450 is al veel. Ik zie bedrijven die niet beschaamd zijn om 250 of 320 als budget voorop te stellen. 450 is momenteel de norm voor systeembeheerders 3e lijn...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten450 is al veel. Ik zie bedrijven die niet beschaamd zijn om 250 of 320 als budget voorop te stellen. 450 is momenteel de norm voor systeembeheerders 3e lijn...
Ik zit in Business Intelligence en daar vallen de prijzen enorm mee als ik dat hier zo lees!'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGasten die aan 450 per dag een beetje code zitten te kloppen
edith: of beter gezegd, diegene die moeten concurreren met offshore
Sowieso, 500 euro per dag zou wel een minimum moeten zijn om zelfstandig te worden/blijven. Dat is een kleine 110K per jaar, dat lijkt mij toch 'beetje' meer te zijn dan als in bediende verband... ik zou dus niet klagen mocht ik 500 ero per dag hebben. Alles eronder zou boeken dicht zijn imho maar blij dat mijn sector beter betaalt, geeft wat meer ademruimteHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Ik heb per sjans ietsje meer marge, maar het stoort me echt dat er echt zijn die onder de 400 voorstellen en dan gaan we mekaar nooit vinden want mijn tarief zit daar redelijk stevig boven.
Ik heb nu weer zo een aanvraag... Ben in maart daar geweest, ze kozen toen voor een interimmer voor 6 weken... In september zochten ze weer iemand voor hetzelfde, en nu net gisteren las ik weer een aanvraag voor hetzelfde...
If you pay peanuts...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten500 euro/dag factureren? Maal 20 werkdagen geeft dit dan 10.000 euro/maand? Niet slecht. Volgens mij droomt 90% van de zelfstandigen van zo een loon.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenik zoek naar ne smiley die z'n vingers in een "L" houdt tegen z'n voorhoofd .
Maar 't is wel zo: ge moet half gek zijn om nu nog zelfstandige te willen zijn/worden....
Hmmm, les geven.... klinkt interessantLast edited by Metaxa; 21/12/2012, 16:17.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJammer genoeg wel heel vaak de realiteit bij heel veel 'consultants' tegenwoordig van allerhande slag. Een collega verdient nu minder dan mij, puur omdat hij zijn dagprijs niet kunnen indexeren heeft, toen hij zelfstandige werd was ons loon ongeveer gelijk en ging hij voor de mooie wagen en het beetje bij ...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenSnap niet in welke IT sector dat die dan werken? In mijn sector komen ze toch allemaal goed rond ...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten500 euro/dag factureren? Maal 20 werkdagen geeft dit dan 10.000 euro/maand? Niet slecht. Volgens mij droomt 90% van de zelfstandigen van zo een loon.
Mispakt u niet he, omzet is geen loon he !! i wish it was ..
Als ik zie welke offertes er hier passeren om te plakken, cv, velux, enzomeer verdienen die meer dan een IT consultant if you ask me.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenIk dacht dat Indiers aan 350 dollar per dag werkten bij Accenture, lol.
Sowieso, 500 euro per dag zou wel een minimum moeten zijn om zelfstandig te worden/blijven. Dat is een kleine 110K per jaar, dat lijkt mij toch 'beetje' meer te zijn dan als in bediende verband... ik zou dus niet klagen mocht ik 500 ero per dag hebben. Alles eronder zou boeken dicht zijn imho maar blij dat mijn sector beter betaalt, geeft wat meer ademruimteLast edited by Metaxa; 21/12/2012, 16:19.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGe moet alles in zijn context zien he, diezelfde mensen zouden in loondienst ook een mooi loonpakket hebben Dat is net zoals voor elke zelfstandige dat die dag- of uurprijzen de markt volgen uiteraard. Dat is 62,5 per uur, dat betaal je je garagist misschien ook Waarmee ik niet wil zeggen dat een zelfstandige consultant of een consultant in het algemeen goed zijn boterham kan verdienen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMet een dagprijs (8h) van +- € 800 kom je toch al een eind weg dacht ik zo...
Denk er ook aan dat als er een consultant van 500€ zit, je mag rekenen op een commissie van 10-15% per tussenpartij, en als je dan een grote boite hebt die zijn volk bij een kleinere boite heeft gehaald, zit je plots aan een consultant van 700€ per dag die er maar 500€ vangt.
Nu kun je zeggen "dat is nog goed verdiend" maar dan moet je ook eens gaan tellen wat de verzekeringen kosten, de firmakar, de naft, het loon dat die mens zelf over houdt, ...
Als je rekent op een normaal aantal van 20 verlofdagen, zit je aan een gemiddelde van 18 billable dagen per maand. 9K per maand aan omzet dus.
Als ik even snel los over directlease.be ga en een 118d samenstel voor 4 jaar, zit ik aan een leasebedrag van 800€ per maand. Doe daar nog eens 300€ diesel bij, en je zit aan 1200€.
Zeg dat die mens niet abnormaal minder netto wil verdienen dan tevoren, en zichzelf 1700€ aan loon netto per maand uitkeert. Dat is makkelijk 3K, en dan mag je nog afronden op de VAA op die 1-reeks.
Pensioensparen, vervangingsinkomen, verzekeringen BA uitbating, ... Ruw geschat nog een 1K per maand. Allerhande belastingen, makkelijk nog eens 100€ per maand.
Dus je zit aan een vaste kost van 5300€ per maand. En dat is braaf geschat.
Met 9K aan inkomsten wilt dat zeggen dat ie 3700€ aan de kant kan zetten per maand, want je gaat er in dat scenario van een luxueuze 9K vanuit dat ie geen maanden op de bank gaat vertoeven, waar ie dan die buffer voor nodig heeft om te overleven en deurwaarders niet over de vloer te krijgen. Maar betekent ook dat ie anderhalve maand moet werken om een maand niet te moeten werken.
Doe dat nu eens aan 400€ per maand, of 7200€. Oei, 1900€ buffer... 350€ per maand, oei 1000€ buffer... Aan 300 zit ie 100 boven zijn maandelijkse vaste kosten... Toch maar best die leasing opzeggen en minder loon nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMet een dagprijs (8h) van +- € 800 kom je toch al een eind weg dacht ik zo...
Mijn baas vangt momenteel die 800 voor mij, maar dat is geen evidentie momenteel om die prijzen te halen en te blijven halen, daar heeft hij al aardig mogen voor investeren om mij de nodige opleidingen te geven. Als free-lancer moet je ook altijd via subcontracting werken bij de grote bedrijven, dus daar verlies je ook al gauw wat %en van je dagprijs.
Met die 500 die fblade hier aanhaalde als minimum, haal je een vergelijkbaar loon als een consultant in loondienst die een 2000 netto + alle extra voordelen vangt. Dat is gewoon wat de markt wil geven.
Een electricien die in loondienst hetzelfde loon krijgt als die consultant hierboven zal toch ook 62,5 per uur, of een eerder een combinatie van uurloon en marge op materiaal die overeenkomt, moeten halen om als zelfstandige een gelijkaardig loon te halen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEn DAT vind blijkbaar iedereen normaal?
Dat is toch allemaal een spel van de markt en daar pikt iedereen zijn graantje van mee. Vraag eens aan je dealer wat die jaarlijks betaald aan opleiding voor zijn personeel?
Mijn elentrieker volgt maandelijks opleiding omdat er weeral een of andere leverancier met een nieuw domotica, communicatie, hifi, .... of weet ik wat systeem op de markt komt. Dat kost die mens geld, dat kan hij toch niet uit zijn eigen zak betalen zonder dat door te rekenen aan zijn klanten?
Je betaalt voor kennis en die is niet gratis verworven, ook al is het niks tastbaars toch kost dat geld.
Ik kan toekomen bij een klant met een blad papier en een stylo en daar toch een dienst afleveren die hem veel meer gaat opleveren dan die 800 euro die hij mij betaald voor die dag. En als dat niet zo zou zijn dan hadden wij gewoon geen klanten, want daar trapt uiteindelijk niemand in.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
Met die 500 die fblade hier aanhaalde als minimum, haal je een vergelijkbaar loon als een consultant in loondienst die een 2000 netto + alle extra voordelen vangt. Dat is gewoon wat de markt wil geven.
Dan lijkt die me toch net iets meer over te houden dan een bediende met 2000 netto en wat extra-legale schnabbels (waar op het einde van de rit ook moet voor betaald worden).
Als dat dan nog een "bodemtarief" is in IT, dan zit ik toch in de verkeerde sector vrees ik2.0 JTDm
Comment
-
Ik ken er nochtans genoeg die er meer dan 800 per dag hebben hoor, je zou ervan verschieten hoeveel er zijn.
Ik heb ongeveer 50% van mijn vroegere Accenture rate, maar als ik zie dat Partners aan 2200 per dag werden gefactureerd verschiet ik van niets meerHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJa.
Dat is toch allemaal een spel van de markt en daar pikt iedereen zijn graantje van mee. Vraag eens aan je dealer wat die jaarlijks betaald aan opleiding voor zijn personeel?
Mijn elentrieker volgt maandelijks opleiding omdat er weeral een of andere leverancier met een nieuw domotica, communicatie, hifi, .... of weet ik wat systeem op de markt komt. Dat kost die mens geld, dat kan hij toch niet uit zijn eigen zak betalen zonder dat door te rekenen aan zijn klanten?
Je betaalt voor kennis en die is niet gratis verworven, ook al is het niks tastbaars toch kost dat geld.
Ik kan toekomen bij een klant met een blad papier en een stylo en daar toch een dienst afleveren die hem veel meer gaat opleveren dan die 800 euro die hij mij betaald voor die dag. En als dat niet zo zou zijn dan hadden wij gewoon geen klanten, want daar trapt uiteindelijk niemand in.
Voor een garagist geldt dat zeker én die moet dan nog in een pand investeren ook.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten500/dag, gemiddeld 20 werkdagen/maand = 10.000 per maand
Dan lijkt die me toch net iets meer over te houden dan een bediende met 2000 netto en wat extra-legale schnabbels (waar op het einde van de rit ook moet voor betaald worden).
Als dat dan nog een "bodemtarief" is in IT, dan zit ik toch in de verkeerde sector vrees ik
Vergelijken met het nettoloon van een bediende heeft overigens weinig zin aangezien dat voor de ene heel wat meer kan zijn als voor de andere, ondanks een gelijk brutoloon.
Vergeet ook niet dat die zelfstandige geen 13e maand en geen vakantiegeld ontvangt, bij een ziekte niet verdient.
Je kan er trouwens ook niet vanuit gaan dat mannen en vrouwen die €800 en meer dag vragen (voor zichzelf, dus zonder marge voor tussenpersonen en dergelijke) alle dagen een opdracht hebben denk ik.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment