Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn twee lievelingen samen R.I.P.
    T1 & Morris Minor

[IMG]http://api.ning.com/files/ans2wyDnVOvVnGFg30O**Aqgm6az6s1FC2PjTyUkf9NEoWomYq LUgsj*H6BgQMMa5qB1WSAgUonKxH89kQhg74Kfwaje-q4H/vwt1chatarra.jpg?width=320&height=211[/IMG]
    Last edited by ; 06/02/2012, 16:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
      Jammer jammer jammer. Want ik weet dat hij "verkracht" is volgens sommige. Maar dat kwaad was al geschied. Maar ook zo'n verbouwde mag gerust gered worden. Het is immers een beeld de tijd. Ooit zal men dit soort verbouwingen niet eens meer herinneren.
      Arco, ik denk dat het niet meer de moeite loont om deze te redden.
      Ondanks de dure tuningonderdelen brengen vandaag verbouwde Opel GT's amper nog iets op. Mijn eerste wagen, die nog steeds in mijn bezit is, was een 1900 GT. Na tien jaar als daily driver werd hij tijdens de vroege jaren negentig volledig gerestaureerd. De wagen zag er nog heel goed uit maar na het zandstralen bleek hij zowat overal te zijn doorgeroest. Gelukkig viel de kanker mee en kon hij met een honderdtal nieuwe stukken plaatwerk weer tot nieuwstaat worden gebracht. Als ik dan zie hoe dit wrak erbij staat! Die is volgens mij alleen nog goed voor onderdelen. Trouwens, door de opbouw van zijn koetswerk is een Opel GT een zeer moeilijk te restaureren auto (gelaste voor- en achtervleugels en geen koffer)!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Redneck Bekijk Berichten
        Arco, ik denk dat het niet meer de moeite loont om deze te redden.
        Ondanks de dure tuningonderdelen brengen vandaag verbouwde Opel GT's amper nog iets op. Mijn eerste wagen, die nog steeds in mijn bezit is, was een 1900 GT. Na tien jaar als daily driver werd hij tijdens de vroege jaren negentig volledig gerestaureerd. De wagen zag er nog heel goed uit maar na het zandstralen bleek hij zowat overal te zijn doorgeroest. Gelukkig viel de kanker mee en kon hij met een honderdtal nieuwe stukken plaatwerk weer tot nieuwstaat worden gebracht. Als ik dan zie hoe dit wrak erbij staat! Die is volgens mij alleen nog goed voor onderdelen. Trouwens, door de opbouw van zijn koetswerk is een Opel GT een zeer moeilijk te restaureren auto (gelaste voor- en achtervleugels en geen koffer)!
        Dat bedoelde ik ook met jammer. Het is te laat. Dat zag je op de vorige foto's al. Ik heb zelf 20 jaar geleden bij Opel nog aan die beestjes gewerkt. En geloof me dat die dingen toen al konden roesten!
        En met de rest bedoelde ik dat er van de verbouwde versies ook nog een enkele had mogen overblijven. Waarde technisch zijn de verbouwde niks meer waard, maar het is een stukje tijd beeld he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door buick Bekijk Berichten
          weer mooie chatillon foto's lord
          bedankt en ga zo door
          Hier, nog een handvol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
            Jammer jammer jammer. Want ik weet dat hij "verkracht" is volgens sommige. Maar dat kwaad was al geschied. Maar ook zo'n verbouwde mag gerust gered worden. Het is immers een beeld de tijd. Ooit zal men dit soort verbouwingen niet eens meer herinneren.

Comment

• Wat was DIE heerlijk "fout"

Comment

• "group foto" van die Fiat's en nu een oude bekende

Comment

• ]

Comment

• Waaaat, staat die Sprint daar toch nog! Vroeger stond die aan de kant van de grote baan maar d8 dat em weg was nu... moet ik nog eens tegoei gaan kijken

En die Fiats moeten er ook geweldig uitzien in zomer-modus *hint hint*

Comment

• Opel

Omdat we hier toch allemaal Chatillon minded zijn ; Onlangs kwam ik deze foto tegen op mijn pc die ik ooit van het internet plukte. Waarschijnlijk komt die van dit forum. Altijd al een zwak gehad voor deze Rekords. Heb ook nog ergens foto's van een zeldzaam 4-deurs model dat hier bij ons in het dorp al jaren buiten staat te verkommeren samen met enkele zielsgenoten.

Comment

• Opel GT

Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
                        Wat was DIE heerlijk "fout"
                        Inderdaad, Arco die was heerlijk fout! Eind jaren tachtig liet bijna iedere Opel GT bezitter zich verleiden tot zulke ombouwkits. Gelukkig ben ik altijd al een liefhebber geweest van originaliteit, de pure lijn zodat mijn eigen GT gespaard bleef van zulke verminkingen.
                        Maar je hebt wellicht gelijk om zo'n gedrocht te redden als herinnering aan een vreselijk modeverschijnsel.
                        PS: (Lenk) uitbouwkits werden niet altijd uit modieuze, estetische of sportieve overwegingen aangekocht maar werden ook vaak aangewend om ware roesthaarden te verbergen!

Comment

Inderdaad, Arco die was heerlijk fout! Eind jaren tachtig liet bijna iedere Opel GT bezitter zich verleiden tot zulke ombouwkits. Gelukkig ben ik altijd al een liefhebber geweest van originaliteit, de pure lijn zodat mijn eigen GT gespaard bleef van zulke verminkingen.
                          Maar je hebt wellicht gelijk om zo'n gedrocht te redden als herinnering aan een vreselijk modeverschijnsel.
                          PS: (Lenk) uitbouwkits werden niet altijd uit modieuze, estetische of sportieve overwegingen aangekocht maar werden ook vaak aangewend om ware roesthaarden te verbergen!
                          Ik weet er alles van. Het zal niet de eerste zijn die om die reden idd die kit kreeg.

Comment

Omdat we hier toch allemaal Chatillon minded zijn ; Onlangs kwam ik deze foto tegen op mijn pc die ik ooit van het internet plukte. Waarschijnlijk komt die van dit forum. Altijd al een zwak gehad voor deze Rekords. Heb ook nog ergens foto's van een zeldzaam 4-deurs model dat hier bij ons in het dorp al jaren buiten staat te verkommeren samen met enkele zielsgenoten.

ik ken de foto ook, dus ik denk dat hij idd van dit forum komt. Leuk detail trouwens, de deuren liggen nog op het dak van de buick. Dat zie je niet zo heel vaak dat ze er nog boven op lagen. Ik vermoed dan ook dat dit niet al te lang het geval was.

Ik hoop dat je snel een keer de foto('s) van die 4 deurs eens op het forum kunt zetten. Groeten Arco

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                              ]
                              Ah kijk, een sud met de optionele, maar veel voorkomende "interieur ontluchting"

Comment

• Zoals deze

Comment

• De eigenaar is vanplan hem te restoreren

Comment

• Gelukkig staat de GT al jaren binnen naast een Manta GSI
                                    Deze is nu in restoratie
                                    hij heeft er nog andere voor onderdelen

Comment

• wauw dat is lef! Want die is ver heen. Als je daar die dorpel kappen af haalt.......... Maar misschien is de rest beter?
                                      Last edited by ; 07/02/2012, 22:28.

Comment

• Welke de rode of de geele ?

Comment

• Buiten de deuren en achterste dakventilaatie valt hij nog mee
                                          Heb al erger gezien

Comment

Working...
                                          X