Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Ben helemaal geen favoriet van Mijnheer Crombez, maar nu heeft hij wel groot gelijk. Anders zullen er nog weinig clubs overleven.
    Maar o wee als ge gaat eten met klanten en ge hebt de doeleinden niet duidelijk op het bonneke omschreven ... 309% boete !!!

Moeten zelfstandigen dan niet overleven...?
    Wat een klucht is dit nu weer...
    Last edited by erik219; 08/12/2012, 18:27.

Comment

• ik zou het aantal jeugdspelers wat enkel nog speelt om het geld niet te eten willen geven. Er is iets fundamenteel fout als je met je hobby geld wil verdienen. Dus dit zou niet het einde voor de clubs beteken, wel het einde van de jeanette-pseudo-vedetten-cultuur in het amateurvoetbal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
        ik zou het aantal jeugdspelers wat enkel nog speelt om het geld niet te eten willen geven. Er is iets fundamenteel fout als je met je hobby geld wil verdienen. Dus dit zou niet het einde voor de clubs beteken, wel het einde van de jeanette-pseudo-vedetten-cultuur in het amateurvoetbal.
        Weg met de Ronaldo's !!

Ge zou ervan verschieten hoeveel mensen hun kids pushen in de sport, in de hoop dat ze daar ooit rijk mee worden. En niet alleen in voetbal: heb dat al gezien in BMX'en etc ook... zo van die sporten waar ge eigenlijk voor in Amerika moet geboren zijn om geld mee te kunnen verdienen... te zot om los te lopen...
        En van die duizenden dromerkes is er dan ene die zijn droom kan waar maken. De rest moet in Ford Genk aan de band gaan staan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
          Maar o wee als ge gaat eten met klanten en ge hebt de doeleinden niet duidelijk op het bonneke omschreven ... 309% boete !!!

Moeten zelfstandigen dan niet overleven...?
          Wat een klucht is dit nu weer...
          Klucht??????? Wie snapt er hier iets niet?

Comment

Weg met de Ronaldo's !!

Ge zou ervan verschieten hoeveel mensen hun kids pushen in de sport, in de hoop dat ze daar ooit rijk mee worden. En niet alleen in voetbal: heb dat al gezien in BMX'en etc ook... zo van die sporten waar ge eigenlijk voor in Amerika moet geboren zijn om geld mee te kunnen verdienen... te zot om los te lopen...
            En van die duizenden dromerkes is er dan ene die zijn droom kan waar maken. De rest moet in Ford Genk aan de band gaan staan...
            Uitvallen op mensen die hun kinderen in de sport pushen. (ps, vind ik ook niet goed).
            Maar je laatste zin getuigt van geen greintje medeleven met de Ford arbeiders.
            Last edited by ; 08/12/2012, 20:03.

Comment

Maar o wee als ge gaat eten met klanten en ge hebt de doeleinden niet duidelijk op het bonneke omschreven ... 309% boete !!! Moeten zelfstandigen dan niet overleven...? Wat een klucht is dit nu weer...
              Klopt niet (meer):
              Vervolgens is in de begrotingsnota een merkwaardige zin geschreven: “De controle op de aftrekbaarheid van de restaurantkosten valt buiten de toepassing van de 309 procent.”.
              Bron: http://www.fiscalibus.be/show.php?id=464 Ik heb bovenstaande deze morgen ook live gehoord van dhr. Verhoeye, niet zomaar de eerste de beste overigens.
              Last edited by SilentSpring; 08/12/2012, 22:05.
              2018 BMW X1 18d

Comment

Uitvallen op mensen die hun kinderen in de sport pushen. (ps, vind ik ook niet goed).
                Maar je laatste zin getuigt van geen greintje medeleven met de Ford arbeiders.
                Da's weer een andere discussie (kort samengevat: die mannen hebben nog chance: al de andere werknemers van kleine KMO's die zonder werk vallen, kunnen bijlange niet op dezelfde soort regeling tellen als zij...)

Ik heb onlangs met nen Ford-arbeider gesproken. Die was een trapke hoger dan ne arbeider (voorman of zoiets?), en die had 2.600€ netto elke maand. Die zei mij zelf: "Dat dat niet kon blijven duren, dat wisten we hier allemaal".... Tja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                  Klopt niet (meer): Bron: http://www.fiscalibus.be/show.php?id=464 Ik heb bovenstaande deze morgen ook live gehoord van dhr. Verhoeye, niet zomaar de eerste de beste overigens.
                  Goed voor den horeca dus

Comment

Volgens mij veelal uit ondernemingen (kleine KMO’s). Deze zijn de laatste tijd al hard genoeg aangepakt (VAA). Laat het AUB zo, het bloedbad zou anders heel veel zelfstandige treffen. Ik zit in een voetbalvereniging en ik weet wie sponsort.
                    Hoe zou dat de zelfstandigen en KMO's treffen?
                    De zaakvoerders zouden gewoon zelf meer zwart geld overhouden.
                    Denk jij nu echt dat wat reclame maken langs een voetbalplein een zaak maakt of kraakt??

En wat de Ford betreft, sorry hoor, maar plots wat misplaatst medelijden omdat de boel daar sluit?
                    Daar doe ik toch ook niet aan me zenne.
                    Dat is allemaal wel erg en zo maar niet erger dan op een ander, gewoon omdat het er veel ineens zijn.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      En wat de Ford betreft, sorry hoor, maar plots wat misplaatst medelijden omdat de boel daar sluit?
                      Dat is allemaal wel erg en zo maar niet erger dan op een ander, gewoon omdat het er veel ineens zijn.
                      Vind ik ook, en ik vind bovendien dat die van Ford goed af zijn:
                      -Zij zijn ZEKER van nog 2 jaar werk. Wie kan dat in deze tijden nog zeggen? Ik kan niet met zekerheid zeggen of mijn zaak binnen 2 jaar nog bestaat hoor.
                      -Bovendien nog 2 jaar goed betaald.
                      -En dan nog eens een dikke ontslagpremie... Als ik failliet ga, krijg ik van de staat zero, noppes...

Ze moeten daar niet klagen. En dan nog eens de leveringen van de auto's tegenhouden. Schandalig, al die klanten laten wachten...

Bovendien was mijn opmerking over Ford Genk sarcastisch bedoeld: ze zouden beter hun kinderen een deftige studie laten volgen, zodat ze voorbereid zijn op de grillige markten van tegenwoordig en de toekomst. Al uw geld op 1 paard zetten (topsporter), met zo'n lage slaagkansen, dat is gewoon absurd... Da's een hele groep mensen die uiteindelijk dan zonder diploma op de arbeidsmarkt komen, en dan moeten ze aan den band gaan staan. En dat zijn nu net de jobs die uit België verdwijnen... ze zetten hun eigen kids in de miserie, DAT is wat ik daarmee bedoelde... (face-to-face snappen de mensen mijn sarcasme meestal wel )

Comment

• Hier ben ik het volledig mee eens. Wij hebben ook een bedrijf waarvan een groot deel van de omzet wordt bepaald door eigen productie. Iedere dag wordt het moeilijker om deze productie rendabel te houden, temeer ons product veel goedkoper gebouwd wordt aan de oostzijde van Europa. Ook wij hebben onze weg naar daar gevonden, waardoor we enkel nog de 'speciale' projecten doen. Helaas is die markt hiervoor wat minder groot, waardoor het iedere dag knokken blijft om al onze arbeiders aan het werk te houden. Als we morgen niet voldoende orders meer hebben, dan ben ik verplicht een deel van onze arbeiders te laten gaan. Onze arbeiders hebben dus ook geen 2 jaar werkzekerheid meer, en als ze ontslagen worden krijgen ze 0,0 euro ontslagpremie mee. Ook ben ik van mening dat de arbeiders van Ford verwend zijn in hun job. Ze hebben een hoger loon dan wat de gemiddelde arbeiders in KMO's verdienen. Als ze dus ander werk zullen moeten zoeken, dan gaan ze in de meeste gevallen harder moeten gaan werken voor een lager loon.

Wat ik ervaar is dat we van een 'productie' economie aan het evolueren zijn naar een 'diensten' economie. Het is dus zeer belangrijk dat we onze kinderen een gedegen opleiding laten volgen, zodat ze in deze nieuwe economie een schakel kunnen zijn. Vandaag zitten we nog met een heel deel ongeschoolde productie arbeiders die we zullen moeten slijten. Die mensen gaan nog moeilijk een job vinden en gaan dus werkloos blijven. Dat gaat de overheid handen vol geld kosten. Het is dus van groot belang om deze mensen bij te scholen, want vacatures zijn er genoeg.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Eindelijk nog eens iemand die het met me eens is

Nog een probleem dat ik van andere zelfstandigen, vnl. in de bouw, is dat de jeugd zich te goed voelt om vb. in de bouw te gaan. Mijne "chauffagist" vindt geen volk, omdat die jong gasten hun niet willen vuil maken. Een radiator hangen, OK. Een paar leidingen leggen voor vloerverwarming, OK. Maar doe ze geen gat boren met een diamantboor voor de leidingen door de vloeren te kunnen steken, of steken er hunne neus voor op.
                          Ik snap dat niet, technische richting gedaan, en dan vies van een beke stof. En die mannen hangen dan liever aan de dop.
                          En dan moeten die zaakvoerders natuurlijk tellen op buitenlanders om hun posities in te vullen. Tja, waar ben je dan mee bezig.

Ik zit nu altijd achter een bureauke, maar ik heb grotendeels zelf mn huis gezet: aan de kelder metsen in de winter, gaten boren en uitslijpen voor den elektriciteit, emmers met mortel omhoog sleuren... En in mijnen jongen tijd heb ik vakantiejobs gedaan in't fabriek, ook niet altijd proper.
                          Ik zie niet in wat er mis is , om met hard werk uwen boterham te verdienen. Ik heb vb. immens veel respect voor de mensen die 't vuilnis komen ophalen, zeker nu in de winter. Maar die jong gasten die aan den dop hangen omdat ze geen 'proper' werk vinden, daar kijk ik geweldig op neer. Ze moesten voor die soort de legerdienst terug in't leven roepen...

Comment

• De kloof tussen een basisloon en dopgeld is veel te klein in dit land. Ook moesten ze de termijn dat je kan doppen begrenzen. Er zijn nu al maatregelen om het stempelgeld te verlagen, maar er zijn nog teveel randvoorwaarden en uitzonderingen waardoor veel werklozen buiten schot blijven.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              De kloof tussen een basisloon en dopgeld is veel te klein in dit land. Ook moesten ze de termijn dat je kan doppen begrenzen. Er zijn nu al maatregelen om het stempelgeld te verlagen, maar er zijn nog teveel randvoorwaarden en uitzonderingen waardoor veel werklozen buiten schot blijven.
                              Dat was al in den tijd van Juul Kabas:

Den baas van den dop die zei hem op ne keer
                              « ge dopt al 10 jaren ,da ga toch nie meer »
                              ik zei « zoek voor mij toch maar nie naar een job »
                              Voor het zelfde geld werken, dat is toch te zot!

Ik weet het; repeat van een vorige post, maar 't zegt wel alles

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Hoe zou dat de zelfstandigen en KMO's treffen?
                                De zaakvoerders zouden gewoon zelf meer zwart geld overhouden.
                                Denk jij nu echt dat wat reclame maken langs een voetbalplein een zaak maakt of kraakt??

Als Crombez zou willen en alle amateurs clubs gaat doorlichten dan zou veel zwart geld boven water komen en ook de oorsprong. Is het dat wat jullie willen? Weer eens de zelfstandige en de KMO's hard aanpakken. Crombez heeft deze keer gelijk, laten we hier geen bloedbad van maken.

En wat de Ford betreft.
                                Ford medewerker of niet, ieder die zijn werk verliest is er eentje teveel.

Comment

Wat ik ervaar is dat we van een 'productie' economie aan het evolueren zijn naar een 'diensten' economie. Het is dus zeer belangrijk dat we onze kinderen een gedegen opleiding laten volgen, zodat ze in deze nieuwe economie een schakel kunnen zijn. Vandaag zitten we nog met een heel deel ongeschoolde productie arbeiders die we zullen moeten slijten. Die mensen gaan nog moeilijk een job vinden en gaan dus werkloos blijven. Dat gaat de overheid handen vol geld kosten. Het is dus van groot belang om deze mensen bij te scholen, want vacatures zijn er genoeg.
                                  Hier klopt heel veel van.

Wist je hoeveel laatste jaars master te Leuven nu al een contract ondertekend hebben? We zitten pas in december
                                  De Big 4 (5) heeft zijn vacatures bijna allemaal ingevuld voor volgend jaar september. Wagen, GSM, Tankpas, Laptop, iPad, verzekeringen, wens je nog meer......

Het klopt, België wordt meer en meer de diensten draaischijf van Europa. Groot nadeel voor degene die niet mee kunnen, de eisen worden alsmaar hoger.

Comment

De kloof tussen een basisloon en dopgeld is veel te klein in dit land. Ook moesten ze de termijn dat je kan doppen begrenzen. Er zijn nu al maatregelen om het stempelgeld te verlagen, maar er zijn nog teveel randvoorwaarden en uitzonderingen waardoor veel werklozen buiten schot blijven.
                                    Arbeid moet opnieuw beloond worden.

Comment

• Een waarheid als een koe !!!!

Comment

Als Crombez zou willen en alle amateurs clubs gaat doorlichten dan zou veel zwart geld boven water komen en ook de oorsprong. Is het dat wat jullie willen? Weer eens de zelfstandige en de KMO's hard aanpakken. Crombez heeft deze keer gelijk, laten we hier geen bloedbad van maken.
                                        Sorry ze maar volgens mij spreek je nu gewoon uit eigenbelang als betrokkene bij een voetbalclub.
                                        Ik heb het sowieso al wat moeilijk met zwart geld maar tot daar.
                                        Als je dan zelf dat geld in een voetbalclub steekt ben je volgens mij helemaal kierewiet.
                                        Als je zwart geld uitgeeft moet je 't maar "veilig" doen.
                                        Zwart geld in voetbal gedogen omwille van de ondernemers is een echte drogreden.
                                        Dat heeft niks met die ondernemers te maken maar alles met die voetbal.
                                        I'm not buying it.
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

En wat de Ford betreft.
                                          Ford medewerker of niet, ieder die zijn werk verliest is er eentje teveel.
                                          Uiteraard, en dan?
                                          Moeten we daarom supersoft worden en mogen we het daarom niet meer over bandwerk hebben? Pff.

Comment

Working...
                                          X