Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    Kan zijn dat de vraag als eens gesteld is. Indien zo sorry maar heb geen tijd om heel het topic nog eens te doorlezen.
    Ik heb een skoda combi als bedrijfswagen. Deze gebruik ik prive zeer weinig. Bijna alle verplaatsingen zijn voor het werk.
    Mijn vrouw rijd met een auto naar haar werk die op mijn naam staat.
    Kan ik niet vrijgesteld worden van VAA als ik zeg dat ik die skoda alleen maar beroepsmatig gebruik en zogezegd met de andere naar het werk rijd?
    NEEN

Zelfs 1 meter rijden met die wagen voor privé is de volle VA betalen.

In elk geval zou ik het ten zeerste afraden dit te doen. Mijn inziens is het in Uw geval gewoon belastingontduiking en niet meer dan dat. Trouwens wat voordeel gaat het U opleveren? 500 eurokes?

Moest Uw vrouw een eigen wagen hebben en U nog een eigen wagen + een bedrijfswagen dan zou je dat nog kunnen doen, maar dan nog. Mijn inziens vragen om problemen
    Last edited by germinal; 30/01/2014, 20:44.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• En wij maar belastingen betalen... .
      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Ik denk niet dat het hier al staat: http://www.tijd.be/r/t/1/id/9460135

De standaard CO2-coëfficiënten voor diesel en benzine dalen in 2014:
        (m.a.w. de daling van het voordeel door het spelen van de leeftijdscoëfficiënt zal deels gecompenseerd worden hierdoor).

- Dieselwagens: 95 gr. CO2 in 2013 => daalt naar 93 gr. CO2 in 2014
        - Benzinewagens: 116 gr. CO2 in 2013 => daalt naar 112 gr. CO2 in 2014

Het minimumvoordeel van 1.230 € stijgt ook naar 1.250 € in 2014.
        2018 BMW X1 18d

Comment

• Ik zit met volgend dillema:

- in de vennootschap reeds 1 grote camionette, 100& lichte vracht. Veel te lomp om prive mee te rikden, dat gebeurd ook niet. Hierop wordt dus geen VAA betaald.

Prive rijd ik nu met de skoda firmawagen van de vrouw. Hierop betaald zijzelf VAA.

Ik plan nu de aankoop van een nieuwe wagen. Dodge ram pickup.

Mijn vraag is nu hoe ik hiermee rekening dien te houden binnen het hele vaa gebeuren.
          Ik ga hiermee wel degelijk prive rijden, al is dit eerder beperkt tov het aantal zakelijke km.

Nu hoor ik verschillende zaken van collega zaakvoerders:
          - tis LV, daar betaal je geen VAA op. Verschillende die dit zo doen
          - tis LV, maar zodra je 1 km bolt, betaal je de volle pot (en das veel bij deze wagen)
          - tis LV, nix betalen is ontduiken, maar wel te verdedigen om de minimum VAA te betalen, vermits ik ook de skoda nog heb.

Ontduiken wil ik niet doen, de eerste lijkt me dan ook louche (al gebeurt het blijkbaar zeer veel).
          Het is vooral dat laatste dat ik me in wens te verdiepen.

Klopt het dat ik kan verdedigen om bij lv soepeler vaa te betalen?

Ps: de ram heb ik niet gekozen om moeilijk te doen. Ik ben erop verkocht en hij komt er. Ik zoek gewoon de interessantste opties, net als iedereen. Zonder fraude te plegen.
          Last edited by ; 01/02/2014, 16:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
            Nee toch, zijn vrouw rijdt met een privéwagen op zijn naam.

Wat natuurlijk wel niet klopt is dat sliderke "zogezegd" met zijn privé wagen naar het werk rijdt.
            zo is het. Zij rijd met de prive wagen op mijn naam. Maar ik heb het ondertussen door dat het te gevaarlijk is om dit te riskeren.

Merci voor het meedenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door majo Bekijk Berichten
              Ik zit met volgend dillema:

- in de vennootschap reeds 1 grote camionette, 100& lichte vracht. Veel te lomp om prive mee te rikden, dat gebeurd ook niet. Hierop wordt dus geen VAA betaald.

Prive rijd ik nu met de skoda firmawagen van de vrouw. Hierop betaald zijzelf VAA.

Ik plan nu de aankoop van een nieuwe wagen. Dodge ram pickup.

Mijn vraag is nu hoe ik hiermee rekening dien te houden binnen het hele vaa gebeuren.
              Ik ga hiermee wel degelijk prive rijden, al is dit eerder beperkt tov het aantal zakelijke km.

Nu hoor ik verschillende zaken van collega zaakvoerders:
              - tis LV, daar betaal je geen VAA op. Verschillende die dit zo doen
              - tis LV, maar zodra je 1 km bolt, betaal je de volle pot (en das veel bij deze wagen)
              - tis LV, nix betalen is ontduiken, maar wel te verdedigen om de minimum VAA te betalen, vermits ik ook de skoda nog heb.

Ontduiken wil ik niet doen, de eerste lijkt me dan ook louche (al gebeurt het blijkbaar zeer veel).
              Het is vooral dat laatste dat ik me in wens te verdiepen.

Klopt het dat ik kan verdedigen om bij lv soepeler vaa te betalen?

Ps: de ram heb ik niet gekozen om moeilijk te doen. Ik ben erop verkocht en hij komt er. Ik zoek gewoon de interessantste opties, net als iedereen. Zonder fraude te plegen.
              Volgens mij heeft VAA niks te maken met LV of niet.
              Als je een case kan maken dat je alle privéverplaatsingen, ook het 'woon-werk' verkeer met een ander voertuig doet dan kan je het proberen.
              Anders is het volgens mij sowieso de volle pot.
              Het bedrag van de VAA heeft niks meer te maken met het aantal privé-kilometers, dat minimum is er enkel voor elektrische of heel goedkope voertuigen.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                Als je een case kan maken dat je alle privéverplaatsingen, ook het 'woon-werk' verkeer met een ander voertuig doet dan kan je het proberen.
                Het bedrag van de VAA heeft niks meer te maken met het aantal privé-kilometers, dat minimum is er enkel voor elektrische of heel goedkope voertuigen.
                Ik sluit me hier bij aan. Een jaar geleden dacht ik er eerst aan om een Mercedes Viano te kopen, lichte vracht met dubbele kabine, maar toen liet onze boekhouder weten dat ik hier wel degelijk VAA op moest betalen als ik die ook privé zou gebruiken. Mijn vrouw heeft geen rijbewijs en we hebben geen wagen op onze privé, dus ik kon hier niet mee wegkomen. Gezien ik voor een Viano 125 Edition wou gaan met 3.0CDI en deze een uitstoot heeft van +/- 220 gr. kwam ik op meer dan 700€ per maand uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Vennootschap is hier gevestigd, ik heb geen woon/werk.

Op zich heb ik geen probleem met betalen, alleen vind ik het wat krom om de volle pot te betalen wanneer 75/80% beroeps is.

En km tellen lijkt me zo omslachtig...

Comment

• Lichte vracht heeft als voordelen geen BIV, weinig verkeersbelasting en 100% aftrekbaarheid van de beroepskosten (inclusief brandstof) maar met VAA heeft het inderdaad niets te maken.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Hmmmm...dusmenig zelfstandig pickup rijder fraudeert dus gewoon?

Comment

Hmmmm...dusmenig zelfstandig pickup rijder fraudeert dus gewoon?

Frauderen???

Absoluut niet, frauderen is een bedrog plegen, oplichting door het vervalsen van de administratie of het niet nakomen van de regels. Dit is juist het tegengesteld !
                        Ze volgen 100% de voorschriften van de wet.

Zelfstandig worden uitgebuit tot en met (miserie pensioen, geen betaalde verlof, geen betaalde ziekteverlof, geen 13 of 14 maand, geringe aftrek van beroepskosten, geen dop, zwaardere belastingen, VVA, enz).
                        Als ze maken dat ze niet verder uitgezogen worden door de wet te respecteren is dat alles behalve frauderen hé !
                        Last edited by blue8300; 02/02/2014, 08:53.
                        2014 Porsche Boxster 981
                        2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                          Frauderen???

Absoluut niet, frauderen is een bedrog plegen, oplichting door het vervalsen van de administratie of het niet nakomen van de regels. Dit is juist het tegengesteld !
                          Ze volgen 100% de voorschriften van de wet.

Zelfstandig worden uitgebuit tot en met (miserie pensioen, geen betaalde verlof, geen betaalde ziekteverlof, geen 13 of 14 maand, geringe aftrek van beroepskosten, geen dop, zwaardere belastingen, VVA, enz).
                          Als ze maken dat ze niet verder uitgezogen worden door de wet te respecteren is dat alles behalve frauderen hé !
                          Je hebt wel gelijk.

Alleen: wat is de letter van de wet?

Comment

• Staat er toch?
                            LV mag 100% afgetrokken worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              Staat er toch?
                              LV mag 100% afgetrokken worden
                              Neen, wanneer er prive mee gebold wordt kan je ook geen 100% terugvorderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                Frauderen???

Met alle respect, maar aub denk nu niet dat het de werknemer voor de wind gaat.

-Miserie pensioen moet je mij eens uitleggen. Bedoel je laag pensioen?. Pensioen kan je altijd verhogen.
                                -Ziekteverlof klopt volledig is een groot probleem.
                                -geen 13 of 14 maand, je kan er altijd voor kiezen om in de privé sector te gaan werken. Dit is zeuren over je eigen keus.
                                -beroepskosten, wat voor aftrekposten heeft een bediende? Dus.
                                -geen dop, ook weer waar. Maar wat is de waarde van de dop vandaag de dag nog?
                                -zwaardere belastingen, ook dat mag mij uitgelegd worden.
                                -VVA, waarschijnlijk bedoel je VAA. Tja,ik zie dit ook als een jaloezie belasting. Ook ik heb met de VAA te maken en ben geen zelfstandige. Oei

Mijn echtgenote is zelfstandige en ik kaderlid, ik zie heel goed de veranderingen van de laatste jaren. Sinds de bankencrisis wordt het voor IEDER moeilijk(er). Ik heb de laatste 5 jaar zo goed als geen loonsverhoging gekregen, mijn gerechtigde pensioenleeftijd met 2 jaar zien verhogen, buitenlandse reizen indien mogelijk met Low Cost maatschappijen, winstuitkeringen die tot 0% terug vielen, het koppelen van als maar meer en meer % van je salaris aan een IPM, enz... Ook binnen een bedrijf is de ROI enorm belangrijk. We zij niet allemaal CEO van .......

Diegene die denkt dat alleen maar zelfstandige uitgebuit worden staan ver af van de werkelijkheid en hebben inderdaad waarschijnlijk een groot probleem.

Maar ook als de Ford sluit, betoont het land zich massaal solitair. Wanneer veel zelfstandige het moeilijk hebben of zelfs failliet gaan, is geen hoongelach maar evenveel medeleven als voor de werknemers op zijn plaats.
                                Last edited by ; 02/02/2014, 18:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                  Mijn echtgenote is zelfstandige en ik kaderlid, ik zie heel goed de veranderingen van de laatste jaren. Sinds de bankencrisis wordt het voor IEDER moeilijk(er). Ik heb de laatste 5 jaar zo goed als geen loonsverhoging gekregen, mijn gerechtigde pensioenleeftijd met 2 jaar zien verhogen, buitenlandse reizen indien mogelijk met Low Cost maatschappijen, winstuitkeringen die tot 0% terug vielen, het koppelen van als maar meer en meer % van je salaris aan een IPM, enz... Ook binnen een bedrijf is de ROI enorm belangrijk. We zij niet allemaal CEO van .......

Diegene die denkt dat alleen maar zelfstandige uitgebuit worden staan ver af van de werkelijkheid en hebben inderdaad waarschijnlijk een groot probleem.

.
                                  Je vrouw is zelfstandige, maar ik vermoed dat ze geen mensen in vaste dienst heeft, anders zou je er waarschijnlijk wel een andere mening op na houden. Als je pakweg 20 mensen in dienst hebt is het als zelfstandige niet echt een plezier meer, op alle vlakken... Ondernemen in Vlaanderen, tja... ik weet niet of ik er terug zou aan beginnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Je vrouw is zelfstandige, maar ik vermoed dat ze geen mensen in vaste dienst heeft, anders zou je er waarschijnlijk wel een andere mening op na houden. Als je pakweg 20 mensen in dienst hebt is het als zelfstandige niet echt een plezier meer, op alle vlakken... Ondernemen in Vlaanderen, tja... ik weet niet of ik er terug zou aan beginnen...

Mijn echtgenote heeft wel mensen in vaste dienst. Maar ik begrijp je heel goed. Als veel ondernemers niet dringend meer lucht krijgen komen er nog meer sociale problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Iedereen met een inkomen voelt de druk in ons land, want bij ons komen ze het halen. Mensen in dienst hebben zal nooit een plezier worden Dat is zoals klanten, daar zit ook af en toe wel is een ambetanterik tussen die u meer kost dan hij opbrengt
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ach... De ram zal waarschijnlijk niet doorgaan, heb geen zin 8000€ per jaar VAA te leggen.

90% kans dat ik me een 'eco'karretje bestel:
                                        Lexus IS 300h F-sport. Lekkere hybride, 109gr CO2 en 224pk. Ong 2200€ per jaar VAA.

Maandag testrit en finale beslissing.

Comment

Ach... De ram zal waarschijnlijk niet doorgaan, heb geen zin 8000€ per jaar VAA te leggen.

90% kans dat ik me een 'eco'karretje bestel:
                                          Lexus IS 300h F-sport. Lekkere hybride, 109gr CO2 en 224pk. Ong 2200€ per jaar VAA.

Maandag testrit en finale beslissing.
                                          dat is behelpen...
                                          Tja, 't is voor iedereen crisis

Comment

Working...
                                          X