Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Wakker worden, het zijn gemeenteraadsverkiezingen
    De VAA is een federale aangelegenheid.
    Natuurlijk maar je wilt nu de partijen toch wakker schudden op gemeentelijk vlak dat als ze zo voort doen ze in 2014 nog harde de deksel op de neus krijgen op federaal vlak?

    Zo heb ik alvast gestemd.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

    Comment


    • Kleine update vanuit Touring/Federauto

      Dag x, ik had x zopas toevallig aan de lijn. Hij bevestigt mij dat voor wat de voordelen alle aard betreft, op dit moment het kabinet financiën niet wil bougeren. Alles hangt af van uitspraak grondwettelijk hof einde dit jaar (omdat daar vernietigingsberoep is ingesteld tegen dat wetsartikel door een garage van Jaguar).
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Sanchez Bekijk Berichten
        Pfff, echt dikke rip-off! Dat ze dat strikske nog niet van den trap geduwd hebben!!
        Nieuwe firmawagen kost 49K (C220). Dus dat zal een pakske meer gaan kosten zo te zien.
        "strikske" heeft daar niets mee te maken, zoek ergens in de buurt van de Martelarenplein...daar zijn er ook trappen die zouden kunnen gebruikt worden

        Comment


        • http://www.fleetmanagement.be/nl/art...ettelijk%20hof

          Comment


          • Manier om ietsje goedkoper af te zijn met VAA. Of ben ik verkeerd?
            Je koopt een wagen van paar maanden oud met de nodige opties maar de opties betaal je persoonlijk (Hierdoor zakt de catalogusprijs direct een stuk.) Na X-aantal jaar verkoop je de auto terug en verkoop je de opties ook afzonderlijk.
            Bv Wagen kost catalogus met opties 60k.(48 aankoop en 12 opties) Je kan deze aankopen voor 45. Je stelt dat dit bedrag bestaat uit 42 aankoop op zaak en 3 persoonlijk voor opties (Iedereen stelt toch altijd dat opties geen meerwaarde hebben).
            Na 4 jaar verkoop je wagen voor 14k en opties voor 2k.
            Persoonlijk maar 1.000 verloren(op 4 jaar) en vermoedelijk een pak vaa minder want de catalogusprijs mag op 48 gerekend worden ipv 60.

            Comment


            • Btw.
              Voor de berekening van het voordeel moet de werkelijk betaalde btw bij de cataloguswaarde geteld worden. Heeft u echter een tweedehandsauto gekocht van een particulier, dan heeft u geen btw betaald. Heeft u de auto van een professionele verkoper gekocht onder de margeregeling inzake btw, dan zit de btw in de prijs vervat en weet u dus niet hoeveel btw u betaalt. De fiscus bevestigt nu dat in beide gevallen uw voordeel mag berekend worden op de catalogusprijs exclusief btw,
              wat uw voordeel dus aanzienlijk kan verlagen.

              Op mijn wagen uit Duitsland is bij aankoop ook geen BTW betaald, pas bij het invoeren is daar BTW op betaald ? Maar wel op het factuurbedrag
              natuurlijk !

              Comment


              • Da's alleen bij een nieuwe zo als privé-persoon
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                Comment


                • Geen idee of er iemand geïnteresseerd is, maar heb dit net van tussen de "spam" gevist. Voor al diegene die nog met veel vragen zitten.

                  UITGEVERIJ dinsdag 23 oktober 2012

                  SEMINARIE "Voordelen van alle aard" HOME | Unsubscribe
                  Geachte mevrouw, geachte heer,

                  U vindt hierbij onze recentste nieuwsbrief.
                  Bestellen kunt u via de link ‘Lees meer’ en de verdere instructies.
                  Op maandag 19 november 2012 organiseert uitgeverij UGA het seminarie “Voordelen van alle aard”.


                  Voordelen alle aard: hoe berekent U die nu precies? Hoe boekt U voordelen voor of na een controle? Waar staan we inzake btw?

                  De zware 309% geheime commissielonen op voordelen van alle aard blijft zorgen voor ongerustheid. De fiscus heeft zijn harde opstelling genuanceerd. Waar zit de versoepeling? Welke andere kleinere, specifieke toleranties heeft men toegestaan.

                  Naast de nieuwe berekeningswijze van de voordelen geven wij U de btw-spelregels mee sinds 1 januari 2012. Hoe kunt U wagen, electriciteit, verwarming, gsm, laptop, internet ed. optimaliseren vanuit btw-oogpunt?
                  We overlopen ook welke journaalposten de administratie aanvaardt voor voordelen van alle aard voor of na een fiscale controle. Moet U na de btw-correcties van de aankoopbtw de aanschaffingwaarde en de afschrijvingen verbeteren?


                  Sprekers:
                  Stefan Ruysschaert is e.a. Inspecteur-diensthoofd bij het BTW-opleidingscentrum van de FOD Financiën, prof. aan de Hogeschool Gent en auteur van talrijke BTW-boeken en BTW-publicaties..
                  Wim Van Kerchove is e.a. inspecteur bij het opleidingscentrum directe belastingen van de FOD Financiën en auteur van o.a. praktisch vennootschapsbelasting (De Boeck).


                  Waar & wanneer:

                  Maandag 19 november 2012 van 13u30 tot 17u30

                  Hotel Beveren
                  Gentseweg 280
                  9120 Beveren


                  Prijs: € 220 (incl. BTW), inclusief cursus en handboek “Voordelen van alle aard inzake BTW. Wat u moet weten voor de praktijk.” twv 45€
                  Broodjes en een drankje zijn voorzien bij ontvangst en tijdens de pauze, parking is gratis.


                  Inschrijven kan tot uiterlijk vrijdag 16 november 2012, via mail naar publ@uga.be

                  OPGELET ! Het aantal deelnemers is beperkt.

                  De betaling van het inschrijvingsgeld gebeurt na ontvangst van de factuur. Het is onmogelijk om uw deelname te annuleren. Er kan wel te allen tijde een vervanger aangewezen worden.

                  Erkenningsnummer KMO-portefeuille: DV.O110349


                  PROGRAMMA

                  § 13u30: Onthaal met broodjes, koffie, thee, fruitsap en versnaperingen

                  § 14u00: aanvang meeting

                  § 15u30: pauze met koffie, thee, cola (light) en versnaperingen

                  § 16u00: vervolg meeting

                  § 17u30: einde meeting
                  1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                  2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                  2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                  -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                  www.carfac.be "Driving on experience"

                  Comment


                  • Ik begin me toch meer en meer af te vragen of het kaf nu echt het koren waard was ....
                    We weten al langer dat de maatregel de vooropgestelde 200.000.000 € niet haalde en de balans nipt niet negatief uitdraaide ..
                    Zoals te verwachten verkopen de groetere modellen niet langer, niet enkel bij de partikulier omdat deze de beurs wat verder dichtsnoerd tijdens een crisis, maar ook het bedrijfswagenpark heeft berijpelijk de grotere modellen de rug toegekeerd.

                    Wie ervoor een Passat als bedrijfswagen kreeg, krijgt nu een Golf
                    Wie een Touran had, kan nu opteren voor een Meriva
                    Wie een Sharan had, kan mits wat geluk nog op een Jetta rekenen
                    Wie een Galaxy had ... tja idem
                    Wie een S-MAX had ...
                    Wie een Mondeo had ...

                    Vreemd die 3 laatste zijn net de modellen die in Genk werden gefabriceerd en die ook niet meer in trek zijn in leaseparken.
                    Zou het VAA er dan iets mee te maken kunnen hebben dat er in Genk nog maar 14 productiedagen waren gepland voor 2012 (we zijn nog maar midden oktober he mannen) .. de rest van het jaar staat iederaan daar technisch werkloos.
                    Zou het VAA niet rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor het slechte resultaat van Genk dit jaar ?
                    Met dank aan strikske uiteraard ... in totaal +/- 10.000 extra koppen die van het sociaal systeem gaan afhangen ...
                    Waar blijft de meeropbrengst voor de regering door dit VAA ? Was dit nu echt zo onvoorspelbaar ?

                    Audi Vorst & Volvo Genk ... ik wens het jullie niet toe, maar ....

                    Enfin ... een extra cijfertje in deze grafiek zeker .... http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...grootteklasse/
                    Tel maar uit hoeveel mensen de laatste 12 maanden hun job al zijn kwijtgeraakt ... die 4000 van Genk zijn maar een peulschil ...
                    Last edited by MaXX99; 23/10/2012, 17:34.
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Ik begin me toch meer en meer af te vragen of het kaf nu echt het koren waard was ....
                      We weten al langer dat de maatregel de vooropgestelde 200.000.000 € niet haalde en de balans nipt niet negatief uitdraaide ..
                      Zoals te verwachten verkopen de groetere modellen niet langer, niet enkel bij de partikulier omdat deze de beurs wat verder dichtsnoerd tijdens een crisis, maar ook het bedrijfswagenpark heeft berijpelijk de grotere modellen de rug toegekeerd.

                      Wie ervoor een Passat als bedrijfswagen kreeg, krijgt nu een Golf
                      Wie een Touran had, kan nu opteren voor een Meriva
                      Wie een Sharan had, kan mits wat geluk nog op een Jetta rekenen
                      Wie een Galaxy had ... tja idem
                      Wie een S-MAX had ...
                      Wie een Mondeo had ...

                      Vreemd die 3 laatste zijn net de modellen die in Genk werden gefabriceerd en die ook niet meer in trek zijn in leaseparken.
                      Zou het VAA er dan iets mee te maken kunnen hebben dat er in Genk nog maar 14 productiedagen waren gepland voor 2012 (we zijn nog maar midden oktober he mannen) .. de rest van het jaar staat iederaan daar technisch werkloos.
                      Zou het VAA niet rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor het slechte resultaat van Genk dit jaar ?
                      Met dank aan strikske uiteraard ... in totaal +/- 10.000 extra koppen die van het sociaal systeem gaan afhangen ...
                      Waar blijft de meeropbrengst voor de regering door dit VAA ? Was dit nu echt zo onvoorspelbaar ?

                      Audi Vorst & Volvo Genk ... ik wens het jullie niet toe, maar ....

                      Enfin ... een extra cijfertje in deze grafiek zeker .... http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...grootteklasse/
                      Tel maar uit hoeveel mensen de laatste 12 maanden hun job al zijn kwijtgeraakt ... die 4000 van Genk zijn maar een peulschil ...
                      Antwoord op je vraag. Neen de VAA heeft er niets of zeer weinig mee te maken.

                      Ook in onze buurlanden is het volop crisis.
                      In Nederland ook veel voorbeelden van collega's die een kleinere bedrijfswagen krijgen.
                      Audi A4 wordt Audi A3.
                      Mercedes C of E wordt Mercedes B
                      BMW 3 wordt BMW 1

                      Neen, neen het is zeker niet de VAA die de auto-industrie pijn doet, maar het Europees bloedbad is begonnen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                        Neen, neen het is zeker niet de VAA die de auto-industrie pijn doet, maar het Europees bloedbad is begonnen.
                        Vandaag een interessante discussie gehad hier in Lyon. Mochten de overheden de bijdragen op lonen afschaffen (brutto = netto) zouden ze kunnen overleven van de grotere BTW inkomsten alleen? (want als je plots 4K verdient ipv 2K geef je ook 4K uit toch?)
                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                          Vandaag een interessante discussie gehad hier in Lyon. Mochten de overheden de bijdragen op lonen afschaffen (brutto = netto) zouden ze kunnen overleven van de grotere BTW inkomsten alleen? (want als je plots 4K verdient ipv 2K geef je ook 4K uit toch?)
                          er valt 2000 euro belasting weg en er komt 21 procent op 2000 euro bij... ja, lijkt me een schitterende deal voor de overheid
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Vanochtend een interview met Roland Duchatelet in voor de dag op Radio 1. http://www.radio1.be/programmas/de-o...voor-ford-genk

                            Ik vind dat de man toch wel spijkers met koppen slaat voor wat nu het echte probleem is: de moddervette overheid in België die onbetaalbaar is. Nefast voor de loonkost en dus ook voor productiekost.

                            Comment


                            • De sluiting van Ford Genk, die mogelijk nog gevolgd wordt door de sluiting van de fabriek in Southampton, wijst op een "Europese" crisis in de automobielsector. Zo viel te horen op het kabinet van eurocommissaris voor Industrie Antonio Tajani (foto). Een steunplan voor de sector, dat onder meer inzet op de export, zal begin volgende maand gepresenteerd worden.
                              "Dit is geen wereldwijde crisis, dit is een Europese crisis", stelde een lid van het kabinet-Tajani. Hij wees de terugval van de koopkracht in Europa aan als oorzaak, maar ook de zware fiscaliteit op wagens en brandstof.

                              Comment


                              • Hier zitten veel geleerden precies ,ruim 8000 posts omdat ze de vaa in leven hebben geroepen.
                                Ga proberen mijn mening even te geven op een ordentelijke manier.
                                Alle zelfstandigen die vroeger 3, 4 vooral dure wagens hadden en op de kosten van de staat er mee rond reden hebben deze nu weg gedaan omdat ze het zelf moeten betalen (ik was , ben niet jaloers en als ik het kon had ik het zelfde gedaan ) zet dit er even bij om veel negatieve reakties uit te sluiten .maar ben wel van het principe wat je hebt of doet moet je maar betalen ook .

                                Nu even te zake komen , toen een jaar of 10 geleden voor de meeste het goede nieuws kwam dat ze de muur in berlijn gingen afbreken, heb ik geroepen dat dit het slechtste was wat er kon gebeuren met het europa van toen , en wat is het resultaat we zijn overrompelt door polen , tjechen, russen roemenen en wat nog allemaal , ze komen onder de prijs werken , de ene ram kraak na de andere zwart werk koppel bazen ( kijk even het hln van vandaag)kortom de gommora had zijn weg gevonden.
                                Paar vb- kijk even in de bouw en wat die clownen presteren , vuil en slecht werk leveren , traag maar !! ze kosten maar 14 euro per uur all in
                                terwijl een bouwvakker ongeveer hier 35 euro kost .
                                Die dragen niks bij voor de sociale zekerheid , want ze betalen in polen , juist niks ja.

                                - kijk is op een zaterdag avond op de auto baan welke vrachtwagens je tegen komt en de nr plaar juist pl , rom en nog van ginder wat .
                                - het geen wat er ook gebeurt grote trans port firmas hebben alles naar ginder verplaatst zal u even zeggen wat ze betalen aan die 1600 euro voor zes weken van huis , vind maar een belg he die dat doet , maar ja ginder zitter er genoeg want is ten slotte het 3 dobbele .

                                Ik wil hier geen rasistishe disqussie voeren want dat is niet mijn stand punt , want de marokanen turken enz die hier al jaren zijn leveren wel goed werk en zijn ingeburgerd.
                                die mensen zijn hier sommige reeds de derde generatie.

                                En dan de euro waar zitten ze nu de voorvechters van het verenigt europa , juist ja ze hebben nog ne belgische clown gevonden die president wilde worden , denk je nu echt dat ze die graag hadden , daar is met miljoenen voor gelobbyd.
                                en nog een europees parlementje van hier en nog een ministertje ginder ,
                                Wat dan ook zo leuk is aan dat verenigt europa , zijn wetten en regeltjes , de economie in china 8 procent gestegen daar zijn geen wetten daar zijn geen milieu normen daar lopen ze gewoon met een stof masker rond en probleem is weg , als er hier een bekke doemp hangt mag je maar negentig met de dreiging van dikke boetes,
                                Wel laat die rijstkakkers hun vooral goedkope en slechte rommel zelf consumeren , de economie in europe zal wel draaien en kom niet af met wij gaan ook ginder verkopen de olifant en de muis ja

                                Ga hier mijn visie afsluiten door een paar suggesties muur terug zetten + paar meter verhogen en grote stalen punten op zetten , euro afschaffen , voer niks asiatisch meer in en het leven gaat er hier al veel beter op worden .

                                ik weet dat mijn tekst niet foutloos is geschreven dus gelieve mij te verontschuldigen hier voor en GEEN gezeik hier over te posten dank u
                                2) dit is een niet partij gebonden mening om ook deze reakties uit te sluiten.
                                Last edited by ; 27/10/2012, 09:01.

                                Comment


                                • Akkoord willy, enkel uw 'rijstkakkers' vind ik er over.
                                  Kijk, die 'rijstkakkers', die maken die fout niet van tgrootste rifraf toe te laten.
                                  De open grenzen falen omdat men niet ALLES heeft gelijkgesteld. Fiscaliteit, enz enz.
                                  Als het om geld verdienen gaat mogen de grenzen open, de lusten zijn dus bevrijd, maar niet de lasten.
                                  Persoonlijk vind ik ook het openstellen van de arbeidsmarkt voor de goedkope arbeidskrachten de grootste fout die europa tot nog toe gemaakt heeft en is in snel tempo onze samenleving, ons welvaartsmodel aan het vernietigen.
                                  En tgaat heel snel vind ik.
                                  Je kan geen immigratiestaat en verzorgingsstaat Tegelijkertijd zijn! Tis t 1 of t ander.
                                  Maar dit lijkt me geen Vaa discussie.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
                                    Alle zelfstandigen die vroeger 3, 4 vooral dure wagens hadden en op de kosten van de staat er mee rond reden hebben deze nu weg gedaan omdat ze het zelf moeten betalen (ik was , ben niet jaloers en als ik het kon had ik het zelfde gedaan ) zet dit er even bij om veel negatieve reakties uit te sluiten .maar ben wel van het principe wat je hebt of doet moet je maar betalen ook .
                                    Jep, vroeger kreeg elke zelfstandige gratis en voor niks een BMW 7 geleverd. En ook de verzekering, onderhoud, brandstof, kreeg je allemaal gewoon gratis, zomaar, van de staat . Vreemd dat je níet jaloers bent geweest.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                      Jep, vroeger kreeg elke zelfstandige gratis en voor niks een BMW 7 geleverd. En ook de verzekering, onderhoud, brandstof, kreeg je allemaal gewoon gratis, zomaar, van de staat . Vreemd dat je níet jaloers bent geweest.
                                      Lees eens tussen de regeltjes door, die auto wordt betaald door de firma, maar als je die als kosten inbrengt betaald de overheid een stukje mee doordat je daar anders belastingen op moest betalen. Het is toch nog altijd gunstiger om je auto op naam van de firma te zetten in plaats van hem prive te kopen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                                        Akkoord willy, enkel uw 'rijstkakkers' vind ik er over.
                                        Kijk, die 'rijstkakkers', die maken die fout niet van tgrootste rifraf toe te laten.
                                        De open grenzen falen omdat men niet ALLES heeft gelijkgesteld. Fiscaliteit, enz enz.
                                        Als het om geld verdienen gaat mogen de grenzen open, de lusten zijn dus bevrijd, maar niet de lasten.
                                        Persoonlijk vind ik ook het openstellen van de arbeidsmarkt voor de goedkope arbeidskrachten de grootste fout die europa tot nog toe gemaakt heeft en is in snel tempo onze samenleving, ons welvaartsmodel aan het vernietigen.
                                        En tgaat heel snel vind ik.
                                        Je kan geen immigratiestaat en verzorgingsstaat Tegelijkertijd zijn! Tis t 1 of t ander.
                                        Maar dit lijkt me geen Vaa discussie.
                                        dank u voor de reaktie , maar mijn mening is dat de vaa een tax is in het leven geroepen om alle putten kunnen blijven te vullen , zo ook vroeger de biv , de verdubbeling van de jaarlijkse wegentax welke nu wel terug afgeschaft is van de zwaardere diesels, kortom zolang we de chineesjes en alle andere vernoemde heren in belgie toelaten zullen er taxen bij komen om de putten te vullen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                                          Lees eens tussen de regeltjes door, die auto wordt betaald door de firma, maar als je die als kosten inbrengt betaald de overheid een stukje mee doordat je daar anders belastingen op moest betalen. Het is toch nog altijd gunstiger om je auto op naam van de firma te zetten in plaats van hem prive te kopen.
                                          Ik ben zelf zelfstandige, ik weet heus wel hoe het werkt. Vriend willytoyota heeft het over met dure wagens rondrijden "op kosten van de staat". Jij spreekt ook over de overheid "die een stukje meebetaalt". Allemaal gezever. Je betaalt zélf minder belastingen dan wanneer je die auto privé zou kopen, dat is de enige correcte uitspraak. De overheid betaalt helemaal niets in jouw plaats. Je moet de auto nog altijd zelf betalen. En inderdaad, je zou hem niet kopen privé, omdat je er meer belastingen zou moeten op betalen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X