Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenJa inderdaad, je moet dan wel kunnen aantonen dat er niemand mee rijdt... is het niet handiger en voldoende om tijdelijk verzekering te schrappen?
Alles hangt natuurlijk af van de periode dat ik het ga moeten missen, volgende week vrijdag zullen we al wat meer weten. Maar VAA is 380 Euro bruto en schik ze dat toch niet cadeau te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
Aan de andere zijde van het spectrum zullen klassieke sportieve wagens het dus nog harder te verduren krijgen...
weet niet goed wat ervan te denken... De zoveelste maatregel die de spelregels weer verandert.
Comment
-
De vraag is natuurlijk wat ze met onderstaande bedoelen en hoe ze dat gaan toepassen:
Zwaarder vervuilende bedrijfsauto's zouden meer belast worden, zodat de maatregel een budgettaire nuloperatie zou worden.
Wel straf dat ze alweer eens gaan morrelen aan de regels... hoe kan een mens nu nog een overwogen beslising nemen?
Comment
-
We gaan hier nog toestanden krijgen zoals in Nederland, waar de Mitsubishi Outlander PHEV 1100 keer verkocht werd terwijl de auto nog niet te bezichtigen was.
En dat terwijl die auto in de praktijk een goeie 6 liter zal verbruiken, omdat de plug-in functie amper zal gebruikt worden. Maar wel belastingsvrij, fiscale waanzin!
Comment
-
Niks gebeurd
Wathelet "betreurt dat De Morgen beslist heeft haar voorpagina te vullen met uit de duim gezogen nieuws, goed wetend dat het uit de duim gezogen is", reageert zijn woordvoerster. De informatie is simpelweg "fout".
Bovendien is verkeersfiscaliteit niet eens de bevoegdheid van Wathelet, maar wel van minister van Financiën Koen Geens, merkt ze op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenBen benieuwd of O-VLD hier durft in mee gaan. Ze hebben nog steeds spijt dat ze de VAA regels zo door onze strot hebben geduwd.
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenWe gaan hier nog toestanden krijgen zoals in Nederland, waar de Mitsubishi Outlander PHEV 1100 keer verkocht werd terwijl de auto nog niet te bezichtigen was.
En dat terwijl die auto in de praktijk een goeie 6 liter zal verbruiken, omdat de plug-in functie amper zal gebruikt worden. Maar wel belastingsvrij, fiscale waanzin!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJaja... Het autosalon staat voor de deur, en het is natuurlijk onpopulair om net na het autosalon en de getekende bestelbonnen de regels te veranderen...
Maar dan, plots, na het autosalon, is er toch een voorstel om na 2 jaar dat ding weet te hervormen...
Comment
-
Het wordt ontkend door Wathelet, is dus een kwakkel.
Open VLD heeft al veel van hun kiezers tegen zich in het harnas gejaagd met de huidige bedrijfswagenbelasting, en zeker met de 150% verhoging van de liquidatiebelasting.
Als er nu nog iets bijkomt halen ze geen 10% van de stemmen meer.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Kan zijn dat de vraag als eens gesteld is. Indien zo sorry maar heb geen tijd om heel het topic nog eens te doorlezen.
Ik heb een skoda combi als bedrijfswagen. Deze gebruik ik prive zeer weinig. Bijna alle verplaatsingen zijn voor het werk.
Mijn vrouw rijd met een auto naar haar werk die op mijn naam staat.
Kan ik niet vrijgesteld worden van VAA als ik zeg dat ik die skoda alleen maar beroepsmatig gebruik en zogezegd met de andere naar het werk rijd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenKan zijn dat de vraag als eens gesteld is. Indien zo sorry maar heb geen tijd om heel het topic nog eens te doorlezen.
Ik heb een skoda combi als bedrijfswagen. Deze gebruik ik prive zeer weinig. Bijna alle verplaatsingen zijn voor het werk.
Kan ik niet vrijgesteld worden van VAA als ik zeg dat ik die skoda alleen maar beroepsmatig gebruik en zogezegd met de andere naar het werk rijd?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenKan zijn dat de vraag als eens gesteld is. Indien zo sorry maar heb geen tijd om heel het topic nog eens te doorlezen.
Kan ik niet vrijgesteld worden van VAA als ik zeg dat ik die skoda alleen maar beroepsmatig gebruik en zogezegd met de andere naar het werk rijd?
En dan heb je nog altijd een voordeel alle aard: je vrouw rijdt er dan prive mee.... Er is dus een prive gebruik op de wagen die uw baas betaalt, maw VAA.
Nice try, maar ge zult moeten dokken.
Last edited by erik219; 30/01/2014, 15:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichtenen uw vrouw rijdt dan rond met de firmawagen die uw baas betaalt?
Wat natuurlijk wel niet klopt is dat sliderke "zogezegd" met zijn privé wagen naar het werk rijdt.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenNee toch, zijn vrouw rijdt met een privéwagen op zijn naam.
Wat natuurlijk wel niet klopt is dat sliderke "zogezegd" met zijn privé wagen naar het werk rijdt.
het punt is dat, om geen VAA te betalen, dat hij dan tegen zijn baas moet zeggen dat zijn vrouw ermee rijdt... Die gaat ermee lachen...
En zelfs al zou die daarmee akkoord gaan... dan moet je nog VAA betalen omdat je vrouw ermee rijdt...
Dit ga je er nooit door krijgen...
Comment
-
Ik denk/vind ook niet dat het kan, hoor.
Maar gaat de baas moeilijk doen? Als die met sliderke overeenkomt dat de Skoda niet privé mag worden gebruikt, heeft hij (de baas) dan nadeel? (los van het feit dat hij dat niet mag overeenkomen als hij weet dat sliderke 'm wel privé wil/gaat gebruiken.)
En hoe de vrouw van sliderke gaat werken, daar heeft toch "niemand" zaken mee?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Wat de vrouw uit steekt doet niet terzake, als ze bedrijfswagen bij hem thuis zien staan heeft hij prijs. Woon-verkeer is ook privégebruik.
Ge kunt het proberen maar die mannen kennen de truien van de door ook he.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenWat de vrouw uit steekt doet niet terzake, als ze bedrijfswagen bij hem thuis zien staan heeft hij prijs. Woon-verkeer is ook privégebruik.
Ge kunt het proberen maar die mannen kennen de truien van de door ook he.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment