Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
    Echter bedrijven moeten ook eens hun maatschappelijk belang gaan zien, vooral bij de multinationals zien we vaak dat het topkader serieus graait in de kas van het bedrijf en zelfs als ze een miljarden winst boeken dan nog stoten ze divisies af of gaan ze produceren aan nog lagere tarieven.
    Ja, begint serieus mijn keel ook uit te hangen. Er wordt niks meer gespaard, direct geld opdoen, da is de boodschap.
    En als het dan eens een jaar mis gaat, tja, financiële steun van de overheid hé.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Zolang ze hier de bedrijven overnemen om hier hun produkten te maken dan is er niets aan de hand.
      Daar geloof ik niet in, ik vertrouw die niet gewoon niet. Is zoals volvo, blijft hier wel, maar van zodra ze alles weten, nemen die alles mee volgens mij.
      Waarom zouden zij investeren in een bedrijf in ons land, om dan zelf die loonkost te moeten betalen terwijl ze dat in het thuis land goedkoper kunnen laten maken.
      Geloof er de ballen van.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
        Dat vind ik nog het strafste eigenlijk. Wij kopen maar van china, wetende dat het brol is kwa kwaliteit en gemaakt is door mensen die echt niet genoeg verdienen, en met de winst komen ze hier bedrijven overkopen die failliet aan het gaan zijn door hun producten. En den Peeters gaat ze zelf gaan halen, pipo! Voor wat? Voor 1000 man die mss teerk gesteld kan worden, zonder te beseffen dat hij ons vel aan het verkopen is.
        Mjah, de hele wereld zit in een catch22.

        Het heffen van invoertaksen op deze goederen resulteert enkel in een verhoogde inflatie waardoor lonen moeten stijgen waardoor ... de rest ken je wel.
        Het echte probleem zijn enerzijds winstmarges, marges van 500% zijn schering en inslag, maar als 'wij' zo dom zijn om het geld eraan uit te geven ... wie zijn fout is het dan? Markt is zelfregulerend toch? Vraag en Aanbod, eerste les economie. Huizen zijn overpriced maar iedereen koopt een woning op 30 jaar ..

        Mochten wij EU made kopen, zou dat al een pak oplossen. Maar dat is alweer duurder...en dat hebben we niet graag.

        Nog maar een voorbeeld, Apple hanteert een pariteit op vlak van exchange rate tussen USD/EUR. Ze maken op onze rug tug meer % winst dan in de US, toch zie ik overal Iphones en Ipads... geef ik mijn geld in Europa niet aan uit, dan koop ik hem liever in de US... want het is goedkoper.

        There is no easy solution, zoals daarnet gezegd is het niet de economie dat de wereld doet draaien maar politiek en schulden.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          Daar geloof ik niet in, ik vertrouw die niet gewoon niet. Is zoals volvo, blijft hier wel, maar van zodra ze alles weten, nemen die alles mee volgens mij.
          Waarom zouden zij investeren in een bedrijf in ons land, om dan zelf die loonkost te moeten betalen terwijl ze dat in het thuis land goedkoper kunnen laten maken.
          Geloof er de ballen van.
          Wat is het verschil met de Amerikanen de Arabieren of Jappen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
            Wat is het verschil met de Amerikanen de Arabieren of Jappen?
            Komt niet zo in de kijker , maar je hebt gelijk hoor.
            Al moet ik zeggen dat ik meer vertrouwen heb in dingen die daar gemaakt zijn dan uit china. Zal wel in koppeken zitten. Te veel chinezen gezien de laatste tijd .

            Comment


            • fblade: politiek en groot-kapitaal is 1 pot nat en wat je schrijft beaam ik alleen maar.
              Eerlijk gezegd, ik snap niet dat veel bedrijven nog naar de beurs wensen te gaan, sorry maar zit je op de beurs, dan ben je naar mijn gevoel als bedrijf zo goed als met handen en voeten gebonden.

              Het klopt dat de politiek enorm veel problemen zelf veroorzaken, maar denk je dat er ook maar eentje de waarheid gaat vertellen aan zijn kiespubliek.

              Ben net nog gaan shoppen en ja, ik kijk al enige tijd bewuster naar de plaats van oorsprong, voor mij geen appels meer van Nieuw-Zeeland. Onlangs nog een kistje nectarines gekregen van een bevriende fruitboer hier (enfin, de grootste hier ). Man, wat waren die ook goed. Ga eens vragen of ik af en toe zo eens iets daar rechtstreeks kan gaan kopen.

              En dat van die pariteit: heb ook zo'n leverancier die dat principe hanteert, eind september zal ik die zien op de beurs in Philadelphia en zal hem dan ook wel eens opnieuw proberen uit te leggen, waarom hij toch zo moeilijk voet aan de grond krijgt in Europa.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                fblade: politiek en groot-kapitaal is 1 pot nat en wat je schrijft beaam ik alleen maar.
                Eerlijk gezegd, ik snap niet dat veel bedrijven nog naar de beurs wensen te gaan, sorry maar zit je op de beurs, dan ben je naar mijn gevoel als bedrijf zo goed als met handen en voeten gebonden.

                Het klopt dat de politiek enorm veel problemen zelf veroorzaken, maar denk je dat er ook maar eentje de waarheid gaat vertellen aan zijn kiespubliek.

                Ben net nog gaan shoppen en ja, ik kijk al enige tijd bewuster naar de plaats van oorsprong, voor mij geen appels meer van Nieuw-Zeeland. Onlangs nog een kistje nectarines gekregen van een bevriende fruitboer hier (enfin, de grootste hier ). Man, wat waren die ook goed. Ga eens vragen of ik af en toe zo eens iets daar rechtstreeks kan gaan kopen.

                En dat van die pariteit: heb ook zo'n leverancier die dat principe hanteert, eind september zal ik die zien op de beurs in Philadelphia en zal hem dan ook wel eens opnieuw proberen uit te leggen, waarom hij toch zo moeilijk voet aan de grond krijgt in Europa.
                Amen to that.

                Comment


                • Je moet net zoals elders in de wereld, de juiste fabrikant nemen in China.
                  Je kan de beste kwaliteit krijgen in China, maar die gaan je dan ook duurder betalen in verhouding.

                  Nu ja, mijn hifi installatie is indertijd nog grotendeels gemaakt in Hasselt/Dendermonde, en die speelt nog net zoals toen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                    Je moet net zoals elders in de wereld, de juiste fabrikant nemen in China.
                    Je kan de beste kwaliteit krijgen in China, maar die gaan je dan ook duurder betalen in verhouding.

                    Nu ja, mijn hifi installatie is indertijd nog grotendeels gemaakt in Hasselt/Dendermonde, en die speelt nog net zoals toen.

                    Tja, als je hier een Ford S-max of Mondeo uit Ford Italy, euh Genk neemt, dan is de kwaliteit toch ook niet echt alles hoor...
                    Maar ja, dat zal komen omdat de elektronica uit China komt...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Natuurlijk en de trend begint te keren. Transport is momenteel al te duur voor bepaalde investeringen in bepaalde landen, maar als ik dan zoiets lees:



                      Maar mispak u niet, op een boot vol metalen en ertsen zijn transport kosten peanuts wetende dat je cargo 8K USD / ounce is. Transport is gewoon een kost zoals een andere. Als je weet dan je vanuit Amazon.com kan bestellen en 32 cent moet betalen om je boeken thuis te laten leveren, met de mandatory 'gift wrap' om geen import taksen te betalen, is daarmee genoeg gezegd.

                      Zelf in IT Consulting (hier alom vertegenwoordigd) is Tata consulting momenteel de snelst groeiende consulting firm op de hielen van de big four. Indiers doen het werk met een contract en comp&ben in hun thuis basis maar ze voeren het werk uit in Europa. Dat zou ook verboden moeten worden. In Engeland zijn er beperkingen op het aantal en duur van een werk Visa, ik denk niet dat dit in België/Europa het geval is?

                      Dan is de weg nog lang; en daarmee doel ik op de antwoorden van de lezers, niet van de CEO, die zit er pal op if you ask me.

                      Overheden denken op korte termijn, en alles werd geprivatiseerd of een sales and lease back opgezet. Dat was eenmaal langs de kassa passeren en daarmee basta. Nu hebben ze alles verkocht en het geld opgebruikt, blijft er nu eenmaal enkel BTW tarieven en belastingen als inkomsten voor staten. En net die worden nu verhoogd...Sjah, zakelijk moet je niet proberen al je inkomsten uit een kanaal te werven, want als die op is, moet je de boel sluiten. Overheden doen het echter wel... maar het vat is ook op. Tax to the max biedt geen uitweg, in tegendeel, verlagen die handel en dan komt er mss beweging !



                      Daar heb je een punt. Apologies.
                      Antwerp gateway op Antwerpen L.O, heel het trafic dat per computer bediend en vooral verwerkt wordt is bedacht door Australiërs. De programma schrijvers waren Indiërs, hier is sporadisch eens eentje op bezoek geweest, de Australiërs die hebben hier wel bijna een jaar verbleven om alles op punt te zetten.
                      Bij een ander bedrijf is heel de boekhouding & facturatie dienst herzien geweest, een jaar lang is er toen een Indiër uit de UK elke week hier 3 tot 4 dagen overgevlogen om het programma uit de doeken te doen.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                      grotendeels akkoord met je Fblade, het artikel kan ik niet helemaal lezen omdat ik daarvoor niet betaal op de tijd. Bedrijven moeten ook niet gaan chanteren, maakt wel duidelijk waar de echte macht zit!

                      Echter bedrijven moeten ook eens hun maatschappelijk belang gaan zien, vooral bij de multinationals zien we vaak dat het topkader serieus graait in de kas van het bedrijf en zelfs als ze een miljarden winst boeken dan nog stoten ze divisies af of gaan ze produceren aan nog lagere tarieven. Waarom? Ik ben een liberaal persoon en kleine ondernemer maar ik ben er mij wel van bewust dat er een wisselwerking is. Indien mijn medelandgenoten arm zijn, dan kan ik ook niet veel verdienen.

                      Het geregeer van de excellboekhouding mag ook eens gaan stoppen. Idem met de beurs, de economie leidt niet langer de beurs, maar de beurs leidt de echte economie!

                      Ik heb trouwens altijd moeten lachen met het feit dat kennis onze toekomst is, net alsof er in China of India geen ingenieurs af studeren. Hier op de dienst zijn meerdere projecten off shore.
                      Als ik hetzelfde bedoel, maar het anders omschrijf, krijg ik de volle laag...

                      HET probleem, werk creëren zal niet zo direct kunnen opgelost worden vrees ik. Ergens doe ik wel mijn hoed af voor bvb Jokke, een bedrijf starten en op termijn uitbreiden, chapeau, maar nee, ik bedank voor de eer en de droomwagen, ik heb bijna 20 jaar lang genoeg gezien op het bedrijf waar ik vroeger werkte, stank voor dank kreeg de zaakvoerder/bedrijfsleider. Is er met moeten stoppen en verder gegaan op een veel beperkter niveau, hetzelfde als hier. Beiden zijn we nu meer dan tevreden.
                      Last edited by Metaxa; 20/08/2012, 22:42.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                        Tja, als je hier een Ford S-max of Mondeo uit Ford Italy, euh Genk neemt, dan is de kwaliteit toch ook niet echt alles hoor...
                        Maar ja, dat zal komen omdat de elektronica uit China komt...
                        klopt, ik heb vooral problemen met de sony touchscreen middenconsole (GPS gedeelte dan vooral, of is het tegenwoordig normaal als je thv Montpellier vertrekt, dat de GPS de route weergeeft wanneer je thv Orange bent )
                        Voor de rest geen klagen over mijn S-Max hoor

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                          klopt, ik heb vooral problemen met de sony touchscreen middenconsole (GPS gedeelte dan vooral, of is het tegenwoordig normaal als je thv Montpellier vertrekt, dat de GPS de route weergeeft wanneer je thv Orange bent )
                          Voor de rest geen klagen over mijn S-Max hoor
                          Inderdaad, bij mij ook GPS/radio unit die problemen geeft. Die 'freezet' soms gewoon, en dan kan je niks meer veranderen (ook niet volume, erg onhandig als je het ritje ervoor de radio loeihard had staan ) En de GPS geeft bij mij ook altijd probs.... ik moet altijd mijn TomTom meenemen wil ik ergens geraken .
                          Auto is nu net 4 jaar en heeft ook al andere kleine mankementen:
                          -slot van koffer doet raar: je moet eerst trekken, dan eerst ff terugduwen, en dan terug trekken. Was al vervangen op 2j omdat de koffer toen gewoon NIET meer openging.
                          -Sinds enkele weken: gordel-sensor van bestuurder geeft aan dat je de gordel niet aan hebt terwijl je de gordel WEL aanhebt. Gordel ff in slot aanduwen lost dit op voor enkele seconden, daarna weer "poing poing", erg irritant. Wegens tijdsgebrek nog niet mee in garage geraakt.
                          -Grijze 'sierplaat' van de middelconsole is plastic van den aldi denk ik.... totaal niet krasbestendig, ziet er nu totaal niet meer uit.
                          -Middenste passagierszetel kan je soms niet meer verschuiven. Slot blokkeert dan gewoon. ff als een gek eraan sleuren lost dit op. Al 2 keer 'gemaakt' in de garage.
                          -Bij het vervangen van mijn kofferslot zijn ze volgens mijn een schroefje vergeten, want het paneel van de kofferklep is een klein beetje los (kan je wegtrekken tot speling van 1 cm), met dank aan de ford garage...
                          -...

                          Probleem is dat ik nooit geen tijd heb om naar garage te gaan, en ik kom daar eerlijk gezegd ook niet zo graag: bij de Ford dealer lijkt het wel of ze daar allemaal tegen hun goesting werken, inclus de baas die 500.000€ / jaar netto winst maakt.... triestig. Ik denk dat daar ooit eens ene met een geweer gaat binnenkomen om al z'n collegas af te knallen...
                          Bovendien is onderhoud POKKEDUUR!!!
                          Dus qua service scoren ze ook al slecht...

                          Voor de rest, wel een erg praktische wagen, mede dankzij de derde zetelrij die wij als optie hebben. Met 3 kids is een normale auto al gevuld, maar wij kunnen nog de bompa en de bomma meenemen als het moet

                          Eigenlijk betaal ik dan met plezier meer voor een BMW: die is nu net 3j oud (1-reeks) en daar is nog NIKS aan geweest, nog geen glitch van het navigatie/elektronica, materialen nog in perfecte staat na 80.000km...

                          Om dit terug ff on-topic te brengen:
                          Ik vind dat als je miserie hebt met je auto, dat je dan korting op de VAA moest krijgen (nadeel alle aard )

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                            Het heffen van invoertaksen op deze goederen resulteert enkel in een verhoogde inflatie waardoor lonen moeten stijgen waardoor ... de rest ken je wel.
                            Het echte probleem zijn enerzijds winstmarges, marges van 500% zijn schering en inslag, maar als 'wij' zo dom zijn om het geld eraan uit te geven ... wie zijn fout is het dan? Markt is zelfregulerend toch? Vraag en Aanbod, eerste les economie. Huizen zijn overpriced maar iedereen koopt een woning op 30 jaar ..
                            Door winsten van 500% wordt je zo : http://www.standaard.be/mobilia/cnt/...20820_00264768

                            Hallucinant hoe de wereld werkt tegenwoordig. De mensen consumeren zichzelf gewoon kapot... De manier waarop Apple van bijna faillisement tot het huidige gedrocht is uitgegroeid maakt mij bang voor de toekomst...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                              Iemand in de familie werkt voor een groot bagger bedrijf in België. Hij heeft zich MOETEN uitschtijven en inschrijven in Mauritius, betaalt geen belastingen en is 2 maand uit, 1 maand thuis. Heeft een woning, sociale zekerheid en verdient bakken geld, tax free. Dus het kan wel degelijk anders en legaal ook. Dus wat is het probleem als ik vragen mag?
                              Mijn grootvaders is/was zo iemand bij (wss hetzelfde) een baggerbedrijf . Als ik nu die zijn pensioen zie, die heeft zeker niet te klagen
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                Inderdaad, bij mij ook GPS/radio unit die problemen geeft. Die 'freezet' soms gewoon, en dan kan je niks meer veranderen (ook niet volume, erg onhandig als je het ritje ervoor de radio loeihard had staan ) En de GPS geeft bij mij ook altijd probs.... ik moet altijd mijn TomTom meenemen wil ik ergens geraken .
                                Auto is nu net 4 jaar en heeft ook al andere kleine mankementen:
                                -slot van koffer doet raar: je moet eerst trekken, dan eerst ff terugduwen, en dan terug trekken. Was al vervangen op 2j omdat de koffer toen gewoon NIET meer openging.
                                -Sinds enkele weken: gordel-sensor van bestuurder geeft aan dat je de gordel niet aan hebt terwijl je de gordel WEL aanhebt. Gordel ff in slot aanduwen lost dit op voor enkele seconden, daarna weer "poing poing", erg irritant. Wegens tijdsgebrek nog niet mee in garage geraakt.
                                -Grijze 'sierplaat' van de middelconsole is plastic van den aldi denk ik.... totaal niet krasbestendig, ziet er nu totaal niet meer uit.
                                -Middenste passagierszetel kan je soms niet meer verschuiven. Slot blokkeert dan gewoon. ff als een gek eraan sleuren lost dit op. Al 2 keer 'gemaakt' in de garage.
                                -Bij het vervangen van mijn kofferslot zijn ze volgens mijn een schroefje vergeten, want het paneel van de kofferklep is een klein beetje los (kan je wegtrekken tot speling van 1 cm), met dank aan de ford garage...
                                -...

                                Probleem is dat ik nooit geen tijd heb om naar garage te gaan, en ik kom daar eerlijk gezegd ook niet zo graag: bij de Ford dealer lijkt het wel of ze daar allemaal tegen hun goesting werken, inclus de baas die 500.000€ / jaar netto winst maakt.... triestig. Ik denk dat daar ooit eens ene met een geweer gaat binnenkomen om al z'n collegas af te knallen...
                                Bovendien is onderhoud POKKEDUUR!!!
                                Dus qua service scoren ze ook al slecht...

                                Voor de rest, wel een erg praktische wagen, mede dankzij de derde zetelrij die wij als optie hebben. Met 3 kids is een normale auto al gevuld, maar wij kunnen nog de bompa en de bomma meenemen als het moet

                                Eigenlijk betaal ik dan met plezier meer voor een BMW: die is nu net 3j oud (1-reeks) en daar is nog NIKS aan geweest, nog geen glitch van het navigatie/elektronica, materialen nog in perfecte staat na 80.000km...

                                Om dit terug ff on-topic te brengen:
                                Ik vind dat als je miserie hebt met je auto, dat je dan korting op de VAA moest krijgen (nadeel alle aard )
                                op die middenconsole na, hebben wij geen klagen en wij kunnen ook de bomma en bompa mee nemen . Ben er wel nog niet uit of ik hem eventueel zou overkopen van de leasing.

                                Mijn BMW een aantal jaren terug was niet zo geweldig, reed goed, maar scheelde wel regelmatig iets aan en dan vooral ivm waterinsijpeling .

                                Dit even totaal terzijde :p

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                                  Door winsten van 500% wordt je zo : http://www.standaard.be/mobilia/cnt/...20820_00264768

                                  Hallucinant hoe de wereld werkt tegenwoordig. De mensen consumeren zichzelf gewoon kapot... De manier waarop Apple van bijna faillisement tot het huidige gedrocht is uitgegroeid maakt mij bang voor de toekomst...
                                  eigenlijk klopt dit, we lijken meer en meer bestaansreden te vinden in het moeten hebben van de laatste snufjes. Maar ja, het huidige economische model is gebaseerd op steeds maar weer groei.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                    eigenlijk klopt dit, we lijken meer en meer bestaansreden te vinden in het moeten hebben van de laatste snufjes. Maar ja, het huidige economische model is gebaseerd op steeds maar weer groei.
                                    Dat moet deze hollander ook gedacht hebben: http://www.autoweek.nl/video/2884/kl...ond-citroen-ax

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                                      De manier waarop Apple van bijna faillisement tot het huidige gedrocht is uitgegroeid maakt mij bang voor de toekomst...
                                      De manier van Apple is net gezond: verkoop kwaliteit met een deftige marge waarmee je nieuwe innovaties en productieprocessen kan bekostigen. Dit in tegenstelling tot de rest van de markt (met uitzondering van Samsung, die toevallig toeleverancier van Apple zijn) die kwalitatief gezien brol verkopen, met lage marges, korte lifecycles, en bijgevolg geen cash om nieuwe dingen uit te vinden of producten goedkoper te maken en zo hun marges te maximaliseren.

                                      Om al die redenen, en een hoop ratio's is de huidige prijs van Apple-aandelen zelfs onder de gangbare prijs voor een bedrijf met dergelijk gunstige ratio's. De iPhone werd in 2007 voorgesteld in een tijd waar Windows Mobile 6 de marktleider was. Iets meer dan 5 jaar later is omzet van iPhones groter dan de totale omzet van Microsoft, en Microsoft's omzet is niet drastisch in mekaar gezakt.

                                      De marges op een iPhone zijn overigens geen 500%. Zelfs geen 50%. Maar gezonder dan een marge van 3% op laptops van 300€ terwijl je omzet en afzet daalt, en Apple als enige in de markt een stijgende omzet en afzet van haar computers (Macbook Air, Pro, iMac, Mac Mini en Mac Pro. 5 producten!) heeft.

                                      Of klaag je over het feit dat mensen een telefoon van 500€ kopen, terwijl alle andere thuis-electronica de laatste jaren stevig goedkoper is geworden? Zelfs mijn 50" Panasonic plasma was goedkoper dan de oude CRT die bij mijn ouders stond...

                                      Dergelijke aankopen zijn zo erg nog niet; ze zijn zelden gefinancierd, maar worden cash afgerekend. Anders is het inderdaad met huizen, waar interestvoeten in directe relatie staan met huizenprijzen: hoge interestvoeten, lagere prijzen want anders kan niemand een huis kopen, en lage interestvoeten = hoge huizenprijzen, want het aantal mensen die een kleine lening kunnen aangaan stijgt en je wil als verkoper natuurlijk zoveel mogelijk voor je huis krijgen.

                                      De huizenbubble in de VS is overigens een gevolg van erg lakse leningvoorwaarden voor veel mensen, die vervolgens niet hun lening konden afbetalen, waardoor die huizen massaal op de markt kwamen, maar niet verkocht geraakten aan hun originele prijs. Enkele weken in Michigan gesproken met iemand die 6 jaar geleden een huis kon kopen voor 160000$, maar 1000$ op de bank had en werkloos was. Het huis hebben ze nog, maar ze moeten 160000$ afbetalen terwijl huizen in de buurt allemaal op de markt zijn gekomen voor 60000$. Waarom zou je dan nog je lening afbetalen als je je huis niet meer kan verkopen aan die waarde? Dus nog meer mensen die hun lening niet meer betalen want het lijkt nogal zinloos om op 20 jaar 160000$ af te geven terwijl je na 10 jaar in een ghetto woont en je aankoop dus geen investering meer is maar een soort huur...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        die kwalitatief gezien brol verkopen, met lage marges, korte lifecycles, en bijgevolg geen cash om nieuwe dingen uit te vinden of producten goedkoper te maken en zo hun marges te maximaliseren.

                                        De iPhone werd in 2007 voorgesteld in een tijd waar Windows Mobile 6 de marktleider was. Iets meer dan 5 jaar later is omzet van iPhones groter dan de totale omzet van Microsoft, en Microsoft's omzet is niet drastisch in mekaar gezakt.
                                        Over dat eerste, er zijn nog meer kwalitatieve smartphone fabrikanten. Steeds meer zelfs. En goedkoper betekent overigens niet van slechtere kwaliteit.
                                        Sommigen pakken simpelweg minder marge maar boeten niet in op kwaliteitvlak. Andere doen dit dan wel weer om kosten te drukken en nog goedkoper hun product te kunnen aanbieden. Ik ga er overigens van uit dat je het over smartphones hebt? Op laptopvlak is het inboeten aan kwaliteit een stuk erger dan bij smartphones, maar dat zie je dan ook zo veel harder aan de prijs.

                                        En wat betreft windows mobile, die hebben nooit aan de top gestaan, dat was symbian. En de omzet enkel afkomstig van de iPhone is nooit groter geweest dan de totale omzet van microsoft.


                                        Microsoft's global revenue grew from fiscal year 2022 to 2024, increasing by about seven percent year-on-year and reaching over 245 billion U.S.

                                        Comment


                                        • Binnenkort belasten ze ook nog honden, katten, goudvissen, waterschildpadjes, kippen, kinderen en zweetvoeten :



                                          Enfin ... het plaatst de auto een beetje in een beter daglicht wel ..
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X