Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3
Dan was het deze auto. De klep staat er niet erg goed op helaas.
Nog even voor de volledigheid de rest van de kevers.
- Gele Kever van na 1968 bij de voormalige loods midden in het dorp
-Creme Vouwdak kever midden in bos voor de opel Kapitan 1958/59
Mogelijk goud kleurige bril of ovaal kever schuin voor de austin A70 in het bos. Deze is al in de jaren 80 verdwenen.
- 2 blauwe 1958/59 kevers aan de kop van het bos. (wel bekende wagens die er ook tot het einde lagen, al is ene opgevouwen op een gegeven moment). De auto had zware dak schade, en is onderandere te zien op de foto's van schrijver van der Heul.
-Op de kop van het boerderijveld heeft een witte kever gelegen die ik al noemde in de vorige post. Bij de ruiming was het onderstel erg goed te zien. , maar er lag een 2e onderstel. Daarvan zathet achterste deel geheel ingegroeid in een boom. Geen idee wat dit er voor ene was.
En tot slot even de bussen voor de liefhebbers:
T2a gesloten bestel bij de voormalige loods
T2B (na 1974) gesloten bestel met zeldzame dubbele schuifdeur bij de voormalige loods
T1 spijlbus pre 1955 in het bos. Ook dit was een gesloten bestel uitvoering. Dit type wordt ook wel barndoor genoemd. En is erg gewild.
Graag gedaan natuurlijk. Bouwjaar zal ongeveer 1964 a 65 zijn. Is geen precies bouwjaar voor te geven. Dit type is namelijk van 64 tot en met augustus 66 gebruikt.
Kwijllllll , sinds Chatillon heb ik een zwak voor die shoeboxjes. En niet zo'n klein beetje ook! Ik heb gelukkig een bumper van zo'n beestje. Maar zou het liefste een echte hebben.
Ik ben even aan het zoeken geweest op het net naar de tank .
Het is een Amerikaanse M24 'Chaffee' lichte tank .
Van dit type zijn er in 1944 en 1945 4700 gebouwd.
Niet zichtbaar op de foto zijn de gaten in de andere zijkant door een granaatinslag .
Dus ik denk dat ze daar al staat sinds de 2e wereldoorlog , en zoals ze daar staat zou ze vanaf de weg beschoten zijn.
Een stukje historie wat van mij mag blijven staan .
Mogelijk, maar het kan ook zijn dat die tank na oorlog door het Belgisch leger gebruikt werd en toen hij te oud werd gewoon gereformeerd en
gebruikt als schietschijf.....
Tijdens mijne legerdienst kwam ik er zo verschillende tegen in Heverlee en Leopoldsburg....en dit breng mij op een idee
Comment