Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat een klucht toch... ze hebben in 2012 zo veel regeltjes in't leven geroepen om ons te peste, dat ze, desondanks het 'overaanbod' aan ambtenaren, er niet in slagen de nieuwe procedures deftig uit te voeren... jong jong...

    Comment


    • Onverwachte meevaller dankzij bedrijfswagens

      Meer in BELGIË

      BewarenE-mailenCorrigerenAfdrukkenLinken

      Het kern*ka*bi*net heeft gis*te*ren 338 mil*joen euro ge*von*den door het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité 'op te kui*sen'. Dat be*te*kent dat de bud*get*tai*re in*span*ning be*perkt is tot 2,45 mil*jard euro. Het ziet er naar uit dat ook de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens een on*ver*wach*te mee*val*ler op*le*vert.
      (foto: JDM)


      Het fe*de*ra*le kern*ka*bi*net is gis*ter*en*van start ge*gaan met de be*gro*tings*con*tro*le. De voor*bije dagen bogen ver*schil*len*de werk*groe*pen zich over het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité, een groep hoge amb*te*na*ren die de be*gro*ting op*vol*gen.
      Vol*gens vi*ce*pre*mier Lau*ret*te On*ke*linx (PS) kwa*men de werk*groe*pen tot de vast*stell*ling dat in het rap*port 'en*ke*le ver*geet*ach*tig*he*den en fou*ten' zaten. Na af*loop van de kern bleek dat 338 mil*joen euro is ge*von*den. Onder an*de*re de uit*ga*ven voor de wel*vaart*s*en*ve*lop*pe wer*den her*be*re*kend, de kos*ten voor ener*gie*be*spa*ren*de in*ves*te*rin*gen en de op*brengst van de te*le*com*li*cen*ties.
      Daar*door is de in*span*ning 'be*perkt tot' 2,45 mil*jard euro en niet lan*ger 2,788 mil*jard euro. De mi*nis*ters komen straks op*nieuw samen. De re*ge*ring hoopt op dat mo*ment nog en*ke*le bij*stu*rin*gen te doen, waar*door de in*span*ning nog ver*zacht kan wor*den.
      Zo is de ver*wach*ting dat er een mee*val*ler is van de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens. Be*drij*ven kun*nen vanaf dit jaar in be*paal*de ge*val*len nog slechts 35 pro*cent btw re*cu*pe*re*ren, ter*wijl dat vroe*ger 50 pro*cent was. Dat kan vol*gens som*mi*ge bron*nen tot 250 mil*joen euro op*le*ve*ren.
      België sprak met Eu*ro*pa af om het te*kort dit jaar te be*per*ken tot 2,15 pro*cent van het bruto bin*nen*lands pro*duct. De mees*te par*tij*en zijn het er*over eens om die doel*stel*ling te be*hou*den. Maar de Frans*ta*li*ge so*ci*a*lis*ten zou*den lie*ver min*der be*spa*ren.
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        Onverwachte meevaller dankzij bedrijfswagens
        Meer in BELGIË

        BewarenE-mailenCorrigerenAfdrukkenLinken

        Het kern*ka*bi*net heeft gis*te*ren 338 mil*joen euro ge*von*den door het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité 'op te kui*sen'. Dat be*te*kent dat de bud*get*tai*re in*span*ning be*perkt is tot 2,45 mil*jard euro. Het ziet er naar uit dat ook de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens een on*ver*wach*te mee*val*ler op*le*vert.
        (foto: JDM)


        Het fe*de*ra*le kern*ka*bi*net is gis*ter*en*van start ge*gaan met de be*gro*tings*con*tro*le. De voor*bije dagen bogen ver*schil*len*de werk*groe*pen zich over het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité, een groep hoge amb*te*na*ren die de be*gro*ting op*vol*gen.
        Vol*gens vi*ce*pre*mier Lau*ret*te On*ke*linx (PS) kwa*men de werk*groe*pen tot de vast*stell*ling dat in het rap*port 'en*ke*le ver*geet*ach*tig*he*den en fou*ten' zaten. Na af*loop van de kern bleek dat 338 mil*joen euro is ge*von*den. Onder an*de*re de uit*ga*ven voor de wel*vaart*s*en*ve*lop*pe wer*den her*be*re*kend, de kos*ten voor ener*gie*be*spa*ren*de in*ves*te*rin*gen en de op*brengst van de te*le*com*li*cen*ties.
        Daar*door is de in*span*ning 'be*perkt tot' 2,45 mil*jard euro en niet lan*ger 2,788 mil*jard euro. De mi*nis*ters komen straks op*nieuw samen. De re*ge*ring hoopt op dat mo*ment nog en*ke*le bij*stu*rin*gen te doen, waar*door de in*span*ning nog ver*zacht kan wor*den.
        Zo is de ver*wach*ting dat er een mee*val*ler is van de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens. Be*drij*ven kun*nen vanaf dit jaar in be*paal*de ge*val*len nog slechts 35 pro*cent btw re*cu*pe*re*ren, ter*wijl dat vroe*ger 50 pro*cent was. Dat kan vol*gens som*mi*ge bron*nen tot 250 mil*joen euro op*le*ve*ren.
        België sprak met Eu*ro*pa af om het te*kort dit jaar te be*per*ken tot 2,15 pro*cent van het bruto bin*nen*lands pro*duct. De mees*te par*tij*en zijn het er*over eens om die doel*stel*ling te be*hou*den. Maar de Frans*ta*li*ge so*ci*a*lis*ten zou*den lie*ver min*der be*spa*ren.
        Gelukkig zijn er nog zelfstandigen en bedienden met firmawagens .... wat zouden ze zonder ons doen

        (vanwaar de * overal in de woorden?)

        Comment


        • Even de search/replace gebruikt ;-)

          Het kernkabinet heeft gisteren 338 miljoen euro gevonden door het rapport van het monitoringcomité 'op te kuisen'. Dat betekent dat de budgettaire inspanning beperkt is tot 2,45 miljard euro. Het ziet er naar uit dat ook de verlaagde btw-regeling voor bedrijfswagens een onverwachte meevaller oplevert.
          (foto: JDM)




          Het federale kernkabinet is gisterenvan start gegaan met de begrotingscontrole. De voorbije dagen bogen verschillende werkgroepen zich over het rapport van het monitoringcomité, een groep hoge ambtenaren die de begroting opvolgen.
          Volgens vicepremier Laurette Onkelinx (PS) kwamen de werkgroepen tot de vaststellling dat in het rapport 'enkele vergeetachtigheden en fouten' zaten. Na afloop van de kern bleek dat 338 miljoen euro is gevonden. Onder andere de uitgaven voor de welvaartsenveloppe werden herberekend, de kosten voor energiebesparende investeringen en de opbrengst van de telecomlicenties.
          Daardoor is de inspanning 'beperkt tot' 2,45 miljard euro en niet langer 2,788 miljard euro. De ministers komen straks opnieuw samen. De regering hoopt op dat moment nog enkele bijsturingen te doen, waardoor de inspanning nog verzacht kan worden.
          Zo is de verwachting dat er een meevaller is van de verlaagde btw-regeling voor bedrijfswagens. Bedrijven kunnen vanaf dit jaar in bepaalde gevallen nog slechts 35 procent btw recupereren, terwijl dat vroeger 50 procent was. Dat kan volgens sommige bronnen tot 250 miljoen euro opleveren.
          België sprak met Europa af om het tekort dit jaar te beperken tot 2,15 procent van het bruto binnenlands product. De meeste partijen zijn het erover eens om die doelstelling te behouden. Maar de Franstalige socialisten zouden liever minder besparen.

          Comment


          • De grap is dat de BTW aftrek beperkt is tot het beroepsgebruik (max 50%), maar de methode om de verhouding beroep/prive te berekenen rammelt langs alle kanten.

            Je kan het doen met een rittenadministratie (meest correcte in principe), of forfaitair (en die is niet realistisch)

            De forfaitaire regeling is als volgt:
            aantal prive kilometers = afstand woon-werk x 2 x 200 + 6000.

            Om aan een verhouding van max 50% privegebruik te komen, moet je dus zien dat je in totaal dubbel zoveel km rijdt dan het forfaitaire aantal. En dat kan je doen door.. veel échte prive km's te rijden.
            Maar als je nu echt ver van uw werk woont en weinig "echt prive" rijdt, zijt ge dan weer gekloot.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              De grap is dat de BTW aftrek beperkt is tot het beroepsgebruik (max 50%), maar de methode om de verhouding beroep/prive te berekenen rammelt langs alle kanten.

              Je kan het doen met een rittenadministratie (meest correcte in principe), of forfaitair (en die is niet realistisch)

              De forfaitaire regeling is als volgt:
              aantal prive kilometers = afstand woon-werk x 2 x 200 + 6000.

              Om aan een verhouding van max 50% privegebruik te komen, moet je dus zien dat je in totaal dubbel zoveel km rijdt dan het forfaitaire aantal. En dat kan je doen door.. veel échte prive km's te rijden.
              Maar als je nu echt ver van uw werk woont en weinig "echt prive" rijdt, zijt ge dan weer gekloot.
              Voor mij is het een leuke, ik woon boven mijn magazijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk Berichten
                Voor mij is het een leuke, ik woon boven mijn magazijn.
                same here
                maar toch weeral een belastingsverhoging in alle geniep.
                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                Comment


                • Alleman met een management vennootschap woont in theorie boven z'n magazijn, niet?
                  Of is dat weer mijn eigen interpretatie?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Alleman met een management vennootschap woont in theorie boven z'n magazijn, niet?
                    Of is dat weer mijn eigen interpretatie?
                    klopt

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Alleman met een management vennootschap woont in theorie boven z'n magazijn, niet?
                      Of is dat weer mijn eigen interpretatie?
                      klopt niet
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        klopt niet
                        hoe zit het dan volgens u?

                        Comment


                        • Hier toch maar even vragen: met welke reden zijn de meeste firmawagens breaks in feite? Tzelfde voor een rep, die rijden ook quasi allemaal rond met nen break... ?
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                          Comment


                          • Ik denk dat dat weinig met firmawagen of niet te maken heeft, breaks zijn gewoon populair. En praktisch. Of toch praktischer.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                              Hier toch maar even vragen: met welke reden zijn de meeste firmawagens breaks in feite? Tzelfde voor een rep, die rijden ook quasi allemaal rond met nen break... ?
                              Ik heb is een vraag terug, hoe herken je een firmawagen Bij ons rijden best wel wat 3deurs hatches en coupes rond, alleen zie je dat niet als je op de baan bent wie de eigenaar is van die dingen denk ik dan.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Ik heb is een vraag terug, hoe herken je een firmawagen Bij ons rijden best wel wat 3deurs hatches en coupes rond, alleen zie je dat niet als je op de baan bent wie de eigenaar is van die dingen denk ik dan.
                                Ik ben van KBC lease uit verplicht om de KBC lease sticker te plaatsen.
                                Maar niet gedaan want 3 paragrafen verder staat er ook iets van 'gelijk een goede huisvader'

                                ik vind het geen goed idee, als goede huisvader, om een herkenbare lease in Brussel te parkeren
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                  Ik ben van KBC lease uit verplicht om de KBC lease sticker te plaatsen.
                                  Maar niet gedaan want 3 paragrafen verder staat er ook iets van 'gelijk een goede huisvader'

                                  ik vind het geen goed idee, als goede huisvader, om een herkenbare lease in Brussel te parkeren
                                  Veel wagens van KBC lease, ALD en Athlon herken je aan het logo naast de nummerplaat. Leaseplan en Arval lijken dat minder te doen.
                                  En dan heb je nog al die firma's zoals Deloitte, KPMG, E&Y en een hele reeks aan IT consulting bedrijven die hun eigen logo naast de nummerplaat zetten, dan weet je ook meteen dat het een leasewagen is.

                                  Als je het vraag, zal een leasing maatschappij normaal gezien toelaten van géén logo te dragen in steden zoals Brussel, Gent, ...
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                    Veel wagens van KBC lease, ALD en Athlon herken je aan het logo naast de nummerplaat. Leaseplan en Arval lijken dat minder te doen.
                                    En dan heb je nog al die firma's zoals Deloitte, KPMG, E&Y en een hele reeks aan IT consulting bedrijven die hun eigen logo naast de nummerplaat zetten, dan weet je ook meteen dat het een leasewagen is.

                                    Als je het vraag, zal een leasing maatschappij normaal gezien toelaten van géén logo te dragen in steden zoals Brussel, Gent, ...
                                    Wij hebben thuis al van een tiental maatschappijen leasewagens gehad en als er al iets op hing van de lease zelf dan hebben wij nooit iets geweten van een verplichting daar rond. Hoe zouden ze het ook controleren ?

                                    Maar er zijn er ook een hele hoop die het net bewust niet doen en dat zie je helemaal niet. Op onze beide wagens is er bijvoorbeeld niks te zien en collega's die voor 'iets speciaal' gaan die zullen al zeker hun wagen niet vol reclame gaan hangen

                                    Voor mij mogen ze het ding volplakken gelijk een circuitwagen, mij kan het allemaal niet schelen, maar ik vind het altijd opmerkelijk als mensen het hebben over 'bedrijfswagens' alsof dit iets heel herkenbaars is op de openbare weg.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Wij hebben thuis al van een tiental maatschappijen leasewagens gehad en als er al iets op hing van de lease zelf dan hebben wij nooit iets geweten van een verplichting daar rond. Hoe zouden ze het ook controleren ?

                                      Maar er zijn er ook een hele hoop die het net bewust niet doen en dat zie je helemaal niet. Op onze beide wagens is er bijvoorbeeld niks te zien en collega's die voor 'iets speciaal' gaan die zullen al zeker hun wagen niet vol reclame gaan hangen

                                      Voor mij mogen ze het ding volplakken gelijk een circuitwagen, mij kan het allemaal niet schelen, maar ik vind het altijd opmerkelijk als mensen het hebben over 'bedrijfswagens' alsof dit iets heel herkenbaars is op de openbare weg.
                                      Ik had het niet over een verplichting, in de gevallen die ik noemde zit de naam van de leasingfirma of het bedrijf in een plaatje naast de nummerplaat (cfr. waar je anders een "B" of Europese vlag ziet), geen idee of je dat zo zou los krijgen.

                                      Volgens de legende kan je bedrijfswagens herkennen aan de rijstijl, al ga ik daar niet altijd mee akkoord, er zijn ook uitzonderingen
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                        Volgens de legende kan je bedrijfswagens herkennen aan de rijstijl, al ga ik daar niet altijd mee akkoord, er zijn ook uitzonderingen
                                        Ik ben al een tijdje weg uit Belgie en je kan wel degelijk herkennen dat er een heel pak rondrijden tegenwoordig met een wagen waarvoor ze zelf niet betaald hebben. Hoffelijkheid is tegenwoordig ver zoek. Dikkenekkerij en haantjes gedrag daarentegen... Doorgaans natuurlijk goed gemengd met een flinke dosis frustratie wanneer ze jouw auto zien.

                                        De vrouwen zijn al makkelijk te herkennen: Een madame die op haar eentje rondpendelt in een A6 Break of BMW 318d, easy.

                                        En de mannen haal je eruit aan hun rijstijl "Hebt ge gezien, ik heb een BMW !" ... Maar dan rij ik er wel als een gek mee rond want die pineutmotor frustreert me. En ik betaal de naft toch zelf niet.
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Ik ben al een tijdje weg uit Belgie en je kan wel degelijk herkennen dat er een heel pak rondrijden tegenwoordig met een wagen waarvoor ze zelf niet betaald hebben. Hoffelijkheid is tegenwoordig ver zoek. Dikkenekkerij en haantjes gedrag daarentegen... Doorgaans natuurlijk goed gemengd met een flinke dosis frustratie wanneer ze jouw auto zien.

                                          De vrouwen zijn al makkelijk te herkennen: Een madame die op haar eentje rondpendelt in een A6 Break of BMW 318d, easy.

                                          En de mannen haal je eruit aan hun rijstijl "Hebt ge gezien, ik heb een BMW !" ... Maar dan rij ik er wel als een gek mee rond want die pineutmotor frustreert me. En ik betaal de naft toch zelf niet.

                                          hier zit wel waarheid in, spijtig genoeg

                                          Comment

                                          Working...
                                          X