Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEn nu in het Nederlands?
Een tweede keer lezen helpt blijkbaar, als ik het goed begrijp heeft dit vnml betrekking op werknemers met een lease wagen, hun persoonlijke bijdrage wordt dan afgetrokken van het VAA om dubbel belasting te vermijdenOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenEn belangrijk voor zelfstandige zaakvoerders, het bedrag aan VAA mag 100% als onkosten ingebracht worden, enkel de rest van de kosten vallen dan onder het op C02-gebaseerde aftrekpercentage.
Een zelfstandig zaakvoerder (zonder vennootschap dus) betaalt geen VAAprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenEen zelfstandig zaakvoerder (zonder vennootschap dus) betaalt geen VAAOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens
Ja maar waarom zou die zelf de kosten betalen?? Normaal is het de bvba die de facturen betaalt en de kosten die de bvba maakt worden niet afgetrokken van het VAAprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Uiteraard betaalt de bvba de kosten maar de zaakvoerder betaalt ook VAA.
Verder zijn die kosten, doorgaans op basis van de CO2-uitstoot, slechts deels aftrekbaar.
Die richtlijn bepaalt nu dat aangezien de zaakvoerder (of eender wie met een firmawagen) al deels belasting betaalt voor die wagen (=VAA), het niet kan dat de vennootschap hier ook nog eens belasting op die kosten betaald. Het deel van de onkosten van de vennootschap zo groot als het VAA kan nu dus 100% als kost ingebracht worden en is dus vrij van vennootschapsbelasting.
Concreet, stel een firmawagen kost de vennootschap (alle kosten, behalve brandstof) €1000 per maand en op basis van de CO2-uitstoot is die maar 75% aftrekbaar, dan betaalt de vennootschap 34% belasting op €250 (25% van €1000), ook al wordt er voor de gebruiker €250 VAA in rekening gebracht (waar die dus doorgaans 45% personenbelasting op betaalt).
Met de nieuwe regeling mag die €200 VAA afgetrokken worden van de €1000 kosten. Het restsaldo, in dit voorbeeld €800, is voor 75% aftrekbaar. De vennootschap betaalt dus maar VenB op €200 ipv €250.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Net nu ik een VAA-voordelige hybride heb gekocht ...
Maar, indien waar, zou het toch een goede evolutie zijn.
Comment
-
Niet waar dus, tot zover die goede evolutie
Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk BerichtenNet nu ik een VAA-voordelige hybride heb gekocht ...
Maar, indien waar, zou het toch een goede evolutie zijn.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...ngen-weg.dhtml
Comment
-
In Nederland wordt de bijtelling (min of meer equivalent voor VAA) fors verhoogd.
Met ingang van 1 januari 2016 geldt 25 procent bijtelling voor bijna alle auto’s. De grenzen voor 7, 14 en 20 procent bijtelling worden flink aangescherpt.
De bijtellingsregels voor 2016 zijn bekend. Staatssecretaris Wiebes heeft een nota van wijziging op het belastingplan naar de Tweede Kamer gestuurd. Daarin staat dat alle auto’s met een CO2-uitstoot van meer 79 g/km in 2016 in de 25 bijtellingscategorie vallen. In de praktijk betekent dat op dit moment dat alleen enkele (plug-in)-hybrides in 2016 in aanmerking komen voor een lagere bijtelling.
De grenzen voor 20 procent bijtelling zijn 51-79 g/km. Vooralsnog vallen de Toyota Yaris Hybrid, Porsche Cayenne Plug-in Hybrid en Volvo XC90 Plug-in in deze categorie. 14 procent bijtelling geldt in 2016 alleen nog voor semi-elektrische auto’s en plug-in hybrides zoals de Mitsubishi Outlander PHEV en Volkswagen Golf GTE met een CO2-uitstoot van tussen de 1 en 50 g/km. Dat is nu nog 7 procent bijtelling. 100 procent elektrische auto’s (Tesla Model S, Renault Zoe, Nissan Leaf) met 0 g/km CO2-uitstoot hebben vanaf 2016 7 procent bijtelling. Kijk voor een vergelijking met de huidige regels in de tabel onderaan dit artikel. Goed om te weten is dat bestaande leasecontracten worden gerespecteerd, met een maximale duur van 60 maanden na afsluiting.
Aan de wegenbelasting wordt in tussenjaar 2016 – vanaf 2017 gaat het autobelastingstelsel helemaal op de schop – nauwelijks gerommeld. Alleen de vrijstelling voor auto’s met een CO2-uitstoot tot 50 g/km (dat zijn dus (semi-)elektrische auto’s) vervalt, voor deze auto’s gaat een halftarief gelden. Daarnaast blijft de gewichtscorrectie van 125 kilogram voor hybrides en elektrische auto’s van kracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIn Nederland wordt de bijtelling (min of meer equivalent voor VAA) fors verhoogd.
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2...jna-alle-autos
Comment
-
Is het mogelijk een fiscale lichte vracht aankoopprijs 6800€ op 2 jaar af te schrijven via m'n personenbelasting?? Daar (3400LV + 1100€Diesel/jaar + 85€Taks + 400€verzekering) x (11400werk-km:13444totaal-km) = 4237,25€
=> 1240€ méér dan m'n forfaitaire aftrek.
Is mijn berekening correct?
M'n woon-werk/privé-verhouding = 85% op basis van gereden kilometers vorig jaar.
En wordt dit aanvaard door de controledienst?
Comment
Comment