Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Behoorlijk zeldzaam! Geperste voorbumper van de VW bus in het bos

Lloyd LP400 in het bos

Kverkadaver naast de Opel Rekord C met olieblikken in het bos. Later is deze kever nog verder overhoop getrokken.

Last edited by ; 18/02/2012, 02:52. Reden: foto vergeten

Comment

• Deur in het bos. Ongeveer ter hoogte van de Rekord P1 Caravan.

Ben even kwijt welke deze nou precies is. Maar ik gok dat het de Oldsmobile Super 1952 naast de Henry J is in het bos.

En als laatste ene die we allemaal gepasseerd zijn. Maar ik denk niet dat er erg veel mensen zo gek zijn geweest hem op de foto te slingeren.

Comment

• Inmiddels is de taunus verhuist naar "new Chatillon". Het is GEEN kopie van welke auto dan ook in Chatillon. Eerder geïnspireerd op. Het geheel is in schaal 1/18, en heeft een afmeting van 50 x 80 cm

Comment

• Zo dat was even "off topic", nu weer naar het leven van alledag.

Comment

• Mooi autokerkhof op schaal , ook heel erg echt lijkend.
            Nu de twee onbekenden van posting # 642 :
            Handig dat je er ook bij hebt gezegd waar dat portier lag .
            Op die plek naast die Opel Rekord P1 Caravan stond ooit een Chevrolet Stylemaster uit 1948 .
            Die is op den duur helemaal vernield en een groot deel van het plaatwerk is op die grote hoop beland , behalve dus deze deur.
            Dus ik heb 'm even opgezocht in de folder en jawel , het is hem.
            Kan ik je ook nog vertellen dat het een voorportier is omdat er een slotje in zit .

De witte wagen op de andere foto stond aan de dooie boompjeskant en het is de witte Plymouth Belvedere waar heel de neus aflag .
            Hij stond vlak bij de open plek middenin met z'n achterkant tegen een Ford Zephyr aan.

MORE PLEASE , Vooral de grote hoop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
              Hoe krijg je het toch voor elkaar Lord, al weer van die mooie foto's met ZON! Dat hebben wij niet 1 keer gehad. Altijd miezeren op zijn minst. Met dus bij behorende slechte foto's. Ik ben blij dat jij de jouwe post, dan weet ik tenminste dat het uberhaubt mogelijk was dat er zon scheen in het sprookjesbos.
              Ja hoor, 2 maal geweest en 2 maal lekker weertje Ik herinner mij de eerste maal toen
              ik s'avonds na huis reed dat het nog zo warm was dat ik cabrio reed op de snelweg, wat
              nu evident is maar met een Samara zonder windscherm....

Comment

• [quote=Arco Bot;4839650 Zo dat was even "off topic", nu weer naar het leven van alledag.[/quote]

Op Forum Auto is er een topic van "modelcar afbraken", ken je die ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realsteel Bekijk Berichten
                  Arco , de foto met het frontje is ondersteboven .
                  Maar het is van een Vauxhall Velox E-series begin jaren 50.
                  Naast de blauwe Nash coupe stond er zo ene , dus grote kans dat het daar vanaf is gekomen

Ik heb daar trouwens alle soorten weer gehad , zon ,regen , hitte van 33 graden , kou onder nul met sneeuw en ijs !

En het zonnesetje van Lord zijn :
                  1 - Renault Fregate ,
                  2 - Opel Rekord P1
                  3 - vanaf links : VW 1200 1960-1965 , Chevrolet Styleline Deluxe 1952 en VW 12OO 1957-1960
                  Ons goed insmeren en we gaan verder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lord-of-de-scoo t2 Bekijk Berichten
                    Op Forum Auto is er een topic van "modelcar afbraken", ken je die ?
                    Uhm nee. Nooit van gehoord. Dus moet ik eens gaan opzoeken.

Comment

• De onderdeel hoop waar de traction onder stond.

En een klein stukje verder het stuur van de Vanguard. Niet de estate, maar de volledig tot kroepoek vergane sedan. Stond met de neus naar het weiland.

Last edited by ; 19/02/2012, 01:16.

Comment

• Het dak van de kever 1200 "Faltdach" toen het nog aan het zwerven was over de sloperij.

Bril kever achterklep. De auto heeft aan zekerheid grenzend ooit schuin voor de Austin A70 Hampshire (Alleen de neus stond er nog met het groene kruis er op) in het midden van het bos gestaan. Het was een kever die nog op de foto's van v/d Heul staat. Het was een auto met zware dakschade.

Gewoon een adembenemend detail. Een echte "symbiose tussen machine en natuur). Helaas geen enkel idee meer welke auto het was.

Comment

• Heel Mooi Lord .
                          De namen bij posting # 648 zijn :
                          1 - Ford 4 deurs sedan 1947 - 1948
                          2 - Opel Rekord P2 Coupé
                          3 - Buick Super 1949

@ Arco , die lichtblauwe motorkap ben ik nog steeds niet achter.
                          Maar de plak mos lijkt me op de Buick Special uit 1953 te zitten.
                          Als ik met m'n eigen fotos vergelijk klopt de vorm van dat stuk auto en zo te zien klopt de plakaat mos ook

Comment

• @realsteel: dan dachten w in de zelfde richting. We houden het er gewoon op dat het hem is, tot het moment dat anders blijkt.

Comment

• Hier 1 van de minst gefotografeerde auto's van Chatillon. Der panhard PL 17 . Een erg slechte foto, maar gezien de weinige foto's die gemaakt zijn van hem, toch de moeiete waard.

Kijk een Realsteel, een hoop op het boerderijveld!

Het gegeven "exploded vieuw" ken de ik al uit de auto techniek. Meestal kom je die dingen op papier tegen. Hier een praktijk voorbeeld. De Ford AA takeldoos.

Comment

• Ford?!? truck/pickup Velg in de kuil naast de schuur.

En nogmaals de Spaakvelg in het bos. Nu van recht boven. Dit beestje heeft ook heel wat "miles" gemaakt op Chatillon.

Het is het boerderijveld. Maar wie het is geen idee. Het lijkt me wel een ideale "scrapheap Challenge" kandidaat. V snaartje er op en kachelen met het ding.

Comment

• Nogmaals het boerderijveld, en nog een voorterrein. Dit maal wel een bekende echter, dit is de voormalige neus van de Borgward Isabella Combi

Het volgende voorterrein is even een gokje, maar aan de zekerheid grenzend de Ford Zephire in de kleur wit. Schuin achter de wit/blauwe Fairlane op het boerderijveld.

Deze laatste onderstel delen zijn van wat ooit een franse godin was, een ds. Er restte weinig meer dan dit en de voorklep van het ding.

Comment

• Auto's met houtgas generator waren in de oorlog niks vreemds, maar om dan gelijk maar een boom in je wagen te planten, dat gaat wat ver lijkt me.

Ford Consul Mk 1

Comment

• Nogmaals de Consul

Comment

• De traction Bumper in alle fasen:

Nog in de grond liggend, net nast de blauw/witte Fairlane die aan de weg stond op het boerderijveld. Zoals jullie zien zonder auto er aan vast. Dus ook dit zal wel een "zwerver" zijn geweest.

Na flink trekken, (zat vast gegroeid tussen wortels van planten en zo)

Ongelooflijk eigenlijk dat deze sticker er na al die decennia er nog gewoon op zit! De Canadese anwb heeft heel goeie stickers gebruikt! Nu hangt hij veilig en warm in de woonkamer bij mij.

Comment

Working...
                                        X