Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Maar met een Appartment dat in waarde stijgt
    Ik zou daar maar niet te veel op rekenen
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Fvdm en Erik219 hebben het over vrijwillige liquidaties, da's helemaal iets anders dan een faillissement...
      inderdaad

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Fvdm en Erik219 hebben het over vrijwillige liquidaties, da's helemaal iets anders dan een faillissement...
        Zoals KdF zei (wel op iets anders):
        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Ik zou daar maar niet te veel op rekenen

        Comment


        • Klopt mijn berekening dan met een loon van 4500 Netto als zaakvoerder en een VAA van 10K het eerste jaar je dan een belastbaar inkomen hebt van 14.5K en je dus in de volgende 3 klassen terecht komt:

          Van 0 tot 7 900 euro 25 % --> 1 975 euro
          Van 7 900 tot 11 240 euro 30 % --> 1 002 euro
          Van 11 240 tot 18 730 euro 40 % --> 1 304 euro

          Dus in totaal 4 281 Euro belastingen te betalen (zonder rekening te houden met aftrekposten zoals pensioensparen en forfaitaire beroepskosten en premies voor beveiliging en verbouwingen van een woning) ?
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

          Comment


          • het antwoord op mijn vraag zal hier wel ergens staan in die 397 bladzijden maar toch: als in een vennootschap een tweedehands-wagen zou aangekocht worden voor vb 30000€ en die is 4 jaar oud .Hoe kan men die vaa dan berekenen?? Is dit de catalogusprijs(wie heeft daar correcte cijfers over en waar vind je die?) en dan degressief 6 % minder tot 70% is bereikt? Heeft de werkelijke aankoopprijs hier een rol te spelen of niet?

            Als de nieuwprijs(cataloog) van toepassing is is het dus eigenlijk stom een tweedehands te kopen. Of ben ik verkeerd??
            ik ben geen twijfelaar
            allez ik denk dat toch

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
              het antwoord op mijn vraag zal hier wel ergens staan in die 397 bladzijden maar toch: als in een vennootschap een tweedehands-wagen zou aangekocht worden voor vb 30000€ en die is 4 jaar oud .Hoe kan men die vaa dan berekenen?? Is dit de catalogusprijs(wie heeft daar correcte cijfers over en waar vind je die?) en dan degressief 6 % minder tot 70% is bereikt? Heeft de werkelijke aankoopprijs hier een rol te spelen of niet?

              Als de nieuwprijs(cataloog) van toepassing is is het dus eigenlijk stom een tweedehands te kopen. Of ben ik verkeerd??
              allemaal juist

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                als in een vennootschap een tweedehands-wagen zou aangekocht worden voor vb 30000€ en die is 4 jaar oud .Hoe kan men die vaa dan berekenen?? Is dit de catalogusprijs(wie heeft daar correcte cijfers over en waar vind je die?) en dan degressief 6 % minder tot 70% is bereikt? Heeft de werkelijke aankoopprijs hier een rol te spelen of niet?
                Klopt zo goed als helemaal.
                VAA wordt bepaald op catalogusprijs zonder kortingen exclusief BTW + de werkelijk betaalde BTW (dus mét kortingen).
                Werkelijke tweedehandsaankoopprijs is (mijn inziens terecht) van geen enkel belang voor het bepalen van het VAA.
                Als het voertuig 4 jaar oud is betaal je inderdaad maar 72% van het VAA van dezelfde wagen nieuw.

                Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
                Als de nieuwprijs(cataloog) van toepassing is is het dus eigenlijk stom een tweedehands te kopen. Of ben ik verkeerd??
                't Is maar hoe je het bekijkt.
                Je betaalt inderdaad VAA gebaseerd op de nieuwprijs maar wel verminderd met 6% per jaar. Dat is eigenlijk met een nieuwe niet anders alleen dat je daar in het begin zelfs geen vermindering hebt.
                Los daarvan kost een nieuwe auto natuurlijk een pak meer als hetzelfde voertuig in tweedehands.

                Ik koop in ieder geval geen nieuwe meer maar dat heeft niets het VAA te maken, dat beschouw ik als een vaste kost die je toch moet betalen.
                Voor hetzelfde geld krijg ik bij een tweedehands echter meer auto of ik betaal minder voor dezelfde auto.
                En je betaalt minder VAA dan op een nieuwe, hoe je 't ook draait of keert.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Heb afgelopen weekend een nieuwe wagen besteld en heb een deal gemaakt dat de garage deze eerst in demo neemt voor extra korting. Mijn verkoper merkte op dat hij, omdat hij met deze demo-wagen zal rijden, een regeling moest treffen voor de VAA. Het is dus dat personeel van een autodealer, die een demo-wagen toegewezen krijgt, ook VAA moet betalen op die auto voor de periode dat hij ermee rijdt. Ik vroeg hem hoe ze dat gingen controleren en hij vertelde me dat hij een andere verkoper kende, uit een andere garage, die ze dus geruime tijd gevolgd hebben en foto's genomen hebben om zo te bewijzen met welke wagens hij allemaal over een bepaalde periode gereden had. Het is al erg genoeg dat ze hun auto's al bijna niet meer verkocht krijgen, gaan ze ook nog met dit eens beginnen ....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Klopt zo goed als helemaal.
                    VAA wordt bepaald op catalogusprijs zonder kortingen exclusief BTW + de werkelijk betaalde BTW (dus mét kortingen).
                    Werkelijke tweedehandsaankoopprijs is (mijn inziens terecht) van geen enkel belang voor het bepalen van het VAA.
                    Als het voertuig 4 jaar oud is betaal je inderdaad maar 72% van het VAA van dezelfde wagen nieuw.


                    't Is maar hoe je het bekijkt.
                    Je betaalt inderdaad VAA gebaseerd op de nieuwprijs maar wel verminderd met 6% per jaar. Dat is eigenlijk met een nieuwe niet anders alleen dat je daar in het begin zelfs geen vermindering hebt.
                    Los daarvan kost een nieuwe auto natuurlijk een pak meer als hetzelfde voertuig in tweedehands.

                    Ik koop in ieder geval geen nieuwe meer maar dat heeft niets het VAA te maken, dat beschouw ik als een vaste kost die je toch moet betalen.
                    Voor hetzelfde geld krijg ik bij een tweedehands echter meer auto of ik betaal minder voor dezelfde auto.
                    En je betaalt minder VAA dan op een nieuwe, hoe je 't ook draait of keert.
                    Zo dacht ik er ook over, maar een 2de hands wagen betekend wel meer co2 uitstoot = sowieso hoog vaa
                    een groot deel van de nieuwe wagens (kijk naar bv de facelift van de s5) zijn daar al op voorzien en zitten met hun co2 onder de 190 = laag vaa

                    Enkel bij Mercedes hebben ze dat precies nog niet door, maar die zullen wel volgend veronderstel ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Soulphonic Bekijk Berichten
                      Zo dacht ik er ook over, maar een 2de hands wagen betekend wel meer co2 uitstoot = sowieso hoog vaa
                      een groot deel van de nieuwe wagens (kijk naar bv de facelift van de s5) zijn daar al op voorzien en zitten met hun co2 onder de 190 = laag vaa

                      Enkel bij Mercedes hebben ze dat precies nog niet door, maar die zullen wel volgend veronderstel ik.
                      Dat kan kloppen maar hangt er ook maar vanaf he, BMW heeft al lang relatieve uitstoten en ene van een jaar oud gaat niet noemenswaardig minder uitstoten en toch een pak goedkoper zijn in aankoop dan een nieuwe.
                      Voor ene van 4 jaar oud kan dat al wat meer schelen maar die gaat dan nog veel meer goedkoper zijn dan een nieuwe...
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Klopt zo goed als helemaal.
                        VAA wordt bepaald op catalogusprijs zonder kortingen exclusief BTW + de werkelijk betaalde BTW (dus mét kortingen).
                        Werkelijke tweedehandsaankoopprijs is (mijn inziens terecht) van geen enkel belang voor het bepalen van het VAA.
                        Als het voertuig 4 jaar oud is betaal je inderdaad maar 72% van het VAA van dezelfde wagen nieuw.


                        't Is maar hoe je het bekijkt.
                        Je betaalt inderdaad VAA gebaseerd op de nieuwprijs maar wel verminderd met 6% per jaar. Dat is eigenlijk met een nieuwe niet anders alleen dat je daar in het begin zelfs geen vermindering hebt.
                        Los daarvan kost een nieuwe auto natuurlijk een pak meer als hetzelfde voertuig in tweedehands.

                        Ik koop in ieder geval geen nieuwe meer maar dat heeft niets het VAA te maken, dat beschouw ik als een vaste kost die je toch moet betalen.
                        Voor hetzelfde geld krijg ik bij een tweedehands echter meer auto of ik betaal minder voor dezelfde auto.
                        En je betaalt minder VAA dan op een nieuwe, hoe je 't ook draait of keert.
                        ter verduidelijking: prijs gevraagd voor een nieuwe BMW 3 touring 318D met automaat en bus navi en sensatec en nog enkele prullen kwam op 38500 € btw in.
                        Als ik dan in Duitsland ga kijken vind ik tussen de 30 en 35000 € BMW's 5 touring en Mercedes E breaks genoeg van 2011.
                        Dan denk ik persoonlijk dat ik beter in Duitsland ga shoppen. Het VAA zal niet veel verschil maken denk ik.En in aankoop steek ik bijna 5000 € in mijn zak en rij met een groter type wagen. Right??
                        ik ben geen twijfelaar
                        allez ik denk dat toch

                        Comment


                        • Als je nettoloon zaakvoerder 4500 netto is (en je bedoelt wel degelijk per jaar ?), dan is je belastbaar inkomen wel hoger, hé, bv 6500€ of zo.
                          En daar tel je dan VAA bij.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          Klopt mijn berekening dan met een loon van 4500 Netto als zaakvoerder en een VAA van 10K het eerste jaar je dan een belastbaar inkomen hebt van 14.5K en je dus in de volgende 3 klassen terecht komt:

                          Van 0 tot 7 900 euro 25 % --> 1 975 euro
                          Van 7 900 tot 11 240 euro 30 % --> 1 002 euro
                          Van 11 240 tot 18 730 euro 40 % --> 1 304 euro

                          Dus in totaal 4 281 Euro belastingen te betalen (zonder rekening te houden met aftrekposten zoals pensioensparen en forfaitaire beroepskosten en premies voor beveiliging en verbouwingen van een woning) ?
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                            Als je nettoloon zaakvoerder 4500 netto is (en je bedoelt wel degelijk per jaar ?), dan is je belastbaar inkomen wel hoger, hé, bv 6500€ of zo.
                            En daar tel je dan VAA bij.
                            Domme vraag maar liever hier dan aan mijn boekhouder stellen, wie weet leert men eruit .

                            Ik leef met weinig :p maar niet van plan om meer dan 4500 euro netto uit te betalen dit jaar.

                            Maar trek van de 6500 brutto dan:
                            - pensioen sparen
                            - beveiliging woning
                            - euro onderhoud verwarmingsketel
                            - forfaitaire beroepskosten
                            - interesten lening

                            En we komen weer op/onder de 4500 Euro tel daarbij mijn VAA dat al in zijn 3de jaar zit en ik kom onder de 6690 euro en zou ik dus 0% belastingen betalen.

                            Volgens Belgium.be:
                            Als uw belastbaar inkomen niet hoger ligt dan 23 900 euro dan is het belastingvrij basisbedrag 6 690 euro in plaats van 6 430 euro.

                            Dus 0% belastingen dit jaar (maar trek ook niets terug?) ?

                            Tel daarbij volgend jaar een VAA van 10K Brutto, kom ik met 14,5K van af. Trek daarbij het 6 430 euro dat het belastingvrij minimum is dan blijft er ongeveer 8K over. Dus 1975 Euro belastingen om met een Porsche te rijden?

                            Kan niet kloppen, waar ben ik verkeerd?

                            Van 0 tot 7 900 euro 25 % --> 1 975 euro
                            Van 7 900 tot 11 240 euro 30 % --> 1 002 euro
                            Van 11 240 tot 18 730 euro 40 % --> 1 304 euro


                            Hier stond eens mijn auto vermeld.

                            Comment


                            • je ziet het volgens mij niet verkeerd. Maar enkel realistisch in het geval dat:

                              - je heel veel dividend uitkeert (zie hoger), maar dus niet interessant
                              - je heel veel prive spaargeld hebt
                              - je op een andere manier een hoog netto inkomen kan hebben uit je vennootschap, zoals jouw buitenlandvergoedingen

                              trouwens, als je getrouwd zou zijn, of wettelijk samenwonend, en uw partner heeft een normaal inkomen, is dit allemaal niet relevant ;-)

                              (edit: alhoewel, misschien kan je, als je geen inkomen hebt, ten laste komen van uw partner )

                              Comment


                              • In het kader van het VAA en andere mogelijke maatregelen, is het nog nuttig een eenmansbvba op te starten? Bruto schatting 75.000/j, zeer weinig kosten ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                  je ziet het volgens mij niet verkeerd. Maar enkel realistisch in het geval dat:

                                  - je heel veel dividend uitkeert (zie hoger), maar dus niet interessant
                                  - je heel veel prive spaargeld hebt
                                  - je op een andere manier een hoog netto inkomen kan hebben uit je vennootschap, zoals jouw buitenlandvergoedingen

                                  trouwens, als je getrouwd zou zijn, of wettelijk samenwonend, en uw partner heeft een normaal inkomen, is dit allemaal niet relevant ;-)

                                  (edit: alhoewel, misschien kan je, als je geen inkomen hebt, ten laste komen van uw partner )
                                  Woon samen maar niet wettelijk . Maar als het zou kloppen en je kan dit 3 jaar volhouden en na 3 jaar de koop optie uitoefenen van de Cayenne om direct te herverkopen ( prive ) pocket je gemakkelijk 40K restwaarde prive. Kan je alweer wat jaren mee verder . Dringend boekhouder bellen
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tk. Bekijk Berichten
                                    In het kader van het VAA en andere mogelijke maatregelen, is het nog nuttig een eenmansbvba op te starten? Bruto schatting 75.000/j, zeer weinig kosten ?
                                    grens lag voor Di Ripoff op 65K per jaar, ongeveer. Dus 't zal erom spannen. Is beperking van aansprakelijkheid een reden om een BVBA op te richten?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Woon samen maar niet wettelijk . Maar als het zou kloppen en je kan dit 3 jaar volhouden en na 3 jaar de koop optie uitoefenen van de Cayenne om direct te herverkopen ( prive ) pocket je gemakkelijk 40K restwaarde prive. Kan je alweer wat jaren mee verder . Dringend boekhouder bellen
                                      Toch even opmerken dat er ook VAA verschuldigd is wanneer leasing privé wordt overgenomen (delta tussen de overnamebedrag leasing en effectieve marktwaarde is een privé voordeel).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                        Toch even opmerken dat er ook VAA verschuldigd is wanneer leasing privé wordt overgenomen (delta tussen de overnamebedrag leasing en effectieve marktwaarde is een privé voordeel).

                                        http://www.deloitte.com/view/nl_be/b...42f00aRCRD.htm
                                        Heel juist. Daarom dat je ook nooit zelf de leasing moet overnemen maar dat door uw oom/tante/neef/nichtje/buurman/minnares laten doen
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door tk. Bekijk Berichten
                                          In het kader van het VAA en andere mogelijke maatregelen, is het nog nuttig een eenmansbvba op te starten? Bruto schatting 75.000/j, zeer weinig kosten ?
                                          Hangt af van geval tot geval. Hoeveel loon ga je uitkeren? Welke VAA's zijn er van toepassing? etc.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X