Oorspronkelijk geplaatst door Reppst
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Onverwachte meevaller dankzij bedrijfswagens- ARTIKEL
- REACTIES (102)
BewarenE-mailenCorrigerenAfdrukkenLinken
Het kern*ka*bi*net heeft gis*te*ren 338 mil*joen euro ge*von*den door het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité 'op te kui*sen'. Dat be*te*kent dat de bud*get*tai*re in*span*ning be*perkt is tot 2,45 mil*jard euro. Het ziet er naar uit dat ook de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens een on*ver*wach*te mee*val*ler op*le*vert.
(foto: JDM)
Het fe*de*ra*le kern*ka*bi*net is gis*ter*en*van start ge*gaan met de be*gro*tings*con*tro*le. De voor*bije dagen bogen ver*schil*len*de werk*groe*pen zich over het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité, een groep hoge amb*te*na*ren die de be*gro*ting op*vol*gen.
Vol*gens vi*ce*pre*mier Lau*ret*te On*ke*linx (PS) kwa*men de werk*groe*pen tot de vast*stell*ling dat in het rap*port 'en*ke*le ver*geet*ach*tig*he*den en fou*ten' zaten. Na af*loop van de kern bleek dat 338 mil*joen euro is ge*von*den. Onder an*de*re de uit*ga*ven voor de wel*vaart*s*en*ve*lop*pe wer*den her*be*re*kend, de kos*ten voor ener*gie*be*spa*ren*de in*ves*te*rin*gen en de op*brengst van de te*le*com*li*cen*ties.
Daar*door is de in*span*ning 'be*perkt tot' 2,45 mil*jard euro en niet lan*ger 2,788 mil*jard euro. De mi*nis*ters komen straks op*nieuw samen. De re*ge*ring hoopt op dat mo*ment nog en*ke*le bij*stu*rin*gen te doen, waar*door de in*span*ning nog ver*zacht kan wor*den.
Zo is de ver*wach*ting dat er een mee*val*ler is van de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens. Be*drij*ven kun*nen vanaf dit jaar in be*paal*de ge*val*len nog slechts 35 pro*cent btw re*cu*pe*re*ren, ter*wijl dat vroe*ger 50 pro*cent was. Dat kan vol*gens som*mi*ge bron*nen tot 250 mil*joen euro op*le*ve*ren.
België sprak met Eu*ro*pa af om het te*kort dit jaar te be*per*ken tot 2,15 pro*cent van het bruto bin*nen*lands pro*duct. De mees*te par*tij*en zijn het er*over eens om die doel*stel*ling te be*hou*den. Maar de Frans*ta*li*ge so*ci*a*lis*ten zou*den lie*ver min*der be*spa*ren.
Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenOnverwachte meevaller dankzij bedrijfswagens
- ARTIKEL
- REACTIES (102)
BewarenE-mailenCorrigerenAfdrukkenLinken
Het kern*ka*bi*net heeft gis*te*ren 338 mil*joen euro ge*von*den door het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité 'op te kui*sen'. Dat be*te*kent dat de bud*get*tai*re in*span*ning be*perkt is tot 2,45 mil*jard euro. Het ziet er naar uit dat ook de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens een on*ver*wach*te mee*val*ler op*le*vert.
(foto: JDM)
Het fe*de*ra*le kern*ka*bi*net is gis*ter*en*van start ge*gaan met de be*gro*tings*con*tro*le. De voor*bije dagen bogen ver*schil*len*de werk*groe*pen zich over het rap*port van het mo*ni*to*ring*co*mité, een groep hoge amb*te*na*ren die de be*gro*ting op*vol*gen.
Vol*gens vi*ce*pre*mier Lau*ret*te On*ke*linx (PS) kwa*men de werk*groe*pen tot de vast*stell*ling dat in het rap*port 'en*ke*le ver*geet*ach*tig*he*den en fou*ten' zaten. Na af*loop van de kern bleek dat 338 mil*joen euro is ge*von*den. Onder an*de*re de uit*ga*ven voor de wel*vaart*s*en*ve*lop*pe wer*den her*be*re*kend, de kos*ten voor ener*gie*be*spa*ren*de in*ves*te*rin*gen en de op*brengst van de te*le*com*li*cen*ties.
Daar*door is de in*span*ning 'be*perkt tot' 2,45 mil*jard euro en niet lan*ger 2,788 mil*jard euro. De mi*nis*ters komen straks op*nieuw samen. De re*ge*ring hoopt op dat mo*ment nog en*ke*le bij*stu*rin*gen te doen, waar*door de in*span*ning nog ver*zacht kan wor*den.
Zo is de ver*wach*ting dat er een mee*val*ler is van de ver*laag*de btw-re*ge*ling voor be*drijfs*wa*gens. Be*drij*ven kun*nen vanaf dit jaar in be*paal*de ge*val*len nog slechts 35 pro*cent btw re*cu*pe*re*ren, ter*wijl dat vroe*ger 50 pro*cent was. Dat kan vol*gens som*mi*ge bron*nen tot 250 mil*joen euro op*le*ve*ren.
België sprak met Eu*ro*pa af om het te*kort dit jaar te be*per*ken tot 2,15 pro*cent van het bruto bin*nen*lands pro*duct. De mees*te par*tij*en zijn het er*over eens om die doel*stel*ling te be*hou*den. Maar de Frans*ta*li*ge so*ci*a*lis*ten zou*den lie*ver min*der be*spa*ren.
(vanwaar de * overal in de woorden?)
Comment
-
Even de search/replace gebruikt ;-)
Het kernkabinet heeft gisteren 338 miljoen euro gevonden door het rapport van het monitoringcomité 'op te kuisen'. Dat betekent dat de budgettaire inspanning beperkt is tot 2,45 miljard euro. Het ziet er naar uit dat ook de verlaagde btw-regeling voor bedrijfswagens een onverwachte meevaller oplevert.
(foto: JDM)
Het federale kernkabinet is gisterenvan start gegaan met de begrotingscontrole. De voorbije dagen bogen verschillende werkgroepen zich over het rapport van het monitoringcomité, een groep hoge ambtenaren die de begroting opvolgen.
Volgens vicepremier Laurette Onkelinx (PS) kwamen de werkgroepen tot de vaststellling dat in het rapport 'enkele vergeetachtigheden en fouten' zaten. Na afloop van de kern bleek dat 338 miljoen euro is gevonden. Onder andere de uitgaven voor de welvaartsenveloppe werden herberekend, de kosten voor energiebesparende investeringen en de opbrengst van de telecomlicenties.
Daardoor is de inspanning 'beperkt tot' 2,45 miljard euro en niet langer 2,788 miljard euro. De ministers komen straks opnieuw samen. De regering hoopt op dat moment nog enkele bijsturingen te doen, waardoor de inspanning nog verzacht kan worden.
Zo is de verwachting dat er een meevaller is van de verlaagde btw-regeling voor bedrijfswagens. Bedrijven kunnen vanaf dit jaar in bepaalde gevallen nog slechts 35 procent btw recupereren, terwijl dat vroeger 50 procent was. Dat kan volgens sommige bronnen tot 250 miljoen euro opleveren.
België sprak met Europa af om het tekort dit jaar te beperken tot 2,15 procent van het bruto binnenlands product. De meeste partijen zijn het erover eens om die doelstelling te behouden. Maar de Franstalige socialisten zouden liever minder besparen.
Comment
-
De grap is dat de BTW aftrek beperkt is tot het beroepsgebruik (max 50%), maar de methode om de verhouding beroep/prive te berekenen rammelt langs alle kanten.
Je kan het doen met een rittenadministratie (meest correcte in principe), of forfaitair (en die is niet realistisch)
De forfaitaire regeling is als volgt:
aantal prive kilometers = afstand woon-werk x 2 x 200 + 6000.
Om aan een verhouding van max 50% privegebruik te komen, moet je dus zien dat je in totaal dubbel zoveel km rijdt dan het forfaitaire aantal. En dat kan je doen door.. veel échte prive km's te rijden.
Maar als je nu echt ver van uw werk woont en weinig "echt prive" rijdt, zijt ge dan weer gekloot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDe grap is dat de BTW aftrek beperkt is tot het beroepsgebruik (max 50%), maar de methode om de verhouding beroep/prive te berekenen rammelt langs alle kanten.
Je kan het doen met een rittenadministratie (meest correcte in principe), of forfaitair (en die is niet realistisch)
De forfaitaire regeling is als volgt:
aantal prive kilometers = afstand woon-werk x 2 x 200 + 6000.
Om aan een verhouding van max 50% privegebruik te komen, moet je dus zien dat je in totaal dubbel zoveel km rijdt dan het forfaitaire aantal. En dat kan je doen door.. veel échte prive km's te rijden.
Maar als je nu echt ver van uw werk woont en weinig "echt prive" rijdt, zijt ge dan weer gekloot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk BerichtenVoor mij is het een leuke, ik woon boven mijn magazijn.
maar toch weeral een belastingsverhoging in alle geniep.Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAlleman met een management vennootschap woont in theorie boven z'n magazijn, niet?
Of is dat weer mijn eigen interpretatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAlleman met een management vennootschap woont in theorie boven z'n magazijn, niet?
Of is dat weer mijn eigen interpretatie?Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Comment
-
Hier toch maar even vragen: met welke reden zijn de meeste firmawagens breaks in feite? Tzelfde voor een rep, die rijden ook quasi allemaal rond met nen break... ?
Comment
-
Ik denk dat dat weinig met firmawagen of niet te maken heeft, breaks zijn gewoon populair. En praktisch. Of toch praktischer.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenHier toch maar even vragen: met welke reden zijn de meeste firmawagens breaks in feite? Tzelfde voor een rep, die rijden ook quasi allemaal rond met nen break... ?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk heb is een vraag terug, hoe herken je een firmawagen Bij ons rijden best wel wat 3deurs hatches en coupes rond, alleen zie je dat niet als je op de baan bent wie de eigenaar is van die dingen denk ik dan.
Maar niet gedaan want 3 paragrafen verder staat er ook iets van 'gelijk een goede huisvader'
ik vind het geen goed idee, als goede huisvader, om een herkenbare lease in Brussel te parkerenHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenIk ben van KBC lease uit verplicht om de KBC lease sticker te plaatsen.
Maar niet gedaan want 3 paragrafen verder staat er ook iets van 'gelijk een goede huisvader'
ik vind het geen goed idee, als goede huisvader, om een herkenbare lease in Brussel te parkeren
En dan heb je nog al die firma's zoals Deloitte, KPMG, E&Y en een hele reeks aan IT consulting bedrijven die hun eigen logo naast de nummerplaat zetten, dan weet je ook meteen dat het een leasewagen is.
Als je het vraag, zal een leasing maatschappij normaal gezien toelaten van géén logo te dragen in steden zoals Brussel, Gent, ...VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenVeel wagens van KBC lease, ALD en Athlon herken je aan het logo naast de nummerplaat. Leaseplan en Arval lijken dat minder te doen.
En dan heb je nog al die firma's zoals Deloitte, KPMG, E&Y en een hele reeks aan IT consulting bedrijven die hun eigen logo naast de nummerplaat zetten, dan weet je ook meteen dat het een leasewagen is.
Als je het vraag, zal een leasing maatschappij normaal gezien toelaten van géén logo te dragen in steden zoals Brussel, Gent, ...
Maar er zijn er ook een hele hoop die het net bewust niet doen en dat zie je helemaal niet. Op onze beide wagens is er bijvoorbeeld niks te zien en collega's die voor 'iets speciaal' gaan die zullen al zeker hun wagen niet vol reclame gaan hangen
Voor mij mogen ze het ding volplakken gelijk een circuitwagen, mij kan het allemaal niet schelen, maar ik vind het altijd opmerkelijk als mensen het hebben over 'bedrijfswagens' alsof dit iets heel herkenbaars is op de openbare weg.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWij hebben thuis al van een tiental maatschappijen leasewagens gehad en als er al iets op hing van de lease zelf dan hebben wij nooit iets geweten van een verplichting daar rond. Hoe zouden ze het ook controleren ?
Maar er zijn er ook een hele hoop die het net bewust niet doen en dat zie je helemaal niet. Op onze beide wagens is er bijvoorbeeld niks te zien en collega's die voor 'iets speciaal' gaan die zullen al zeker hun wagen niet vol reclame gaan hangen
Voor mij mogen ze het ding volplakken gelijk een circuitwagen, mij kan het allemaal niet schelen, maar ik vind het altijd opmerkelijk als mensen het hebben over 'bedrijfswagens' alsof dit iets heel herkenbaars is op de openbare weg.
Volgens de legende kan je bedrijfswagens herkennen aan de rijstijl, al ga ik daar niet altijd mee akkoord, er zijn ook uitzonderingenVW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenVolgens de legende kan je bedrijfswagens herkennen aan de rijstijl, al ga ik daar niet altijd mee akkoord, er zijn ook uitzonderingen
De vrouwen zijn al makkelijk te herkennen: Een madame die op haar eentje rondpendelt in een A6 Break of BMW 318d, easy.
En de mannen haal je eruit aan hun rijstijl "Hebt ge gezien, ik heb een BMW !" ... Maar dan rij ik er wel als een gek mee rond want die pineutmotor frustreert me. En ik betaal de naft toch zelf niet.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenIk ben al een tijdje weg uit Belgie en je kan wel degelijk herkennen dat er een heel pak rondrijden tegenwoordig met een wagen waarvoor ze zelf niet betaald hebben. Hoffelijkheid is tegenwoordig ver zoek. Dikkenekkerij en haantjes gedrag daarentegen... Doorgaans natuurlijk goed gemengd met een flinke dosis frustratie wanneer ze jouw auto zien.
De vrouwen zijn al makkelijk te herkennen: Een madame die op haar eentje rondpendelt in een A6 Break of BMW 318d, easy.
En de mannen haal je eruit aan hun rijstijl "Hebt ge gezien, ik heb een BMW !" ... Maar dan rij ik er wel als een gek mee rond want die pineutmotor frustreert me. En ik betaal de naft toch zelf niet.
hier zit wel waarheid in, spijtig genoeg
Comment
Comment