O jazeker, als men u zegt dat je pas morgen gaat doodgaan ipv vandaag dan voel je u inderdaad al een stuk beter
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
pffff.... net brief van de BTW controle in de bus gekregen....
Blijkbaar heeft mn boekhouder mn intracommunautaire btw (diensten aan buitenland) vergeten aan te geven voor 3de kwartaal....
Boete tussen 50 en 5.000€ !!!! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden...
Dat spelleke "zelfstandigje pesten" is wel dik mijn kloten aan het uithangen...
eerst die VAA, dan die verhoging van RV op dividenden, en nu komen ze met zo'n miserie af... toch eens nadenken over relocatie...
Comment
-
dat is de basis van alle nieuwe kanker-therapies, "uitstel van doodgaan" - veel mensen zijn daar toch erg content mee...
Blijft wel een feit dat je als hardwerkende mens hier gedoemd bent om uw zuurverdiende centen af te geven, en dat onder het mom van "onderhouden van de welvaartstaat"... Zodat marginale gevallen lekker goedkoop kunnen huren en dan een deftige wagen kunnen aanschaffen en continue de laatste nieuwe iPhone kunnen kopen... rotland...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenBedankt voor de opfrissing Erik.
120% voor alles behalve de BTW klinkt eigenlijk te goed om waar te zijn.
Dan zie ik het wagenpark toch zeer snel evolueren naar elektrisch.
Moeten ze wel het rekeningrijden gaan invoeren om alle verloren accijnzen aan de pomp te recupereren?
Bwa, is vooral erg interessant voor (een minderheid van) de kleine zelfstandigen. Wij zijn als groep te beperkt om zware impact te maken (kijk maar naar impact van nieuwe VAA, is vrij klein).
Voor mij persoonlijk zou een "ellentrikken" auto erg interessant zijn, vb. bmw i3. Zit nu regelmatig bij klant op 50km van mn kantoor, en ze hebben daar laadstations..
Ik rijd nu mijn huidige auto op tot em "rot" is (is nu 4 jr, nog jaarke of 6), want ik gun ze in Brussel niet nog eens de extra BTW en BIV etc, maar daarna ga ik kijken hoe die markt is geëvolueerd en dan koop ik me een fiscaal aantrekkelijke wagen zoals vb de i3 (tegen dan de i5??)... Ben ook van plan het allemaal wat kalmer aan te doen, daar ben ik al aan begonnen (minder prospectie etc) ... ze ontnemen u hier wel de goesting van het werken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenO jazeker, als men u zegt dat je pas morgen gaat doodgaan ipv vandaag dan voel je u inderdaad al een stuk beterPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenpffff.... net brief van de BTW controle in de bus gekregen....
Blijkbaar heeft mn boekhouder mn intracommunautaire btw (diensten aan buitenland) vergeten aan te geven voor 3de kwartaal....
eerst die VAA, dan die verhoging van RV op dividenden, en nu komen ze met zo'n miserie af... toch eens nadenken over relocatie...
Succes!!!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenpffff.... net brief van de BTW controle in de bus gekregen....
eerst die VAA, dan die verhoging van RV op dividenden, en nu komen ze met zo'n miserie af... toch eens nadenken over relocatie...Last edited by Metaxa; 25/11/2013, 14:53.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenToch maar eens aan je boekhouder vragen of hij dat gaat rechtzetten. Een dokumentje van hem naar het btw-kantoor kan van pas komen. Als dit de eerste keer is, kan je nog geluk hebben, ze aanzien dit dan, dat er geen kwaad opzet mee gemoeid is. Jij blijft wel de eindverantwoordelijke natuurlijk.
Succes!!!
Maar ik vind de communicatie vd BTW er wel een beke over, direct met boetes beginnen zwaaien, na bijna 6 jaar foutloos parcours... Zo gaat dat in belgie: zolang je lekker op tijd betaalt en ze je kunnen uitmelken zijn ze content. Maar oh wee als je eens 1 keertje vergeet een veld op een document in te vullen,dan komen ze af met boetes van 1000'n euro's....
En dat terwijl er elke maand miljoenen wordt verspild aan profiteurs... triest...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenHeb ik direct gedaan! Hij wordt er genoeg voor betaald ... anderzijds, missen is menselijk, ben benieuwd waar het probleem zat.
Maar ik vind de communicatie vd BTW er wel een beke over, direct met boetes beginnen zwaaien, na bijna 6 jaar foutloos parcours... Zo gaat dat in belgie: zolang je lekker op tijd betaalt en ze je kunnen uitmelken zijn ze content. Maar oh wee als je eens 1 keertje vergeet een veld op een document in te vullen,dan komen ze af met boetes van 1000'n euro's....
En dat terwijl er elke maand miljoenen wordt verspild aan profiteurs... triest...
Dat is gewoon een geautomatiseerd proces, natuurlijk houdt dat geen rekening met hoelang je al foutloos betaalt.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
eerst die VAA, dan die verhoging van RV op dividenden, en nu komen ze met zo'n miserie af... toch eens nadenken over relocatie...U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichtenmisschien verder gaan in de liquidatiebonus topic
Voorlopig is er enkel een idee tot een voorstel ... maar het verleden toont aan dat deze voorstellen snel werkelijkheid worden.
Comment
-
Rechter fluit kentekengraaiende fiscus terugNieuws - De Belastingdienst mag volgens de rechter niet zomaar kentekengegevens opvragen van parkeerorganisaties. Een van hen verzette zich vurig tegen de fiscus en liet het tot een kort geding komen.De Belastingdienst heeft het deksel op de neus gekregen van een rechter die vindt dat diens bevraging voor kentekengegevens bij SMS Parking veel te ver gaat. De rechtbank in Den Bosch stelde vanochtend dat burgers moeten kunnen parkeren zonder zich zorgen hoeven te maken over dat de overheid weet waar en waarom dat gebeurt, zomeldt NRC vandaag.Fiscus strijkt nummerplaten opDe fiscus vraagt op grote schaalprivacygevoelige gegevens op van parkeerorganisaties. Als zij informatie niet netjes volgens de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens bewaren, betekent dat dat de Belastingdienst er gewoon gebruik van mag maken. Zo bleek een organisatie eerder dit jaar data die gewist hadden moeten worden, te bewaren. Waarna de fiscus aanklopte om ze op te vragen. Ook de kentekengegevens die door de politie worden geregistreerd, waarvan de opsporingsdiensten zelf geen gebruik van mogen maken, worden wél gebruikt door de Belastingdienst.Eerste keer voor de rechterDe fiscus wil controleren of bezitters van leaseauto’s de wagens niet inzetten voor bijvoorbeeld privédoeleinden en dat vervolgens niet melden.SMS Parking is de eerste partij die zich heftig heeft verzet tegen de bevraging. Zij lieten het aankomen op een kort geding die de Belastingdienst aanspande om de gegevens te verkrijgen. Andere parkeerorganisaties hebben die data wel afgestaan. De Belastingdienst gaat in hoger beroep, meldt NRC.SMS Parking is één van de vele mobiele parkeerdiensten die dit concept in ons land aanbieden:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenRechter fluit kentekengraaiende fiscus terug
Nieuws - De Belastingdienst mag volgens de rechter niet zomaar kentekengegevens opvragen van parkeerorganisaties. Een van hen verzette zich vurig tegen de fiscus en liet het tot een kort geding komen.De Belastingdienst heeft het deksel op de neus gekregen van een rechter die vindt dat diens bevraging voor kentekengegevens bij SMS Parking veel te ver gaat. De rechtbank in Den Bosch stelde vanochtend dat burgers moeten kunnen parkeren zonder zich zorgen hoeven te maken over dat de overheid weet waar en waarom dat gebeurt, zomeldt NRC vandaag.Fiscus strijkt nummerplaten opDe fiscus vraagt op grote schaalprivacygevoelige gegevens op van parkeerorganisaties. Als zij informatie niet netjes volgens de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens bewaren, betekent dat dat de Belastingdienst er gewoon gebruik van mag maken. Zo bleek een organisatie eerder dit jaar data die gewist hadden moeten worden, te bewaren. Waarna de fiscus aanklopte om ze op te vragen. Ook de kentekengegevens die door de politie worden geregistreerd, waarvan de opsporingsdiensten zelf geen gebruik van mogen maken, worden wél gebruikt door de Belastingdienst.Eerste keer voor de rechterDe fiscus wil controleren of bezitters van leaseauto’s de wagens niet inzetten voor bijvoorbeeld privédoeleinden en dat vervolgens niet melden.SMS Parking is de eerste partij die zich heftig heeft verzet tegen de bevraging. Zij lieten het aankomen op een kort geding die de Belastingdienst aanspande om de gegevens te verkrijgen. Andere parkeerorganisaties hebben die data wel afgestaan. De Belastingdienst gaat in hoger beroep, meldt NRC.SMS Parking is één van de vele mobiele parkeerdiensten die dit concept in ons land aanbieden:Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenRechter fluit kentekengraaiende fiscus terugNieuws - De Belastingdienst mag volgens de rechter niet zomaar kentekengegevens opvragen van parkeerorganisaties. Een van hen verzette zich vurig tegen de fiscus en liet het tot een kort geding komen.De Belastingdienst heeft het deksel op de neus gekregen van een rechter die vindt dat diens bevraging voor kentekengegevens bij SMS Parking veel te ver gaat. De rechtbank in Den Bosch stelde vanochtend dat burgers moeten kunnen parkeren zonder zich zorgen hoeven te maken over dat de overheid weet waar en waarom dat gebeurt, zomeldt NRC vandaag.Fiscus strijkt nummerplaten opDe fiscus vraagt op grote schaalprivacygevoelige gegevens op van parkeerorganisaties. Als zij informatie niet netjes volgens de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens bewaren, betekent dat dat de Belastingdienst er gewoon gebruik van mag maken. Zo bleek een organisatie eerder dit jaar data die gewist hadden moeten worden, te bewaren. Waarna de fiscus aanklopte om ze op te vragen. Ook de kentekengegevens die door de politie worden geregistreerd, waarvan de opsporingsdiensten zelf geen gebruik van mogen maken, worden wél gebruikt door de Belastingdienst.Eerste keer voor de rechterDe fiscus wil controleren of bezitters van leaseauto’s de wagens niet inzetten voor bijvoorbeeld privédoeleinden en dat vervolgens niet melden.SMS Parking is de eerste partij die zich heftig heeft verzet tegen de bevraging. Zij lieten het aankomen op een kort geding die de Belastingdienst aanspande om de gegevens te verkrijgen. Andere parkeerorganisaties hebben die data wel afgestaan. De Belastingdienst gaat in hoger beroep, meldt NRC.SMS Parking is één van de vele mobiele parkeerdiensten die dit concept in ons land aanbieden:
Nog maar is het bewijs dat we in BE nu ook weer niet zo hard moeten klagen over zakelijk rijden, als ik zie wat mijn Nederlandse collega's betalen en er voor terug krijgen ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Het samenvoegen van spaarboekjes staat ook op de rol, dus uw spaargeld spreiden over verschillende spaarboekjes zal ook nutteloos zijn etc..
Volgende week naar de notaris om een kapitaalsverhoging in de bvba te doen om liquidatietaks te vermijden, nog eens 1650 euro notariskosten voor aanpassen van de akte van de bvba.!!
Moeder waarom werken wij???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenHet samenvoegen van spaarboekjes staat ook op de rol, dus uw spaargeld spreiden over verschillende spaarboekjes zal ook nutteloos zijn etc..Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
De VVA wordt (ondermeer) berekend op de prijs van de auto met opties maar zonder korting. Voor een auto van (bvb) 30.000 euro die je koopt zonder korting zal de VVA dus lager liggen (even abstractie makend van de andere criteria) dan een auto van 35.000 die je met korting 30.000 betaalt.
Bij het invoeren van het systeem werd er dan ook gespeculeerd dat verschillende merken hun auto's (of minstens bepaalde modellen) te koop zouden aanbieden aan lagere prijzen waarop dan geen korting wordt gegeven.
En dan nu mijn vraag: zijn er de dag van vandaag eigenlijk zulke modellen op de Belgische markt?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenDe VVA wordt (ondermeer) berekend op de prijs van de auto met opties maar zonder korting. Voor een auto van (bvb) 30.000 euro die je koopt zonder korting zal de VVA dus lager liggen (even abstractie makend van de andere criteria) dan een auto van 35.000 die je met korting 30.000 betaalt.
Bij het invoeren van het systeem werd er dan ook gespeculeerd dat verschillende merken hun auto's (of minstens bepaalde modellen) te koop zouden aanbieden aan lagere prijzen waarop dan geen korting wordt gegeven.
En dan nu mijn vraag: zijn er de dag van vandaag eigenlijk zulke modellen op de Belgische markt?
Andere merken doen dat waarschijnlijk ook wel ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
Comment