Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Blijf al ruim een jaar met de vraag zitten: WIE heeft deze vaa-regeling uitgedacht/ontwikkeld? Daar moet toch 1 bepaalde politieke partij (werkgroep onder leiding van 1 bepaalde minister) als eerste mee gekomen zijn en daarna voorgelegd aan de andere regeringspartijen. ? Dat werkt bij alle voorstellen zo maar met het vaa wordt daar bewust schimmig over gedaan.
    Iemand die meer weet?
    Wat heeft het voor belang, geen, we zijn toch gesjost, ik wil het gewoon graag weten...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
      Tegen volgende legislatuur ... pfffrt, veel te laat he, en dan komt het er weer niet van, net zoals de crisis-tax van 3% op VN-belasting... die betalen we ook al meer dan 20 jaar, is nooit afgevoerd geweest...
      Gelukkig maar al 18 jaar.

      Comment


      • Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Op het autosalon serieus naar de Subaru Impreza lichte vracht gekeken...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Gelukkig maar al 18 jaar.
            Vergist van decennium, mijn excuses Ik word ook al een dagje ouder he

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              heeft dirupo zen A6 nu al? hij ging toch ook inbinden?

              Blijkbaar heeft hij nu A6 ... maar't zou nog beter kunnen :p

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...jfswagens.aspx
                Blijkbaar heeft hij nu A6 ... maar't zou nog beter kunnen :p
                Allemaal uiterlijk vertoon en schone schijn .... als jullie zouden weten waar de kabinetscheffen van de PS mee rijden, dan wordt duidelijk dat het socialistische denkgoed en de vergroening van het wagenpark één grote farce is ...
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                  Allemaal uiterlijk vertoon en schone schijn .... als jullie zouden weten waar de kabinetscheffen van de PS mee rijden, dan wordt duidelijk dat het socialistische denkgoed en de vergroening van het wagenpark één grote farce is ...
                  Kom, gooi de feiten/foto's op tafel!
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Kom, gooi de feiten/foto's op tafel!
                    Je hebt mail ...
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                      Je hebt mail ...
                      Share it with the community !!!!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                        Allemaal uiterlijk vertoon en schone schijn .... als jullie zouden weten waar de kabinetscheffen van de PS mee rijden, dan wordt duidelijk dat het socialistische denkgoed en de vergroening van het wagenpark één grote farce is ...
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        heeft dirupo zen A6 nu al? hij ging toch ook inbinden?
                        De burgemeester van Kluisbergen hier rijdt toch rond in een nieuwe Audi A8L FSI :p

                        DSC00411.jpg


                        Ondertussen heb ik na mijn ontslag nu zicht op ander werk. Hoef enkel nog contract te tekenen en terug te sturen. (IT technieker in de garagesector doorheen diverse merken in heel het land)
                        Maar... gisteren bij de CEO mogen langsgaan van de grootste klant van mijn huidge werkgever. Hij wil mij en de firma van mijn baas overnemen.
                        Hetzij in loondienst, hetzij als (vroeg of laat) vennoot van de ICT-tak die hij dan verder wil uitbouwen.
                        Ben eens benieuwd wat de concrete voorstellen gaan worden...
                        Last edited by BlueSkyraider; 23/01/2013, 11:25.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                        www.carfac.be "Driving on experience"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                          Blijf al ruim een jaar met de vraag zitten: WIE heeft deze vaa-regeling uitgedacht/ontwikkeld? Daar moet toch 1 bepaalde politieke partij (werkgroep onder leiding van 1 bepaalde minister) als eerste mee gekomen zijn en daarna voorgelegd aan de andere regeringspartijen. ? Dat werkt bij alle voorstellen zo maar met het vaa wordt daar bewust schimmig over gedaan.
                          Iemand die meer weet?
                          Wat heeft het voor belang, geen, we zijn toch gesjost, ik wil het gewoon graag weten...

                          Ooit eens gelezen dat dit kwam van Olivier Chastel (MR), maar of dit waar is?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                            Blijf al ruim een jaar met de vraag zitten: WIE heeft deze vaa-regeling uitgedacht/ontwikkeld? Daar moet toch 1 bepaalde politieke partij (werkgroep onder leiding van 1 bepaalde minister) als eerste mee gekomen zijn en daarna voorgelegd aan de andere regeringspartijen. ? Dat werkt bij alle voorstellen zo maar met het vaa wordt daar bewust schimmig over gedaan.
                            Iemand die meer weet?
                            Wat heeft het voor belang, geen, we zijn toch gesjost, ik wil het gewoon graag weten...
                            Laten we met enkele leden van het forum een 'werkgroep' oprichten, alle partijvoorzitters ontvoeren en gijzelen, en ze martelen tot er ene de dader verklikt

                            Comment


                            • Het onderwerp is waarschijnlijk al behandeld, maar in dit 427 pagina's tellende topic geraakt iedereen de draad wel een beetje kwijt.

                              Mijn wagen staat nu op de zaak. Ik heb echter een geweldige Excel gekregen van een mede-forummer die wat berekeningen toelaat.
                              Daaruit blijkt dat ik misschien nipt interessanter af zou kunnen zijn om de wagen privé te nemen. Alles valt en staat eigenlijk met de toepassing van de kilometervergoeding en hoe ik deze in mijn zuiver hypothetisch geval mag toepassen:

                              Ik (X) heb een contract op jaarbasis met een firma Y op 50 km van mijn deur.
                              Door deze firma Y wordt ik elke dag van het jaar geplaatst bij een klant Z van hen.
                              Deze klant Z bevindt zich op 25 km van mijn deur (en op de weg eigenlijk naar de firma Y).
                              In mijn contract met Y staat niet expliciet dat ik bij Z werk, enkel via addenda. In het contract zelf is de mogelijkheid opengelaten om me bij elke klant te kunnen plaatsen.

                              ik (X) <----25 km ----> klant (Y) <---- 25km ---> firma (Z)

                              Wat mag ik inbrengen als woon-werk verkeer en wat als professionele kilometers ?
                              - 25 km * 2 / dag als woon-werk ? (van X naar Y en terug)
                              - 50 km * 2 woon/werk + 25 * 2 professioneel ?
                              - 75 km * 2 woon /werk ?
                              - etc etc ...

                              Behalve deze activiteit heb ik ook nog een secundaire activiteit op hetzelfde BTW nummer met showroom in de woning. Deze activiteit wordt vooral door mijn echtgenote uitgeoefend, maar ik help ook wel eens mee bij leveringen, plaatsingen of met klanten naar de grote showroom gaan van de fabrikant (150 km enkel).

                              Kortom een heel kluwen waar ik het licht niet echt in zie, maar wel essentieel bij mijn berekening .. Plz Help
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                Het onderwerp is waarschijnlijk al behandeld, maar in dit 427 pagina's tellende topic geraakt iedereen de draad wel een beetje kwijt.

                                Mijn wagen staat nu op de zaak. Ik heb echter een geweldige Excel gekregen van een mede-forummer die wat berekeningen toelaat.
                                Daaruit blijkt dat ik misschien nipt interessanter af zou kunnen zijn om de wagen privé te nemen. Alles valt en staat eigenlijk met de toepassing van de kilometervergoeding en hoe ik deze in mijn zuiver hypothetisch geval mag toepassen:

                                Ik (X) heb een contract op jaarbasis met een firma Y op 50 km van mijn deur.
                                Door deze firma Y wordt ik elke dag van het jaar geplaatst bij een klant Z van hen.
                                Deze klant Z bevindt zich op 25 km van mijn deur (en op de weg eigenlijk naar de firma Y).
                                In mijn contract met Y staat niet expliciet dat ik bij Z werk, enkel via addenda. In het contract zelf is de mogelijkheid opengelaten om me bij elke klant te kunnen plaatsen.

                                ik (X) <----25 km ----> klant (Y) <---- 25km ---> firma (Z)

                                Wat mag ik inbrengen als woon-werk verkeer en wat als professionele kilometers ?
                                - 25 km * 2 / dag als woon-werk ? (van X naar Y en terug)
                                - 50 km * 2 woon/werk + 25 * 2 professioneel ?
                                - 75 km * 2 woon /werk ?
                                - etc etc ...

                                Behalve deze activiteit heb ik ook nog een secundaire activiteit op hetzelfde BTW nummer met showroom in de woning. Deze activiteit wordt vooral door mijn echtgenote uitgeoefend, maar ik help ook wel eens mee bij leveringen, plaatsingen of met klanten naar de grote showroom gaan van de fabrikant (150 km enkel).

                                Kortom een heel kluwen waar ik het licht niet echt in zie, maar wel essentieel bij mijn berekening .. Plz Help

                                Uiteindelijk is jouw klant diegene die de factuur betaald, en dat is dus firma Y, als ik het goed lees. Jij rijdt dus elke dag voor diezelfde klant naar dezelfde plaats van tewerkstelling, dus is dat woon-werk verkeer (meer dan 40d).
                                ANDERZIJDS, en zo zei mn boekhouder het: jij hebt een bvba. Die is toevallig op de plaats waar je woont. Je hebt dus 0km woon-werk. Jij vertrekt vanop je kantoor (je bvba) naar de klant. Is toevallig altijd dezelfde klant, maar jij bent gen werknemer maar een zelfstandige / 'firma': dus alles wat je rijdt is professioneel...

                                En die 150km voor de activiteit van je vrouw is zowiezo professioneel (is sporadisch).

                                Maar ga eens bij je accountant langs

                                Comment


                                • Ik vrees dat de accountant ook gaat zeggen dat je 2*25km naar de klant woon-werk doet. En de aparte kilometers voor leveringen. Die je natuurlijk moet bijhouden op een rittenblad.

                                  Als het in het beste geval nipt beter was om met rittenbladen te worstelen en privé te rijden, dan denk ik dat je beter af bent om gewoon door te bollen op de zaak.

                                  Comment


                                  • Vaa betalen is nog altijd veel goedkoper dan prive kopen.

                                    Comment


                                    • als het 'nipt' prive beter is zou ik het niet doen want de eerste platte band je hebt maak je al verlies en verliest je sowieso de mogelijke 'winst' van je koop optie die een deel VAA kan goedmaken.

                                      weinig loon, hoog dividend, zoals hier ook al vele keren geschreven is de beste oplossing
                                      - spaar je sociale bijdragen op want laag loon
                                      - lagere belastingklasse prive want laag belastbaar inkomen en dus geen 50% van je brutto VAA - spaar je netto VA
                                      - vaa terug betalen (via datzelfde dividend - dus stuk op de R/C en omboeken) spaar je ook nog eens 17% sociale bijdragen op je VAA

                                      easy toch ?
                                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                      Comment


                                      • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                          Vaa betalen is nog altijd veel goedkoper dan prive kopen.
                                          Dat is afhankelijk van welke wagen je wil kopen.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X