Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ opelfreak: Geweldige foto's, vooral die door detakken van die boom genomen zijn. Jammer dat het beestje nu echt langzaam aan de geest aan het geven is. Gelukkig is hij iig nog vereeuwigd op foto. Want ik heb zo het idee dat je meer vierkante meters foto hebt van die bus, dan dat er nog aan plaatwerk aan de feitelijke wagen zit

@ Realsteel: Keep up the good work!!! Mooie vondsten al weer. Ben razend benieuwd naar de steenkool aangedreven foto's. Er staan wat best zeldzame beestjes in die lijst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

Uploaded with ImageShack.us
      Die stoel ziet er niet eens verkeerd uit. Mocht het ooit zover komen dat het beestje weg gehaald wordt, dan houd ik me aanbevolen. Al was het maar voor het frame er van. Maar tot die tijd, lekker met rust laten. En vooral NIEMAND vertellen waar hij is. Gewoon lekker van je beestje genieten en het verval op foto bijhouden. Ik heb slechtere gezien die geheel uit elkaar getrokken werden "voor aan de muur" Om vervolgens als het enthousiasme bekoeld is in de container te eindigen. Ik heb zelf een voorfront van een barndoor spijl aan de muur hangen. Ooit een jaar of 20 geleden van het oudijzer gered. Die man dacht geloof ik dat hij water zag branden toen ik dat paneel wilde kopen. Hij gaf het uiteindelijk hoofdschuddend mee. Jaren later heb ik hem nog eens foto's laten zien, toen snapte hij er HELEMAAL niks meer van. In het vaag dialect mompelend "die is echt gestoord" liep hij weg. Het leuke is wel dat in de vw wereld nog steeds het gerucht gaat dat het voorfront van de "bandenbus" nog ergens zou moeten staan (staat een banden reklame op). Nou dat klopt dus, en ik weet ook waar.......

Comment

• Introductie

Volg dit forum al jaren maar het is er nu eindelijk van gekomen om mij te registreren. Door de jaren heen heb ik een klein wrakken archief bij elkaar gefotografeerd die ik met regelmaat ga posten op dit forum. Als introductie wil ik graag mijn eigen "barn find" voorstellen. Een Serie 1 Jaguar E-Type Coupé van 1965 die ik door een toevalstreffer in 2007 kon aanschaffen. Het was een gestrand project waarvan de restauratie op erg amateuristische wijze was aangevat. Door gebrek aan tijd, doorzettingsvermogen en financiën zat de Jag al een tijdje te verkommeren in een donker hoekje van wat ooit een garage was geweest. De auto wordt ondertussen liefdevol en met veel plezier door mezelf gerestaureerd.
        Groetjes
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Allereerst welkom Redneck. Leuke vondst. Dat kom je niet elke dag tegen. Geweldig dat hij nu weer gered is. Groeten Arco

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
            Die stoel ziet er niet eens verkeerd uit. Mocht het ooit zover komen dat het beestje weg gehaald wordt, dan houd ik me aanbevolen. Al was het maar voor het frame er van. Maar tot die tijd, lekker met rust laten. En vooral NIEMAND vertellen waar hij is. Gewoon lekker van je beestje genieten en het verval op foto bijhouden. Ik heb slechtere gezien die geheel uit elkaar getrokken werden "voor aan de muur" Om vervolgens als het enthousiasme bekoeld is in de container te eindigen. Ik heb zelf een voorfront van een barndoor spijl aan de muur hangen. Ooit een jaar of 20 geleden van het oudijzer gered. Die man dacht geloof ik dat hij water zag branden toen ik dat paneel wilde kopen. Hij gaf het uiteindelijk hoofdschuddend mee. Jaren later heb ik hem nog eens foto's laten zien, toen snapte hij er HELEMAAL niks meer van. In het vaag dialect mompelend "die is echt gestoord" liep hij weg. Het leuke is wel dat in de vw wereld nog steeds het gerucht gaat dat het voorfront van de "bandenbus" nog ergens zou moeten staan (staat een banden reklame op). Nou dat klopt dus, en ik weet ook waar.......

Mooi verhaal! Deze bus zal daar niet gauw verdwijnen (hoop ik!), want in z'n geheel raakt hij er niet weg. Vele bomen zijn achteraf pas geplant. Hij begint nu wel erg uit mekaar te vallen. Moest ik het kunnen, zette ik alles weer netjes recht, maar ik ben bang dat ik meer schade daardoor ga aanrichten. Hetb
            www.opelklassiek.be

Comment

• Ja de kans dat het er niet beter op wordt is erg groot. want dat deel wat nog aan de achterklep vast zit is de integrale structuur. daar zat de achterwagen mee in elkaar. Gewoon laten zoals het is zou ik zeggen. Het is immers zoals het hoort te zijn. Hij keert langzaam aan terug naar zijn natuurlijke basis elementen.

Blijf ons svp verblijden met de foto's!

Comment

• In 1993 tijdens een motorrit ontdekten mijn maat en ik deze ragtop kever in Vielsalm. We wisten al gauw de eigenaar te traceren en sloten een koop met hem. Het weekend nadien keerden wij terug met spades, een houweel en een autotransporter maar tijdens onze graafwerken stelden we vast dat het onderstel van de kever gewoonweg met de Ardeense grond was versmolten. Het bleek een onmogelijke opgave om de wagen heelhuids uit zijn verzonken toestand te krijgen. Misnoegd keerden we enkel met een Wolfsburg embleem als aandenken maar voor de rest met een lege aanhanger terug naar Limburg. Sindsdien zijn we besmet met het wrakkenvirus en deden we nog heel wat interessante ontdekkingen waarvan er enkele konden worden gered. Die werden later allemaal grondig gerestaureerd. Hier lukraak een greep uit onze collectie: 1960 Kever, 1972 VW fastback, 1968 Opel Kadett B, Jaguar MK2 en E-Type. Ooit konden we 3 Volvo's P1800 van het eerste type (Jensen) kopen die al verschillende jaren op een achterkoertje stonden geparkeerd. Helaas sprong op het allerlaatste nippertje de deal af. Heb er nog altijd spijt van!
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by ; 30/01/2012, 20:58. Reden: link werk niet

Comment

• @Redneck; altijd leuk die oude foto's

Comment

• Een auto waar niemand zat op te wachten

Comment

• Klopt, voor de 2e keer niet op geboden. Jammer van het beestje. Blok was redelijk hoopvol, en er zat genoeg aan voor iemand om hem te strippen. Restauratie is niet aan te bevelen . Bodem was in verhouding verrassend hard.

Comment

• Comment

• Nu is gaan zien bij Porsche

Comment

• Comment

• En we sluiten (voorlopig ?) M-GR. met een Buick

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                                Een auto waar niemand zat op te wachten

Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                                Klopt, voor de 2e keer niet op geboden. Jammer van het beestje. Blok was redelijk hoopvol, en er zat genoeg aan voor iemand om hem te strippen. Restauratie is niet aan te bevelen . Bodem was in verhouding verrassend hard.

Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten

Staat die nog te koop ?

en is er nog veel goeds aan ?

ik zou zoiets moeten kopen puur voor onderdelen voor de mijne ! Ik vind echt niets van onderdelen en dat voor een VW ...

Het probleem is dat ik geen wrak wil en kan zetten ... ik zou die dan ter plekke uit elkaar moeten halen en al de bruikbare onderdelen meenmen ...
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Redneck Bekijk Berichten
                                  In 1993 tijdens een motorrit ontdekten mijn maat en ik deze ragtop kever in Vielsalm. We wisten al gauw de eigenaar te traceren en sloten een koop met hem. Het weekend nadien keerden wij terug met spades, een houweel en een autotransporter maar tijdens onze graafwerken stelden we vast dat het onderstel van de kever gewoonweg met de Ardeense grond was versmolten. Het bleek een onmogelijke opgave om de wagen heelhuids uit zijn verzonken toestand te krijgen. Misnoegd keerden we enkel met een Wolfsburg embleem als aandenken maar voor de rest met een lege aanhanger terug naar Limburg. Sindsdien zijn we besmet met het wrakkenvirus en deden we nog heel wat interessante ontdekkingen waarvan er enkele konden worden gered. Die werden later allemaal grondig gerestaureerd. Hier lukraak een greep uit onze collectie: 1960 Kever, 1972 VW fastback, 1968 Opel Kadett B, Jaguar MK2 en E-Type. Ooit konden we 3 Volvo's P1800 van het eerste type (Jensen) kopen die al verschillende jaren op een achterkoertje stonden geparkeerd. Helaas sprong op het allerlaatste nippertje de deal af. Heb er nog altijd spijt van!

Show me the Kadett B !
                                  www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                    Staat die nog te koop ?

en is er nog veel goeds aan ?

ik zou zoiets moeten kopen puur voor onderdelen voor de mijne ! Ik vind echt niets van onderdelen en dat voor een VW ...

Het probleem is dat ik geen wrak wil en kan zetten ... ik zou die dan ter plekke uit elkaar moeten halen en al de bruikbare onderdelen meenmen ...
                                    Ik weet dat hij ook onderhands verkoopt (buiten de veiling om. Reken er wel op dat je rond de 200 zult moeten betalen voor een wagen als deze waar weinig vraag naar is( vroeg hij iig voor enkel anderen waar we naar gevraagd hebben). Dus gewoon even aanwaaien en vragen.

Comment

• Ladies and gente people: Great news!!!!!!! De schuurvondst van 80 klassiekers die gevonden zijn in nederland gaan in de niet te verre toekomst te koop komen! Dit zijn helaas alle foto's die beschikbaar zijn.
                                      Ik houd jullie op de hoogte.

Last edited by ; 31/01/2012, 00:31.

Comment

• Comment

• wat staat daar zoal binnen ?
                                          Benzine
                                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                          Diesel
                                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                          X