Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaarabonnement parkeren Gent-centrum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jaarabonnement parkeren Gent-centrum

Ik woon in het centrum van Gent. Ik heb een parkeerplaats ter beschikking maar het is mogelijk dat die verdwijnt.

Auto dagenlang op straat laten staan met bewonerskaart daar heb ik niet zoveel zin in.
    Een parkeerplaats kost hier zo'n 120 euro per maand en da's echt wel veel.

Ik dacht er daarom aan om een jaarabonnement te nemen in een (ondergrondse) parking.
    Sint-Pietersplein kost €550, da's goed te doen maar nogal ver en ook regelmatig vol. Als een parking vol is heb ik steeds nog een backup-plaats maar die mag ik niet permanent gebruiken.
    Parkings die voor mij interessant zijn: Centerparking (Korte Meer), Zuid (Wilsonplein), Kouterpoort (Savaanstraat) en Kouter.

Iemand ervaring met zo'n abonnement? Of eventuele andere suggesties? Ik woon in Sint-Jansvest. Kopen kan ook.
    Hoe ga je op zoek naar een betaalbare plaats?
    Last edited by Gere; 05/12/2011, 11:17.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Ik woon niet zo ver van het sint pietersplein en heb al even mijn oog op een garagebox achter het huis waar ik nu woon. Helaas komt er niet zo vaak een plaats vrij. Kostprijs per maand is 70€ wat mijns inziens heel goed meevalt. Er is ruimte genoeg voor mijn wagen + vespa + nog wat wielen e.d. Ideaal dus, want aflsuitbaar met een hangslot.

Wat mij vooral zou storen aan zo een abonnement is dat je wagen nog steeds niet 100% veilig staat.
    Ok, het is een parking met bewaking en camera's etc.. Maar dat verhindert niemand om zijn deur tegen de jouwe open te zwieren
    De kans is klein (en zeker tig maal kleiner dan op straat), maar toch. Voordeel is wel dat de prijs goed meevalt, 45€ per maand is dik in orde!

Int kort: misschien toch even langer rondkijken voor een betaalbare garagebox?
    Honda S2000 2002
    BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Ik woon in het centrum van Gent. Ik heb een parkeerplaats ter beschikking maar het is mogelijk dat die verdwijnt.

Auto dagenlang op straat laten staan met bewonerskaart daar heb ik niet zoveel zin in.

Ik dacht er daarom aan om een jaarabonnement te nemen in een (ondergrondse) parking.
      Sint-Pietersplein kost €550, da's goed te doen maar nogal ver en ook regelmatig vol. Als een parking vol is heb ik steeds nog een backup-plaats maar die mag ik niet permanent gebruiken.
      Parkings die voor mij interessant zijn: Centerparking (Korte Meer), Zuid (Wilsonplein), Zuiderpoort (Savaanstraat) en Kouter.

Iemand ervaring met zo'n abonnement? Of eventuele andere suggesties? Ik woon in Sint-Jansvest. Kopen kan ook.

Zuiderpoort: max. tarief per dag 8 Euro, maandabo toen ik gebeld heb om te informeren (een paar maand terug) was 128 Euro. Dan zit je natuurlijk wel niet 'plat' in't centrum van Gent...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Gere : ik woon ook in centrum gent. Voor mij zou Kouter ook ideaal zijn.

De mijnen staat op straat, maar na herstellingen wil ik hem ook verhuizen. Gelukkig sta ik niet evenwijdig met de straat maar zo schuin op de coupure.

Timoty, dat bedrijf is Q-park : welk abo heb je dan aangeduid of heb je gebeld en gevraagd? Want Q-park heeft ook Kouterpoort wat ideaal is voor Gere en ik.

Comment

Kouterpoort moest dat inderdaad zijn in plaats van Zuiderpoort.
          Woonde daar vroeger vlakbij in de Nederkouter en toen stelde ik vast dat er daar velen een abonnement hadden. €128 is wel zeer duur.
          Reep kost overigens €1100/jaar maar dat vind ik ook zeer veel (dubbel van Sint-Pietersplein).
          Op straat is er hier echt geen plaats want voor €700 per jaar ofzo kan je anders al wat dingen laten herspuiten

In een verlaten kantoorgebouw op Laurentplein (Braempoort ofzo genoemd) staan er twee plaatsen van €120 te huur.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Een jaarabonnement nemen in Sint-Pietersplein is het interessantste qua prijs, maar momenteel is er al een serieuze wachtlijst wat de abonnees betreft. Vele studenten die in de omgeving van het Sint-Pietersplein zitten, hebben er één; dus dat wordt al moeilijk. Ze willen er ook niet téveel abonnees aanvaarden, met het risico dat die plaatsen soms enige tijd onbenut blijven. Parking Kouter is een optie, maar wel een heel stuk duurder (natuurlijk ook iets dichter bij het centrum).

Wat het Zuid betreft, is het een beetje hetzelfde qua prijs (wordt ook uitgebaat door Interparking). De parkings die beheerd worden door het Mobiliteitsbedrijf zijn 24u/24u open (itt Kouter & Zuid) en normaal wat goedkoper. Misschien is het in uw geval interessant om eens naar parking Reep te kijken? De parking Kouterpoort (Savaanstraat) is sinds kort ook onder beheer van het mobiliteitsbedrijf, maar nu nog voor 2/3 voor personeelsleden van federale overheidsdiensten die er werken; op termijn vallen (een deel van) die voorbehouden plaatsen weg.

EDIT: Reep is idd een stuk duurder dan Sint-Pietersplein, maar deze laatste is écht wel goedkoop. Die tarieven gaan stilaan ook wel gaan stijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
              Ik woon niet zo ver van het sint pietersplein en heb al even mijn oog op een garagebox achter het huis waar ik nu woon. Helaas komt er niet zo vaak een plaats vrij. Kostprijs per maand is 70€ wat mijns inziens heel goed meevalt. Er is ruimte genoeg voor mijn wagen + vespa + nog wat wielen e.d. Ideaal dus, want aflsuitbaar met een hangslot.

Wat mij vooral zou storen aan zo een abonnement is dat je wagen nog steeds niet 100% veilig staat.
              Ok, het is een parking met bewaking en camera's etc.. Maar dat verhindert niemand om zijn deur tegen de jouwe open te zwieren
              De kans is klein (en zeker tig maal kleiner dan op straat), maar toch. Voordeel is wel dat de prijs goed meevalt, 45€ per maand is dik in orde!

Int kort: misschien toch even langer rondkijken voor een betaalbare garagebox?
              Sint pieters parking is 12.50€ voor 5dagen denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Parkings die voor mij interessant zijn: Centerparking (Korte Meer), Zuid (Wilsonplein), Kouterpoort (Savaanstraat) en Kouter.

De abonnementen voor het Sint-Pietersplein werken sinds dit schooljaar met een wachtlijst. Voor de maandabo's is die groot, voor de jaarabo's weet ik niet.
                Dat de parking vol staat, is geen probleem, abo's mogen idd altijd binnen. (desnoods stellen ze de auto's naast de ramp op -3)

Ik weet ook nog een grote garage met parkeerplaats (afgesloten) ervoor te huur staan tegen het Sint-Annaplein. Dacht dat ze er iets in de €90/maand voor vroegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  De abonnementen voor het Sint-Pietersplein werken sinds dit schooljaar met een wachtlijst. Voor de maandabo's is die groot, voor de jaarabo's weet ik niet.
                  Dat de parking vol staat, is geen probleem, abo's mogen idd altijd binnen. (desnoods stellen ze de auto's naast de ramp op -3)

Ik weet ook nog een grote garage met parkeerplaats (afgesloten) ervoor te huur staan tegen het Sint-Annaplein. Dacht dat ze er iets in de €90/maand voor vroegen.
                  MEEEEEE! Tis een eindje, maar niets dat dat oplost, desnoods verhuizen (wat ik volgend jaar zo-ie-zo doe )

Comment

Ik betaal 75 euro voor een maandabo 7/24 in De Reep ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                      Ik betaal 75 euro voor een maandabo 7/24 in De Reep ...
                      Dat is dik in orde qua prijs zo knal int centrum!

Idd veel studenten onder st pietersplein.. Ik denk dat dit te maken heeft met de ommekeer bij ouders van studenten. Ze kopen liever een auto waarin zoon- of dochterlief elke dag mee naar Gent pendelt dan een stilaan onbetaalbaar kot te huren.
                      En dan heb je natuurlijk nog de ettelijke fils-à-papa's die én een kot hebben, én een Defender om mee rond te tuffen
                      Honda S2000 2002
                      BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Tja : ik ken er ook flink wat die niet eens op kot willen, ze konden kiezen kot of auto. Kiezen ze voor auto.

Nuja de school waar ik zat heeft hun eigen ondergrondse parking (die zou 1m85 groot zijn, maar ervaring heeft geleerd dat dit slechts 1m78 is )
                        Heeft UGent dat geen ondergrondse ergens voorzien? Feitelijk hebben ze dan toch ook aan niet veel gedacht : alle voorzieningen moeten van buitenaf komen, inclusief de parking (terwijl ze zelf de druk erop steken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                          Heeft UGent dat geen ondergrondse ergens voorzien? Feitelijk hebben ze dan toch ook aan niet veel gedacht : alle voorzieningen moeten van buitenaf komen, inclusief de parking (terwijl ze zelf de druk erop steken)
                          Neen.
                          UGent heeft wel een grote parking op hun campussen buiten het centrum. (logisch wel, maar bon)

De wachtlijsten voor abonnementen voor parking Sint-Pieters zijn al in september ingevoerd, een maand dus voor het begin van het accademiejaar. De meesta abo's zullen dus werknemers of buurtbewoners zijn.

Waar ik zit, tweekerkenstraat/hoveniersberg, zouden redelijk wat auto's kunnen staan, vaak staan ze daar ook, maar de flikken schrijven ze geregeld op. (Weet niet waarom eigenlijk), maar bon, punt is dat ze daar bv wel parking kunnen voorzien en imo de capaciteit van die straat kunnen uitbreiden mits wat kleine ingrepen.

De hoveniersberg heeft wel een ondergrondse parking, tegen de waterkant, maar blijkbaar is die alleen voor personeel ofzo. (daarvoor voorzien ze wel genoeg capaciteit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                            En dan heb je natuurlijk nog de ettelijke fils-à-papa's die én een kot hebben, én een Defender om mee rond te tuffen
                            Da's tegenwoordig steeds meer het geval, heb ik de indruk.

De mijnen staat op straat, maar na herstellingen wil ik hem ook verhuizen. Gelukkig sta ik niet evenwijdig met de straat maar zo schuin op de coupure.
                            Aha, dan heb ik hem overlaatst daar toch gespot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                              Aha, dan heb ik hem overlaatst daar toch gespot.
                              Jupjup : is daar altijd spotklaar, tenzij hij weg is

Bij mij schrijven ze ook genoeg op, al velen zien staan met een boete achter hun ruitewisser. Betalen tot 22u, ter hoogte van bijloke is het maar tot 19u en daar is een dag parkeren 3euro en toch die 100m schrikt velen af. In de straat waar ik zelf in woon mag je niet parkeren. Er staat wel bewonersparkeren, maar er is geen plaats, neem dat maar letterlijk op.
                              Regelmatig staat de straat vol en dan kunnen sommigen hun voordeur niet meer binnen.
                              Politie bellen en ze komen takelen (helaas niet altijd), en ik heb al eens iemand zijn fiets over iemand zijn motorkap zien slepen om zijn voordeur binnen te kunnen, er was geen alternatief of het was over het dak. Die motorkap mocht herspoten worden, want het metaal was zichtbaar... Vraag me niet naar de afloop, maar enerzijds had ik iets van : en terecht, maar anderzijds : dat doe je niet...
                              Last edited by ; 06/12/2011, 13:57.

Comment

Jupjup : is daar altijd spotklaar, tenzij hij weg is

Bij mij schrijven ze ook genoeg op, al velen zien staan met een boete achter hun ruitewisser. Betalen tot 22u, ter hoogte van bijloke is het maar tot 19u en daar is een dag parkeren 3euro en toch die 100m schrikt velen af. In de straat waar ik zelf in woon mag je niet parkeren. Er staat wel bewonersparkeren, maar er is geen plaats, neem dat maar letterlijk op.
                                Regelmatig staat de straat vol en dan kunnen sommigen hun voordeur niet meer binnen.
                                Politie bellen en ze komen takelen (helaas niet altijd), en ik heb al eens iemand zijn fiets over iemand zijn motorkap zien slepen om zijn voordeur binnen te kunnen, er was geen alternatief of het was over het dak. Die motorkap mocht herspoten worden, want het metaal was zichtbaar... Vraag me niet naar de afloop, maar enerzijds had ik iets van : en terecht, maar anderzijds : dat doe je niet...
                                Degoutant, dat laatste. Ik hoop dat hij op een dag eens goed anaal verkracht zal worden in het citadelpark, en vervolgens uit schaamte in de vaart springt.

Zoiets doe je niet, dan niet en nooit niet. In bovenstaand geval had ik mijn fiets ergens verderop vastgemaakt, en nadien op een normale manier binnengegaan. Bel dan die Polizei, die mogen er iets aan doen. Een gewone, simpele sterveling niet.

Maar ja, dat ben ik.

Ik ben dan ook de persoon die Gent echt een marginale, overdreven groen/rood getinte k*tstad vind. Alles is hier afgesteld op het gebruik van stomme tweewielers en de auto, die mag het ontgelden.

Ik zou ze graag allemaal hun fietspomp doen opfretten, helaas is het in deze politiek correcte tijden niet meer 'done' om op fietsers te kakken zeker?

Grootste autovrije binnenstad, my ass. Ik wil een grootstad met overdreven veel parkeerplaats, brede banen, een tolerante politie, en geen fietspaden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ik ben dan ook de persoon die Gent echt een marginale, overdreven groen/rood getinte k*tstad vind. Alles is hier afgesteld op het gebruik van stomme tweewielers en de auto, die mag het ontgelden.

Ik zou ze graag allemaal hun fietspomp doen opfretten, helaas is het in deze politiek correcte tijden niet meer 'done' om op fietsers te kakken zeker?

Grootste autovrije binnenstad, my ass. Ik wil een grootstad met overdreven veel parkeerplaats, brede banen, een tolerante politie, en geen fietspaden .
                                  Gast, nog nooit met de fiets in Gent gereden zeker? Ik geef toe dat vele fietsers zich niet aan de regels houden, maar met de fiets in Gent rijden is ook niet alles hoor. (En ik rij genoeg zowel met de fiets als met de auto in Gent, dus ik weet wel waarover ik spreek. ) [En wat mij betreft is de auto niet het ideale vervoersmiddel voor de stad, maar dat terwege gelaten.]

Maar daarover gaat dit topic niet.
                                  Last edited by Daan; 06/12/2011, 14:42.

Comment

Hoveniersberg was vroeger de parking van Kinepolis. Ugent had daar zo'n 100 standplaatsen die studenten met een vignet mochten gebruiken van 7 tot 19 uur. Die vignetten moest je aan het begin van het academiejaar aanvragen met een gemotiveerde brief. Ik heb daar één jaar zo'n vignet te pakken gekregen. Voor zover ik weet heeft ugent nu geen parkeerplaatsen voor studenten meer. Vroeger kon je je ook aan het water zetten, dat straatje van de Geus van Gent in, maar ik denk dat ze daar nu een bareel hebben gezet.
                                    Ugent heeft het probleem dat ze in het centrum zelfs geen parkeerplaatsen meer hebben voor hun eigen personeel, laat staan voor studenten. Nieuwe aanwervingen kregen (althans twee jaar geleden) zelfs geen parkeerplaats meer. Nog een hoop werkmensen dus die op zoek moeten naar parkeerplaatsen in dezelfde buurt.

En eerlijk gezegd, als er zich ene voor mijn deur zet waardoor ik niet binnen kan zou ik z'n capeau nog eens extra bekrassen. Je moet geen respect hebben voor mensen die ook geen respect voor jou tonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                      Gast, nog nooit met de fiets in Gent gereden zeker? Ik geef toe dat vele fietsers zich niet aan de regels houden, maar met de fiets in Gent rijden is ook niet alles hoor. (En ik rij genoeg zowel met de fiets als met de auto in Gent, dus ik weet wel waarover ik spreek. ) [En wat mij betreft is de auto niet het ideale vervoersmiddel voor de stad, maar dat terwege gelaten.]

Maar daarover gaat dit topic niet.
                                      Neen, en met de auto ook nog maar enkele keren. Geen haar aan mijn hoofd dat er nog maar aan denkt om met de fiets in zo'n stad te gaan rijden. Ik zou veel te moe zijn .

De auto is inderdaad geen ideaal vervoersmiddel in de stad, omdat de indeling van alles niet goed is.

Inderdaad off-topic, dus we zullen het er bij laten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door humus Bekijk Berichten
                                        Hoveniersberg was vroeger de parking van Kinepolis. Ugent had daar zo'n 100 standplaatsen die studenten met een vignet mochten gebruiken van 7 tot 19 uur. Die vignetten moest je aan het begin van het academiejaar aanvragen met een gemotiveerde brief. Ik heb daar één jaar zo'n vignet te pakken gekregen. Voor zover ik weet heeft ugent nu geen parkeerplaatsen voor studenten meer. Vroeger kon je je ook aan het water zetten, dat straatje van de Geus van Gent in, maar ik denk dat ze daar nu een bareel hebben gezet.
                                        Ugent heeft het probleem dat ze in het centrum zelfs geen parkeerplaatsen meer hebben voor hun eigen personeel, laat staan voor studenten. Nieuwe aanwervingen kregen (althans twee jaar geleden) zelfs geen parkeerplaats meer. Nog een hoop werkmensen dus die op zoek moeten naar parkeerplaatsen in dezelfde buurt.

En eerlijk gezegd, als er zich ene voor mijn deur zet waardoor ik niet binnen kan zou ik z'n capeau nog eens extra bekrassen. Je moet geen respect hebben voor mensen die ook geen respect voor jou tonen.
                                        De middeleeuwen, iemand? Ik zie het anders: als je een ander wil kunnen doen boeten, moet je maar agent worden. Zoniet moet je vooral braaf zijn en uw fikken van andermans gerief houden. Mijn opinie.

Comment

Working...
                                        X