Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Het kopstukken debat gezien in Antwerpen? Kindershow!
    Dat was echt erg. Populistische uitspraken wel gemikt op hun kiespubliek. Meer was het niet.
    Daar had een type JMD moeten zitten die zijn mening durft zeggen.
    Het was echt beneden niveau, echt, ik was ervan geschrokken.

Wat ze zouden moeten doen is een van ons daar plaatsen en hun _echt_ op onze vragen laten antwoorden en indien ze niet kunnen antwoorden uitleggen waarom/wie een echte oplossing blokkeert. Maar daar speel de media natuurlijk hun rol NIET.. ipv echte antwoorden te eisen laten ze mensen gewoon hun progapanda uit de doeken doen tijdens prime time televisie, shame, maar de reclame inkomsten zullen wel goed geweest zijn.

Relance maatregelen my ass.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
      Je kan nooit netto berekenen wat je VAA is, want dat is afhankelijk van je loon + gezinssituatie e.d. Voor je Skoda Octavia 1.6 DSG (123 CO2) met een catalogusprijs van 21200 kom ik uit op een brutobedrag van 125,69 euro/maand.

Voor een Volvo V60 DrivE (119 CO2) met een catalogusprijs van 35000 euro kom ik uit op een brutobedrag van 197,50 euro/maand. Als je vriend dan zegt dat zijn auto hem 100 euro netto per maand kost, dan kan dat heel goed zijn.

Weet je zeker dat jouw bedrijf geen netto bedrage rekent voor het gebruik van de bedrijfswagen?
      bij mij is het netto 147euro dus eigenlijk 22 euro teveel ? kan ik die dan terugkrijgen met belastingen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk Berichten
        bij mij is het netto 147euro dus eigenlijk 22 euro teveel ?
        Dat kan niet.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

bij mij is het netto 147euro dus eigenlijk 22 euro teveel ? kan ik die dan terugkrijgen met belastingen ?
          Wat een luxe 197€/maand betalen voor een nieuwe volvo,wordt er daar dan eigenlijk over geklaagd??
          Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
            Wat een luxe 197€/maand betalen voor een nieuwe volvo,wordt er daar dan eigenlijk over geklaagd??
            Ik snap ook niet wat die bediendes liggen klagen En ze rijden er dan alleen maar prive mee...

En vooraleerd de kat weerd op de koord zit:
            -ze hadden idd de regels niet zo plots mogen veranderen
            -de manier waarop alles gebeurd is sucks
            -etc etc...

Maar ...!!
            -als je werkgever je die wagen betaalt
            -en je moet zelf maar een 100-200€per maand bijdragen
            -en dit omvat dan lease + brandstof + banden + onderhoud !!!!!!!!! (zou anders makkelijk rond de 1000€/m zijn, afhankelijk van de auto)
            -en je rijdt er eigenlijk 90% prive mee (woon-werk is prive!!)

... dan moet je niet liggen pijpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
              Ik snap ook niet wat die bediendes liggen klagen En ze rijden er dan alleen maar prive mee...

-etc etc...

Maar ...!!
              -en dit omvat dan lease + brandstof + banden + onderhoud !!!!!!!!! (zou anders makkelijk rond de 1000€/m zijn, afhankelijk van de auto)

Sommige bediendes zullen klagen omdat ze niet beter weten, zij denken dat ze hard werken (of ze werken wel hard) en moeten dan nog eens extra betalen omdat ze zo verwend zijn dat ze een auto eisen en liefst van al voor niets.
              Mijn ma haar Q3 kost maandelijks nu iets van een 250 € ongeveer, komende van een golfje die nog geen € 100 was is dat wel een serieus verschil. Maar ze beseft ook da ze nog altij goedkoper hiermee afkomt dan zelf een Q3 te kopen. Stom voorbeeld mss maar myn leon met een aankoopprijs van 16.000€ kost my nu maandelijks minstens 500 €. En das enkel in verzekering en diesel, zonder waardeverlies en onderhoud enz meegerekend. En dat voor een stomme seat. Voor 250€ kan ik mijn auto 1mnd verzekeren en mss 1000km rijden

Sent from my iPhone using Tapatalk
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                Dat was echt erg. Populistische uitspraken wel gemikt op hun kiespubliek. Meer was het niet.
                Daar had een type JMD moeten zitten die zijn mening durft zeggen.
                Het was echt beneden niveau, echt, ik was ervan geschrokken.

Wat ze zouden moeten doen is een van ons daar plaatsen en hun _echt_ op onze vragen laten antwoorden en indien ze niet kunnen antwoorden uitleggen waarom/wie een echte oplossing blokkeert. Maar daar speel de media natuurlijk hun rol NIET.. ipv echte antwoorden te eisen laten ze mensen gewoon hun progapanda uit de doeken doen tijdens prime time televisie, shame, maar de reclame inkomsten zullen wel goed geweest zijn.

Relance maatregelen my ass.
                Ja, de politici krijgen dan ook maar een minuut om hun uitleg te doen. Veel kan je dan niet zeggen. Stellen ze dan nog van die debiele vragen erbij ook : "meneer De Winter, u mag kiezen, het Vlaams Belang plus 10% en Janssens blijft burgemeester, of het Vlaams Belang min 10% maar De Wever wordt burgemeester?" Pfffffffffff. De Winter kan dan niet veel anders doen dan er zich met een grapje vanaf maken ("in beide gevallen spring ik in de Schelde"), en hups, dan kan de volgende debiele vraag weer gesteld worden ...

Comment

-etc etc...

Maar ...!!

ik ben service technieker op de baan en rijd 90% voor mijn baas met de wagen ! ( ong 60000km per jaar en mss 10.000 privé )

dus niet iedere mens met bedrijfswagen heeft deze voro enkel privé !

Comment

ik ben service technieker op de baan en rijd 90% voor mijn baas met de wagen ! ( ong 60000km per jaar en mss 10.000 privé )

Gij zijt dan toch gene bediende?
                    Of toch niet in de traditionele zin van het woord.
                    Er staat toch ook nergens dat niemand mag klagen?
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Gij zijt dan toch gene bediende?
                      Of toch niet in de traditionele zin van het woord.
                      Er staat toch ook nergens dat niemand mag klagen?
                      ben ingeschreven als bediende maar werk als service technieker ( aka customer engineer bij ons )

Comment

Dan hebt gij meer dan redenen genoeg om te klagen. Het is een wagen die je bijna volledige professioneel gebruikt, maar je betaalt wel de volle pot VAA.
                        Ik zit in hetzelfde schuitje (>95% prof. gebruik!!!), maar ik ben zaakvoerder dus eerst betaalt mijn bvba nog eens de auto.. Ik verlies dus 2 keer...

Ik had echter het over 80% van de bedienden, die gewoon een firmawagen krijgt omdat het hip is maar eigenlijk bijna nooit naar klanten moeten rijden, dus die de wagen bijna volledig prive gebruiken.
                        Ik zat een 5-tal jaar geleden ook in die situatie hoor: wij kregen wagens niveau BMW-3 / audi-A4. Ik moest wel regelmatig naar klanten, maar eigenlijk had ik 80% prive-gebruik. Toen moesten wij daar ongeveer een 100€/maand op laten vallen, ik heb daar toch nooit over geklaagd hoor... zo een wagen kon ik zelf toen niet betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                          Ja, de politici krijgen dan ook maar een minuut om hun uitleg te doen. Veel kan je dan niet zeggen. Stellen ze dan nog van die debiele vragen erbij ook : "meneer De Winter, u mag kiezen, het Vlaams Belang plus 10% en Janssens blijft burgemeester, of het Vlaams Belang min 10% maar De Wever wordt burgemeester?" Pfffffffffff. De Winter kan dan niet veel anders doen dan er zich met een grapje vanaf maken ("in beide gevallen spring ik in de Schelde"), en hups, dan kan de volgende debiele vraag weer gesteld worden ...
                          '

volkomen gelijk !
                          deze uitzendingen zijn bedoeld om de journalisten in de verf te zetten, inhoudelijk is dat NUL

Comment

• ik vraag me af of sommigen wel wat besef van centen hebben

- mensen moeten van vandaag op morgen loon inleveren van pakweg gemiddeld 150 euri in de maand...krijgen ze hier als antwoord : ja maar mijn auto kost mij meer, akkoord das waar...maar een snee van 150 is dik substantieel

het zijn allemaal mensen die niet kunnen staken, daar kloten ze alleen zichzelf en hun baas mee

- anderzijds kondigt vlaams minister-president een minderuitgave van 1% voor het ambtenaren-apparaat (een apparaat dat het vergelijk met de prive kwa klantvriendelijkheid en efficientie niet doorstaat)...ben kurjeus hoeveel dagen ons land daar hinder door allaerlei stakingen van gaat ondervinden

en ik geloof nog geeneens dat van 1%, das maar een uitspraak om de zelstandigen en werknemers zand in de ogen te strooien

Comment

• de geldmakers mogen pakweg 5% inleveren

de ambtenaren
                              HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

nix tegen ambtenaren, maar laten we redelijk blijven

Comment

Dan hebt gij meer dan redenen genoeg om te klagen. Het is een wagen die je bijna volledige professioneel gebruikt, maar je betaalt wel de volle pot VAA.
                                Ik zit in hetzelfde schuitje (>95% prof. gebruik!!!), maar ik ben zaakvoerder dus eerst betaalt mijn bvba nog eens de auto.. Ik verlies dus 2 keer...

Ik had echter het over 80% van de bedienden, die gewoon een firmawagen krijgt omdat het hip is maar eigenlijk bijna nooit naar klanten moeten rijden, dus die de wagen bijna volledig prive gebruiken.
                                Ik zat een 5-tal jaar geleden ook in die situatie hoor: wij kregen wagens niveau BMW-3 / audi-A4. Ik moest wel regelmatig naar klanten, maar eigenlijk had ik 80% prive-gebruik. Toen moesten wij daar ongeveer een 100€/maand op laten vallen, ik heb daar toch nooit over geklaagd hoor... zo een wagen kon ik zelf toen niet betalen...
                                i know , enkel gade bij een multinational jammer genoeg hier weinig over te zeggen hebben als ze de berekeningen volgens de regels wel doen ...

ondertussen vakbond gebeld en berekening zou effectief wettelijk zijn ...

We krijgen wel de keus voor een camionette te hebben maar dan krijgen wij het voordeel in natura wat ook van je loon af gaat niet extra bij ons nettoloon !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  de geldmakers mogen pakweg 5% inleveren

de ambtenaren
                                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

nix tegen ambtenaren, maar laten we redelijk blijven
                                  Ieuw, De Leeuw, 'k heb al genoeg als ik die z'n kop zie...
                                  Veel meer dan wat populistisch geblaat over de index kan die precies niet spuwen, zelfs als het zoals hier nog niet eens daar over gaat.

Uit dat artikel:
                                  Vroeg of laat krijgt de burger toch weer de rekening gepresenteerd, via een duurdere, een slechtere of een onbestaande dienstverlening. Is dat waar we met Vlaanderen naartoe willen?"
                                  Die madam is nog nooit een overheidsdienst binnengestapt zeker?
                                  Last edited by SilentSpring; 25/09/2012, 23:32.
                                  2018 BMW X1 18d

Comment

i know , enkel gade bij een multinational jammer genoeg hier weinig over te zeggen hebben als ze de berekeningen volgens de regels wel doen ...

ondertussen vakbond gebeld en berekening zou effectief wettelijk zijn ...

We krijgen wel de keus voor een camionette te hebben maar dan krijgen wij het voordeel in natura wat ook van je loon af gaat niet extra bij ons nettoloon !

Dat is net het unfaire aan de hele regeling:
                                    -zij die een firmawagen echt nodig hebben, en bijna 100% professioneel rijden, betalen eigenlijk te veel VAA. Daarvoor zou de VAA eigenlijk '0' moeten zijn.
                                    -zij die een firmawagen enkel hebben voor de status, betalen eigenlijk te weinig.

conclusie --> de 'eerlijkste' mens is genaaid door die VAA, en zo gaat dat hier altijd in België...

Misschien kan jij beter met een eigen wagen rondrijden en een kilometervergoeding vragen aan je werkgever...?
                                    Zie artikel ...http://www.jobat.be/nl/artikels/wann...bedrijfswagen/
                                    Koop zelf een krel van een diesel en reken de km door

En kan je werkgever vb geen megane laten ombouwen tot lichte vracht? Dan betaal je ook minder VAA dacht ik (à la camionette)...
                                    Last edited by erik219; 26/09/2012, 07:39.

Comment

• "Vroeg of laat krijgt de burger toch weer de rekening gepresenteerd, via een duurdere, een slechtere of een onbestaande dienstverlening. Is dat waar we met Vlaanderen naartoe willen?"

Ik dacht dat we daar al waren me Vlaanderen...?
                                      Er zijn hier en daar wel een paar gemeente-ambtenaren die echt wel hun best doen, maar die kan ik in de 2 gemeentes waar ik het meeste kom op 1 hand tellen...

En hun bakkes houden kunnen ze ook al niet: zo was mijn schoonvader eens met een vertrouwelijke vraag bij de gemeente geweest, en enkele weken later vroeg een half-vreemde uit de gemeente hem hoe het nu zat met zijn aanvraag. Bleek dat iemand van de dienst stedenbouw aan het roddelen was geslagen ... Privacy, wat is dat..?
                                      Last edited by erik219; 26/09/2012, 07:49.

Comment

• Academici gaan voor rechtvaardigere fiscaliteit

• Een groep academici en advocaten hebben zich verenigd in een werkgroep. De bedoeling is de regering een rapport af te leveren voor een rechtvaardigere (ondernemings)fiscaliteit.

Een van de initiatiefnemers is Michel Maus (Foto Jef Boes)

'Aangezien de huidige regeringspartijen op alle niveaus fiscaal verlamd zijn door een ideologische stellingenoorlog hebben een aantal academici beslist om zelf het heft in handen te nemen en een rapport te schrijven voor een betere en meer rechtszekere (ondernemings)fiscaliteit', klingt het in een persbericht.
                                        Het initiatief gaat uit van Michel Maus (VUB, Ugent en UA), Luc Maes (Fiscale Hogeschool,k HUB-EHSAL en UA), Frans Vanistendael (emeritus KUL), Eric Spruyt (KUL, HUB-EHSAL en Fiscale Hogeschool), Patrick Wille (VUB, UGent, Fiscale Hogeschool en Groep T), Herman Matthys (VUB), Victor Dauginet (advocaat) en Eddy Claesen (bedrijfsadviseur).
                                        Allen hebben ze 'een toenemend fiscaal ongenoegen bij burgers en ondernemers kunnen vaststellen'. 'Iedereen beseft dat er in deze woelige tijden van economische en financiële crisis naar middelen moet worden gezocht en iedereen beseft dat maatregelen moeten worden genomen tegen de fiscale fraude en zwartgeldcircuits. Maar het probleem is dat een aantal zeer ingrijpende maatregelen, die op zich waardevol zijn, onvoldoende duidelijk zijn waardoor er sprake is van een substantiële fiscale rechtsonzekerheid.'
                                        De academici en advocaten verwijzen naar de antimisbruikbepaling en de verstrengde toepassing van de aanslag op de geheime commissielonen. 'Er bestaat minstens een perceptie van een zekere fiscale demonisering en dat komt de fiscale burgerzin niet ten goede.'
                                        Vanaf 4 oktober kan iedereen op de website www.fiscaalcorrect.be terecht met ideeën voor een betere (ondernemings)fiscaliteit. De bedoeling van de werkgroep is om in een eerste fase de problemen te duiden en vervolgens een rapport met aanbevelingen af te leveren aan de regering.
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Dat is net het unfaire aan de hele regeling:
                                          -zij die een firmawagen echt nodig hebben, en bijna 100% professioneel rijden, betalen eigenlijk te veel VAA. Daarvoor zou de VAA eigenlijk '0' moeten zijn.
                                          -zij die een firmawagen enkel hebben voor de status, betalen eigenlijk te weinig.

conclusie --> de 'eerlijkste' mens is genaaid door die VAA, en zo gaat dat hier altijd in België...

Misschien kan jij beter met een eigen wagen rondrijden en een kilometervergoeding vragen aan je werkgever...?
                                          Zie artikel ...http://www.jobat.be/nl/artikels/wann...bedrijfswagen/
                                          Koop zelf een krel van een diesel en reken de km door

En kan je werkgever vb geen megane laten ombouwen tot lichte vracht? Dan betaal je ook minder VAA dacht ik (à la camionette)...
                                          dat hebben ze willen doen maar wouden wij niet daar ze ons dan de bijdrage in natura niet bij ons loon wouden doen die we krijgen als we bedrijfswagen hebben ( 250 netto ) dus zouden evenveel verdienen als nu maar zonder volwaardige wagen ...

eigen wagen mag niet meer van management ... hebben zeker gezien dat dit beter voor ons zou zijn ?

nuja ... heb er voor gekozen en kan niet meer terug want andere wagen kopen nu privé ... tis ook weer niet dat ik zoveel verdien ...

Comment

Working...
                                          X