Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autowrak gezien? Foto getrokken? Post ze hier! v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hallo, Ik kijk al een aantal maanden op jullie forum en ik vind dit forum wel zeer interessant. Ik ben al van voor ik kon stappen gefascineerd door auto's en heb me dan maar ook lid gemaakt

Voor te beginnen heb ik research gedaan van die VW Polo. Dat is een Transfer model en is ZEER zeldzaam. Het is/was een zeer speciale reeks voor België en Frankrijk.
    Hier de link: http://www.vwpolo-info.de/Sondermode...0000049950,8,1

Comment

• Ik ken ze idd ook als Peugeot. Maar op deze manier ken ik hem niet als polo. Het ziet er namelijk net uit als of het origineel zou kunnen zijn. Of het is een heel goede verbouwing geweest.

Comment

• De polo die op de sloop stond is voor zover ik kan vinden verkocht en die waren ze aan het restaureren. Het eindresulaat vind ik nergens, het dateert van 2004. Hier de link: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=3123

Comment

• Hallo Bert. Om te beginnen al welkom op het forum. Leuk dat je van die polo af weet. want mij zei het echt helemaal niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arco Bot Bekijk Berichten
            Hallo Bert. Om te beginnen al welkom op het forum. Leuk dat je van die polo af weet. want mij zei het echt helemaal niks.
            Graag gedaan!
            Om eerlijk te zijn kende ik hem ook niet 100 %. Ik had er al van gehoord, maar had ze nog nooit gezien. Ik vind het wel geweldig hoe dat de bouwers een hoekige auto, gestroomlijnd hebben. Spijtig dat er zo weinig van gemaakt zijn.

Comment

• Misschien juist maar beter. Nu worden er nog versies van bewaard omdat ze zeldzaam zijn. Anders had je de kans gehad dat ze massaal naar het stort gegaan waren. Tja, elka nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen.

Comment

• Ja, dat is waar. Ik doe 1 dag in de week vrijwilligerswerk op een containerpark, en daar smijten mensen ook wel veel zeldzame dingen weg, dingen die wel wat waard zijn, maar als ze in de container gesmeten worden al hun waarde verliezen.
                Dit zijn natuurlijk geen auto's, maar toch. We leven nu in een wegwerpmaatschappij, en al de oude degelijke dingen smijten we maar weg. Nieuw is heus niet altijd beter, dit geld voor bijna alles.

Comment

• Ik snap wat je bedoeld. Ik kan een goed (niet auto) voorbeeld geven. Om katten haar uit kleden te krijgen werk geen enkele normale stofzuiger afdoende. Mijn "kringloop" rolveger uit de jaren 70 van 2,50 doet het klusje in een paar seconden! Ik ben zelf niet zo van het weg gooien. Ik recycle veel dingen die "stuk" zijn. Bijvoorbeeld in allerlei elektronische apparaten zitten delen die ik voor de modelbouw weer gebruik.

Comment

• Voor zover het nog recycleerbaar is, doen mijn vader en ik dat ook. Mijn vader recycleert vooral voor te klussen/herstellen en ik recycleer computers/onderdelen voor nieuwe computers mee te bouwen.

Maar af en toe moet je wel weggooien, anders krijg je de deur niet meer toe

Comment

• Das een bekend probleem. Ben ook geen "collectioneur" hoor hahahaha. Alleen de direct bruikbare dingen.

Comment

• Ik heb een vraag over het voormalig autokerkhof in Chatillon:

Bij elke foto die ik zie van de werkplaats/loods (Yard 4) , is het dak weg. Zijn er foto's waar het dak er nog opstaat? Of is dit gebouw vroeger iets anders geweest?

Comment

• Ja die foto's zijn er. Helaas zijn het er erg weinig. Ik heb er maar 2 met het gebouw er vrij goed op. Maar het gebouw is nooit afgebouwd. Dus er zijn zodoende ook geen foto's met een volledig gebouw daar. De foto's zijn niet van mij. Ze zijn van Buick (Jan), Hans Vleij en Tin Hunter.

Bij de derde zie je nog net een rand van het golfplaat dak.

Last edited by ; 15/07/2012, 19:49.

Comment

• Merci!

Ik probeer een beetje een beeld te krijgen hoe het was/is en ik heb nog een paar vragen:

Waarmee reed Fernand Contant zoal? Ik heb al gevonden op internet dat hij garagist was (dat had ik al door ) en dat hij gewerkt heeft tot 2005.

Van wie zijn nu die gronden waar vroeger 'het bos' en het 'boederijveld' was? Zijn ze nu van de overheid of zijn nog altijd van de familie?

Ik heb ook gelezen op het forum dat er huizen zijn die vol zitten met onderdelen. Mag de familie deze onderdelen nog verkopen of zit hier een 'verbod' op?

Comment

• @ Bert 'Kippy'
                              De bouw van die loods is nooit afgekomen toen bleek dat de zoon geen interesse had om het bedrijf voort te zetten.

De Autos waar de heer Contant zelf mee reed waren meestal uit de handelsvoorraad van zijn eigen garage bedrijf en hij scheen een voorkeur voor het merk Mercedes te hebben

De velden zijn nog eigendom van de familie en er staan nu overal verboden toegang bordjes en zijn niet meer pubiekelijk toegankelijk .
                              Er schijnt ook onenigheid te zijn tussen erfgenamen ,dus dat werkt ook al tegen.

Comment

• Hartelijk bedankt voor de informatie! Nu kan ik er weer aan uit.

Is het daarom dat die velden werden opgeruimd? Ze hadden beter alles proberen te verkopen aan verzamelaars want eens het door de shredder gaat is het niks meer waard!
                                De grond zal wel gesaneerd moeten worden met al die 'aardolieproducten'.

Comment

• Nee de ruiming heeft niets te maken gehad met ergernissen in de familie. Dit is op "milieu"en hinderwet vergunningsperikelen uiteindelijk gebeurd. (voorgaande omschrijving is een korte samenvatting, want het zit heel wat ingewikkelder in elkaar, maar het is in het grove wel ongeveer wat het allemaal inhoud). Voor een echte verkoop was in dezen geen ruimte, alles is in een zeer kort tijdsbestek geruimd moeten worden. Wel is een enkeling daar nog geweest net enkele dagen voor de ruiming voor het verwijderen van de onderdelen. Van de betreffende huizen is sprake geweest. Maar dat is allemaal verleden tijd na diefstallen en rest verkopen aan liefhebbers. In de garage in het dorp op lokatie 4 is nog wat aanwezig in de vorm van een enorme bult oude banden.

Comment

• In een industrieel pand...

Comment

• Comment

• Wat vreemd dat dit achterschort er los bij ligt bij die kever. Het is van het oude type en daarmee erg gewild. Die worden zelfs uit donoren zoals die body geslepen. Dus dat die nog er in zit is al vreemd eigenlijk, laat staan als het losse schort. Dat had ik al lang verwacht dat het weg zou zijn. En dan ook nog eens een zijkant en dorpel van het oude type er naast (rechts). Ik ben met stomheid geslagen!

Comment

• Tja, de achterjupe is van buiten nog goe, maar binnenkant is doorroest.
                                          Mss een verloren project of ééntje die het daglicht niet mocht zien...

Comment

Working...
                                          X