Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Max 50% blijft ....
    Tja, ik gebruik mijn wagen voor 95% professioneel, dus zou ik ook die btw voor 95% moeten kunnen aftrekken.... als het dan toch "nauwer moet aansluiten bij het werkelijk beroepsgebruik", dan moeten ze het mes maar aan 2 kanten laten snijden.... maar ha nee, want dan zouden ze niet genoeg geld ophalen he.... sukkels...

De enige manier om nog enigszins loon naar werken te krijgen in Belgie is met zwart geld, en dan verschieten ze ervan dat er zo veel zwart geld is. Ja, ze werken het met elke nieuwe regel meer in de hand... En de sukkels zoals ik (alleen bedrijven als klant dus alles in't wit) moeten maar blijven bijschieten voor al die middenstanders die in't zwart kunnen blijven werken.... ja jong, nog iets...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      als dat nu echt 5/5 is, en dat de enige klant is, vrees ik er wel een beetje voor. Dan zit je ook met die issue van schijnzelfstandigheid...
      Hoe het juist in elkaar zit weet ik niet. Dacht dat er op de facturen nergens uren of dagen werden vermeld maar enkel iets van diensten verkoop algemeen. Officieel als zelfstandig vertegenwoordiger of zoiets. Ik dacht dat hij ook drie klanten had waar hij maandelijks aan factureerde. Omdat dat het minimum zou zijn om geen schijnzelfstandigheid te hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
        Een op de zes Belgische KMO's dreigt volgend jaar failliet te gaan? En nog blijven ze die KMO's verder weg pesten en leeg zuigen. Nu kunnen ze binnenkort zeggen : Een op de vijf Belgische ...
        Ze gaan hierpas content zijn als heel't land vol met werklozen zit en de bedrijven die dan toch kunnen overleven, naar't buitenland zijn getrokken.

Dan kan de staat al die leegstaande fabrieken en bedrijven opeisen, en moet iedereen gaan werken aan hongerlonen in de fabrieken van de staat, en is alles van iedereen en van niemand... En dan is het Marxisme hier eindelijk een feit!!
        Ik heb hun planneke wel door...

Comment

Hoe het juist in elkaar zit weet ik niet. Dacht dat er op de facturen nergens uren of dagen werden vermeld maar enkel iets van diensten verkoop algemeen. Officieel als zelfstandig vertegenwoordiger of zoiets. Ik dacht dat hij ook drie klanten had waar hij maandelijks aan factureerde. Omdat dat het minimum zou zijn om geen schijnzelfstandigheid te hebben?
          dan is dat normaal OK. En als vertegenwoordiger gaat hij dan toch steeds naar verschillende adressen, van de klanten van de klant, niet..?

Comment

Max 50% blijft ....
            Tja, ik gebruik mijn wagen voor 95% professioneel, dus zou ik ook die btw voor 95% moeten kunnen aftrekken.... als het dan toch "nauwer moet aansluiten bij het werkelijk beroepsgebruik", dan moeten ze het mes maar aan 2 kanten laten snijden.... maar ha nee, want dan zouden ze niet genoeg geld ophalen he.... sukkels...

De enige manier om nog enigszins loon naar werken te krijgen in Belgie is met zwart geld, en dan verschieten ze ervan dat er zo veel zwart geld is. Ja, ze werken het met elke nieuwe regel meer in de hand... En de sukkels zoals ik (alleen bedrijven als klant dus alles in't wit) moeten maar blijven bijschieten voor al die middenstanders die in't zwart kunnen blijven werken.... ja jong, nog iets...
            Deze voormiddag in een audio/TV winkel in Begijnendijk van de verkoper gehoord : mijnheer, als u dit toestel aankoopt krijgt u 15% korting bij contante betaling. U krijgt een afleveringsbewijs voor de garantie. Of anders gezegd bijna 1200 euro zonder 1 euro op factuur? Ik eiste een factuur en wou met BC betalen en de verkoper werd een beetje hard kwaad op mij Dus er wordt veel meer in het zwart verkocht dan iedereen zou denken.

Comment

Deze voormiddag in een audio/TV winkel in Begijnendijk van de verkoper gehoord : mijnheer, als u dit toestel aankoopt krijgt u 15% korting bij contante betaling. U krijgt een afleveringsbewijs voor de garantie. Of anders gezegd bijna 1200 euro zonder 1 euro op factuur? Ik eiste een factuur en wou met BC betalen en de verkoper werd een beetje hard kwaad op mij Dus er wordt veel meer in het zwart verkocht dan iedereen zou denken.
              Er zijn zo ook winkels voor auto-onderdelen waar ze geen bancontact hebben .... jaaaaaa.......

Of nog, bij de drankenhandel....

Ik:"kunt ge daar ne factuur voor maken op BTW nr..?"
              hij: "Ja hoor, voor het juiste bedrag of mag er iets meer op staan".
              Ik: "Ik betaal met bancontact dus liefst juiste bedrag he..."

En dan met ne porsche en ne X6 rijden, niet moeilijk...

Comment

en 15% maar..? De 21% BTW valt al weg, plus op zijn winstmarge betaalt hij dan geen belastingen.... de vrek, hij zou makkelijk 30% kunnen geven...

Ik vraag me wel af hoe hij dat dan regelt met zijn stock: die TV moet toch aangekocht worden en ik zie de leveranciers dat nu niet in't zwart doen .... nen TV die van de camion was gevallen of zo, denk ik dan...?

Comment

Max 50% blijft ....
                  Tja, ik gebruik mijn wagen voor 95% professioneel, dus zou ik ook die btw voor 95% moeten kunnen aftrekken.... als het dan toch "nauwer moet aansluiten bij het werkelijk beroepsgebruik", dan moeten ze het mes maar aan 2 kanten laten snijden....
                  Dat vind ik ook wel pervers.
                  Volgens mij is dat niet verdedigbaar voor het Europees Hof.
                  Dat Febiac of Unizo/VOKA maar eens naar Straatsburg trekken.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Dat vind ik ook wel pervers.
                    Volgens mij is dat niet verdedigbaar voor het Europees Hof.
                    Dat Febiac of Unizo/VOKA maar eens naar Straatsburg trekken.
                    onze premier is een homofiele italiaan met een strikske .... "pervers" is precies de norm geworden, zouden sommige conservatieve katholieken zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Zal het eens bekijken met de boekouder want het is toch end of year closing maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.Heb inderdaad mijn zaak en mijn woning op dezelfde plaats ingeschreven. Maar feit is wel dat 'leuke' weekend carren weer geviseerd worden. Zo een auto op de zaak en in het weekend mee rijden is financiële zelfmoord. En particulier kopen is de moeite niet met een loon dat 50% wordt belast. Weeral goed op korte termijn voor de staatskas maar belachelijk op lange termijn voor de economie.

Die Cayenne begint toch moeilijk te worden om te kopen. Als ze de spelregels om de 6 maanden aanpassen (VAA / VAA / BIV / BTW / ...) kan je zo een aankoop gewoon niet plannen. Allemaal spijtig if you ask me.
                      Het gebrek aan rechtszekerheid is inderdaad één van de grootste probleme momenteel.

Ow, je mailtje!

Comment

onze premier is een homofiele italiaan met een strikske .... "pervers"
                        Dat is de ´´man´´ die iedereen graag !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Het gebrek aan rechtszekerheid is inderdaad één van de grootste probleme momenteel.

Ow, je mailtje!
                          Ge hebt nog tijd hij is nog niet gekocht !! :p
                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Ik denk dat ik mijn plannen om nen A5 3.0 te kopen ook ga opzij zetten want ik denk dat we heel dicht bij een echte crisis aan het komen zijn. Niemand geeft nog geld uit, de regering melkt de bedrijven uit, komt echt niet goed heb ik de indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                              Ik denk dat ik mijn plannen om nen A5 3.0 te kopen ook ga opzij zetten want ik denk dat we heel dicht bij een echte crisis aan het komen zijn. Niemand geeft nog geld uit, de regering melkt de bedrijven uit, komt echt niet goed heb ik de indruk.
                              Vicieuze cirkel. Je doet mee.

Comment

en wie heeft die cirkel in gang gezet...?

Comment

Als die cirkel wilt zeggen dat je je laat naaien, dan stap ik ook uit.
                                  Het verlies is eerder aan hun kant dan aan onze kant if you ask me
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Wel, toen ik op de knop drukte, dacht ik er ook aan.
                                    Alleen, het is mij meer om het principe te doen dan om de crisis. Ga niet blijven betalen voor die pipo's.
                                    De ene boekhouder zegt dat het woon-werk verkeer is, de andere zegt dat het niet zo is aangezien ge van bedrijf naar klant gaat. Ben het beu dat het telkens gissen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                      Als die cirkel wilt zeggen dat je je laat naaien, dan stap ik ook uit.
                                      Het verlies is eerder aan hun kant dan aan onze kant if you ask me
                                      En hoe ga je dat doen? Zelfmoord plegen of als een kluizenaar gaan leven van wat je kweekt in uw eigen hof? Er zijn toch niet veel manieren om uit de economie te stappen?
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                        Wel, toen ik op de knop drukte, dacht ik er ook aan.
                                        Alleen, het is mij meer om het principe te doen dan om de crisis. Ga niet blijven betalen voor die pipo's.
                                        De ene boekhouder zegt dat het woon-werk verkeer is, de andere zegt dat het niet zo is aangezien ge van bedrijf naar klant gaat. Ben het beu dat het telkens gissen is.
                                        Toch wel grappig dat we nu allemaal principes hebben waar we ons aan houden en als er ergens een opportuniteit is dan is het bye bye principes en we springen er op In ons landje draait alles al jaren op het principe van 'als gij mij laat doen dan laat ik u doen', er is een algemeen gedoogbeleid voor zwartwerk, sociale fraude, economische fraude, ...

Ik begrijp het wel hoor dat deze "crisis" en alle maatregelen daar aan verbonden nieuwe inzichten geven, dat is zelfs positief in mijn ogen. Maar we moeten ons nu ook niet allemaal gaan heiliger voordoen dan we zijn denk ik dan. En dan heb ik over werknemers, zelfstandigen, steuntrekkers, ...
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ze gaan hierpas content zijn als heel't land vol met werklozen zit en de bedrijven die dan toch kunnen overleven, naar't buitenland zijn getrokken.

Dan kan de staat al die leegstaande fabrieken en bedrijven opeisen, en moet iedereen gaan werken aan hongerlonen in de fabrieken van de staat, en is alles van iedereen en van niemand... En dan is het Marxisme hier eindelijk een feit!!
                                          Ik heb hun planneke wel door...
                                          Wat bruut gesteld maar dat is idd het resultaat op termijn.

Comment

Working...
                                          X