Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • http://www.vroom.be/nl/nieuws/fiscal..._campaign=home

    Je zal je moeten haasten, want met een plug-in hybride ben je eraan voor de moeite, tenzij die voor 1 januari 2018 is ingeschreven: als je meer dan 1 kWh per 100 kilogram voertuiggewicht aan batterijen hebt, verandert er niets (en blijf je op uitstoot balast). Anders belasting als een equivalente verbrandingsmotor (ik vermoed op het totaalvermogen?), of indien die niet bestaat, uitstoot maal 3. “Een BMW X5 xDrive40e krijgt nog een groter verschil: zijn jaarlijkse VAA stijgt van € 2.580 naar € 8.301. De aftrekbaarheid daalt van 90% naar 60%.”

    Het gaat wel pas in vanaf 2020, maar wordt dus 2 jaar retroactief toegepast op alle voertuigen vanaf 2018. Het zal geld moeten opbrengen om de vennootschapsbelastingverlaging te kunnen financieren...
    Last edited by lexe; 21/10/2017, 10:29.

    Comment


    • Misschien gaan ze de opbrengst gebruiken om de laadinfrastructuur in België verder uit te bouwen? Oh ironie

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
        http://www.vroom.be/nl/nieuws/fiscal..._campaign=home

        Je zal je moeten haasten, want met een plug-in hybride ben je eraan voor de moeite, tenzij die voor 1 januari 2018 is ingeschreven: als je meer dan 1 kWh per 100 kilogram voertuiggewicht aan batterijen hebt, verandert er niets (en blijf je op uitstoot balast). Anders belasting als een equivalente verbrandingsmotor (ik vermoed op het totaalvermogen?), of indien die niet bestaat, uitstoot maal 3. “Een BMW X5 xDrive40e krijgt nog een groter verschil: zijn jaarlijkse VAA stijgt van € 2.580 naar € 8.301. De aftrekbaarheid daalt van 90% naar 60%.”

        Het gaat wel pas in vanaf 2020, maar wordt dus 2 jaar retroactief toegepast op alle voertuigen vanaf 2018. Het zal geld moeten opbrengen om de vennootschapsbelastingverlaging te kunnen financieren...
        Levering december, dus nog net OK...
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Net nu mijn wederhelft een XC90 T8 besteld heeft.
          Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Iets over een ezel en dezelfde steen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
            Net nu mijn wederhelft een XC90 T8 besteld heeft.

            Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
            Iets over een ezel en dezelfde steen...
            Live is altijd beter….

            A guide to Keeping Up Appearances, the 1990 - 1995 BBC One TV sitcom. Suburban snob Hyacinth Bucket devotes her time to monitoring standards and attempting to impress influential people.





            Comment


            • Als men de maatregel pas invoert voor wagens ingeschreven vanaf 1 januari 2018, zal de ezel Open VLD zich niet aan dezelfde steen stoten.
              Het is dan enkel vervelend voor mensen die voor het bekendmaken van de maatregel een dergelijke auto besteld hebben die geleverd wordt na 1 jan 2018.


              En wat mezelf betreft, ik heb van de VAA-aanpassing ten tijde van Di Rupo weinig last gehad, mijn VAA ging x3, maar voor een 2 literdiesel met 149gr CO2 viel dat nog mee.

              Bij de aankoop van mijn huidige auto in 2013 was de gewijzigde wetgeving een van de redenen om niet voor een A7 3.0 TDI quattro te kiezen, maar wel voor een 530D.
              Last edited by charlesvdw; 21/10/2017, 19:34. Reden: aanvulling
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

              Comment


              • Toch ook even opmerken dat ik 2 dames ken met een XC90 T8, 1 woont op 8 km van het werk, 1 op 30 km, en beiden zijn rustige chauffeurs die er een sport van maken om zoveel mogelijk electrisch te rijden.
                Ze laden ook alle 2 dagelijks op, de ene op het werk, de andere thuis (die heeft zonnepanelen).

                Om maar te zeggen dat ook dergelijke grote en zware wagens grotendeels electrisch kunnen gebruikt worden.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                Comment


                • Er bestaan ook vliegende vissen, maar ze zijn niet echt representatief van de soort ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Er bestaan ook vliegende vissen, maar ze zijn niet echt representatief van de soort ...
                    Lol. 't verbaast mij wel, hoeveel PHEV eigenaars er nu roepen dat ze effectief veel laden. Nuja, misschien doet 50% het wel en de andere 50% niet.. of ge thuis en op t werk kunt laden, speelt wel een grote rol uiteraard. iemand zicht op de verhouding?
                    Toont wel aan, dat elektrisch rijden toch voordelen biedt, anders zou niemand moeite doen om hem in te pluggen.

                    Comment


                    • Een Volvo XC90 T8 kopen, om de kinderen veilig en milieuvriendelijk, in de file, achter hun vorige 2e hands stink diesel, aan de schoolpoort af te zetten en dan klagen over een onrechtvaardige behandeling, met enkele euro’s verschil VAA.

                      Die kinderen krijgen de burgerzin wel voorbeeldig, met de paplepel ingegoten…

                      Het is tijd dat ik aan afspraak maak bij de psycholoog of psychiater, het ziekenfonds betaald dat toch terug via die inkomsten uit de VAA….

                      Comment


                      • Een gelukkig Nieuwjaar voor iedereen. Ik moet binnenkort het gesprek aangaan om de skoda Octavia te vervangen voor een ander voertuig gedurende 5 jaar. Hoe zit het nu feitelijk met de lichte vracht regeling. Ik zou een pickup met hardtop overwegen. Ik lees verschillende meningen hieromtrent. Een vriend met een frituur zegt dat hij geen vaa betaalt voor zijn Mercedes Vito met dubbele cabine. En op het net lees ik dat als je deze wagen privé gebruikt deze belast wordt volgens de werkelijke waarde. Maar nergens lees je hier een praktisch voorbeeld over. Iemand die in dezelfde situatie zit en me dit even kan toelichten. Mag eventueel privé. Alvast bedankt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          Een gelukkig Nieuwjaar voor iedereen. Ik moet binnenkort het gesprek aangaan om de skoda Octavia te vervangen voor een ander voertuig gedurende 5 jaar. Hoe zit het nu feitelijk met de lichte vracht regeling. Ik zou een pickup met hardtop overwegen. Ik lees verschillende meningen hieromtrent. Een vriend met een frituur zegt dat hij geen vaa betaalt voor zijn Mercedes Vito met dubbele cabine. En op het net lees ik dat als je deze wagen privé gebruikt deze belast wordt volgens de werkelijke waarde. Maar nergens lees je hier een praktisch voorbeeld over. Iemand die in dezelfde situatie zit en me dit even kan toelichten. Mag eventueel privé. Alvast bedankt.
                          dit bericht heb ik van Jules_W vanaf een ander forum:

                          In principe is het heel simpel. Als de DIV uw wagen goedkeurt als LV is het een camionette, er zijn zelfs constructeurs zoals VW en Audi waar je bijvoorbeeld een Golf R of Audi S3 als VAN kan kopen. Dan heb je incl laadklep genoeg laadruimte, verlies je achterbank en wordt er een scheidingswand geinstalleerd en wordt uw wagen een enkele cabine lichte vracht. Er zijn veel firma's die deze ombouw voor u kunnen doen, best even informeren of uw wagen daar voor in aanmerking komt. 1st gen cayenne's, X6 , X5 , CLS shooting brake ed kunnen allemaal omgebouwd worden zonder problemen.

                          Als je hem dan met uw firma koopt, heb je een paar situaties die zich kunnen voordoen :

                          a - Je rijdt al een opel corsa op de firma , en daar komt een cayenne camionette bij -> geen probleem zolang je volle pot VAA op de corsa betaalt (dit is uw personenwagen)

                          b - Je rijdt al een vito op de firma , daar komt een cayenne camionette bij -> je vangt de hoofdprijs als je alleen volle pot VAA op de vito betaalt owv privegebruik en zogezegd alleen beroepsverplaatsingen doet met de cayenne.

                          c - je koopt een cayenne camionette op uw firma en je hebt privé alleen een geroeste velo -> volle pot VAA betalen

                          d - je koopt een cayenne camionette op uw firma en je hebt privé een auto -> je betaalt geen VAA op uw camionette owv beroepsgebruik

                          e - je koopt een cayenne camionette op uw firma en je hebt privé een vito -> in theorie hoef je geen VAA te betalen, maar daar trap je de controleur wel mee op zijn tenen = hoofdprijs
                          je kan volledig VAA op die dodge ram betalen om in regel te zijn. Je kan geen VAA op die dodge ram betalen en afwachten wat ze zeggen bij een controle; De fiscus weet ook als dat uw enige vervoermiddel is , dat je uw privekm's niet allemaal met de fiets doet. Anderzijds kan je ook een kleine wagen kopen en VAA op betalen om uw privékm's te doen, en een fatsoenlijke camionette kopen in de vorm van een dodge ram om al uw werkverkeer mee te doen want daar zit je het meest in.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • liquid bedankt. Voor mij is redel D dus van toepassing gezien ik nog een opel corsa op prive naam heb staan.

                            Comment

                            Working...
                            X