Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DVW Bekijk Berichten
    Wel, vorige week ook iets opgevangen, via via (uiteindelijk van medewerker van CDV kabinet); het VAA ging er niet volledig uit, maar er zou geen rekening meer (deels?) gehouden worden met catalogusprijs.
    Maar de communicatie hieromtrent zou pas na de verkiezingen gebeuren ;-)
    zouden we dan toch een kaarske aansteken, ' just in case ' ? ;-) Dan is het hier snel beslist wat er komt ^^
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
      zouden we dan toch een kaarske aansteken, ' just in case ' ? ;-) Dan is het hier snel beslist wat er komt ^^
      En dat was alweer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        De Multivan is met zijn automaat nu niet meteen de meest ecologische (Co2). dan denk ik dat je met de MB Viano 2,2 cdi beter af bent/was.
        Om je vraag te kunnen beantwoorden heb ik net eens gegoogled en de viano 2.2 met automaat komt op 253co² uitstoot dat is toch wel een pak meer dan de 2.0 DSG van de multivan hoor,, tenzij ik iets over het hoofd zie??
        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DVW Bekijk Berichten
          En dat was alweer?
          whatever mijn vriendin wilt, hoe kan het ook anders?

Comment

Just, ooit eens het volgende gehoord.
            Als je een P wilt kopen, dan doe je dit best tss 2 relaties door ;-)

Comment

• Wanneer je online een berekening maakt voor de vaa op je toekomstige wagen, het bedrag dat je krijgt is op jaarbasis. Betaal je hier dan ongeveer de helft van of effectief het volledige bedrag? Dus bv in geval van onderstaande betaal ik effectief de volle 12049 EUR per jaar aan vaa via mijn wedde of eerder een 6000 EUR maw 500 EUR per maand?

Bereken het zelf

Catalogus
              Afstand woonplaats-werkplek: < 25km > 25km
              Bereken

Oud bedrag: 2.095 euro
              Nieuw bedrag: 12.049euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
                Wanneer je online een berekening maakt voor de vaa op je toekomstige wagen, het bedrag dat je krijgt is op jaarbasis. Betaal je hier dan ongeveer de helft van of effectief het volledige bedrag? Dus bv in geval van onderstaande betaal ik effectief de volle 12049 EUR per jaar aan vaa via mijn wedde of eerder een 6000 EUR maw 500 EUR per maand?

Bereken het zelf

Catalogus
                Afstand woonplaats-werkplek: < 25km > 25km
                Bereken

Oud bedrag: 2.095 euro
                Nieuw bedrag: 12.049euro
                Nog een gelukkige zie ik, join the club (wel een beetje laat om wakker te schieten evenwel) .... dat komt je op +/- 500 Netto dat je kwijt bent per maand. Reken er wel nog bij dat je om dat te compenseren jezelf extra loon wss zal willen uitkeren ... en daarop komen dan ook nog eens de sociale lasten etc ...
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• voor een 911 zou ik dan nog net haalbaar vinden :-)

maar ik vroeg het mij vooral af, ga pas binnen 1,5 jaar een nieuwe wagen kopen, hopelijk een 911 of de nieuwe M3.
                  en wie weet is de wet tegen dan in ons voordeel aangepast, dromen mag hé

Comment

Het is niet omdat het weer gaat veranderen, dat het daardoor goedkoper gaat uitkomen he ... ik hou mn hart al weer vast...

Comment

Tiens ik dacht dat ze al met een Cayenne rondreed afgaande op onderstaande foto's :

Comment

• ze staat toch voor de BRICO ... hard leven als je zelf je huis moet opknappen!

Comment

• Ik ken nog wel enkele andere PS'ers die met nog iets heel anders rijden ....
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Best te pruimen
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik vraag mij nu eigenlijk af, als je een heel jaar geen loon hebt uit je eigen zaak, betaal je dan nog steeds VAA? want inkomstenschijf = 0% toch?

Comment

Ik vraag mij nu eigenlijk af, als je een heel jaar geen loon hebt uit je eigen zaak, betaal je dan nog steeds VAA? want inkomstenschijf = 0% toch?
                                Dan is je VAA je (fictief) inkomen, dus heb je als VAA vb. 4000€, dan heb je dat zogezegd verdiend en betaal je daar belasting op.

MAAR volgens Belgium.be:
                                Het belastingvrij basisbedrag bedraagt 6 430 euro per jaar (geldig voor het aanslagjaar en 2011, inkomsten van het jaar 2010). Dit bedrag geldt voor gehuwden, wettelijk samenwonenden en alleenstaanden.

En dit bedrag kan nog hoger gaan als je kids ten laste hebt etc....

Dus zolang je VAA onder de 6430€ bedraagt (of meer indien kids ten laste), dan betaal je dus eigenlijk niks, nee....
                                Enkel een forfait sociale bijdrage, want dat heb je altijd aan je broek...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                  Dan is je VAA je (fictief) inkomen, dus heb je als VAA vb. 4000€, dan heb je dat zogezegd verdiend en betaal je daar belasting op.

MAAR volgens Belgium.be:
                                  Het belastingvrij basisbedrag bedraagt 6 430 euro per jaar (geldig voor het aanslagjaar en 2011, inkomsten van het jaar 2010). Dit bedrag geldt voor gehuwden, wettelijk samenwonenden en alleenstaanden.

En dit bedrag kan nog hoger gaan als je kids ten laste hebt etc....

Dus zolang je VAA onder de 6430€ bedraagt (of meer indien kids ten laste), dan betaal je dus eigenlijk niks, nee....
                                  Enkel een forfait sociale bijdrage, want dat heb je altijd aan je broek...
                                  Ja dacht er ook aan. De minimum bijdrage is 1800 / jaar brutto dacht ik. voor mijn vader, die op pensioen gaat en onbezoldigd zal verder werken met een Com V moet hij dus rekening houden met 1800 euro / jaar (en niet meer dan 5000 anders verliest hij zijn pensioen natuurlijk).

In mijn geval zou er dan 6430 VAA aan 0% belast worden en de rest aan de laagste inkomensschijf? (dus 25%) ? Dus ja kan een opklimmend VAA forceren door fors in je loon te snijden toch? Dat zou dan neer komen op een stuk minder dan de 53% personenbelasting.

Comment

Ja dacht er ook aan. De minimum bijdrage is 1800 / jaar brutto dacht ik. voor mijn vader, die op pensioen gaat en onbezoldigd zal verder werken met een Com V moet hij dus rekening houden met 1800 euro / jaar (en niet meer dan 5000 anders verliest hij zijn pensioen natuurlijk).

In mijn geval zou er dan 6430 VAA aan 0% belast worden en de rest aan de laagste inkomensschijf? (dus 25%) ? Dus ja kan een opklimmend VAA forceren door fors in je loon te snijden toch? Dat zou dan neer komen op een stuk minder dan de 53% personenbelasting.
                                    Zo kunt ge inderdaad veel besparen...
                                    -Als ge kunt leven zonder loon
                                    -en ge moet rekening houden met het feit dat ge minder pensioen hebt, denk ik, niet..? Omdat ge minder soc. bijdragen gaat betalen en zo, ik weet niet zeker..

Leven zonder loon, dat zou kunnen als ge u af en toe eens een fiks dividend uitbetaalt, maar dan verliest ge weer het voordeel in uw bvba van uw verlaagde belastingschijven....
                                    Ik moet dat eens in een Excelleke gieten denk ik

Comment

• Och, zou eerder veel oplossen voor mijn vader zijn onbezoldigd mandaat in zijn ComV en zijn pensioen.

Ik zit heel veel in het buitenland en heb een akkoord met de belastingen als het gaat over uitbetalen van buitenlandse onkostenvergoedingen. Die vergoedingen samen met mijn normale onkostennota zorgen voor 1500 euro per maand belastingvrij. Heb dus inderdaad geen loon nodig . als je dan nog eens wat geld stort op de R/C en eruit haalt met een % rente en een leuk dividend heb je inderdaad geen loon nodig. Tel daarbij nog eens de winst uit de herverkoop van de wagen (marktwaarde - aankoopoptie) dan zit ik safe. Ik geef geen euro teveel meer af.

Verlaagd BTW tarief doe ik ook niet aan mee. Ze verplichten je dan 40K per jaar uit te betalen terwijl ik met minder kan leven ook. Ik zou mij daar niet teveel op focussen, is maar minimale winst. Minder storten als loon bespaart je veel meer dan verlaagde VB.

Minder pensioen? Ik reken toch niet op die 1000 euro netto na 45jarige loopbaan hoor. tegen dan kan je daarmee een pakske Mentos kopen

Comment

• dat minder pensioen sloeg op de mensen die nu op pensioen (of den dop) zijn
                                        wij moeten daar idd toch ni op rekenen

Comment

Och, zou eerder veel oplossen voor mijn vader zijn onbezoldigd mandaat in zijn ComV en zijn pensioen.

Ik zit heel veel in het buitenland en heb een akkoord met de belastingen als het gaat over uitbetalen van buitenlandse onkostenvergoedingen. Die vergoedingen samen met mijn normale onkostennota zorgen voor 1500 euro per maand belastingvrij. Heb dus inderdaad geen loon nodig . als je dan nog eens wat geld stort op de R/C en eruit haalt met een % rente en een leuk dividend heb je inderdaad geen loon nodig. Tel daarbij nog eens de winst uit de herverkoop van de wagen (marktwaarde - aankoopoptie) dan zit ik safe. Ik geef geen euro teveel meer af.

Verlaagd BTW tarief doe ik ook niet aan mee. Ze verplichten je dan 40K per jaar uit te betalen terwijl ik met minder kan leven ook. Ik zou mij daar niet teveel op focussen, is maar minimale winst. Minder storten als loon bespaart je veel meer dan verlaagde VB.

Minder pensioen? Ik reken toch niet op die 1000 euro netto na 45jarige loopbaan hoor. tegen dan kan je daarmee een pakske Mentos kopen
                                          ben met gelijkaardige constructie bezig

lastig punt: bijkomende pensioenverzekering ;-) daarvoor moet je loon uitbetaald krijgen

Comment

Working...
                                          X