Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaarabonnement parkeren Gent-centrum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door humus Bekijk Berichten
    En eerlijk gezegd, als er zich ene voor mijn deur zet waardoor ik niet binnen kan zou ik z'n capeau nog eens extra bekrassen. Je moet geen respect hebben voor mensen die ook geen respect voor jou tonen.
    Moest ik dat ook doen dan reed de helft van Leuven rond met een bekraste auto...

't Is niet omdat iemand zich voor uw poort parkeert dat ge er ook strepen in moet gaan trekken é

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Ik ben dan ook de persoon die Gent echt een marginale, overdreven groen/rood getinte k*tstad vind. Alles is hier afgesteld op het gebruik van stomme tweewielers en de auto, die mag het ontgelden.
      Best wel ironisch.. Van Ninove zijn en Gent een marginale stad noemen
      Honda S2000 2002
      BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        De middeleeuwen, iemand? Ik zie het anders: als je een ander wil kunnen doen boeten, moet je maar agent worden. Zoniet moet je vooral braaf zijn en uw fikken van andermans gerief houden. Mijn opinie.
        De politie? Die mannen waarmee ik enkel in contact kom als ze zich voor mijn garagepoort parkeren om een broodje te halen? En die dreigend zeggen een PV te zullen uitschrijven voor een slecht leesbare nummerplaat wanneer ik ze vriendelijk vraag om zich te verplaatsen omdat ik naar mijn werk moet?

Het vertrouwen in die clowns ben ik reeds jaren geleden verloren.

Moest ik dat ook doen dan reed de helft van Leuven rond met een bekraste auto...

't Is niet omdat iemand zich voor uw poort parkeert dat ge er ook strepen in moet gaan trekken é
        Niet voor een poort, maar als ze werkelijk uw ingang gaan blokkeren zodat je over de auto moet kruipen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
          Best wel ironisch.. Van Ninove zijn en Gent een marginale stad noemen
          Ninove is inderdaad ook niet veel soeps. Het is er zelfs serieus aan't verslechteren, imo. Het is toch niet omdat ik van Ninove ben/in Ninove woon dat ik het een topstad moet vinden?

Ik moet het eigenlijk anders bewoorden: Gent is een mooie stad, maar trekt raar volk aan: langharige hippies die zweren bij fietsen en op hun 30ste hun rijbewijs nog niet hebben, groene mensen die naar't zweet stinken omdat ze geen deo willen gebruiken, en veel te veel sossen op een hoop.

Maar kom, 't is persoonlijk, laten we vooral dit nuttige topic niet verpesten.

Mijn excuses voor de aanleiding ertoe!
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Lang leven den marginalen driehoek!

Comment

Jongens sorry voor hetgeen ik zei over die auto, maar ter verduidelijking : in mijn straat is er geen voetpad, het is allemaal straat of voetbad en die is net iets breder dan 2 auto's.
              Dus auto 1 heeft zich net niet tegen de muur geparkeerd zodat er nog net een auto door kon. Daarbij stond hij voor iemand zijn voordeur, maar die persoon kon er niet meer bij TENZIJ hij over de auto kroop.

timoty : zou jij dan wachten tot de eigenaar zo vriendelijk wil zijn om jou in je eigen huis binnen te laten? of zou je ook zeggen : kust ze! Zeker als dat al de zoveelste keer is.

Tja bij aan de Nieuwe Wandeling is er nog een gratis parking, maar dat is ook de parking van de Carrefour... Is ook een eindje verwijderd van de unief, zelfs van Dunant, maar daar heb je de watersportbaan als gratis parkeerplaats.

Ik versta het toch niet echt dat al die studenten een auto nodig hebben, want mochten ze een springuur hebben, ze blijven toch op café/bib en gaan niet naar huis (wat lastiger is mocht je met het openbaar vervoer gaan). Het is nu niet dat het meerendeel van al die studenten uit allerlei dorpen komt gekropen waar ze nog met houten wielen rondrijden

Af en toe komt er ook een garage vrij in een van die appartementen langs de coupure, toen ik voor het eerst in Gent kwam om te studeren vroeger ze daarvoor al 100euro/maand. Ik ben benieuwd wat de huidige prijzen gaan zijn. (stel je niets voor : vaak is het een parkeerplaats op een privé-ondergrondse parking)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                Jongens sorry voor hetgeen ik zei over die auto, maar ter verduidelijking : in mijn straat is er geen voetpad, het is allemaal straat of voetbad en die is net iets breder dan 2 auto's.
                Dus auto 1 heeft zich net niet tegen de muur geparkeerd zodat er nog net een auto door kon. Daarbij stond hij voor iemand zijn voordeur, maar die persoon kon er niet meer bij TENZIJ hij over de auto kroop.

timoty : zou jij dan wachten tot de eigenaar zo vriendelijk wil zijn om jou in je eigen huis binnen te laten? of zou je ook zeggen : kust ze! Zeker als dat al de zoveelste keer is.

Tja bij aan de Nieuwe Wandeling is er nog een gratis parking, maar dat is ook de parking van de Carrefour... Is ook een eindje verwijderd van de unief, zelfs van Dunant, maar daar heb je de watersportbaan als gratis parkeerplaats.

Ik versta het toch niet echt dat al die studenten een auto nodig hebben, want mochten ze een springuur hebben, ze blijven toch op café/bib en gaan niet naar huis (wat lastiger is mocht je met het openbaar vervoer gaan). Het is nu niet dat het meerendeel van al die studenten uit allerlei dorpen komt gekropen waar ze nog met houten wielen rondrijden

Af en toe komt er ook een garage vrij in een van die appartementen langs de coupure, toen ik voor het eerst in Gent kwam om te studeren vroeger ze daarvoor al 100euro/maand. Ik ben benieuwd wat de huidige prijzen gaan zijn. (stel je niets voor : vaak is het een parkeerplaats op een privé-ondergrondse parking)
                Als je van plan B naar beneden gaat brugje over, links endan 1e rechts. Daar heb je een paar garages,regelmatig staat er daar eentje te huur.

Comment

Grappig : op google streetview is er eentje open. Wel makkelijk voor dieven : ze weten nu welkeen er altijd open staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
                    Ik betaal 75 euro voor een maandabo 7/24 in De Reep ...
                    Vanaf nu is dat nochtans de prijs voor:
                    5 dagen op 7 (maandag tot en met vrijdag, niet op zaterdag en zondag),
                    dagparkeren tussen 7 en 19 uur: 75 euro (maand) of 825 euro (jaar).

Universiteit Gent heeft inderdaad een te kort aan parkeerplaatsen voor personeel. Er zijn nochtans heel wat ondergrondse parkings zoals bij het UFO, rectoraat, Economie, Blandijn, etc.

Ikzelf heb als personeelslid toegang tot rectoraat en een voorbehouden deel in de Centerparking maar dit enkel buiten de diensturen omdat ik niet in het centrum werk.
                    Het is nu net omdat ik graag met de fiets ga werken dat ik een parkeerplaats zoek
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Gere een oplossing : we zoeken een grote hangaar, we poefen daar de auto's en we kunnen er ook aan werken.

Comment

Gere een oplossing : we zoeken een grote hangaar, we poefen daar de auto's en we kunnen er ook aan werken.
                        Als ge dat vindt in Gent doe ik mee
                        Honda S2000 2002
                        BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                          Als ge dat vindt in Gent doe ik mee
                          *denkt spontaan aan die garage waar we ooit eens in een dronken bui die oldtimer kadet tegen zijn gekomen*
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Wintercircus Mahy zou goed zijn.

Dat parkeergebouw daarachter dat nu net tegen de grond is gegaan voor de Waalse krook sprak mij ook echt aan.

Comment

Tot op vandaag heb ik nog steeds geen staanplaats of box gehuurd.

Tweemaal bleek bij bezichtiging dat de inrijpoort van een box te smal was voor mijn auto. Enkele keren bleek de staanplaats veel te krap. Vandaag ook nog bijna toegezegd maar dan toch niet gedaan omdat ik de helling van de ondergronsde garage veel te steil vond. Dat betekent namelijk met ijskoude motor zwaar moeten belasten aan 3000 toeren op de garage uit te komen. (Stel vaak vast dat architecten helemaal geen rekening houden met de technische motorische aspecten van een auto als ze een ondergrondse garage in een appartementsgebouw ontwerpen.)

Het interessantste wat ik tot dusver ben te weten gekomen is dat je in de parking Kouterpoort als gedomicilieerde voor €814 in plaats van voor €1100 als niet-gedomicilieerde een jaarabonnement kan afsluiten. Ikzelf val helaas echter in de tweede groep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                Tot op vandaag heb ik nog steeds geen staanplaats of box gehuurd.

Tweemaal bleek bij bezichtiging dat de inrijpoort van een box te smal was voor mijn auto. Enkele keren bleek de staanplaats veel te krap. Vandaag ook nog bijna toegezegd maar dan toch niet gedaan omdat ik de helling van de ondergronsde garage veel te steil vond. Dat betekent namelijk met ijskoude motor zwaar moeten belasten aan 3000 toeren op de garage uit te komen. (Stel vaak vast dat architecten helemaal geen rekening houden met de technische motorische aspecten van een auto als ze een ondergrondse garage in een appartementsgebouw ontwerpen.)

Het interessantste wat ik tot dusver ben te weten gekomen is dat je in de parking Kouterpoort als gedomicilieerde voor €814 in plaats van voor €1100 als niet-gedomicilieerde een jaarabonnement kan afsluiten. Ikzelf val helaas echter in de tweede groep.
                                In een straal van 50 meter zijn er twee parkeerplaatsen beschikbaar in een garage.
                                De ene kost 70 of 80 per maand, kweet het niet meer.
                                De andere was 50 euro per maand.
                                Ik woon in de rokerelstraat (dichtbij bijlokepark, Mcdonalds, Delhaize watersportbaan, ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                  In een straal van 50 meter zijn er twee parkeerplaatsen beschikbaar in een garage.
                                  Ik woon in de rokerelstraat (dichtbij bijlokepark, Mcdonalds, Delhaize watersportbaan, ...)
                                  please send more info about this in my PM-box

Comment

Is bij deze gebeurd!

Comment

Straal van 50m van de Kouterpoortparking?

Daar weet ik geheel toevallig ook 3 plaatsen te huur staan maar zijn voor mij allemaal niet geschikt.

Comment

Is bij deze gebeurd!
                                        Merci!

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Straal van 50m van de Kouterpoortparking?

Daar weet ik geheel toevallig ook 3 plaatsen te huur staan maar zijn voor mij allemaal niet geschikt.
                                        Damn en aangezien we beide over een W123 beschikken is dit dus geen optie zeker?

Comment

Merci!

Damn en aangezien we beide over een W123 beschikken is dit dus geen optie zeker?
                                          Nee nee ik bedoelde van de rokerelstraat

Comment

Working...
                                          X