Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Zonder de crisis en de VAA-toestanden zou ik nu een nieuwe auto hebben, misschien wel een A7.

    Nu ga ik ten vroegste eind volgend jaar een nieuwe auto kopen, en het zal geen A7 zijn.
    Is een jonge 2dehands dan geen optie?
    Ge hebt dan mss al direct 6% minder en de btw zal ook minder zijn dus lagere VAA.
    Vind dat er tegenwoordig wel genoeg aanbod is op de 2dehandsmarkt om toch nog koopjes te doen hoor.
    Zo ben ik nu aan het onderhandelen voor nen A5 SB 3.0 Tdi

    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Maar je houdt wel meer centen over in de vennootschap nu je geen andere wagen aankoopt of een minder dure? Brengt dat niks bij tot de economie?
    Centen in de vennootschap brengen toch niks bij tot de economie? Brengt meer op voor de staat ook (VB), heb je ook meer over voor dividenden (ook weer de staat dan) dus ja...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      ... precies of de regering de crisis met opzet in stand wil houden...
      Opruiende politiek gebaseerd op partijpolitiek zonder strategische visie. Geen rekening houdend met

      - psychologisch effect
      - betrouwbaarheid van de overheid
      - langetermijn
      - buitenlandse investeerders (afschrikeffect)
      - mobiliteit van kapitaal

      Men heeft idd wat maatregelen genomen die de crisis hebben aangezwengeld ipv aangepakt. De houding van sommige socialisten (waar ik ook CD&V en Open VLD bij reken de laatste jaren) en de vakbonden vind ik daarin persoonlijk ronduit misdadig.
      Btw: zowat elke minister bij CD&V komt uit de vakbond......


      Het verdedigen van brugpensioen bij de arbeiders van Ford is misdadig tov de kinderen van die arbeiders bv, het is per definitie het aanmoedigen om niet meer te gaan werken en zadelt ons op met een torenhoge kost.
      Het verdedigen van de soms gigantische ambtenarenpensioenen (tov de privé) (daar aankomen en het land ligt op zijn gat).
      Het zwart/witte nee voor een indexsprong.

      Het resultaat is dat alles moet komen uit de middenklasse en uit de privé sector. En laat dit nu net een van de sterkhouders van België en Vlaanderen zijn. We zijn op een punt gekomen dat deze mensen niet meer willen ondernemen of arbeids en kapitaalsvlucht plegen en dat gaat catastrofaal zijn de komende 3 tot 4 jaar.
      Ondernemers en zelfstandigen worden ronduit gecriminaliseerd door politiek en media, meer is niet nodig om ze weg te jagen en niet aan te trekken (dubbel effect).

      Ford Genk staat in de picture maar je wil gewoon niet weten hoeveel mensen een exit aan het plegen zijn, de meest gebruikte methode is stap per stap afvloeien en vluchten zodat vakbonden en media niet gealarmeerd worden. Bovendien zijn een pak bedrijven in het buitenland aan het bouwen en investeren en gaat dat pas de volgende maanden en jaren zijn effect kennen. Probleem is dat wie weg is terughalen een quasi onmogelijke taak is. Daarom zou er nu echt een crisis regering moeten komen die over partijgrenzen heen gaat regeren en waar vakbonden en werkgevers moeten durven kijken naar de toekomst en vooral naar wat met onze kinderen en de jeugd want zoals we nu bezig zijn maken we hun toekomst stuk.

      Een sanering bij de overheidsdiensten op een ingrijpende manier zou moeten, maar het ontbreekt aan durf en een visie over partijgrenzen heen. Deze strategische aanpak zal het hoogste nut hebben
      Een hogere (indirecte) belasting bij de hogere lonen is logisch (maar op een bescheiden manier, je moet weten waar de rek ligt).
      Minder loonkost op de "lagere" lonen (arbeiders) terwijl de bedienden de loonkost minder zal zakken (haalbaarheid).
      Het afschaffen van subsidies en omzetten in lastenverlaging (nul operatie).
      Pensioen: radicale hervorming waarbij het principe min of meer moet gelden: eens op pensioen is iedere mens hetzelfde "waard".
      Immigratiekost op korte en lange termijn.
      Aanzetten tot consumptie, ja ook voor de o zo belangrijke autosector. België doet er alles aan om de auto te ontmoedigen maar is dat wel slim?






      Maar we klagen niet, de Fransen komen naar hier en buitenlandse waarnemers geven ons land een pluim (volgens Crombez gisteren in Terzake toch). Sorry voor mij is dat misdadig om te zeggen.
      Bovenstaande aanpak snijdt in mijn persoonlijk vel, maar we moeten vooruit.


      Waarom laat men de progressieve socialisten niet meer aan het woord, of mensen met boerenverstand. Dat jong vrouwke van SPA die bij Ford werkt bv zegt helemaal geen domme dingen vanuit haar ervaring en door rond haar te kijken. Zij vindt bv het inzetten op de Belgische ondernemingen en KMO's cruciaal. Ik merk de Groenen die zeggen zonder economie kunnen wij geen Groen beleid voeren.
      Een aantal jonge politici worden geblokt door drukkingsgroepen machthebbers aan de top van hun partij, wederom denk ik daarbij aan misdadig. De doorstroom van deze generatie politici gaat er komen maar ik vrees te laat.

      Vergis u niet: we hebben nu al een gat geslagen dat ons heel veel jaren (+10 jaar) naar beneden gaat sleuren. De crisis gaat niet snel over zijn ze gaat nog heel lang duren, zeker weten. Er is een structurele leegloop (dus structurele crisis) aan de gang die dringend moet afgestopt worden en dat kan je alleen door het ondernemingsklimaat DRINGEND te veranderen. Er is geen tijd te verliezen.

      Persoonlijke opmerking ivm ecologie:
      Als je in het bedrijfsleven staat zie je hoe een navelstaarders en domme mensen we wel zijn ! We belasten wagens onder het mom van ecologie maar ondertussen verplaatsen bedrijven hun produktie naar Azië of Oost Europa waardoor de (ik zie dit elke dag in berekeningen) de transportkosten enorm stijgen (ook de vervuiling dus) die transportkosten wegen niet op tegen de zoveel lagere loonkost elders.....uiterst dubieus !
      Last edited by Jokke_vlo; 31/10/2012, 11:44.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
        Centen in de vennootschap brengen toch niks bij tot de economie? Brengt meer op voor de staat ook (VB), heb je ook meer over voor dividenden (ook weer de staat dan) dus ja...
        Dat snap ik niet volledig. Dus omdat je het VAA niet wil betalen aan de staat, koop je een bepaalde wagen niet, om dan het geld in de vennootschap te houden en daar dan belasting op te betalen aan de staat?
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Dat snap ik niet volledig. Dus omdat je het VAA niet wil betalen aan de staat, koop je een bepaalde wagen niet, om dan het geld in de vennootschap te houden en daar dan belasting op te betalen aan de staat?
          Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik vraag me gewoon af hoe centen in de vennootschap bijdragen tot de economie...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
            Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik vraag me gewoon af hoe centen in de vennootschap bijdragen tot de economie...
            Kleinere wagen in VN --> meer winst --> meer belastingen te betalen --> dus daar wint de staat dan weer bij....

            Maar wat doen volgens mij velen dan:
            -'investeren' in andere dingen (vastgoed)?
            -het kalmer aan doen, vrijwillig of onvrijwilig (owv crisis)

            Ik zie vb dit jaar al de impact bij mijn klanten: minder budget, dus minder te besteden aan outsourcing.
            Dit wordt mijn slechtste jaar sinds ik begonnen ben in 2008...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Persoonlijke opmerking ivm ecologie:
              Als je in het bedrijfsleven staat zie je hoe een navelstaarders en domme mensen we wel zijn ! We belasten wagens onder het mom van ecologie maar ondertussen verplaatsen bedrijven hun produktie naar Azië of Oost Europa waardoor de (ik zie dit elke dag in berekeningen) de transportkosten enorm stijgen (ook de vervuiling dus) die transportkosten wegen niet op tegen de zoveel lagere loonkost elders.....uiterst dubieus !
              Kan mij goed vinden in uw opmerkingen, zeer goed zelf.
              En dat laatste is juist het ergere er aan. Dat de VAA bv stijgt, geen probleem, maar het geld komt niet waar het gebruikt moet worden!
              Dat is in mijn ogen de grootste frustratie van de huidige (en ook vorige natuurlijk) regering.
              Die VAA heeft niks met milieu te maken, is hier ook al 100x gezegd geweest.

              Wat mij stoort tegenwoordig is het sparen. Met alles worden we geconfronteerd om te sparen: spaarlampen, anders leven, ... maar iedereen vind het normaal dat we gans het jaar door alle groenten en fruit kunnen kopen in de winkel!
              En de mensen die dan een inspanning doen, worden een paar jaar later dik gepakt, want ze kunnen er niet meer weg.
              Zielige politiek, maar ja, na 2 jaar zijn het andere die het moeten oplossen en is hun portefeuille goed gevuld en kennen ze genoeg mensen om dan overal in de raad van bestuur te komen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Dat snap ik niet volledig. Dus omdat je het VAA niet wil betalen aan de staat, koop je een bepaalde wagen niet, om dan het geld in de vennootschap te houden en daar dan belasting op te betalen aan de staat?
                Dat is toch niet helemaal hetzelfde he.
                Geld dat in de vennootschap zit wordt op zich niet belast.
                Je betaalt uiteraard vennootschapsbelasting op de winst die je niet betaalt als er minder winst is maar dan is er ook gewoon minder geld.
                Als je dan privé ook nog een pak meer VAA moet betalen vind ik dat niet zo onlogisch om daar van af te zien.
                Vergeet ook niet dat dat VAA betaald wordt met geld waar ook al belasting op betaald werd.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                  Auto gaat op einde leasing de deur uit.
                  Loon is close to zero dus ook geen last van VAA.

                  Ben je niet vergeten man. Moest wel even in m'n haar krabben, maar ik kom nog met een reply!

                  Comment


                  • Juist.
                    Privé geld is veel duurder dan vennootschapsgeld.
                    De roverheid passeert hoe dan ook langs de kassa.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Loon is close to zero dus ook geen last van VAA.
                      Dat klopt niet.
                      VAA (auto en andere) worden als loon beschouwd, of je jezelf nu los van die VAA 100000 of nul uitkeert dat maakt niets uit, het wordt er gewoon bijgeteld.
                      Ik zie trouwens het nut niet om je regulier loon op nul te zetten, zelfs al haal je je inkomen uit andere vergoedingen
                      Je betaalt hoe dan ook toch een minimum aan sociale bijdragen, das kun je even goed het equivalente loon ervan uitbetalen
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                        Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik vraag me gewoon af hoe centen in de vennootschap bijdragen tot de economie...
                        Kapitaal in de onderneming zou moeten ruimte geven om te ondernemen is mijn simpele redenering die daarachter zit.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Kapitaal in de onderneming zou moeten ruimte geven om te ondernemen is mijn simpele redenering die daarachter zit.
                          Alleen als ook de andere voorwaarden voor groei vervuld zijn. En dit is niet het geval. Cf. de post van Jokke.
                          Economie = consumptie
                          Hogere werkloosheid en koopkrachtverlies = Dalende economie.
                          Het nog verder stimuleren van de productie is dus nutteloos.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Dat is toch niet helemaal hetzelfde he.
                            Geld dat in de vennootschap zit wordt op zich niet belast.
                            Je betaalt uiteraard vennootschapsbelasting op de winst die je niet betaalt als er minder winst is maar dan is er ook gewoon minder geld.
                            Als je dan privé ook nog een pak meer VAA moet betalen vind ik dat niet zo onlogisch om daar van af te zien.
                            Vergeet ook niet dat dat VAA betaald wordt met geld waar ook al belasting op betaald werd.
                            Het is niet helemaal hetzelfde, maar als je niks aan het geld in je vennootschap hebt, dan ontzeg je jezelf persoonlijk wel iets omdat je jezelf niet kan vinden in een maatregel. En uiteindelijk betaal je er dan toch nog belastingen op, wel minder, dat klopt.

                            Ik zeg niet dat je er geen rekening moet of hoeft mee te houden, maar om nu te zeggen dat je je een 208 gaat kopen in plaats van een M3 dat is naar mijn gevoel jezelf iets ontzeggen uit een overdreven reactie.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Ik zeg niet dat je er geen rekening moet of hoeft mee te houden, maar om nu te zeggen dat je je een 208 gaat kopen in plaats van een M3 dat is naar mijn gevoel jezelf iets ontzeggen uit een overdreven reactie.
                              Wel ja, zo denk ik er ook over.
                              Hoe je het draait of keert, je moet betalen. Zowel met de vennootschap als privé. En als ik dan toch moet betalen, heb ik het liever wat beter dan gewoon te moeten afgeven aan de staat die niet weet hoe een goed beleid moet gevoerd worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Het is niet helemaal hetzelfde, maar als je niks aan het geld in je vennootschap hebt, dan ontzeg je jezelf persoonlijk wel iets omdat je jezelf niet kan vinden in een maatregel. En uiteindelijk betaal je er dan toch nog belastingen op, wel minder, dat klopt.

                                Ik zeg niet dat je er geen rekening moet of hoeft mee te houden, maar om nu te zeggen dat je je een 208 gaat kopen in plaats van een M3 dat is naar mijn gevoel jezelf iets ontzeggen uit een overdreven reactie.
                                Geen M3 he ... Een M135i of M235i

                                Ik vraag me gewoon af hoe ze ons nog gaan kloten. Nu is het VAA geweest en stijging RV op dividenden... Netto scheelt me dat op jaarbasis prive enkele duizenden euros. Mijn koopkracht is dus serieus gedaald.

                                En volgens mij is het hier nog niet gedaan: ze hebben geld nodig dus zowiezo gaan ze nog in onze zakken zitten... ik ga dus de komende 10 jaar gewoon geen zotte kosten doen: wie weet wat ons nog te wachten staat...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten

                                  En volgens mij is het hier nog niet gedaan: ze hebben geld nodig dus zowiezo gaan ze nog in onze zakken zitten... ik ga dus de komende 10 jaar gewoon geen zotte kosten doen: wie weet wat ons nog te wachten staat...
                                  Klopt, maar wie weet zijt ge er binnen 10 jaar nog...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                    Klopt, maar wie weet zijt ge er binnen 10 jaar nog...
                                    dan heb ik tenminste wat geld uitgespaard... dat gaan mijn vrouw en 3 kinderen op dat moment goed kunnen gebruiken...

                                    Versta me niet verkeerd, ik ben een autofreak en ik zou niks liever willen doen dan bvb. die M135i nu al willen kopen, maar ik moet ook vooruitdenken en een appeltje voor de dorst bewaren.
                                    Die nieuwe regels hebben me al heel wat centen gekost dus dan ga ik niet nog eens extra centen uitgeven... Maar ja, dat is mijn mentaliteit...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Dat klopt niet.
                                      VAA (auto en andere) worden als loon beschouwd, of je jezelf nu los van die VAA 100000 of nul uitkeert dat maakt niets uit, het wordt er gewoon bijgeteld.
                                      Ik zie trouwens het nut niet om je regulier loon op nul te zetten, zelfs al haal je je inkomen uit andere vergoedingen
                                      Je betaalt hoe dan ook toch een minimum aan sociale bijdragen, das kun je even goed het equivalente loon ervan uitbetalen
                                      Maakt een serieus verschil. VAA in belastingvrije schijf of niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                        Maar ja, dat is mijn mentaliteit...
                                        Daar hebt ge ook een punt hoor.
                                        Ik voorzie die dingen ook eerst, en daarna, als er nog iets over is, durf ik me eens laten gaan ...

                                        Comment


                                        • Situatie 6 maand geleden: Porsche 996 4S op de firma en een leuke job als consultant. Strikt bekeken verdiende ik evenveel als toen ik gewoon ging werken alleen hield ik er een Porsche aan over (of beter gezegd: het rijden met een Porsche, de Porsche zelf was van de firma).
                                          Die Porsche indertijd 2e-hands aangekocht voor een goeie 30.000 Euro, door de VAA werd ik erop belast als zijnde een auto van 100.000 Euro minus de 30% wegens ouder dan 5 jaar.
                                          De berekening eens gemaakt (als echte petrol head) en dankzij de lage uitstoot van de nieuwe 991 kwam die binnen bereik.
                                          991 besteld.
                                          FF naar 1 maand geleden: mijn leuke job als consultant werd ineens van tafel geveegd en ik ging moeten een k*tjob doen voor dezelfde firma, aan hetzelfde loon. Toen ik aan die job dacht kon ik (bij wijze van spreken) wel beginnen huilen. Beginnen denken: Geen vakantiegeld, zo goed als geen vakantie, geen 13e maand, geen dit, geen dat... Dat allemaal uit liefde voor het merk Porsche... Een k*tjob, je broek afsteken om je te laten naaien door een multinational, geen vooruitzichten... ik voelde me een h*er.
                                          Nog eens gerekend, beseft dat de firma 5 jaar ging afbetalen voor een 991 en dat ikzelf op die vijf jaar met privégeld zo goed als zelf ook nog eens die 991 zou betaald hebben en dat voor een auto die niet van mij was...
                                          Toen kwamen er problemen met de levering van de 991, ik heb mijn voorschot teruggestort gekregen en ben diezelfde dag gaan zeggen dat ik die nieuwe job niet deed. Contract werd stopgezet en ik zit nu een maand thuis. Nog 2 maand zien of ik iets van werk vind als consultant en daarna wordt de BVBA stopgezet. Het hoeft niet meer voor mij en een nieuwe wereld gaat open: kunnen doppen! Geen schrik hebben om ziek te worden! Op tijd betaald worden! Verlof! Verlofgeld! 13e Maand! Gratis (of zo goed als) firmawagens! Tanken zoveel je wil!
                                          Hoe dom ben ik al die tijd geweest...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X