Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3
En nummer 2 en 3 zijn allebei van de Simca Aronde P60
Moeilijk te zeggen wat voor uitvoering die aronde trouwens is , is het een Montlhery of een Elysee ?
Misschien kan je dat wel vragen op het Franse forum , want daar zitten ongetwijfeld wel een stel Simca experts tussen .
Thanks Lord.
Ik had ook al een beetje zitten meekijken op de Franse site.
De laatste 3 Châtillon fotos zijn :
1 - Opel Kapitän 1958 - 1959 ( bijgenaamd Sleutelgat )
2 - Chevrolet Bel Air hardtop coupé 1954
3 - Ford Mainline Ranch Wagon 1952
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet zo off topic vind. Ik zie graag af en toe zo iets langs komen hoor. En wat heeft hij een "heerlijke" staat van onderhoud. Lekker onderkomen , maar zeer bruikbaar. Precies hoe zo'n beestje moet zijn. Mooi gebruikt.
Waarom rijdt je vader op die manier?
Mooie Farmall trouwens....onverwoestbaar, die tractoren uit die tijd.
Ik ben oa. fan van de tractoren van het type Lanz Bulldog en Vierzon met die fantastische ééncylinder tweetakt dieselmotoren...die de tractor bij elke compressieslag laten "opspringen".
Die tractoren moet je vooraan onder de cylinderkop warmstoken met een brander en dan dmv. het verwijderbare stuur in het vliegwiel te steken in gang draaien
eigenlijk moet je die horen draaien...kracht leveren tegen 200tr/min....en bij elke compressieslag een wolkje rook...
Hahahaha Ja idd, hij was dus niet aan het rijden maar gewoon op de tractor aan het gaan. Omdat iemand ooit de voorste deuren dichtgelast heeft moet je er nu zo opkruipen.
De cabine gaat er overigens wel af en wordt netjes weggelegd... De tractor gaat voorlopig ook zo 'dans sons jus' blijven, enkel komen er terug de originele stickers op en wordt hij technisch in orde gezet
Waarom rijdt je vader op die manier?
Mooie Farmall trouwens....onverwoestbaar, die tractoren uit die tijd.
Ik ben oa. fan van de tractoren van het type Lanz Bulldog en Vierzon met die fantastische ééncylinder tweetakt dieselmotoren...die de tractor bij elke compressieslag laten "opspringen".
Die tractoren moet je vooraan onder de cylinderkop warmstoken met een brander en dan dmv. het verwijderbare stuur in het vliegwiel te steken in gang draaien
eigenlijk moet je die horen draaien...kracht leveren tegen 200tr/min....en bij elke compressieslag een wolkje rook...
zulke dingen dus :
Idd! Ik heb ze al meerdere malen horen draaien op verschillende treffens
Zelf ben ik helemaal weg van Schlüters, maar dat geraakt hier niet binnen
De slimmerikken op het Franse forum hebben het over Kerkhof B in het hoge noorden. Wordt met naam, beschrijving van de rit en satelietfoto weergegeven. Zijn aan het klagen dat steeds meer sloperijen verdwijnen. GEK HE!!! Vooral nog groter er op zetten, en nog duidelijker. Soms snap ik de mensen echt niet helaas.
hallo Arco,
wat een onnozelaars
heb je een link ?
goed dat je dit zag
zal ik die fransen even wat uitleg geven en ze verzoeken in toekomst wat discreter met dit soort dingen om te gaan en de franse slag niet overal te hanteren , mijn frans is redelijk goed.
Comment