Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3
Je zult je nog verbazen hoe weinig gewild sommige wagens zijn. 5 jaar geleden heb ik bij het bedrijf waar ik werkte 4 auto's van de pers proberen te redden. Allemaal met werk, maar wel met apk, dus niet dramatisch. Het ging om een idethieke prices als deze, een Citroen GSA combi in nette staat , een amerikaan van 1969 (plymouth geloof ik) en een redelijke mercedes 123 coupe van geloof ik 1982 Geen van de wagens heeft een koper gevonden voor 150 pst. Heb heel wat clubs en zo benaderd. Heb ze uiteindelijk met pijn in het hart voor mijn baas naar de sloop gereden. Daar kreeg hij het geld er wel voor.
Nen coupe 123. Toch de bumpers en de hoeken eraf gehaald? Die waren toen alleen al 150 euro waard.
Maar het is erg om te zeggen e : foto's van een auto zo geplet tussen andere, doen niet verkopen é.
En ook erg om te zeggen (zeker met die nederlanders hier) : maar 5 jaar geleden was die coupe nog niet belastingsvrij dus niets waard, mocht je die nu verkopen, je zou die kwijt zijn.
Edit : raar want diene amerikaan lijkt mij wel fijn.
Wat is er eigenlijk aan? Roestwerken dat je eigenlijk een complete rebuilt doet?
En ook erg om te zeggen (zeker met die nederlanders hier) : maar 5 jaar geleden was die coupe nog niet belastingsvrij dus niets waard, mocht je die nu verkopen, je zou die kwijt zijn.
Mag je gewoon zeggen hoor. Ik ben ook een fel tegenstrijder van die belasting profiteurs die zo'n wagen enkel rijden voor het belasting voordeel, en in het proces vele klassiekers naar de haaien helpen. En ik ben zelf Nederlander.
Voor de echte liefhebbers is het voordeel wel terecht natuurlijk, maar die houden het beestje ook netjes en rijden er ook meestal weinig mee. Ik werkte zelf op een apk keuringsstation, en die "belastingrijders" viste je er meteen uit. Die kreeg je niet of met moeite door de keuring. Maar geloof me, ook in Nederland heeft elke recht geaarde oldtimer liefheber de mening dat die belasting grens magie niet al te best is. Neem gewoon een Mercedes 124. ene uit 1986 en ene uit 1987 beide in de zelfde staat en specificatie. daar zit een wereld van verschil in prijs door die reden.
Mag je gewoon zeggen hoor. Ik ben ook een fel tegenstrijder van die belasting profiteurs die zo'n wagen enkel rijden voor het belasting voordeel, en in het proces vele klassiekers naar de haaien helpen. En ik ben zelf Nederlander.
Voor de echte liefhebbers is het voordeel wel terecht natuurlijk, maar die houden het beestje ook netjes en rijden er ook meestal weinig mee. Ik werkte zelf op een apk keuringsstation, en die "belastingrijders" viste je er meteen uit. Die kreeg je niet of met moeite door de keuring. Maar geloof me, ook in Nederland heeft elke recht geaarde oldtimer liefheber de mening dat die belasting grens magie niet al te best is. Neem gewoon een Mercedes 124. ene uit 1986 en ene uit 1987 beide in de zelfde staat en specificatie. daar zit een wereld van verschil in prijs door die reden.
Maar als Belg zijn nu net daar weer leuke zaakjes uit te halen. Je moet maar eens op wat oldtimerfora zitten (vooral het w124 en w126) belastingsvrij al wat de klok slaat.
Ik kan daar zo van genieten dat ze een wrak kopen voor veel geld, dat laten herstellen voor veel geld, veel problemen hebben met hun motor en als je alles optelt was die van 1987 goedkoper en beter geweest. Maar zo fixeren op die belasting.
Last edited by ; 06/01/2012, 13:18.
Reden: onbedoeld citaat
Nen coupe 123. Toch de bumpers en de hoeken eraf gehaald? Die waren toen alleen al 150 euro waard.
Edit : raar want diene amerikaan lijkt mij wel fijn.
Wat is er eigenlijk aan? Roestwerken dat je eigenlijk een complete rebuilt doet?
Nee de bumperhoeken zijn blijven zitten. Is kompleet weg gegaan. Ook die delen kreeg je niet verkocht toen, ze stonden toen als "export bak" bekend. Alleen geschikt voor export naar afrika. Maar ook allee als diesel. En dit was een benzine.
De amerikaan is niemand voor geweest. Geen enkele animo. Zelfs handelaren wilde hem niet meenemen!
Die laatste vraag kan ik even niet volgen helaas. Wat bedoel je daar mee?
Maar als Belg zijn nu net daar weer leuke zaakjes uit te halen. Je moet maar eens op wat oldtimerfora zitten (vooral het w124 en w126) belastingsvrij al wat de klok slaat.
Ik kan daar zo van genieten dat ze een wrak kopen voor veel geld, dat laten herstellen voor veel geld, veel problemen hebben met hun motor en als je alles optelt was die van 1987 goedkoper en beter geweest. Maar zo fixeren op die belasting.
Ja die belasting staren ze zich echt helemaal blind op. Het is gewoon zielig!
Nee de bumperhoeken zijn blijven zitten. Is kompleet weg gegaan. Ook die delen kreeg je niet verkocht toen, ze stonden toen als "export bak" bekend. Alleen geschikt voor export naar afrika. Maar ook allee als diesel. En dit was een benzine.
De amerikaan is niemand voor geweest. Geen enkele animo. Zelfs handelaren wilde hem niet meenemen!
Die laatste vraag kan ik even niet volgen helaas. Wat bedoel je daar mee?
Balen, als ik zie hoe er nu gezocht wordt achter de hoekpunten. Zijn die niet gerot : makkelijk over de 100 euro. Idem met de chromen paravans : goud waard blijkbaar.
Hoe erg was de roest? Een nieuw voorschermpje steken of een dorpelkopje herstellen of was het echt de auto volledig gaan strippen?
Ja die belasting staren ze zich echt helemaal blind op. Het is gewoon zielig!
Ik vind die paniek ook zo schitterend als ze vermelden dat de regels zullen verstrengen. Hoela forum op zijn kop!
Met wat rij je zelf? De auto uit je avatar?
Balen, als ik zie hoe er nu gezocht wordt achter de hoekpunten. Zijn die niet gerot : makkelijk over de 100 euro. Idem met de chromen paravans : goud waard blijkbaar.
Hoe erg was de roest? Een nieuw voorschermpje steken of een dorpelkopje herstellen of was het echt de auto volledig gaan strippen?
Benzine : een 230C(E) of een 280C(E)?
Ik vind die paniek ook zo schitterend als ze vermelden dat de regels zullen verstrengen. Hoela forum op zijn kop!
Met wat rij je zelf? De auto uit je avatar?
Nu kosten die delen veel geld idd, maar das ook weer een gevolg van de export en belastingrijders. De roest viel erg mee. Zoals gezegd waren ze allemaal gekeurd, en dus structureel in orde.
De mercedes was geloof ik de 280.
Ik rijd idd als hobby die vw bus, en die heb ik al 15 jaar, dus van ver voor er sprake was van belastingvoordeel. Die jaag ik niet meer de weg op voor dagelijks gebruik, al ben ik ook niet zo dat hij niks meer mag hoor. Dagelijks heb ik een corolla uit 1998.
Een genieter dus
Tja zo ken ik er ook een hoor, met hun mercedesje in Nederland.
Mooi busje zo te zien, topicje aanmaken?
Ja zeker. Ik geniet volop van de bus. En al zou de belasting er weer op gaan, zolang ik het kan veroorloven blijf ik hem rijden. Want de verhouding gereden kilometers ten opzichte van de lol geeft een heel leuk "verbruiks beeld" en daar kan geen ander ding tegen op!
Even verder op dat belastingsvrijgedoe ingaan, vroeger vertoefde ik wel graag op het W124 forum maar
ik erger me daar tegenwoordig meeren meer aan de Nederlanders die een 124 kopen van '86 enkel om dat
die belastingsvrij is en het dus goedkoop is, heeft naar mijn inzien helemaal niets met liefhebberij te maken.
En ze worden daar dan meestal (naar mijn mening) nog heel erg smaakloos gepersonaliseerd.
Als je soms op Marktplaats die zoekertjes & prijzen van die 86'ers ziet is dat om van achterover te vallen.
Ze vragen torenhoge bedragen voor auto's met al een serieus leven achter zich.
Heb ook al verhalen gelezen van verkopen van chassisnummers met papieren van een 86'er ofsoiets,
er wordt serieus geknoeid in Nederland met de belastingsvrije 124'ers naar mijn mening.
De laatste tijd zijn er al van alle landen 124'ers ingevoerd, en in Nederland voor veel meer geld verkocht.
Ok, beetje offtopic, ok. Maar wat mij betreft geeft het niet. Je hebt helemaal gelijk met dat invoeren etc, maar er is nog wat veeeeeel ergers. Veel van die dingen worden ook "omgetikt" naar belasting vrij!
Als je E40 verlaat en richting Tienen rijd en je komt aan dat groot rond punt zie je rechts een huis staan. Staat regelmatig amerikaanse pickup en links van dat huis is er een bos. Daar staan 2 wagens in. Je ziet het niet van op de weg, je moet dus rondpunt op, 1ste afslag en tot het bosje rijden en u even langs de kant stellen. Dacht 2 oudere BMW's te zien, maar ben er zelf gepasseerd en maar op laatste moment gezien, dus ben er niet zeker van.
Denk niet dat je ze kan zien vanuit de auto zelf trouwens.
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
Dit zie je dus vanuit de auto Maar onderaan die bomen staan dus 2 auto's gewoon in het bos. Gezien de bladeren er nu niet meer op zitten kan je die al wat makkelijker zien ook.
Comment