Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Adblue bestaat toch al meer dan 10 jaar en werd in het begin vooral gebruikt bij vrachtwagens en autobussen. De merknaam Adblue is ook eigendom van de Duitse automobielindustriefederatie VDA daarom dat het veelal gebruikt wordt door de Duitse merken.
    Veelal duitsers?

    Denk heel wat meer, waaronder ook de fransen en japanners



    Comment


    • Ik bedoel marginaal in de betekenis van een marginale winst, dat het dus toch maar een vrij geringe winst kan opleveren voor het milieu, niet in de betekenis dat het iets is voor mensen die zich aan de rand van de samenleving bevinden ;-)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


        Met die AdBlue krijgen die merken de CO2 omlaag om daarmee fiscaal interessanter te worden. 'nogal een gedoe' voor iets marginaals?

        iets anders, het ammonium zet nox in water en stikstof, er wordt geen reductie van co² door bekomen

        Comment


        • E klasse 25k Km, GLE meer...dus 7000km is echt weinig...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Veelal duitsers?

            Denk heel wat meer, waaronder ook de fransen en japanners


            Ja veelal Duitsers , Citroën en Peugeot doen het inderdaad tegenwoordig ook met Adblue, vroeger heette dat goedje bijvoorbeeld Eolys bij Citroën en zat in een apart tankje (naast de brandstoftank) dat enkel door/bij de dealer kon bijgevuld worden.

            En voor de sport eens de modellen geteld op die link dat je vermelde:

            Duitsland 60 modellen
            Audi (11 modellen)
            BMW (6 modellen)
            Mercedes (23 modellen)
            Opel (5 modellen)
            Skoda (VW) (2 modellen)
            Volkswagen (13 modellen)

            rest van de wereld 38 modellen
            Citroën (17 modellen)
            Infinity (1 model)
            Jaguar (3 modellen)
            Land Rover (5 modellen)
            Peugeot (10 modellen)
            Renault (1 model)
            Toyota (1 model)

            Dus ook na de telling kun je stellen dat het veelal Duitse modellen zijn, maar dat Frankrijk ze aan het bijbenen is de rest van de wereld volgt op grote afstand...

            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment


            • Adblue heeft niks met Co2 te maken, maar wel met nox.
              Afhankelijk van de groote van de auto en het verbruik heb je dat nodig om de EU6 te halen.

              Comment


              • Idd voor de nox, maar facht dat daarmee ook de co2 voor een stuk naar beneden ging. Dus mss verkeerd gedacht

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Ja veelal Duitsers , Citroën en Peugeot doen het inderdaad tegenwoordig ook met Adblue, vroeger heette dat goedje bijvoorbeeld Eolys bij Citroën en zat in een apart tankje (naast de brandstoftank) dat enkel door/bij de dealer kon bijgevuld worden.

                  En voor de sport eens de modellen geteld op die link dat je vermelde:

                  Duitsland 60 modellen
                  Audi (11 modellen)
                  BMW (6 modellen)
                  Mercedes (23 modellen)
                  Opel (5 modellen)
                  Skoda (VW) (2 modellen)
                  Volkswagen (13 modellen)

                  rest van de wereld 38 modellen
                  Citroën (17 modellen)
                  Infinity (1 model)
                  Jaguar (3 modellen)
                  Land Rover (5 modellen)
                  Peugeot (10 modellen)
                  Renault (1 model)
                  Toyota (1 model)

                  Dus ook na de telling kun je stellen dat het veelal Duitse modellen zijn, maar dat Frankrijk ze aan het bijbenen is de rest van de wereld volgt op grote afstand...
                  ik heb op de C-Crosser ooit die module van de eolyse kapot gehad. Geen lachertje. Kreeg allemaal bruine vlekken achteraan op de auto en kreeg die enkel nog af door zeer goed te symoniseren
                  Dan liever AdBlue

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Ik heb gelukkig geen adblue in mijn kar en toch ook Euro6 norm. Hoe komt dat eigenlijk? Heeft dat met cilinderinhoud te maken? Sorry, ken er niks van
                    Je motor gebruikt een andere techniek, waarschijnlijk een NOx-trap die elke paar minuten regenereert Dat regnereren stelt trouwens weinig voor, enkele seconden rijk draaien. Maar elke paar honderd km moet wel een diepe reiniging gebeuren, en dat is ongeveer zoiets als een roetfilter regeneratie.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Ja veelal Duitsers , Citroën en Peugeot doen het inderdaad tegenwoordig ook met Adblue, vroeger heette dat goedje bijvoorbeeld Eolys bij Citroën en zat in een apart tankje (naast de brandstoftank) dat enkel door/bij de dealer kon bijgevuld worden.

                      En voor de sport eens de modellen geteld op die link dat je vermelde:

                      Duitsland 60 modellen
                      Audi (11 modellen)
                      BMW (6 modellen)
                      Mercedes (23 modellen)
                      Opel (5 modellen)
                      Skoda (VW) (2 modellen)
                      Volkswagen (13 modellen)

                      rest van de wereld 38 modellen
                      Citroën (17 modellen)
                      Infinity (1 model)
                      Jaguar (3 modellen)
                      Land Rover (5 modellen)
                      Peugeot (10 modellen)
                      Renault (1 model)
                      Toyota (1 model)

                      Dus ook na de telling kun je stellen dat het veelal Duitse modellen zijn, maar dat Frankrijk ze aan het bijbenen is de rest van de wereld volgt op grote afstand...
                      Eolys en AdBlue hebben een verschillende functie! Eolys dient om:
                      - roetproductie te verminderen
                      - brandstofverbruik te verminderen
                      - vermogen te verhogen
                      - roetfilter regeneratie efficienter te maken.

                      Adblue dient om EGR te verminderen en NOx uitstoot omlaag te krijgen. Door minder EGR rijdt je ook zuiniger en heb je minder roetvorming.

                      Rest van de wereld gebruikt een andere techniek...

                      Comment


                      • Last edited by Maurice P.P.; 29/01/2017, 15:46. Reden: fouteke

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

                          Je motor gebruikt een andere techniek, waarschijnlijk een NOx-trap die elke paar minuten regenereert Dat regnereren stelt trouwens weinig voor, enkele seconden rijk draaien. Maar elke paar honderd km moet wel een diepe reiniging gebeuren, en dat is ongeveer zoiets als een roetfilter regeneratie.
                          Ah zo, thx voor de info!

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • vraag me dan af waarom de zwaardere in kilo's modellen die nox trap dan niet hebben van zelfde jaar

                            adblue bijvullen bij jaarlijks onderhoud (tussentijds niet nodig) was 32.16 excl btw, duur is dat dus niet echt...geen idee hoeveel liter

                            edit, het was €92 adblue + nox reducer, weer niet goed gekeken (evenveel dus als een volledig klein onderhoud anno 1990)
                            Last edited by bobo; 10/02/2017, 17:55.

                            Comment


                            • Nox reducer geen idee waarom die +, want adblue is nox reducer. €92 is veel. Is volgens mij het product + een werkuur. Ik ga er de volgende keer eens op letten aan het tankstation. Ik geloof dat dit iets meer dan een €1/liter kost. Dus als ge een tank van 24 liter hebt, dan kan die 32 euro wel kloppen en is de rest werkuur. Dus beter voortaan gewoon aan de pomp vullen als dat kan. Lukt niet altijd omdat sommige merken dat beveiligen waardoor ge verplicht bij hen moet gaan.

                              Comment


                              • Bij Mercedes kan je het alleszins zelf doen, en dat ga ik volgende keer ook doen. Was inderdaad 'te duur' in de garage.

                                Comment


                                • Heb afgelopen weekend de eerste keer AdBlue getankt. 18,5L voor 17144 Km. of ongeveer 1.5L AdBlue op 100L diesel (totaal 1250L al getankt)

                                  Prijs: 59 cent/L = 10,91 EUR totaal (MAES Kruibeke)

                                  Voor wie het interesseert: Met een Audi Q7 (4M, bj 2016) kan je overal zonder problemen AdBlue tanken. Geen adapters of magneten nodig.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
                                    Heb afgelopen weekend de eerste keer AdBlue getankt. 18,5L voor 17144 Km. of ongeveer 1.5L AdBlue op 100L diesel (totaal 1250L al getankt)

                                    Prijs: 59 cent/L = 10,91 EUR totaal (MAES Kruibeke)

                                    Voor wie het interesseert: Met een Audi Q7 (4M, bj 2016) kan je overal zonder problemen AdBlue tanken. Geen adapters of magneten nodig.
                                    Die magneten zitten in het vulpistool van de pomp denk ik.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
                                      Heb afgelopen weekend de eerste keer AdBlue getankt. 18,5L voor 17144 Km. of ongeveer 1.5L AdBlue op 100L diesel (totaal 1250L al getankt)

                                      Prijs: 59 cent/L = 10,91 EUR totaal (MAES Kruibeke)

                                      Voor wie het interesseert: Met een Audi Q7 (4M, bj 2016) kan je overal zonder problemen AdBlue tanken. Geen adapters of magneten nodig.
                                      Dat klopt, Q7 gaat vanzelf net zoals het al was op onze vorige, een ML. Op mijn Allroad gaat het niet zelf aan de pomp en moet je naar de garage of via een speciale darm en een gewone jerry-can kan het wel maar dan is het grootste probleem om die jerry-can gevuld te krijgen...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Je kan dat toch in bidons van 10 of 20 liter kopen.


                                        Als uw vuldop aan de buitenkant zit, dan is het toch makkelijk te hevelen, of gewoon ingieten.

                                        Met de afstanden die jij doet zou ik toch zelf bijvullen. Daarvoor iedere keer een half uur Audi koffie drinken...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Je kan dat toch in bidons van 10 of 20 liter kopen.

                                          http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_...dblue&_sacat=0
                                          Als uw vuldop aan de buitenkant zit, dan is het toch makkelijk te hevelen, of gewoon ingieten.

                                          Met de afstanden die jij doet zou ik toch zelf bijvullen. Daarvoor iedere keer een half uur Audi koffie drinken...
                                          Ja kocht vroeger al wel eens een bidon van 10L in het benzinestation maar vermits dat nogal vlug op is hier vullen we onze bidon nu zelf aan de pomp (wat dus geen sinecure is). vervolgens gebruiken we die darm van € 8,50 van in je link en hevelen we het hele zooitje over.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X