Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
dit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten
op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel
wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtendit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten
op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel
wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
Ook denken ze er aan om KI's van + € 3.000,- nog eens aan het hoogste tarief te gaan belasten. Wederom, dat huis werd betaald omdat iemand geld heeft verdiend en belastingen heeft betaald, niet door iemand die in een sociale hangmat ligt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtendit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten
op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel
wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtentijd om 'ne naft' te kopen...
Zelfs al beslatsen ze dan op uitstoot van NoX of andere verontreinigende stoffen, ben je best af daarmee ... en Audi is volop bezig met het volledig neutrale e-gas dat ook in de CNG voertuigen kan gepompt worden ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichtente laag onder de radar (voorlopig) van onze graaizieke overheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtendit keer geen aanpassing van VAA, maar verhoging accijns op diesel om het gat in de begroting te dichten
op zich vind ik verhoging van verbruikskost van een wagen geen slechte maatregel, maar dan wel in combinatie met verlaging van de kost van het bezit ervan. En dus niet als ordinaire gatenvullersmaatregel
wie wordt gestraft? hij die de auto nodig heeft om te gaan werken
Besparen op hun eigen apparaat doen ze amper.
Comment
-
tja ... ze moeten er iets op vinden he...
daarstraks zag mn vrouw een vroegere klasgenoot passeren in het centrum, heeft me effe zijn verhaal uit de doeken gedaan:
mamake en papake doppen al hun hele leven, hij heeft ook geen werk en dopt dus waarschijnlijk ook al jaren. Samen met zn mamake gaat die gast nog elke week te voet, hand in hand (kerel is 37 jaar!) naar de colruyt....
Dat zijn natuurlijk gasten die de maatschappij bakken vol geld kost... Generatie op generatie leven op kap van de maatschappij... Langs de andere kant, als ge hem ziet zoude hem 5 frank geven, der is precies een slagske aan... Dooskes vouwen in de beschutte werkplaats is al te moeilijk vrees ik...
Maar er is ook goed nieuws: de natuurlijke selectie schiet ons te hulp: zo'n kerels geraken niet meer van straat in onze hedendaagse competitieve maatschappij en daar sterft dan ook het profiteren een langzame dood...
Ik zie licht aan het einde van de tunnel.. nog een jaar of 50 geduld... (als de belgische staat die termijn kan overbruggen)
Comment
-
even terug on-topic:
ik heb mijn firmakar verkocht (aan mezelf, prive) en doe nu veel projecten vanuit mn home office. Wagen heb ik dus niet zo veel meer nodig, dus kon ik em evengoed eruit halen...
Eentje minder om VAA op te betalen!! Waar is die nrplaat FCK-EL10 nu
En bovendien minder diesel verbruik, dus daar kan de staat ook naar fluiten.
En ik doe het ook wat kalmer aan, dus beke minder winst en minder belastingen te betalen aan strikske...
Als ze de zelfstandigen nog een paar jaar zo verder pesten, ben ik binnen een paar jaar ook een ECHTE SOCIALIST !!! Waar is mn rode petje...?Last edited by erik219; 28/06/2013, 15:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAan levenslang doppen heeft de vld toch een einde gemaakt. Tja, dan gaan ze van den dop naar het ocmw. Oeps, excuseer. Het Sociaal Huis.
Als ge die kerel zijnen omvang ziet: hij eet toch geen boterhammeke minder denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenzo van die mannen met ne slag aan (fake of niet) die kennen de kneepkes wel om zo lang mogelijk van wel iets te blijven trekken...
Als ge die kerel zijnen omvang ziet: hij eet toch geen boterhammeke minder denk ik
Ik denk niet echt dat die jongen, zoals jij 'm beschrijft, gelukkig is hoor. Ook al trekt 'm poen om geen zak uit te steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
Maar er is ook goed nieuws: de natuurlijke selectie schiet ons te hulp: zo'n kerels geraken niet meer van straat in onze hedendaagse competitieve maatschappij en daar sterft dan ook het profiteren een langzame dood...
Ik zie licht aan het einde van de tunnel .. nog een jaar of 50 geduld... (als debelgische staat die termijn kan overbruggen)
Hoewel de schattingen over hoe lang de crisis nog gaat duren uiteen lopen en een enkeling zelfs licht aan het einde van tunnel ziet, voorspellen mensen die er verstand van hebben dat het herstel nog drie tot vijf jaar van ons af is. Met andere woorden; die crisis, die is voorlopig nog niet voorbij. In tegendeel
Een crisis is normaal gesproken een uitzondering, maar als het zo lang duurt als degene waar we nu in zitten, kun je eigenlijk niet meer spreken van een uitzonderlijke situatie. In tegendeel. De crisis is de nieuwe ‘normaal’ geworden.
En dat betekent dat er teveel bedrijven zijn. En daarom versnelt het aantal faillissementen en neemt het aantal startende bedrijven af. De vraag is wie over zal blijven. Wie zijn de echte overlevers?
Het is cynisch,maar juist die bedrijven die de afgelopen jaren veel hebben geïnvesteerd in innovatie zullen nu vaak te weinig vermogen hebben om de aanhoudende klappen van de crisis op te vangen.
Met andere woorden, het zijn de behoudende, risico mijdende bedrijven die de crisis waarschijnlijk zullen overleven. En weet je, het omgekeerde is volgens mij ook waar: bedrijven die saai zijn hebben inmiddels een grotere kans om het langer vol te houden dan hun innovatieve broertjes en zusjes.
Je wéét dat je in een serieuze crisis zit als het loont om saai te zijn. En er zijn zoveel mooie saaie auto's.
Comment
-
een achterpoortje voor bedrijfsleiders:
Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.
Je kan de wagen dan enkel gebruiken voor werkverplaatsingen, maar als je veel naar klanten moet, is dit wel mooi meegenomen.
Je kan wel niet met de Porsche op trackday gaan
Comment
-
"Onder meer een bedrijfsleider die zijn Porsche Carrera enkel als dienstauto gebruikt, moet daar geen belastingen op betalen. De man heeft ook een MG en heeft aan de fiscus laten weten dat hij die voor zijn privé-verplaatsingen gebruikt."
ik denk dat deze slimmerik niet verbaasd zal moeten zijn dat hij bovenaan blijft in de lijst van de bedrijven die jaarlijks in aanmerking komen voor een grondige controle...
Comment
-
Weer een berichtje om de bedrijfsleiders en de kleine zelfstandigen in een slecht daglicht te stellen tov. de massa ... alsof de media en de politiek dat de laatste jaren nog niet voldoende heeft gedaan. De reacties op HLN zeggen genoeg. Schande dat het misbruik van een enkeling wordt uitvergroot alsof dat de regel is.
Men zou verwachten dat in het huidige economische klimaat de ondernemerszin wordt ondersteund en gepromoot, maar een enkel bericht als dit is voldoende om de publieke opinie voor de zoveelste keer te sturen. Arm België ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten"Onder meer een bedrijfsleider die zijn Porsche Carrera enkel als dienstauto gebruikt, moet daar geen belastingen op betalen. De man heeft ook een MG en heeft aan de fiscus laten weten dat hij die voor zijn privé-verplaatsingen gebruikt."
ik denk dat deze slimmerik niet verbaasd zal moeten zijn dat hij bovenaan blijft in de lijst van de bedrijven die jaarlijks in aanmerking komen voor een grondige controle...
Ze gaan misschien wel eens komen kijken of ge niet met de wagen in't weekend of zo vertrekt, dat zouden ze misschien wel durven... Maar als ge u er echt aan houdt, zie ik geen probs.
Maar misschien ben ik, zoals gewoonlijk, weer veel te naief, zou best kunnen...
Comment
Comment