Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Verlaagd BTW tarief doe ik ook niet aan mee. Ze verplichten je dan 40K per jaar uit te betalen terwijl ik met minder kan leven ook. Ik zou mij daar niet teveel op focussen, is maar minimale winst. Minder storten als loon bespaart je veel meer dan verlaagde VB.
    Heb hetzelfde doorgekregen van boekhouder: want dat is 36k (ipv 40k) dat ge moet geven en daarop nog eens die soc bijdrage waar ge niks aan hebt, althans, aan die verhoging. Alles bij elkaar gezien is die verlaagde vb eerder een scheet in een fles.

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Minder pensioen? Ik reken toch niet op die 1000 euro netto na 45jarige loopbaan hoor. tegen dan kan je daarmee een pakske Mentos kopen
    Als we tegen dan nog een pensioen krijgen ... ik reken er alleszins niet op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      MAAR volgens Belgium.be:
      Het belastingvrij basisbedrag bedraagt 6 430 euro per jaar (geldig voor het aanslagjaar en 2011, inkomsten van het jaar 2010). Dit bedrag geldt voor gehuwden, wettelijk samenwonenden en alleenstaanden.
      Vraag me wel af of die VAA als loon gezien wordt dan.
      Want hoe kunt ge een belastingsvrij bedrag hebben als ge geen loon hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
        Om je vraag te kunnen beantwoorden heb ik net eens gegoogled en de viano 2.2 met automaat komt op 253co² uitstoot dat is toch wel een pak meer dan de 2.0 DSG van de multivan hoor,, tenzij ik iets over het hoofd zie??
        arré lap. 2.2 cdi 4matic, denk dat het 230 Co² gekombineerd was. Maar zit daar dan nog geen nieuwe 7-traps automaat in?
        Dan zal de Multivan inderdaad toch de beste keuze zijn, ook voor het VAA en voor alle andere zaken.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          Heb hetzelfde doorgekregen van boekhouder: want dat is 36k (ipv 40k) dat ge moet geven en daarop nog eens die soc bijdrage waar ge niks aan hebt, althans, aan die verhoging. Alles bij elkaar gezien is die verlaagde vb eerder een scheet in een fles.

Als we tegen dan nog een pensioen krijgen ... ik reken er alleszins niet op.
          Dus het minimum bedrag soc. bijdrage is genoeg voor het "volledig zelfstandigenpensioen"?
          Dan moet ik toch ook eens dringend gaan uittellen...

Comment

Vraag me wel af of die VAA als loon gezien wordt dan.
            Want hoe kunt ge een belastingsvrij bedrag hebben als ge geen loon hebt?
            Is toch logisch? Op die eerste 6400€ die je verdient betaalt ge geen belastingen. BLijft ge daaronder, betaalt ge niks natuurlijk.
            VAA wordt idd aanzien als 'loon'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
              ben met gelijkaardige constructie bezig

lastig punt: bijkomende pensioenverzekering ;-) daarvoor moet je loon uitbetaald krijgen

Fuck ja, de IPT en de 80% regel.... dan kan je zoveel IPT niet oppotten...

Comment

• Denk dat zo een constructie eigenlijk is voor mensen zoals deze die hier een paar bladzijden terug stond, die zich geen loon geeft maar wel aan 180k dividenden uitschrijft.
                Denk niet dat die dan wakker ligt van nen IPT .

Comment

• Als ik er zo over nadenk...

Als je leeft van de dividenden, dan hou je ook ongeveer 50-55% (totale winst belast aan 33%, dan RV van 21% en 25% boven de 20.000€ per jaar, de rijkentaks...).
                  Nu is dat op mijn minimumzelfstandigen loon ook...

Maar dan betaal je wel minder sociale bijdragen, en de VAA wordt dan 0€ of worst case aan 25%. Want het is niet alleen de VAA op de wagen, maar ook op de electriciteit, mazout, gsm, laptop, ....
                  Dan betaal ik daar nog nougat-bollen op...

Ik ga dat eens in detail uitpluizen voor mijn geval, merci voor de tip fblade
                  Niemand verplicht u van u een loon uit te keren dacht ik he...

EDIT: ik doe hier net de ontnuchterende vaststelling dat, als ik ook nog eens alle VAA's eraf trek (wagen, mazout, laptop, etc) ik maar 37% van m'n zaakvoerdersloontje overhou... te belachelijk voor woorden gewoon...
                  Last edited by erik219; 09/10/2012, 13:25.

Comment

Denk dat zo een constructie eigenlijk is voor mensen zoals deze die hier een paar bladzijden terug stond, die zich geen loon geeft maar wel aan 180k dividenden uitschrijft.
                    Denk niet dat die dan wakker ligt van nen IPT .
                    Zoveel kan ik nie aan dividend uitkeren zenne dat is een ander kaliber

Comment

EDIT: ik doe hier net de ontnuchterende vaststelling dat, als ik ook nog eens alle VAA's eraf trek (wagen, mazout, laptop, etc) ik maar 37% van m'n zaakvoerdersloontje overhou... te belachelijk voor woorden gewoon...
                      Euh?

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                      Zoveel kan ik nie aan dividend uitkeren zenne dat is een ander kaliber
                      Ik ook niet hoor, maar da was zo het beeld van de zelfstandige in dat artikel van de morgen dacht ik.

Comment

• Ik voorspel dat er veel eenmansvennootschappen gaan geliquideerd worden de komende jaren. In veel gevallen is het sop de kolen gewoon niet meer waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          Ik vraag mij nu eigenlijk af, als je een heel jaar geen loon hebt uit je eigen zaak, betaal je dan nog steeds VAA? want inkomstenschijf = 0% toch?
                          VAA is minstens 1200/jaar ongeacht, zelfs bij een hypothetische 0 gram co2-kar

En het is niet omdat je geen winst hebt dat je geen belastingen moet betalen, verworpen uitgaven zijn voor de fiscus ook winst...

Comment

Kun je nagaan hoeveel er nog overschiet als er ook nog een VAA voor woning aangerekend moet worden...
                            En reken ook eens de sociale bijdragen mee die in de bodemloze put worden gestort.

edit: Ik zou je helemaal depressief kunnen maken door te zeggen hoeveel je maar zal krijgen als zelfstandige moest je ziek worden... De 'return' voor die sociale bijdragen is beschamend laag.
                            Last edited by FvDm; 09/10/2012, 13:52.

Comment

• Ik stel gewoon de vraag omdat ik het al een paar keren gehoord heb maar niet zeker weet wat er nu correct is en wat niet : Een BVBA koopt via een financiële leasing een nieuwe dure en met een vrij hoge CO2-uitstoot firmawagen. Dus in principe een VAA van meer dan 17.000 euro/jaar. De zaakvoerder keert geen loon meer uit en wordt onbezoldigd zaakvoerder in bijberoep. Daarvoor wordt hij ergens halftijds ingeschreven. In ruil daarvoor ontvangt hij het minimumloon van die werkgever. Maar dit geeft dan ook dat de sociale bijdragen tot nul worden herleidt. Daar hij onbezoldigd werkt zou hij ook geen belastingen moeten betalen maar een dikke som terug krijgen. Tot zover klopt het plaatje en is dat ook bij een controle door de fiscus aanvaardt. De BVBA zelf draait bangelijk goed en de winsten worden in ontroerende goederen gestoken. Maar hoe zit het dan voor dit jaar. Volgens sommigen moet hij ook niets aan VAA gaan betalen? Volgens anderen gewoon een minimumbedrag en volgens nog anderen wordt hij op het volledige bedrag aan VAA belast?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Kun je nagaan hoeveel er nog overschiet als er ook nog een VAA voor woning aangerekend moet worden...
                                En reken ook eens de sociale bijdragen mee die in de bodemloze put worden gestort.

edit: Ik zou je helemaal depressief kunnen maken door te zeggen hoeveel je maar zal krijgen als zelfstandige moest je ziek worden... De 'return' voor die sociale bijdragen is beschamend laag.
                                ik weet hoeveel ik dan krijg, ik mag er niet aan denken... Daarom ben ik er ook prive voor verzekerd... how wacht effe, dat moet ik er ook nog es aftrekken...
                                En gelukkig zit mijn woning niet in de bvba, of ik had dat ook nog aan mn broek...

Er gaan idd de komende jaren wat bvba's sneuvelen, daar ben ik zeker van...

Comment

• ampère: zo werkt het niet he. Er is altijd 'iemand' die (voor de fiscus dan) met de wagen rijdt en voor het VAA zal moeten opdraaien. Je kunt jezelf buitenspel zetten via een omweg maar dan draait er gewoon iemand anders voor op.

Comment

Er gaan idd de komende jaren wat bvba's sneuvelen, daar ben ik zeker van...
                                    Komende jaren? Het is toch al goed bezig dacht ik, september was een record getal van faillissementen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                      ben met gelijkaardige constructie bezig

lastig punt: bijkomende pensioenverzekering ;-) daarvoor moet je loon uitbetaald krijgen
                                      Ja, inderdaad lastig punt. Maar met een Appartment dat in waarde stijgt haal je tegen dan ook 250K binnen bij verkoop zonder huurinkomsten in rekening te brengen.. Dus as said, pensioen daar moet je zelf voor zorgen en niet iemand anders rijk mee maken.

Heeft in mijn geval niets met 'structuur' te maken. Gewoon gebeld naar belastingkantoor en verhaal gedaan. Het was dat of boeken dicht. Heb dan alles op papier moeten plaatsen en via mail verzonden. Binnen de 4 dagen antwoord dat het goedgekeurd was en dus een individueel akkoord dat 3 jaar geldig is. Natuurlijk hebben ze nu minder inkomsten maar andere optie was boeken dicht doen., das al iets in mijn ogen

Dikke pluim voor het belastingkantoor van Dendermonde in dit geval.
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Snap niet goed wat jullie daar lastig aan vinden.
                                        Zonder geld kan niemand leven. Dus als je geen loon geeft, moet ge ofwel genoeg geld opzij staan hebben, ofwel maakt ge dat ge geld hebt met dividenden.
                                        Door geen loon te geven, heb je ook meer over om dividenten uit te keren natuurlijk, welke je dan wel ook een deel daarvan opzij moet zetten als pensioen.
                                        Of niet?

Comment

Komende jaren? Het is toch al goed bezig dacht ik, september was een record getal van faillissementen...
                                          Fvdm en Erik219 hebben het over vrijwillige liquidaties, da's helemaal iets anders dan een faillissement...
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X