Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Damn en aangezien we beide over een W123 beschikken is dit dus geen optie zeker?
In die buurt zijn er drie plaatsen in een ondergrondse van een appartement bagattenstraat 49 voor €75 maar ik vind de helling te steil om op te rijden met koude motor, iedereen lacht mij daar mee uit want die garage is anders ideaal maar voor mij weegt dat op.
Verder is er ook nog één box vrij in de jerzuzalemstraat aan de hoek met de pollepelstraat. Zeer mooie grote box voor €80 maar met een heel kleine poort erin.
Ik heb alleen nog maar geprobeerd met mijn W211 en dan is het zeer krap maar 123 lukt dan wellicht wel.
Maar aangezien jij aan de coupure woont moet jij toch in een andere buurt op zoek gaan denk ik, een garage op verder dan 500m ofzo daar betaal je toch niet zoveel geld voor.
Vergeet Zuid en Kouter. Probeer St.Pieters en Kouterpoort.
Uiteindelijk had Crixus een heel goeie tip. In Reep gelden dezelfde tarieven voor bewoners (€814) als in Kouterpoort en Reep is op 300 m dus goed voor mij.
Wel straf dat het met een jaarabonnement werkt. Een garage heeft normaalgezien een opzegtermijn van één maand dus als je een interessantere tegenkomt dan kan je die gewoon nemen. Hier zit je telkens een jaar aan vast maar ik heb niet veel keuze denk ik.
Plan is nu dat vriendin gaat domiciliëren hier en dan voor mijn wagen een plaats huren aan bewonerstarief. Ik hoop ten stelligste dat dat lukt.
Groot probleem is dat ik gedomicilieerd of niet geen bewonerskaart kan krijgen omdat de wagen niet op mijn naam staat. Een attest van de verzekering met mij als bestuurder zou ook goed zijn maar ook dat kan ik niet voorleggen.
Beetje stom want de auto is wel mijn eigendom en dat is wat telt maar ik kan dat niet bewijzen.
Groot probleem is dat ik gedomicilieerd of niet geen bewonerskaart kan krijgen omdat de wagen niet op mijn naam staat. Een attest van de verzekering met mij als bestuurder zou ook goed zijn maar ook dat kan ik niet voorleggen.
Beetje stom want de auto is wel mijn eigendom en dat is wat telt maar ik kan dat niet bewijzen.
Auto staat op naam van papie/mamie? Of is er iets anders?
Ik heb er daarom voor geopteerd om de auto op mijn naam te zetten en de verzekering ook. geen problemen gehad met verkrijgen parkeerkaart.
Eigenlijk wel, maar dat ligt aan parkeerbedrijf zelf : via internet, 14 dagen wachten en je moet enkel je nummerplaat doorgeven en je rijksregisternummer.
Ga je naar het loket, dan moet je alle autopapieren kunnen voorleggen en je rijksregisternummer en krijg je de parkeerkaart mee.
Ik heb daar serieus van mijn tak staan maken, dat ik 14 dagen moest wachten en dat ik nooit kon gaan met mijn papieren (ik heb speciaal verlof moeten nemen om een keertje te gaan). En ik heb het kunnen afdwingen dat ik daar 14 dagen mocht parkeren zonder dat ze mij een boete gaven (ze zijden het niet officeel, maar ik heb daar 14 dagen gestaan, nooit een boete gevonden/gekregen, maar de geparkeerden rondom mij hadden wel een boete onder hun ruitewisser plakken.
De laatste keer dat ik gebeld heb, wou ik die ndl vervangwagen inschrijven, maar ze konden dit slechts doen als ik een douanepapier had of een attest van mijn werk, en ik kon beide niet voorleggen. Wel tip bijloke gekregen (3euro/dag parkeren)
Auto staat op naam van papie/mamie? Of is er iets anders?
Ik heb er daarom voor geopteerd om de auto op mijn naam te zetten en de verzekering ook. geen problemen gehad met verkrijgen parkeerkaart.
Eigenlijk wel, maar dat ligt aan parkeerbedrijf zelf : via internet, 14 dagen wachten en je moet enkel je nummerplaat doorgeven en je rijksregisternummer.
Ga je naar het loket, dan moet je alle autopapieren kunnen voorleggen en je rijksregisternummer en krijg je de parkeerkaart mee.
Ik heb daar serieus van mijn tak staan maken, dat ik 14 dagen moest wachten en dat ik nooit kon gaan met mijn papieren (ik heb speciaal verlof moeten nemen om een keertje te gaan). En ik heb het kunnen afdwingen dat ik daar 14 dagen mocht parkeren zonder dat ze mij een boete gaven (ze zijden het niet officeel, maar ik heb daar 14 dagen gestaan, nooit een boete gevonden/gekregen, maar de geparkeerden rondom mij hadden wel een boete onder hun ruitewisser plakken.
De laatste keer dat ik gebeld heb, wou ik die ndl vervangwagen inschrijven, maar ze konden dit slechts doen als ik een douanepapier had of een attest van mijn werk, en ik kon beide niet voorleggen. Wel tip bijloke gekregen (3euro/dag parkeren)
Ah ja, aan Bijloke hier is't inderdaad 3 euro maar dan sta je ook maar buiten hé..
doen ze in gent echt zo lastig voor parkeerabo in ondergrondse?
In antwerpen had ik een abonnement en maakte totaal niet uit met welke wagen ik binnen stond. Heb in die 3 jaar met 4 verschillende nummerplaten daarin gestaan zonder ooit maar het kaartje te veranderen waaronder ook de moto.
waarom al die studenten in Gent met een auto rondrijden is mij een raadsel. In mijnen tijd (18 jaar geleden) was het simpel. Je zat op kot en nam de vélo en/of openbaar vervoer. Studenten die niet op kot zaten kwamen gewoon meestal met de trein en gingen dan te voet/fiets of terug met het openbaar vervoer naar waar ze moeten zijn. Alle scholen/aula's zijn gemakkelijk te bereiken vanaf het Sint-Pieters-Station en/of Dampoort. Parking in de buurt van Nederkouter, Blandijnberg, Sint-Pietersplein was al een probleem in mijnen tijd, al die studenten met hun auto maken het niet gemakkelijker. 18 jaar geleden had waarschijnlijk minder dan 10% van alle studenten hoger onderwijs een auto, nu is het waarschijnlijk 70%. Het waarom ontgaat mij compleet.....
waarom al die studenten in Gent met een auto rondrijden is mij een raadsel. In mijnen tijd (18 jaar geleden) was het simpel. Je zat op kot en nam de vélo en/of openbaar vervoer. Studenten die niet op kot zaten kwamen gewoon meestal met de trein en gingen dan te voet/fiets of terug met het openbaar vervoer naar waar ze moeten zijn. Alle scholen/aula's zijn gemakkelijk te bereiken vanaf het Sint-Pieters-Station en/of Dampoort. Parking in de buurt van Nederkouter, Blandijnberg, Sint-Pietersplein was al een probleem in mijnen tijd, al die studenten met hun auto maken het niet gemakkelijker. 18 jaar geleden had waarschijnlijk minder dan 10% van alle studenten hoger onderwijs een auto, nu is het waarschijnlijk 70%. Het waarom ontgaat mij compleet.....
Ik ga ook iedere week van en naar Gent met de auto.. Op zondag werk ik meestal tot 's nachts en er geen treinen meer rijden, en ik moet toch in Gent geraken...
Op vrijdag de trein nemen vanuit Gent is ook bijna niet te doen.
Ook moet ik iedere keer mijn gitaar, rugzak, laptop meezeulen dus met de trein wordt dat sowieso al wat moeilijk..
Zeg jong : je gitaar en laptop en rugzak meesleuren. Volgens mij heb je dan teveel kleren. Laptop past in je rugzak, je kleren zitten wat gepropt. Voila : gitaar en rugzak. Of spreekt af met maten die dicht bijjou wonen : een draagt de gitaar en een laptoptas of 2, de ander zijn rugzak zit vol met kleren.
Altijd gependeld met de trein. Akkoord de vrijdag is het soms niet te doen. Oplossing : pinten drinken en pas om 20u op de trein kruipen. Want merendeel van de studenten vind op kot zitten zo leuk dat ze met hun rugzak naar de laatste les komen
Mijn nicht is ook zo : altijd met de auto en dan maar kankeren dat ze geen parkeerkaart krijgt of dat ze af en toe een boete heeft en dat de diesel zo duur staat, ...
Zeg jong : je gitaar en laptop en rugzak meesleuren. Volgens mij heb je dan teveel kleren. Laptop past in je rugzak, je kleren zitten wat gepropt. Voila : gitaar en rugzak. Of spreekt af met maten die dicht bijjou wonen : een draagt de gitaar en een laptoptas of 2, de ander zijn rugzak zit vol met kleren.
Altijd gependeld met de trein. Akkoord de vrijdag is het soms niet te doen. Oplossing : pinten drinken en pas om 20u op de trein kruipen. Want merendeel van de studenten vind op kot zitten zo leuk dat ze met hun rugzak naar de laatste les komen
Mijn nicht is ook zo : altijd met de auto en dan maar kankeren dat ze geen parkeerkaart krijgt of dat ze af en toe een boete heeft en dat de diesel zo duur staat, ...
Amen.
De studenten van tegenwoordig zijn zodanig verwent dat het hen ontgaat dat ze op die wijze de essentie van student zijn mislopen.
De studenten van tegenwoordig zijn zodanig verwent dat het hen ontgaat dat ze op die wijze de essentie van student zijn mislopen.
ik heb persoonlijk 4jaar lang openbaar vervoer gedaan van en naar kot, dat duurde gemakkelijk 2u. Zondagavond haatte ik het, zo druk dat het altijd was. Nu met de wagen ben ik er in een half uurke. Tis inderdaad iets van ongekende luxe: je kan meenemen wat je wilt, je zit nooit in een sardienenblikje, je bent er snel, warm en droog.
Maar in de week staat ie stil, behalve voor de thesis. Een student heeft idd geen nood aan wagen, tenzij voor stage/thesis.
Zeg, tgaat hier over parking Gent, ik heb hier al 3 keer iets gepost van vrije parkeergarages, de ene keer is't te duur, de andere keer is de helling te steil, ..., dus je moet ook niet te kieskeurig zijn.
De zondag kan ik onmogelijk nog in Gent geraken met het openbaar vervoer dus moet ik wel met de auto komen.
Het duurt met openbaar vervoer makkelijk drie keer zo lang ipv met de auto te komen.
Ik ga niet kankeren dat de diesel te duur staat, dat ik boetes krijg, ...
Als ik aankom in Gent rijd ik tot aan mijn kot, zet alles af en ga mijn wagen gaan parkeren aan de watersportbaan, daar is altijd plaats en 't is gratis.
En gewoon ik, ge stuurt mij pm's over die parkeerplek die ik je wil doorsturen, dan moet ge zo niet beginnen e, ik bied parking aan maar 't is niet goed genoeg voor u.
Ge moogt anders ook altijd de vrijdag nu nog eens op je trein staan wachten aan't perron en de hele tijd rechtstaan tot je op je bestemming bent, nee danku.
Het was een algemene reactie op freekgeek, niet op jou persoonlijk, je zei dat daar al van zondag btw.
Tja voor de parkeerplek : ik ben zindelijk, maar het is dan ook om mijn oldtimer erin te zetten, niet om mijn dagelijkse kachel. Die mag/moet op straat slapen.
Pinten drinken ;-) en ik heb genoeg rechtgestaan en gependeld in de trein. Ik ben blij dat het voorbij is.
Het was een algemene reactie op freekgeek, niet op jou persoonlijk, je zei dat daar al van zondag btw.
Tja voor de parkeerplek : ik ben zindelijk, maar het is dan ook om mijn oldtimer erin te zetten, niet om mijn dagelijkse kachel. Die mag/moet op straat slapen.
Pinten drinken ;-) en ik heb genoeg rechtgestaan en gependeld in de trein. Ik ben blij dat het voorbij is.
Ahzo , tja ik heb ook gependeld met de trein maar 't is gewoon niet te doen, daarbij werk ik 20 uur per week (niet in Gent) en om met het openbaar vervoer dat allemaal te doen zou ik veel te vroeg moeten vertrekken.
Ahzo , tja ik heb ook gependeld met de trein maar 't is gewoon niet te doen, daarbij werk ik 20 uur per week (niet in Gent) en om met het openbaar vervoer dat allemaal te doen zou ik veel te vroeg moeten vertrekken.
En hoeveel maten heb je die ook met de auto gaan en die niet werken (ik veronderstel dat het tijdens de week is)?
Ik ken er zo een stuk of 7. En 2 daarvan komen uit brugge en zien het station praktisch liggen
Comment