Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Als je de auto prive hebt en er op de zaak mee wil rijden, dan kan je 2 dingen doen:
    - kilometers doorrekenen aan de officiele kilometervergoeding (iets van een 33ct / km), ongeacht wat voor wagen het is
    - auto echt verhuren aan de zaak, huurprijs kan je dan in functie v/d waarde van de auto bepalen. Maar rijd er 1 km prive mee en je hebt VAA.

Zoals fblade aangeeft, is de 1ste optie dus de interessante.

Wil je er munt uitslaan, moet je wel iets kopen wat je (veel) kost dan 33 ct / km.. een 2de hands skoda diesel ofzo, of een andere vrij oude auto die niet veel waarde meer verliest en ge niet omnium "moet" verzekeren .

Heb dit zelf ook overwogen, maar uiteindelijk wou ik ook gewoon een toffe recente wagen, heb dus iets nieuw gekocht op de zaak met vrij lage CO2 en dus ook een vrij laag VAA.
    Last edited by sunking; 23/08/2012, 10:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Ok, blijf dan maar gerust boeren met Windows...
      En blijf vooral uit de buurt van Apple producten, ze zijn erg besmettelijk !
      nogal eenvoudig hé, een microsoft produkt moet kunnen draaien op ettelijke combinaties.
      Een apple produkt: tja, you get what you see, of steek jij daar achteraf eens een andere videokaart in, andere geluidskaart, upgrade van dit of dat enz enz.

Dat verklaart de stabiliteit van het hele apple produkt, enorm gesloten en dus minder kans op tekortkomingen. Tot over enkele jaren verguisde men dat, maar tegenwoordig beschouwt men dat als positief. Nu ja, als je ziet wat er tegenwoordig allemaal moet mee kunnen werken, dan is het maar best dat dat allemaal zo gesloten wordt.

Hiermee zeg ik niet dat apple produkten slecht zijn, maar het is nogal makkelijk kappen op Microsoft terwijl apple zich enkel maar concentreert op zijn eigen produkten.
      Geen klein beetje off topic, maar soit.

Comment

• als wij hier on-topic zouden blijven zouden 15 bladzijden volstaan ipv 383 !!! Dit is toch de "Café du Commerce" ...

ik had het niet eens over de fiabiliteit van Apple-producten (inderdaad zeer hoog), wel over het gemak in het dageljks gebruik (MacOs)
        ik emuleer Windows 7 op mijn Mac, en ik heb beroepshalve in het Microsoftwereldje moeten leven, ik kan dus goed vergelijken
        voor mijn privé-gebruik, neen dank u !
        Android op mijn mini-smartphone Sony-Ericsson en op de Samsung-Tablet van mijn zus kan ik ook vergelijken met mijn iPad op IOS, geen wonder dat er zoveel iPhones/iPads verkocht geraken ondanks de prijs
        het heeft dus weinig te maken met status, ik had reeds bij Apple een grafische interface toen mijn collega's vochten met hun DOS-commando's
        (voor wie nog weet wat DOS was.. ;-)) )

Comment

• Nog dit terloops, Apple is nooit een gesloten wereld geweest, anders ging de firma dood wegens zijn gering marktaandeel Er bestonden van heel vroeg tal van toepassingen om met de MS-omgeving te communiceren, om tegelijkertijd aktief te zijn op beide platformen, en alle mogelijke dokumenten uit te wisselen; vanuit een Mac lukte dat altijd, omgekeer bijna nooit... Welk wereld was dan gesloten ?

Maar ik wil niet preken, hoor, de Mac verkoopt zichzelf

Comment

• Waar zijn we nu over bezig Microsoft of Apple. Dat is allemaal gevoelsmatig. Sommige vinden de Apple produkten gebruiksvriendelijker en ander weer de produkten van concurenten.

Er zijn veel vooroordelen, zowel over Mac’s als pc’s. Het Mac-kamp roept al jaren dat Windows gebruikers overspoeld worden door virussen en spyware. Hier zit zeker wat in, maar dat wil niet zeggen dat deze problematiek bij een Mac totaal niet speelt. Windows is het meest gebruikte besturingssysteem ter wereld, dus is het logisch dat hier ook meer virussen voor zijn. Nu de populariteit van de Mac de laatste jaren flink is toegenomen, is ook het aantal virussen gegroeid.
            Het pc-kamp ziet de Mac over het algemeen als een niche-platform voor met name creatievelingen (foto- en videobewerking, illustraties en DTP). Ze zien vooral dat er beduidend minder software beschikbaar is ten opzichte van de pc – zoals bijvoorbeeld op het gebied van games. Dat klopt natuurlijk, maar technisch gezien doet een Mac op dit vlak niet onder voor pc’s. Wat games betreft is het probleem meer dat spelontwikkelaars de pc een interessanter platform vinden vanwege het zeer grote marktaandeel. Ook is het pc makkelijker te upgraden, bijvoorbeeld met een nieuwe grafische kaart.
            Redenen om voor een Mac te kiezen zijn vooral de zorgvuldig op elkaar afgestemde hard- en software en de hoge kwaliteitseisen die daarvoor gesteld worden. Dat wil niet zeggen dat pc-notebooks minderwaardig zijn, maar er zijn nu eenmaal erg veel verschillende modellen van diverse merken (onder andere met lagere kwaliteitseisen). Zo wordt er veel aandacht besteed aan het scherm, het vermogen van de batterij en het ontwerp. Mede daarom behoort Apple zowel wat betreft desktops als notebooks tot de duurdere categorie producten. Maar of ze daarom ook altijd de beste zijn?

VAA op Computers, Eliooooooooooooooo
            Last edited by ; 23/08/2012, 13:44.

Comment

Nog dit terloops, Apple is nooit een gesloten wereld geweest, anders ging de firma dood wegens zijn gering marktaandeel Er bestonden van heel vroeg tal van toepassingen om met de MS-omgeving te communiceren, om tegelijkertijd aktief te zijn op beide platformen, en alle mogelijke dokumenten uit te wisselen; vanuit een Mac lukte dat altijd, omgekeer bijna nooit... Welk wereld was dan gesloten ?

Maar ik wil niet preken, hoor, de Mac verkoopt zichzelf
              Wat is het verschil met Samsung? Wie doet het het beste?

Comment

• Gewoon zelfstandige worden, al dan niet bijberoep, en geen last van VAA. Heb je al een BVBA of NV, gewoon iemand anders als zaakvoerder plaatsen. Liefst een onbezoldigd iemand of iemand die al zaakvoerder van andere bedrijven is. En als zelfstandige aan de BVBA/NV factureren. Om geen schijnzelfstandige te zijn zorgen dat je op eigen naam een paar bedrijfsklanten mag factureren. En zaak opgelost (100% legaal en goedgekeurd)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Gewoon zelfstandige worden, al dan niet bijberoep, en geen last van VAA. Heb je al een BVBA of NV, gewoon iemand anders als zaakvoerder plaatsen. Liefst een onbezoldigd iemand of iemand die al zaakvoerder van andere bedrijven is. En als zelfstandige aan de BVBA/NV factureren. Om geen schijnzelfstandige te zijn zorgen dat je op eigen naam een paar bedrijfsklanten mag factureren. En zaak opgelost (100% legaal en goedgekeurd)
                  Ja, en? Het probleem zit bij die auto.

Is die van je eenmanszaak -> aftrekbaarheid x beroepsgebruik. Dat zakt wel heel snel weg.

Is die van je vennootschap -> ook al ben jij geen zaakvoerder/bestuurder, iemand rijdt er mee. Ben jij dat: jij krijgt de VAA toeslag in je personenbelasting. Is iemand anders dat (op papier), dan betaalt die dat.

Zoek mij eens iemand die dat laatste wil doen voor mij.

Comment

• Op een tablet komen de verschillen niet duidelijk tot uiting, ik geef het toe, Samsung heeft zelfs wel hier een punt door twee (eigenlijk niet veel meer dan één) toepassingen tegelijkertijd open te hebben
                    Voor de rest is de Apple-Store wel rijker aangevuld met echt interessante toepassingen (ik heb het niet over games...)
                    Niet te verwonderderen dus dat alle PC-gebruikers fan van zijn van iTunes en er gretig gebruik van maken... (een formidabele zet van Appel om de PC-gemeenschap aan te trekken, wij zien waar de mensen zijn die ideeën hebben)
                    maar nog even, laat ons maar de gebruikers kiezen uit het aanbod, in de plaats van de schreeuwen dat Apple te duur is
                    Niemand is verplicht Apple te kopen, hé !
                    Hier komen wij terug naar het autowereldje, als een premium onverantwoord duur vindt, koop dan iets anders en laat iemand anders anders denken zonder hem te verwijten dat hij zijn geld verspilt...
                    iedereen heeft toch zijn eigen idee over wat te duur is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten

VAA op Computers, Eliooooooooooooooo
                      Dat VAA is er. 180€ / jaar (bruto dus). Slechts een schijntje van wat m'n macbook pro (zowat de zwaarste config) gekost heeft .

De ipad is trouwens een twijfelgeval: http://www.hdp.be/nl/sociaalsecretar...mer_rsz_fiscus

Comment

als wij hier on-topic zouden blijven zouden 15 bladzijden volstaan ipv 383 !!! Dit is toch de "Café du Commerce" ...

ik had het niet eens over de fiabiliteit van Apple-producten (inderdaad zeer hoog), wel over het gemak in het dageljks gebruik (MacOs)
                        ik emuleer Windows 7 op mijn Mac, en ik heb beroepshalve in het Microsoftwereldje moeten leven, ik kan dus goed vergelijken
                        voor mijn privé-gebruik, neen dank u !
                        Android op mijn mini-smartphone Sony-Ericsson en op de Samsung-Tablet van mijn zus kan ik ook vergelijken met mijn iPad op IOS, geen wonder dat er zoveel iPhones/iPads verkocht geraken ondanks de prijs
                        het heeft dus weinig te maken met status, ik had reeds bij Apple een grafische interface toen mijn collega's vochten met hun DOS-commando's
                        (voor wie nog weet wat DOS was.. ;-)) )
                        Ik (als IT'er) ben enkele jaren geleden beginnen overstappen naar Apple en heb nu geen enkele pc meer, en kan bevestigen dat het een zaligheid is om mee te werken, zowel qua hardware als software. Sindsdien heb ik medelijden met al die krabbers die op pc/windows zitten te knoeien (en dan nog vaak met veel te weinig geheugen) ..
                        Windows 7 maakt wel veel goed, maar de jaren voordien was de ellende met Windows toch wel aanzienlijk.

Het ligt niet enkel aan Windows trouwens, er zijn veel computerbouwers die zo goedkoop mogelijke pc's aan de man proberen te brengen en dan kan je geen kwaliteit verwachten. Nog niet zo lang geleden werden er bv. pc's met Windows Vista en 512 mb ram nieuw verkocht. Daar valt gewoon niet mee te werken.

'k Verwacht wel dat Android op de tablet markt het op termijn ook zal winnen van de ipad. Android is in de basis een goed systeem, technisch beter dan Windows. De hardware van Samsung is ook best OK (beiden hebben wel veel afgekeken van apple). Als binnen enkele jaren Apple niet terug met iets baanbrekend komt, zijn ze er aan voor de moeite, hoe groot ze nu ook zijn .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Ja, en? Het probleem zit bij die auto.

Is die van je eenmanszaak -> aftrekbaarheid x beroepsgebruik. Dat zakt wel heel snel weg.

Is die van je vennootschap -> ook al ben jij geen zaakvoerder/bestuurder, iemand rijdt er mee. Ben jij dat: jij krijgt de VAA toeslag in je personenbelasting. Is iemand anders dat (op papier), dan betaalt die dat.

Zoek mij eens iemand die dat laatste wil doen voor mij.
                          auto niet proberen in te brengen, dus privé aankopen, dan speelt VAA geen rol .
                          Natuurlijk, dit is natuurlijk niet zo interessant in ons al zwaarbelaste landje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                            auto niet proberen in te brengen, dus privé aankopen, dan speelt VAA geen rol .
                            Natuurlijk, dit is natuurlijk niet zo interessant in ons al zwaarbelaste landje
                            Eureka!

Dan is gans dat structuurverhaal wel eigenlijk de oplossing...
                            voor een probleem dat zich niet stelt.

Ja tiens. Hoe VAA ontwijken? Helemaal geen auto kopen. Hoe de kost van een auto vermijden. Hem zelfs niet privé kopen. Aha!

Er is ook een makkelijke manier om geen belastingen te betalen: geen inkomsten hebben. Zwarte inkomsten kunnen, maar een niet ingeschreven auto niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Zwarte inkomsten kunnen, maar een niet ingeschreven auto niet.
                              Dat zegde gij .. ga eens in Brussel rijden ...

als je daar gewoon een plastieke plaat aan hangt uit PL/BG

geen kat die weet of die wagen echt ingeschreven werd
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Aan de pc en mac zagers:

If you can"t run a pc, you're too dumb to handle it.

Uploaded with ImageShack.us
                                Database error.
                                The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  ...Als binnen enkele jaren Apple niet terug met iets baanbrekend komt, zijn ze er aan voor de moeite, hoe groot ze nu ook zijn .
                                  blij te lezen dat een IT-er mijn stelling als gebruiker beaamt
                                  voor de tabletten zal Samsung nooit dezelfde sex-appeal hebben, de meesten die er een kopen dromen in geheim van ooit een iPad te kopen ;-)
                                  de tijd dat men met Apple spotte als "speelgoed" is definitief voorbij...

Comment

blij te lezen dat een IT-er mijn stelling als gebruiker beaamt
                                    voor de tabletten zal Samsung nooit dezelfde sex-appeal hebben, de meesten die er een kopen dromen in geheim van ooit een iPad te kopen ;-)
                                    de tijd dat men met Apple spotte als "speelgoed" is definitief voorbij...
                                    Ik vind Apple een zeer goed produkt, gebruikt ook een Mac en iPhone, maar met hun beursgang ben ik toch zeer voorzichtig.
                                    Apple schiet als een komeet omhoog op die beurs. Te mooi om waar te zijn? Het verleden leert dat kometen al eens durven neerstorten.

Een komeet schittert aan de hemel, de plaats vanwaar Steve toe kijkt.

Maar sinds de dood van Steve Jobs in oktober vorig jaar stelt Apple zich tevreden met het verbeteren van hun produkten eerder dan een nieuwe elektronicarevolutie te ontketenen. 1 jaar is natuurlijk nog maar kort, maar toch.

Je bent heel euforisch, maar euforie is op zich al een reden om een zeepbelscenario te vrezen.

Apple is wel een zeer gezond bedrijf dat nog veel kan groeien, alleen de concurrentie wordt bikkel hard. Met name Samsung (Google) wordt (is het al) een zeer gevaarlijke tegenspeler.

Kan alleen maar goed zijn voor de consument. Vandaag gaat mijn voorkeur toch nog steeds naar Apple.
                                    Last edited by ; 24/08/2012, 02:04.

Comment

• Dat het aandeel van Apple goed boert heeft enkel te maken met alle zotten die ter beurs hopeloos zoeken naar snelle winst
                                      Gewoon speculatie...
                                      En het sukses van Apple heeft evenzeer te maken met deze van Apple Store als met de produkten zelf
                                      Ik ben niet euforisch, ik ben apple gebruiker van bij het pril begin, ik weet hoe dicht ze ooit waren van de afgrond
                                      Hopelijk zijn er nog visionaire mensen aan boord, maar ik ben minder gerust dan jij het vermoedt
                                      Last edited by guyugy; 24/08/2012, 11:09.

Comment

• Real users don't need a GUI .... Als MAC een hello kitty fiets is met steunwieltjes .... dan is windows wat mij betreft eerder een Boss Hoss: zwaar, lomp en veel te veel power nodig om basisprestaties te behalen ...
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Het toffe van Apple is dat er steeds een goed idee was achter het produkt, iets dat de klanten kon aantrekken en blijven boeien
                                          Hopelijk blijft het zo, want anders is het gewoon nabootsen zoals de concurrenten doen, of de randjes bijwerken
                                          Wat ik eigenlijk het meest vrees voor de toekomst is dat Apple zijn oude vastberadenheid om steeds de gebruiker centraal te houden zou verliezen in onnodige gevechten tegen zijn concurrenten
                                          klein voorbeeld : in IOS 6 verliest Maps van zijn pluimen omdat Apple een vuist wilt maken tov Google; hierdoor verdwijnt nl Streetview, toch een leuke funktie...
                                          Dit is kiezen voor de firma ipv voor de klant, het mag niet te vaak gebeuren, op termijn kan dat gevogen hebben
                                          Voor de rest, als de vernieuwing van Microsoft of Samsung moet komen, kunnen wij nog even wachten... ;-)

Comment

Working...
                                          X