Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3
Ah ,Mr Buick is weer aan het zoeken geweest in de oude doos.
Posting 1022 is een Ford Fairlane 500 uit 1958 , stond in de kuil.
posting 1023 is ook in de kuil , ditmaal de Desoto Diplomat uit 1959
In feite is dit een model speciaal voor de export gemaakt , en is eigenlijk een Plymouth Body met de neus van een Desoto en was in Amerika niet te koop.
Tevens waren er ook Dodges voor de export leverbaar met een plymouth Body , zowel voor Europa , maar Canada had ook nog een eigen reeks
Hier hadden we de Dodge Kingsway en Canada had ook nog de modellen Regent en Mayfair
En Posting 1024 is een bekende van het Boerderijveld , een Austin A40 Devon Camionette , deze is ook aan het einde van 2007 opgeruimd (helaas !)
Gaaaaaaf! Ik heb zelf een graham wieldop liggen (niet van Chatillon). Daar was ik eeeeerg blij mee toen ik die vond. Maar de dop die je daar hebt is natuurlijk nog wel even een stapje mooier!
Vooral Ford en de Chrysler Group (Mopar) hadden er een handje van om allerlei vreemde autos te maken voor de Export.
Naast Canada was er ook nog een afwijkende reeks voor Australië.
Maar ook modellen voor 1 land kwamen voor.
Zoals de Desoto Diplomat , daar werden de laatste van geleverd in Canada en Europa in 1959 .
Maar voor 1960 en 1961 was er alleen voor Turkije een aangepaste Dodge Dart als Desoto te koop
En GM heeft er al heel lang een handje van om aangepaste Opels en Vauxhalls te verkopen als Chevrolet , Buick of Holden.
Zoek op you tube voor de gein de Chevrolet Opala SS maar eens op ,Pracht bak !!!!!
Net zo iets als de Buick Sail. Klinkt indrukwekkend en exotisch, maar is gewoon een Corsa b sedan of station. Het zijn overigens wel modellen die officieel niet in europa geleverd zijn. (station en sedan)
Comment