Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Als iedereen 1% zou moeten inleveren, zou het tenminste eerlijker zijn dat dat de zelfstandigen 10% of meer moet inleveren en de rest niks.
Je hebt wel gelijk dat de echte rijken buiten schot blijven: ik bedoelde de hard werkende mensen, middenklasse of hoe je dat ook noemt (ik vind dat een rare term)...
Feit is wel dat steeds de zelfstandigen sterk geviseerd worden in alle maatregelen, dat kan je toch niet ontkennen.
En dat van die nieuwe investeringen: op korte termijn lijkt het beter gewoon de oude rommel draaiende te houden, maar op lange termijn krijg je probs... Vb, ik zou mijn informaticasysteem wat moeten updaten (nieuws server etc), dan zouden we hier veel efficienter, sneller kunnen werken, dus zouden we wat kunnen groeien zonder daarom meer personeel aan te werven. Nu blijf ik verder 'sukkelen'...
Tja, je kan niet verwachten dat een niet-zelfstandige dat begrijpt...
trouwens, Josenjef, je komt uit montaigu zie ik... Ik heb daar net een pand gekocht om een 2de zaak op te starten, tegen beter weten in (gezien het politieke klimaat), maar mijn vrouw en ik hebben nu eenmaal locaal een gat in de markt gezien... Wij blijven dus lekker hard doorwerken, investeren en belastingen betalen.... Is dat dan eerlijk dat ze het langs de andere kant buiten smijten...? Dat ze eerst eens grote kuis houden in de overheidsinstanties en fraude met dopgeld en uitkeringen aanpakken...
Comment