Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk ben benieuwd hoe josenjef zou piepen als ie zoals een verre kennis van mij met een Ford Escort break met 200000km op de baan wordt gestuurd omdat het ding nog niet helemaal kapot is, en vervolgens nog maandelijks moet afdragen aan het voordeel dat ie heeft op basis van de catalogusprijs van dat ding.
En als je niet tevreden bent over je loonpakket ga je praten.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTgoh, mijn zus heeft dat ook, maar die wagen is maar een deel van dat loonpakket natuurlijk. De belasting die op het vaa van een dergelijke wagen is amper meer dan 1 volle naftbak, zelfs bij mijn Touran is dat al zo ...
En als je niet tevreden bent over je loonpakket ga je praten.
Sossen hebben het goed gezien!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenTgoh, mijn zus heeft dat ook, maar die wagen is maar een deel van dat loonpakket natuurlijk. De belasting die op het vaa van een dergelijke wagen is amper meer dan 1 volle naftbak, zelfs bij mijn Touran is dat al zo ...
En als je niet tevreden bent over je loonpakket ga je praten.
Voor eenmansbedrijven is het nog gekker, want als je niet werkt kan je beide kanten van die gekkerij niet betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenEen ondernemer die je een job geeft heeft het tegenwoordig ook niet zo gemakkelijk door al die capriolen van ministers om je loonpakket nog maar eens op te schroeven.
Voor eenmansbedrijven is het nog gekker, want als je niet werkt kan je beide kanten van die gekkerij niet betalen.
Een zelfstandige tracht dat toch ook te doen als hij naar een optimale balans zoekt tussen privé en zijn zaak?
Als ik dat hier lees heb ik heel veel geluk met mijn werkgever en de manier waarop hij naar zijn werknemers kijkt :-P'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWie heeft het over loonpakket opschroeven? Werknemer en werkgever kunnen niet samenzitten om te kijken hoe je een verloning aanpast zonder dat er een van de twee moet bloeden of zo? Mijn situatie kan veranderen, die van mijn werkgever kan veranderen en de externe factoren kunnen de spelregels veranderen. Daar kan je toch mee werken zonder dat er 1 partij "wint"?
Een zelfstandige tracht dat toch ook te doen als hij naar een optimale balans zoekt tussen privé en zijn zaak?
Als er in jouw situatie niks is mis gegaan, wilt dat zeggen dat je werkgever de meerkost op zich heeft genomen. Dat is heel nobel, maar dat betekent enkel dat de overheid heeft gewonnen en je werkgever verloren, en er voor jou niks veranderd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJe hebt parameters die je onmiddellijk kan aanpassen. Je hebt parameters waar je niet onmiddellijk aan kan. Ik kan me voorstellen dat een leasecontract niet opengebroken kan worden zonder dat daar kosten aan vast hangen om je in een goedkopere auto met een lagere VAA te steken, laat staan dat jij daar naar uit kijkt.
Als er in jouw situatie niks is mis gegaan, wilt dat zeggen dat je werkgever de meerkost op zich heeft genomen. Dat is heel nobel, maar dat betekent enkel dat de overheid heeft gewonnen en je werkgever verloren, en er voor jou niks veranderd is.
Ik vraag nu vooral verlofdagen in plaats van opslag, daar hebben ze nog geen belasting voor uitgevonden :-D'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenFrauderen???
Absoluut niet, frauderen is een bedrog plegen, oplichting door het vervalsen van de administratie of het niet nakomen van de regels. Dit is juist het tegengesteld !
Ze volgen 100% de voorschriften van de wet.
Zelfstandig worden uitgebuit tot en met (miserie pensioen, geen betaalde verlof, geen betaalde ziekteverlof, geen 13 of 14 maand, geringe aftrek van beroepskosten, geen dop, zwaardere belastingen, VVA, enz).
Als ze maken dat ze niet verder uitgezogen worden door de wet te respecteren is dat alles behalve frauderen hé !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoor iemand die 83 euro per maand minder in zijn portefeuille heeft omwille van Di Rupo vind ik het opmerkelijk dat je dergelijk beleid aanmoedigt.
Hoe ze het ingevoerd hebben ben ik niet mee akkoord. Maar op zich is het niet slecht dat ze een fout uit het verleden proberen recht te trekken. Dat ze daarmee de loonlast in ons land nog is omhoog trekken is te belachelijk voor woorden, dat nekt elk initiatief in ons land en dat gaat ons nog heel zuur opbreken.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenFrauderen???
Absoluut niet, frauderen is een bedrog plegen, oplichting door het vervalsen van de administratie of het niet nakomen van de regels. Dit is juist het tegengesteld !
Ze volgen 100% de voorschriften van de wet.
Zelfstandig worden uitgebuit tot en met (miserie pensioen, geen betaalde verlof, geen betaalde ziekteverlof, geen 13 of 14 maand, geringe aftrek van beroepskosten, geen dop, zwaardere belastingen, VVA, enz).
Als ze maken dat ze niet verder uitgezogen worden door de wet te respecteren is dat alles behalve frauderen hé !
Voor de duidelijkheid, anders ben ik weer een linkse rakker, dit staat los van het feit of ik het eens ben met het principe dat je daar VAA moet op betalen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn bovenal is het voordeel dat belast wordt niet op basis van het echte voordeel dat de werknemer geniet (het aantal kilometers woon-werk, het aantal kilometers privé, het aantal kilometers werk-werk, de bepaalde luxe van een wagen) maar een arbitraire regel gebaseerd op de CO2-uitstoot door de EU testcyclus, en de catalogusprijs + opties van het voertuig. En daar zit dus het perverse: de werknemer die zijn wagen gebruikt voor weinig woon-werkkilometers kent een hoger privé-voordeel dan de werknemer die zijn wagen gebruikt voor veel werk-werk-kilometers, maar het is net degene die laatste die het hoogst belast wordt.
Het enige juiste VAA zou op basis van het werkelijke privégebruik gerekend moeten worden.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichtenyou got me there, ik begrijp het verschil niet tussen firma en privé
*maakt wat mompelende oergeluiden, lekt aan de monitor en kruipt terug in z'n hol*
Zit je in de politiek? Heb jij de VAA formule uitgevonden of wat is dat hier?
Neen, ik zit niet in de politiek. Neen, ik heb niks met die VAA regel te maken.
Neen, ik ben daar niet blij mee of geen voorstander van hoe dat nu in zijn werk gaat en hoe die ingevoerd werd.
Ik heb dat ook al verscheidene keren zo aangeven.
Doe toch eens de moeite om ook dat te lezen in plaats van enkel wat je wil lezen.
En ik ben er van overtuigd dat je het verschil wel kent tussen een werknemer, Eenmanszaak, CommV, CVBA, eBVBA, BVBA, NV en wat nog allemaal. Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat je het hele VAA, toch zeker in mijn ogen, teveel vanuit dat gecomineerd aspect bekijkt.
In zekere zin is dat niet onlogisch omdat je ook effectief twee petten draagt, die van zaakvoerder (die firmawagens ter beschikking stelt) en die van gebruiker van een firmawagen.
Al je opmerkingen over de moeilijkheden die de nieuwe regel en de wijze van invoeren ervan veroorzaken in je relatie met je werknemers zijn grotendeels terecht.
Het probleem ligt hem in het feit dat je van die twee petten één klak maakt.
Vanaf dat het gaat over het feit dat je als zaakvoerder dubbel betaald ga je mijns inziens over de schreef.
Maar ach, als ik denk dat jij het niet wil snappen, denk jij wellicht hetzelfde over mij.
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVoor de duidelijkheid, anders ben ik weer een linkse rakker, dit staat los van het feit of ik het eens ben met het principe dat je daar VAA moet op betalenOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn het zou zo simpel kunnen zijn: geen LV = geen firmawagen, en iedereen die zijn autoinvesteringen en kosten maar van zijn loon moet genereren, en dus bijgevolg zijn loon moet negotiëren.
Alsof je met een LV niet op skivakantie kan of ander privé vervoer kan doen (moto inladen en hop naar 't circuit, spaart de kost van een aanhangwagen).
En wat met vertegenwoordigers?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHet enige juiste VAA zou op basis van het werkelijke privégebruik gerekend moeten worden.
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDaar hebben velen het hier precies toch moeilijk mee...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHeb juist een offerte voor een A6 laten berekenen als volgende leasebak.
VAA 340€...
Komt bijna in de buurt van de VVA voor mijn 3 liter… De uitstoot van die 2 liter is niet echt schitterend te noemen, ik weet niet hoe snel je aan het wisselen moet maar binnenkort zou je de “Ultra” modellen moeten kunnen bestellen ( in Duitsland momenteel al bestelbaar denk ik ) , 114gr voor 190pk, zal al een pak schelen in VVA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWie heeft het over loonpakket opschroeven? Werknemer en werkgever kunnen niet samenzitten om te kijken hoe je een verloning aanpast zonder dat er een van de twee moet bloeden of zo? Mijn situatie kan veranderen, die van mijn werkgever kan veranderen en de externe factoren kunnen de spelregels veranderen. Daar kan je toch mee werken zonder dat er 1 partij "wint"?
Een zelfstandige tracht dat toch ook te doen als hij naar een optimale balans zoekt tussen privé en zijn zaak?
Als ik dat hier lees heb ik heel veel geluk met mijn werkgever en de manier waarop hij naar zijn werknemers kijkt :-P
En dan mag je nog samen aan tafel zitten, je gaat mij niet wijsmaken dat de werkgever er goedkoper vanaf komt.
Anders mag je die succesformule wel eens uit de doeken doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenAls een werknemer meer wil verdienen zie ik toch maar dat je als werkgever meer zal moeten uitgeven.
En dan mag je nog samen aan tafel zitten, je gaat mij niet wijsmaken dat de werkgever er goedkoper vanaf komt.
Anders mag je die succesformule wel eens uit de doeken doen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenVerlof, vergoedingen, extra-legale voordelen, ...
sinds wanneer kost dat geen geld?
Leuk beeld hebben jullie hier, werknemers = aasgieren of zo'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment