Oorspronkelijk geplaatst door Igor
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDus iemand met de nick willytoyota gaat over de zeik dat mensen niet meer Europees kopen en het land zo naar de kloten gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk BerichtenJa man het kind moet ne naam hebben he rij momenteel met een audi heb een jcw en een nieuwe porsche cabrio is in bestelling moet je nog iets weten , hier kunde dus niks posten of de ene of andere idioot moet u persoonlijk aanvallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDus iemand met de nick willytoyota gaat over de zeik dat mensen niet meer Europees kopen en het land zo naar de kloten gaat.
Comment
-
Het is hier wat stil, dus nog eens wat leven brengen hier vandaar deze vraag: wie heeft, ondanks de VAA regeling, zijn bak toch behouden of heeft zich een wagen aangeschaft die toch nog een hoge CO2 heeft?
Ik zelf, pas overgegaan naar een vennootschap en nooit de oude regeling gekend hebbende, heb toch beslist mij een Audi A4 allroad aan te schaffen (tweedehands dan).
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik akkoord ben met de regeling van het VAA, maar dat is vooral omdat ik mij erger aan het feit dat die belastingen totaal niet goed besteed worden en ik denk dat ik helemaal niet alleen ben.
Dus wie vertelt zijn beslissing eens na de regeling
Comment
-
Ik ben van plan om over te stappen naar een auto met minimaal mindere CO2-uitstoot maar een fiks hogere aankoopwaarde en dus hogere VAA.
Als ik van mijnen huidige af geraak tenminste.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenHet is hier wat stil, dus nog eens wat leven brengen hier vandaar deze vraag: wie heeft, ondanks de VAA regeling, zijn bak toch behouden of heeft zich een wagen aangeschaft die toch nog een hoge CO2 heeft?
Ik zelf, pas overgegaan naar een vennootschap en nooit de oude regeling gekend hebbende, heb toch beslist mij een Audi A4 allroad aan te schaffen (tweedehands dan).
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik akkoord ben met de regeling van het VAA, maar dat is vooral omdat ik mij erger aan het feit dat die belastingen totaal niet goed besteed worden en ik denk dat ik helemaal niet alleen ben.
Dus wie vertelt zijn beslissing eens na de regeling
Als loonslaaf hebben mijn vrouw en ik nog steeds onze wagens van voor de aangepaste regeling. De iets meer dan 1000 euro die we jaarlijks netto verloren zal na de volgende indexsprong waarschijnlijk wel weggewerkt zijn. Op het einde van de rit zijn we dan nog altijd koopkracht kwijt, maar het valt zeker allemaal te dragen, aangezien onze grootste vaste kost (hypotheek) niet geïndexeerd is.Last edited by josenjef; 30/10/2012, 16:23.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk ben van plan om over te stappen naar een auto met minimaal mindere CO2-uitstoot maar een fiks hogere aankoopwaarde en dus hogere VAA.
Als ik van mijnen huidige af geraak tenminste.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk ben van plan om over te stappen naar een auto met minimaal mindere CO2-uitstoot maar een fiks hogere aankoopwaarde en dus hogere VAA.
Als ik van mijnen huidige af geraak tenminste.
Aangezien ik een 2dehands gekozen heb, heb ik wel gekozen voor eentje van 169gr met toch een aanzienlijke aankoopwaarde. Die % /jaar en de lagere btw hebben toch de doorslag gegeven.
Comment
-
Die vraag is hier enkele tientallen pagina's geleden al eens gesteld. Je moet een onderscheid maken tussen de werknemers en de zelfstandige bedrijfsleiders. De werknemers kunnen op korte termijn niet zoveel doen. Pas op het einde van hun lease kunnen ze iets lichter/goedkoper kiezen (meestal hebben ze tegen dan ook geen andere keuze gezien de aangepaste car policy's). Dit hoeft ook niet want voor de meeste eco-leasesletjes verandert er niet zoveel (soms zijn ze zelfs beter af). Bij de zelfstandigen is het een ander verhaal, al heb je ook hier een grote groep die gewoon alles bij het oude laat en het hogere vaa slikt zolang dit niet de spuigaten uitloopt. Zij die met een 'exoot' zitten (heel hoge uitstoot en/of heel hoge nieuwprijs) hebben die ofwel privé gezet ofwel verkocht en vervangen door iets goedkoper.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenPuur omdat je een bepaald model voor ogen hebt met die parameters of bewuste keuze om co2 laag te houden voor de hogere aftrekbaarheid?
De nieuwe BMW 520d GT stoot slechts 139 gram uit tegenover 143 voor mijn huidige 320d.
Het is wel zo dat het een nieuwe met lichtere motor zal zijn daar waar ik eerst een occasie 530d GT (173gr).
De 530d kost me privé zo'n €2000 meer per jaar én is een pak nadeliger qua aftrekbaarheid ook.
Dat krijg ik niet verantwoord met een verschil van 61pk.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Voor mij verandert er niet veel: ik zit nog minimaal een half jaar, misschien zelfs anderhalf jaar vast aan mijn huidige firmawagen. Gelukkig één met lage uitstoot (114 g/km of iets daarrond).
Vroeger betaalde ik op 7500 km per jaar, nu is dat gelijkgeschakeld en het gevolg is dat ik netto nog altijd minder betaal dan 5 jaar geleden.
Zodra ik een nieuwe mag bestellen, zal ik voor een duidelijk hogere aankoopwaarde gaan (nu rijd ik met een afdankertje dat eigenlijk een klasse minder is dan waar ik recht op heb) en een iets sterkere motor en licht hogere CO2 uitstoot.
Dan betaal ik pakweg € 20 per maand extra, dat vind ik best nog wel schappelijk.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Ik heb een A6 nieuw van eind 2008. Het VAA is bijna maal drie gegaan.
Zonder de crisis en de VAA-toestanden zou ik nu een nieuwe auto hebben, misschien wel een A7.
Nu ga ik ten vroegste eind volgend jaar een nieuwe auto kopen, en het zal geen A7 zijn.
Of hoe zo'n maatregel wel wat meer geld opbrengt in het begin, maar uiteindelijk leidt tot minder consumptie.
Mijn voorspelling is dan ook dat België volgend jaar een recessie krijgt.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Mijn vrouw en ik hebben de onze gehouden. VAA basisbedrag omhoog gegaan met een factor 2.5 voor beide wagens, maar dan door de correctie van 6% per jaar te komen de wagens dan toch maar gehouden (3 en 4j oud). Als je dan moet verkopen en nieuwe kopen maak je ook verlies, + BIV etc...
Mijn droom was van één der komende jaren eens een M van BMW te kopen (M235i coupe binnen 2j?), maar door al die kutmaatregelen (VAA, RV op dividenden omhoog) heb ik deze droom alvast opgeborgen en ga ik het simpel houden: het zal ne peugeot 208 of zoiets worden voor in de zaak, zo goedkoop mogelijk. Wie weet met welke regeltjes gaan ze nog allemaal of komen om ons te pesten....
En misschien dat ik binnen een jaar of 10-15 me dan privé ne tweedehands M koop, wie weet, maar 't zal nu niet voor direct zijn...
Akkoord met charles hierboven; is een regel die TOTAAl niet getuigt van langetermijn visie.. rap wat centen binnenhalen omdat de meesten er toch aan vast hangen, maar de gevolgen voor de toekomst zijn dramatisch: er zullen minder dure wagens worden gekocht, dat gaan de garagisten hier voelen. Bovendien was dat nu voor de werkgever een methode om op een relatief laag belaste methode zijn werknemers at extra te kunnen betalen, maar dat wordt nu ook minder... VAA is gewoon een belasting, draai het of keer het hoe ge wilt, en de koopkracht van alle betrokken partijen is verminderd... precies of de regering de crisis met opzet in stand wil houden...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk heb een A6 nieuw van eind 2008. Het VAA is bijna maal drie gegaan.
Zonder de crisis en de VAA-toestanden zou ik nu een nieuwe auto hebben, misschien wel een A7.
Nu ga ik ten vroegste eind volgend jaar een nieuwe auto kopen, en het zal geen A7 zijn.
Of hoe zo'n maatregel wel wat meer geld opbrengt in het begin, maar uiteindelijk leidt tot minder consumptie.
Mijn voorspelling is dan ook dat België volgend jaar een recessie krijgt.
Maar je houdt wel meer centen over in de vennootschap nu je geen andere wagen aankoopt of een minder dure? Brengt dat niks bij tot de economie?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment