http://www.vroom.be/nl/nieuws/fiscal..._campaign=home
Je zal je moeten haasten, want met een plug-in hybride ben je eraan voor de moeite, tenzij die voor 1 januari 2018 is ingeschreven: als je meer dan 1 kWh per 100 kilogram voertuiggewicht aan batterijen hebt, verandert er niets (en blijf je op uitstoot balast). Anders belasting als een equivalente verbrandingsmotor (ik vermoed op het totaalvermogen?), of indien die niet bestaat, uitstoot maal 3. “Een BMW X5 xDrive40e krijgt nog een groter verschil: zijn jaarlijkse VAA stijgt van € 2.580 naar € 8.301. De aftrekbaarheid daalt van 90% naar 60%.”
Het gaat wel pas in vanaf 2020, maar wordt dus 2 jaar retroactief toegepast op alle voertuigen vanaf 2018. Het zal geld moeten opbrengen om de vennootschapsbelastingverlaging te kunnen financieren...
Je zal je moeten haasten, want met een plug-in hybride ben je eraan voor de moeite, tenzij die voor 1 januari 2018 is ingeschreven: als je meer dan 1 kWh per 100 kilogram voertuiggewicht aan batterijen hebt, verandert er niets (en blijf je op uitstoot balast). Anders belasting als een equivalente verbrandingsmotor (ik vermoed op het totaalvermogen?), of indien die niet bestaat, uitstoot maal 3. “Een BMW X5 xDrive40e krijgt nog een groter verschil: zijn jaarlijkse VAA stijgt van € 2.580 naar € 8.301. De aftrekbaarheid daalt van 90% naar 60%.”
Het gaat wel pas in vanaf 2020, maar wordt dus 2 jaar retroactief toegepast op alle voertuigen vanaf 2018. Het zal geld moeten opbrengen om de vennootschapsbelastingverlaging te kunnen financieren...
Comment