Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Precies! En De Nul slaat wel vaker de nagel op de kop, nog één van de weinigen met erg veel gezond verstand.
    En die ervoor zorgt dat er geen enkel euro te veel in de belgische staatkast valt ;-)

    Comment


    • dit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten

      op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel

      wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
        dit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten

        op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel

        wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
        Niks nieuws onder de zon. Net zoals bijna alle vorige maatregelen blijft het PS kiesvee grotendeels buiten schot en wordt de werknemer/ondernemer weeral gepluimd. Als KMO verbruiken wij + 40.000 liter diesel per jaar. En dan maar zeggen dat ze iets gaan doen om de bedrijfswereld meer ademruimte te geven.
        Ook denken ze er aan om KI's van + € 3.000,- nog eens aan het hoogste tarief te gaan belasten. Wederom, dat huis werd betaald omdat iemand geld heeft verdiend en belastingen heeft betaald, niet door iemand die in een sociale hangmat ligt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
          dit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten

          op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel

          wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
          tijd om 'ne naft' te kopen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
            tijd om 'ne naft' te kopen...
            'ne CNG' bedoelde .... geen prijsevolutie over de laatste jaren en te laag onder de radar (voorlopig) van onze graaizieke overheid.
            Zelfs al beslatsen ze dan op uitstoot van NoX of andere verontreinigende stoffen, ben je best af daarmee ... en Audi is volop bezig met het volledig neutrale e-gas dat ook in de CNG voertuigen kan gepompt worden ...
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
              te laag onder de radar (voorlopig) van onze graaizieke overheid.
              Wees gerust dan vinden ze wel iets anders om de kas terug te vullen, nu verschuilen ze zich nog handig achter het milieusaspect om het te verantwoorden, maar we zien nu al in de VAA dat de aanschafprijs meer invloed heeft dan de uitstoot om toch maar aan het benodigde budget te bekomen. Zelfs al beginnen we allemaal zuiver elektrisch te rijden ben ik zeker dat ze beginnen taxeren op de vervuiling die het maken van batterijen met zich meebrengt, etc etc... iemand moet de rekeningen betalen...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                dit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten

                op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel

                wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
                Is toch het enige dat ze doen en altijd deden, belastingen verhogen.
                Besparen op hun eigen apparaat doen ze amper.

                Comment


                • En natuurlijk de huurinkomsten nog een beetje belasten.
                  Voor de mensen die 't niet op bonjouren maar sparen en beleggen voor hun toekomst.

                  Comment


                  • tja ... ze moeten er iets op vinden he...

                    daarstraks zag mn vrouw een vroegere klasgenoot passeren in het centrum, heeft me effe zijn verhaal uit de doeken gedaan:
                    mamake en papake doppen al hun hele leven, hij heeft ook geen werk en dopt dus waarschijnlijk ook al jaren. Samen met zn mamake gaat die gast nog elke week te voet, hand in hand (kerel is 37 jaar!) naar de colruyt....


                    Dat zijn natuurlijk gasten die de maatschappij bakken vol geld kost... Generatie op generatie leven op kap van de maatschappij... Langs de andere kant, als ge hem ziet zoude hem 5 frank geven, der is precies een slagske aan... Dooskes vouwen in de beschutte werkplaats is al te moeilijk vrees ik...

                    Maar er is ook goed nieuws: de natuurlijke selectie schiet ons te hulp: zo'n kerels geraken niet meer van straat in onze hedendaagse competitieve maatschappij en daar sterft dan ook het profiteren een langzame dood...
                    Ik zie licht aan het einde van de tunnel.. nog een jaar of 50 geduld... (als de belgische staat die termijn kan overbruggen)

                    Comment


                    • even terug on-topic:

                      ik heb mijn firmakar verkocht (aan mezelf, prive) en doe nu veel projecten vanuit mn home office. Wagen heb ik dus niet zo veel meer nodig, dus kon ik em evengoed eruit halen...

                      Eentje minder om VAA op te betalen!! Waar is die nrplaat FCK-EL10 nu

                      En bovendien minder diesel verbruik, dus daar kan de staat ook naar fluiten.
                      En ik doe het ook wat kalmer aan, dus beke minder winst en minder belastingen te betalen aan strikske...

                      Als ze de zelfstandigen nog een paar jaar zo verder pesten, ben ik binnen een paar jaar ook een ECHTE SOCIALIST !!! Waar is mn rode petje...?
                      Last edited by erik219; 28/06/2013, 15:21.

                      Comment


                      • Aan levenslang doppen heeft de vld toch een einde gemaakt. Tja, dan gaan ze van den dop naar het ocmw. Oeps, excuseer. Het Sociaal Huis.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Aan levenslang doppen heeft de vld toch een einde gemaakt. Tja, dan gaan ze van den dop naar het ocmw. Oeps, excuseer. Het Sociaal Huis.
                          zo van die mannen met ne slag aan (fake of niet) die kennen de kneepkes wel om zo lang mogelijk van wel iets te blijven trekken...
                          Als ge die kerel zijnen omvang ziet: hij eet toch geen boterhammeke minder denk ik

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                            zo van die mannen met ne slag aan (fake of niet) die kennen de kneepkes wel om zo lang mogelijk van wel iets te blijven trekken...
                            Als ge die kerel zijnen omvang ziet: hij eet toch geen boterhammeke minder denk ik
                            Je lijkt wel jaloers te zijn op een sukkelaar die gewoonweg niet bekwaam is om te werken en moddervet staat van het goedkoop vetrijk voedsel.
                            Ik denk niet echt dat die jongen, zoals jij 'm beschrijft, gelukkig is hoor. Ook al trekt 'm poen om geen zak uit te steken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten


                              Maar er is ook goed nieuws: de natuurlijke selectie schiet ons te hulp: zo'n kerels geraken niet meer van straat in onze hedendaagse competitieve maatschappij en daar sterft dan ook het profiteren een langzame dood...
                              Ik zie licht aan het einde van de tunnel .. nog een jaar of 50 geduld... (als debelgische staat die termijn kan overbruggen)
                              De crisis duurt inmiddels vijf jaar en zelfs de grootste optimist heeft zich inmiddels wel neergelegd bij het feit dat het niet snel beter zal gaan.
                              Hoewel de schattingen over hoe lang de crisis nog gaat duren uiteen lopen en een enkeling zelfs licht aan het einde van tunnel ziet, voorspellen mensen die er verstand van hebben dat het herstel nog drie tot vijf jaar van ons af is. Met andere woorden; die crisis, die is voorlopig nog niet voorbij. In tegendeel

                              Een crisis is normaal gesproken een uitzondering, maar als het zo lang duurt als degene waar we nu in zitten, kun je eigenlijk niet meer spreken van een uitzonderlijke situatie. In tegendeel. De crisis is de nieuwe ‘normaal’ geworden.
                              En dat betekent dat er teveel bedrijven zijn. En daarom versnelt het aantal faillissementen en neemt het aantal startende bedrijven af. De vraag is wie over zal blijven. Wie zijn de echte overlevers?

                              Het is cynisch,maar juist die bedrijven die de afgelopen jaren veel hebben geïnvesteerd in innovatie zullen nu vaak te weinig vermogen hebben om de aanhoudende klappen van de crisis op te vangen.
                              Met andere woorden, het zijn de behoudende, risico mijdende bedrijven die de crisis waarschijnlijk zullen overleven. En weet je, het omgekeerde is volgens mij ook waar: bedrijven die saai zijn hebben inmiddels een grotere kans om het langer vol te houden dan hun innovatieve broertjes en zusjes.
                              Je wéét dat je in een serieuze crisis zit als het loont om saai te zijn. En er zijn zoveel mooie saaie auto's.
                              Last edited by ; 28/06/2013, 17:32.

                              Comment


                              • een achterpoortje voor bedrijfsleiders:
                                Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.


                                Je kan de wagen dan enkel gebruiken voor werkverplaatsingen, maar als je veel naar klanten moet, is dit wel mooi meegenomen.
                                Je kan wel niet met de Porsche op trackday gaan

                                Comment


                                • "Onder meer een bedrijfsleider die zijn Porsche Carrera enkel als dienstauto gebruikt, moet daar geen belastingen op betalen. De man heeft ook een MG en heeft aan de fiscus laten weten dat hij die voor zijn privé-verplaatsingen gebruikt."


                                  ik denk dat deze slimmerik niet verbaasd zal moeten zijn dat hij bovenaan blijft in de lijst van de bedrijven die jaarlijks in aanmerking komen voor een grondige controle...

                                  Comment


                                  • Idd en deze kerel zal wellicht elke gereden km mogen verantwoorden met zijn agenda, als er dan iets niet klopt gaat hij alsnog VAA aan zijn broek hebben + boete, als ik mij niet vergis.

                                    Comment


                                    • Weer een berichtje om de bedrijfsleiders en de kleine zelfstandigen in een slecht daglicht te stellen tov. de massa ... alsof de media en de politiek dat de laatste jaren nog niet voldoende heeft gedaan. De reacties op HLN zeggen genoeg. Schande dat het misbruik van een enkeling wordt uitvergroot alsof dat de regel is.
                                      Men zou verwachten dat in het huidige economische klimaat de ondernemerszin wordt ondersteund en gepromoot, maar een enkel bericht als dit is voldoende om de publieke opinie voor de zoveelste keer te sturen. Arm België ...
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                      Comment


                                      • Is nochtans een logische regel, indien er geen (en ik zeg wel degelijk GEEN) privégebruik is, dient er ook geen VAA betaald te worden.
                                        Maar dit kan er bij velen blijkbaar niet in, rood België is snel jaloers

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          "Onder meer een bedrijfsleider die zijn Porsche Carrera enkel als dienstauto gebruikt, moet daar geen belastingen op betalen. De man heeft ook een MG en heeft aan de fiscus laten weten dat hij die voor zijn privé-verplaatsingen gebruikt."


                                          ik denk dat deze slimmerik niet verbaasd zal moeten zijn dat hij bovenaan blijft in de lijst van de bedrijven die jaarlijks in aanmerking komen voor een grondige controle...
                                          Dat weet ik zo nog niet. Er zijn heel veel kleine zelfstandigen zoals ik, die alles 100% volgens het boekje doen: alles in't wit (zowiezo, als je enkel B2B doet), geen privespullen kopen met geld vd zaak, en altijd netjes VAA op alles betalen. Ze mogen bij mij gerust controle komen doen, ze zullen niks maar dan ook niks vinden. Denkt ge dat ze dat elk jaar dan komen doen, als er niks te rapen valt...?

                                          Ze gaan misschien wel eens komen kijken of ge niet met de wagen in't weekend of zo vertrekt, dat zouden ze misschien wel durven... Maar als ge u er echt aan houdt, zie ik geen probs.

                                          Maar misschien ben ik, zoals gewoonlijk, weer veel te naief, zou best kunnen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X