet je maar missionaris worden .

              fblade, ben jij diezelfde persoon die onder topic " Die of Dat" aan het uitkijken is voor een nieuwe wagen? Heel mooie wagens en ik gun je van harte die ML, X5, RX 450H, Q5, ...Maar kan je niet beter wachten en 1 van die auto's aanschaffen in het land dat voor jouw zoveel beter wordt.
              Dat is easy hoor. Ik hoop nu een wagen te kopen die mij, privé, het meeste zal opbrengen.
              Ik laat de BVBA alles betalen, tot de laatste cent, want winst wil ik nietmeer maken, waarom zou ik? Investeren doe ik toch niet.
              Mijn vrouw koopt de aankoopoptie en verkoopt de wagen.
              15K privé, onbelast. Staat verliest want loon is minimaal en die 15K gaat rechtstreeks naar het vervroegd afbetalen van mijn lening. ik win eraan. Ja hoor, daarvoor doe ik het tegenwoordig, fuck de BVBA en de winst en de financiële buffer of opstart van een tweede zaak.
              Ik koop hetgeen waar ik privé goed van zal worden, niet zakelijk. Als er 500 euro de maand meer moet betaald worden en dat kan en ik win er 5K meer op privé, dan doe ik het gewoon. Erger nog, without any shame in doing so.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dat zegt ge nu al maanden dat ge vertrekt. Wacht je nog op iets misschien?
              Ik wacht op niets, passpoort aangevraagd, maar moet ik het daardoor hier komen verkondigen? I don't think so.
              Last edited by fblade; 19/08/2012, 22:50.
              Hier stond eens mijn auto vermeld.

              Comment


              • nen dure auto renten om er prive beter van te worden... beats me! Akkoord de meerwaarde van de herverkoop tov aankoopoptie gaat los uw zak in, maar dan zijt ge wel eerst 2-3 jaar veel VAA, naft, verzekering (omnium = in functie van catalogusprijs) aan't betalen en de wagen schrijft sowieso veel af dus dat zijt ge ook kwijt. Voor slechts 15k km per jaar te rijden vind ik het al helemaal zot, maar wie ben ik.
                Wil je 15k netto uit uw zaak halen vooraleer ze op te doeken, stop dan met kosten maken, maak wat winst en liquideer de zaak (afaik is de roerende voorheffing op liquidatie nog steeds laag)...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  nen dure auto renten om er prive beter van te worden... beats me! Akkoord de meerwaarde van de herverkoop tov aankoopoptie gaat los uw zak in, maar dan zijt ge wel eerst 2-3 jaar veel VAA, naft, verzekering (omnium = in functie van catalogusprijs) aan't betalen en de wagen schrijft sowieso veel af dus dat zijt ge ook kwijt. Voor slechts 15k km per jaar te rijden vind ik het al helemaal zot, maar wie ben ik.
                  Wil je 15k netto uit uw zaak halen vooraleer ze op te doeken, stop dan met kosten maken, maak wat winst en liquideer de zaak (afaik is de roerende voorheffing op liquidatie nog steeds laag)...
                  Gasten, ik wil hier niet de wiseguy uithangen he, verre van, want er is hier precies een persoonlijke cruistocht tegenover mij bezig. Mijn situatie is mijn situatie, die moet ik hier niet uit de doeken doen.

                  Minder werken en break even, dat zit er wel in. De naft zal meevallen door het laag aantal kilometers, wagen is 75% aftrekbaar, verzekering valt ook goed mee, offerte is al binnen zelf en VAA is 3K degressief over 3 jaar. Dus die wagen kost zakelijk 46K over 3 jaar. De plannen die ik had om personeel aan te werven zijn opgeborgen, weg met die stress. Ik heb nu enkel wat onderaannemers werken.

                  Wat ik niet begrijp is dan men steeds agressief reageert als ik zeg dat het elder, beter is. Het is overal iets natuurlijk, dat besef ik ook wel. En verhuizen is moelijke, dat besef ik ook. Maar ge moet ook open staan en uw niet blind staren op België of Europa.

                  Iemand in de familie werkt voor een groot bagger bedrijf in België. Hij heeft zich MOETEN uitschtijven en inschrijven in Mauritius, betaalt geen belastingen en is 2 maand uit, 1 maand thuis. Heeft een woning, sociale zekerheid en verdient bakken geld, tax free. Dus het kan wel degelijk anders en legaal ook. Dus wat is het probleem als ik vragen mag?
                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    Iemand in de familie werkt voor een groot bagger bedrijf in België. Hij heeft zich MOETEN uitschtijven en inschrijven in Mauritius, betaalt geen belastingen en is 2 maand uit, 1 maand thuis. Heeft een woning, sociale zekerheid en verdient bakken geld, tax free. Dus het kan wel degelijk anders en legaal ook. Dus wat is het probleem als ik vragen mag?
                    Ben er zeker van dat er mensen zijn die je verhaal niet geloven.......
                    Ken mensen van hetzelfde bedrijf, uw verhaal kan ik dus volledig bevestigen. Komen we bij het feit van de multinationals hé, die kunnen fiscaal gaan shoppen waar ze dat willen, perfect legaal. En wij maar jaloers zijn op de plaatselijke bakker, die enorm veel uren klopt, met zijn dikke BMW
                    Terwijl onze politiek ons wil laten geloven dat we die mensen hun geld moeten afpakken.

                    Globalisering is een moeilijkheid, ik heb dan ook sympathie voor de anti-globalisten.
                    Dat er ook mensen zijn die hier blijven kan trouwens te maken hebben met andere zaken dan economie he (kinderen bv).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Ben er zeker van dat er mensen zijn die je verhaal niet geloven.......
                      Ken mensen van hetzelfde bedrijf, uw verhaal kan ik dus volledig bevestigen. Komen we bij het feit van de multinationals hé, die kunnen fiscaal gaan shoppen waar ze dat willen, perfect legaal. En wij maar jaloers zijn op de plaatselijke bakker, die enorm veel uren klopt, met zijn dikke BMW
                      Terwijl onze politiek ons wil laten geloven dat we die mensen hun geld moeten afpakken.

                      Globalisering is een moeilijkheid, ik heb dan ook sympathie voor de anti-globalisten.
                      Dat er ook mensen zijn die hier blijven kan trouwens te maken hebben met andere zaken dan economie he (kinderen bv).
                      Inderdaad Jokke, ik zit zelf in die situatie... Al mijn klanten zijn buitenlandse multinationals (weliswaar eventueel met locale office in België, maar dan nog), en ik maar braafjes hier factureren en zwaar afdragen aan de overheid... Ik zou evengoed een kantoor kunnen openen in een leuker land (belastingsgewijs of gewoon puur mentaliteitsgewijs), maar mijn gezin houdt me hier.... ik ga die niet meesleuren naar een ander land, met alle sociale gevolgen vandien, zelfs al zou ik daar in een goed jaar enkele duizenden euros meer aan overhouden....

                      En zo houdt de regering de brave huisvaders gegijzeld he... allemaal onnozelaars zijn we ...

                      Als dat hier nog zo'n tijd voort gaat duren gaat die verhuis er misschien toch ooit nog komen hoor, als de kids groot zijn en ik tegen dan de zaak nog heb (touch wood), dan kunnen zij de boel overpakken in een leuker land, verhuizen we gezellig mee
                      Last edited by erik219; 20/08/2012, 16:16.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Komen we bij het feit van de multinationals hé, die kunnen fiscaal gaan shoppen waar ze dat willen, perfect legaal.
                        Ja natuurlijk, maar ik heb de indruk (mss verkeerd?) dat als ik hier iets durf schrijven, men ervan uit ga dat ik gewoon reacties wil uitlokken. En inderdaad, ik ben niet tevreden over de gang van zaken in België, ben ook niet de enige denk ik ..als ik tegen iemand zijn schenen geschopt heb, dan trakteer ik die wel op een drankske . Ik wil ook gerust mijn mond houden als dat beter is voor jullie Maar ik zal mss ipv bashing een oplossing voorstellen vanuit mijn standpunt van import/export.

                        Maar jaren geleden, bij het begin van globalisering, werd door alle overheden ingezet op "een kennis maatschappij'. We dienden te evolueren om nog mee te kunnen met opkomende landen. Echter, het mes snijdt aan twee kanten, 'kennis' kan je van overal verkopen, niet enkel België; dat hadden ze niet zien aankomen. 'plots' zie ik alle overheden zwaar investeren in olienijverheid in Antwerpen en in de weinige autoconstructeurs... beetje tegenstrijdig if you ask me.

                        Lage loon landen zijn ook niet 'domme' landen he. Een van men broers werkt al 12 jaar in Dubai. Waar er in het begin gebedeld werd voor Europese medewerkers omdat ze kennis hadden (waarvoor ze rijkelijk voor vergoed werden) zijn ze nu overbodig geworden omdat de kennis ondertussen ook bij de locale mensen gekend is. Weg met de Europeanen die kennis hadden, in met de goedkoper Indiërs die veel werken voor weinig geld ipv duurbetaalde expats. Onze kennis is daar gewoon (mis)gebruikt geweest om hun eigen mensen op te leiden waarna we overbodig werden. Dat is de realiteit.

                        Zeg nu zelf, als arbeidsintensieve jobs naar lage loon landen verhuizen en kennins vanuit eender welk (lees: low tax country) kan uitgevoerd worden; wat blijft er dan over in Europa? (op bediende Jan met de pet die zich laat kaalplukken na)

                        Een oplossing? Die is in mijn ogen tamelijk easy.

                        1) Invoerrechten op alles dat uit lage loon landen komt
                        2) Strengere toezicht op kwaliteit en gebruikte materialen.

                        Er zijn nu al anti dumping regels vanuit China, regels tegen de invoer van teveel goedkope Asiatische wagens, daarnet nog heeft de US de invoertaksen voor zonnepanelen verhoogd om hun eigen business te beschermen tegen de goedkope Asiatische concurrentie (Ik denk hier dan aan Huawei dat Option bijna failliet heeft laten gaan) ..

                        Dit is de enige weg om 'arbeid' weer in Europa te krijgen, door het elders duurder te maken.

                        3) Daarnaast eenduidige en gelijke maatregelen voor ALLE europese landen.

                        En last but not least, 4) intra company billing duurder maken zodat een groter deel van de money trail naar het eigen land gaat ipv off shore. Europa en de US zijn niet krachtig genoeg om low tax countries de pushen om hun belastingen te verhogen, who the f* are they anyway to try to do so?

                        Maar ik vrees dat Europa daar niet sterk genoeg voor is .. ze geraken het nog niet eens om een land te redden, laat staan dat ze het eens geraken om Europa te redden ...
                        Last edited by fblade; 20/08/2012, 16:17.
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • wanneer transport duurder, dan zal er opnieuw meer lokaal geproduceerd worden.
                          Trouwens, de chinezen beginnen nu ook al bedrijven over te nemen in de US en lokaal daar te produceren omdat de US her en der taxen begint aan te rekenen.

                          Globalisatie is goed indien je vertrekt vanuit het standpunt dat je iets gaat doen dat op die plaats het beste is.
                          Voorwaarde zou ook wel moeten zijn dat iedereen met dezelfde regels werkt, dat is echter iets dat de echte "bewindsvoerders" niet zullen toelaten, want dat betekent minder macht voor hen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            Gasten, ik wil hier niet de wiseguy uithangen he, verre van, want er is hier precies een persoonlijke cruistocht tegenover mij bezig. Mijn situatie is mijn situatie, die moet ik hier niet uit de doeken doen.
                            Helemaal niet, maar het respecteren van mensen met een andere mening doet wonderen. Jouw situatie is inderdaad jouw situatie, maar daar schuilt nu het gevaar, je veralgemeend heel snel.

                            Veel bedrijven overleven ook in Europa door een special know-how, gebaseerd op efficiëntie, flexibiliteit, veiligheid en een doordachte automatisering.
                            Specialiseren in specialties. Zorgen dat hetgeen je maakt niemand anders kan maken met gelijke kwaliteit.

                            Mijn complimenten met je antwoord hierboven. Je oplossing daar sta ik volledig achter.
                            Last edited by ; 20/08/2012, 16:55.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                              wanneer transport duurder, dan zal er opnieuw meer lokaal geproduceerd worden.
                              Trouwens, de chinezen beginnen nu ook al bedrijven over te nemen in de US en lokaal daar te produceren omdat de US her en der taxen begint aan te rekenen.
                              Natuurlijk en de trend begint te keren. Transport is momenteel al te duur voor bepaalde investeringen in bepaalde landen, maar als ik dan zoiets lees:



                              Maar mispak u niet, op een boot vol metalen en ertsen zijn transport kosten peanuts wetende dat je cargo 8K USD / ounce is. Transport is gewoon een kost zoals een andere. Als je weet dan je vanuit Amazon.com kan bestellen en 32 cent moet betalen om je boeken thuis te laten leveren, met de mandatory 'gift wrap' om geen import taksen te betalen, is daarmee genoeg gezegd.

                              Zelf in IT Consulting (hier alom vertegenwoordigd) is Tata consulting momenteel de snelst groeiende consulting firm op de hielen van de big four. Indiers doen het werk met een contract en comp&ben in hun thuis basis maar ze voeren het werk uit in Europa. Dat zou ook verboden moeten worden. In Engeland zijn er beperkingen op het aantal en duur van een werk Visa, ik denk niet dat dit in België/Europa het geval is?

                              Dan is de weg nog lang; en daarmee doel ik op de antwoorden van de lezers, niet van de CEO, die zit er pal op if you ask me.

                              Overheden denken op korte termijn, en alles werd geprivatiseerd of een sales and lease back opgezet. Dat was eenmaal langs de kassa passeren en daarmee basta. Nu hebben ze alles verkocht en het geld opgebruikt, blijft er nu eenmaal enkel BTW tarieven en belastingen als inkomsten voor staten. En net die worden nu verhoogd...Sjah, zakelijk moet je niet proberen al je inkomsten uit een kanaal te werven, want als die op is, moet je de boel sluiten. Overheden doen het echter wel... maar het vat is ook op. Tax to the max biedt geen uitweg, in tegendeel, verlagen die handel en dan komt er mss beweging !

                              Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                              Helemaal niet, maar het respecteren van mensen met een anderen mening doet wonderen. Jouw situatie is inderdaad jouw situatie, maar daar schuilt nu het gevaar, je veralgemeend heel snel.
                              Daar heb je een punt. Apologies.
                              Last edited by fblade; 20/08/2012, 17:00.
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

                              Comment


                              • grotendeels akkoord met je Fblade, het artikel kan ik niet helemaal lezen omdat ik daarvoor niet betaal op de tijd. Bedrijven moeten ook niet gaan chanteren, maakt wel duidelijk waar de echte macht zit!

                                Echter bedrijven moeten ook eens hun maatschappelijk belang gaan zien, vooral bij de multinationals zien we vaak dat het topkader serieus graait in de kas van het bedrijf en zelfs als ze een miljarden winst boeken dan nog stoten ze divisies af of gaan ze produceren aan nog lagere tarieven. Waarom? Ik ben een liberaal persoon en kleine ondernemer maar ik ben er mij wel van bewust dat er een wisselwerking is. Indien mijn medelandgenoten arm zijn, dan kan ik ook niet veel verdienen.

                                Het geregeer van de excellboekhouding mag ook eens gaan stoppen. Idem met de beurs, de economie leidt niet langer de beurs, maar de beurs leidt de echte economie!

                                Ik heb trouwens altijd moeten lachen met het feit dat kennis onze toekomst is, net alsof er in China of India geen ingenieurs af studeren. Hier op de dienst zijn meerdere projecten off shore.

                                Comment


                                • Veel macht leidt tot misbruikt, politiek, multinational, enz.............

                                  Zuurstof voor de lokale economie is uiterst dringend nodig en belastingverhogingen, controles met de puntjes op de i, regelneverij, is dat helemaal niet !

                                  En beter wordt het er allemaal niet op, ik eet veel liever brood van mijn warme bakker dan industrieel gebakken brood uit het warenhuis..........

                                  Die aangekondigde maatregelen die de economie meer zuurstof geven, van onze huidige leiders.......Het is moeilijk om er niet mee te lachen, maar eigenlijk is het eerder om bij te huilen.
                                  Dat is nu toch is pure kolder. Dat men dat nog durft voor te stellen als relance en de media dit kritiekloos overneemt doet me toch de wenkbrauwen serieus fronsen.

                                  Ik citeer:
                                  De regering heeft intussen een brief gestuurd naar de sociale partners, met het oog op het interprofessioneel akkoord dat ze later dit jaar moeten sluiten. Open Vld-vicepremier Vincent Van Quickenborne legde uit dat werkgevers en werknemers daarin wordt gevraagd oog te hebben voor drie zaken.
                                  Het gaat om het verbeteren van de kwaliteit van jobs door te mikken op meer diversiteit, het tegengaan van discriminatie en het doorbreken van het glazen plafond. Ook moeten ze oog hebben voor de polyvalentie van de arbeidsmarkt. De sociale partners wordt gevraagd werk te maken van glijdende werkuren en om de voorwaarden voor het begrenzen van het aantal overuren zonder verplichte inhaalrust te bekijken. Tot slot vragen ze de loonkosthandicap af te bouwen zonder te raken aan het automatische indexeringssysteem van de lonen.


                                  Kan iemand dit eens analyseren en zeggen welke relancemaatregelen dit zijn? Ik versta er geen jota van.

                                  -Tenzij dat als doppers gaan werken ze een startersbonus krijgen (maar willen die dat, is er meer werk door deze maatregel)?
                                  - Het tegengaan van discriminatie: ah is dat een relancemaatregel?
                                  - Oog hebben voor een polyvalente arbeidsmarkt? chinees voor?
                                  - De sociale partners wordt gevraagd werk te maken van glijdende werkuren en om de voorwaarden voor het begrenzen van het aantal overuren zonder verplichte inhaalrust te bekijken. Ook hier is het me niet direct duidelijk in welke mate dit ook maar enige relance kan bewerkstelligen.
                                  - Tot slot vragen ze de loonkosthandicap af te bouwen zonder te raken aan het automatische indexeringssysteem van de lonen. Duurdere lonen goedkoper maken lukt niet, dus de lagere lonen moeten omhoog. Yeah right dat verlaagt de kosten van de bedrijven. Het verhoogt wel zogezegd de koopkracht? Of is het de opbrengst uit belasting?


                                  Echt klare taal die iedereen begrijpt en ons hoop geeft op nieuwe zuurstof. Klare taal die de bedrijven, ondernemers en werknemers een echte boost geven !



                                  De foto bij het artikel zegt ook alles

                                  http://www.vandaag.be/binnenland/101...-economie.html

                                  De linkse verstaat er geen jota van en krabt zich in het haar, de middelste bijt op zijn lip om niet in lachen uit te barsten, en de rechtse houdt zijn vuist klaar om diegene die het niet begrijpen een stevige linkse te verkopen.
                                  Last edited by Jokke_vlo; 20/08/2012, 17:44.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                    grotendeels akkoord met je Fblade, het artikel kan ik niet helemaal lezen omdat ik daarvoor niet betaal op de tijd. Bedrijven moeten ook niet gaan chanteren, maakt wel duidelijk waar de echte macht zit!

                                    Echter bedrijven moeten ook eens hun maatschappelijk belang gaan zien, vooral bij de multinationals zien we vaak dat het topkader serieus graait in de kas van het bedrijf en zelfs als ze een miljarden winst boeken dan nog stoten ze divisies af of gaan ze produceren aan nog lagere tarieven. Waarom? Ik ben een liberaal persoon en kleine ondernemer maar ik ben er mij wel van bewust dat er een wisselwerking is. Indien mijn medelandgenoten arm zijn, dan kan ik ook niet veel verdienen.

                                    Het geregeer van de excellboekhouding mag ook eens gaan stoppen. Idem met de beurs, de economie leidt niet langer de beurs, maar de beurs leidt de echte economie!

                                    Ik heb trouwens altijd moeten lachen met het feit dat kennis onze toekomst is, net alsof er in China of India geen ingenieurs af studeren. Hier op de dienst zijn meerdere projecten off shore.
                                    De beurs is mijn bezigheid, en ik kan zeggen, de overheid leidt de beurs, en niet de beurs leidt de economie, en in de bemoeienis van de overheid schuilt het probleem dat heel dat systeem met momenten op serieus zwakke voeten staat.
                                    De pensioenen zitten in de beurs, de overheid doet er dan ook ALLES aan om die omhoog te houden en op te krikken, door steeds maar lagere rente, MASSAS liquiditeiten erin te pompen, ipv dat de beurskoersen zichzelf regelen, maar dat kan men niet meer aan, want dan is er geen rotte frank meer over om pensioenen en bakken kredieten in leven te houden.
                                    Kijk maar naar de toename van kredieten de afgelopen 10-15j, het vastgoed dat meer dan dubbel kost op 10j tijd lijkt iedereen maar normaal te vinden. Dat is een bubble, en die aflaten kan bijna niet, want alles is op krediet, en als het onderliggende, een huis dus, zakt in waarde moeten banken dat saldo bijvullen, wat ze niet kunnen, want ze werken nu al met een gigantische hefboom. En dan kan je zeggen, fout van de banken, maar wie regelt de rentevoeten?
                                    Juist, de politiek.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                      Trouwens, de chinezen beginnen nu ook al bedrijven over te nemen in de US en lokaal ...
                                      Dat vind ik nog het strafste eigenlijk. Wij kopen maar van china, wetende dat het brol is kwa kwaliteit en gemaakt is door mensen die echt niet genoeg verdienen, en met de winst komen ze hier bedrijven overkopen die failliet aan het gaan zijn door hun producten. En den Peeters gaat ze zelf gaan halen, pipo! Voor wat? Voor 1000 man die mss teerk gesteld kan worden, zonder te beseffen dat hij ons vel aan het verkopen is.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                        Dat vind ik nog het strafste eigenlijk. Wij kopen maar van china, wetende dat het brol is kwa kwaliteit en gemaakt is door mensen die echt niet genoeg verdienen, en met de winst komen ze hier bedrijven overkopen die failliet aan het gaan zijn door hun producten. En den Peeters gaat ze zelf gaan halen, pipo! Voor wat? Voor 1000 man die mss teerk gesteld kan worden, zonder te beseffen dat hij ons vel aan het verkopen is.
                                        Aangezien het een politieker is, wellicht om er zelf beter van te worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                          Dat vind ik nog het strafste eigenlijk. Wij kopen maar van china, wetende dat het brol is kwa kwaliteit en gemaakt is door mensen die echt niet genoeg verdienen, en met de winst komen ze hier bedrijven overkopen die failliet aan het gaan zijn door hun producten. En den Peeters gaat ze zelf gaan halen, pipo! Voor wat? Voor 1000 man die mss teerk gesteld kan worden, zonder te beseffen dat hij ons vel aan het verkopen is.
                                          Zolang ze hier de bedrijven overnemen om hier hun produkten te maken dan is er niets aan de hand.

                                          Velen op dit forum werken bij Volvo, zouden al deze werknemers problemen hebben met de Chinezen? Pipo
                                          Last edited by ; 20/08/2012, 20:43.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X