Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Wat een nest . Dat ze maar met fatsoenlijke technieken afkomen dan met adbleu en start stop

    Comment


    • #22
      Moet je dan geen DPF meer hebben of wat want die nieuwe 1600 diesel van Opel die uitkomt zal daar mee uitgerust zijn volgens ik gehoord heb , weet niet wat er van waar is

      Comment


      • #23
        Wist niet gewone personenwagens ook adb gebruiken (allez, een aantal).

        Dat van die magneet klopt, is een ring die in de vulmond zit, ik heb zo'n ring los in de camionette om te testen.
        Onze pompen worden idd verwarmd en de pistolen zitten achter een schuif.
        Adb is wel een ambetant goedje, voelt vettig aan, laat witte kristalisatie achter, kuist moeilijk op...

        Alss ik me niet vergis krijgen vrachtwagens met euro 5 en 6 korting op tolwwegen in Duitsland maar als ze betrapt worden dat ze rijden zonder adb krijgen ze zware boetes. Allez, zo werd mij toch verteld.

        Comment


        • #24
          Ik werk voor Total in de opslag/overslag sector.
          Hebben dan ook best veel Adblue staan, af en toe komt er wel eens schade voor.
          Voelt idd wat vettig aan, en slaat wit uit op de grond (kristallen).
          Van dat het vorstgevoelig is had ik nog niet gehoord, als het buiten -10 is (zoals een tijdje geleden) dan zal het in ons magazijn rond het vriespunt zijn, nog nooit iets gemerkt aan de Adblue eigenlijk.

          Eerlijk gezegd wist ik nog niet eens dat personenwagens daarmee reden, dacht enkel trucks.

          Comment


          • #25
            Adblue (of aanverwanten) zullen nodig zijn op personenvoertuigen om te voldoen aan de Euro6 norm (vanaf september 2015).
            DPF (roet) zal nog altijd nodig zijn, adblue zal ervoor zorgen om te voldoen aan de strengere NOx normen.

            Comment


            • #26
              het is niet noodzakelijk om adblue te gebruiken om de NOx waardes naar beneden te halen. Zie de nieuwe mazda 6 die euronorm 6 haalt zonder nabehandeling van NOx. Ze hebben de compressie van de diesel teruggebracht naar 1 op 14 en dat heeft blijkbaar voldoende bijgedragen om de uitstoot van dat gas onder de grenswaarde te krijgen.
              Roetfilter zou in principe ook niet moeten als de europese gemeenschap wat meer openstond voor dubbele verbranding bij diesels. Dieselmotoren die gebruik maken van een extra gas (lpg, propaan, brown's gas, waterstof,aardgas...) als brandstof halen zelfs zonder roetfilter de strengste grenswaarde betreffende roetuitstoot. Ook wordt de uitstoot van NOx op die manier drastisch verlaagd.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                Zie de nieuwe mazda 6 die euronorm 6 haalt zonder nabehandeling van NOx. Ze hebben de compressie van de diesel teruggebracht naar 1 op 14 en dat heeft blijkbaar voldoende bijgedragen om de uitstoot van dat gas onder de grenswaarde te krijgen.
                Interessant ! Wat zijn de voor en nadelen van de compressieverlaging ? Als ik me niet vergis gebruikt VW en Mercedes iets Adblue-achtig ?

                Comment


                • #28
                  mazda lijkt geen nadelen te ondervinden van de compressieverlaging, motor krijgt trouwens een zachtere loopcultuur en hamert een pak minder dan een klassieke diesel
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29
                    Hoe hoger de compressie verhouding hoe efficiënter de motor draait. Hoger rendement van de otto-cyclus wat resulteert in een lager verbruik en meer vermogen.
                    Dat is ook een van de redenen waarom een oude dieselmotor ook erg zuinig kan zijn. compressieverhoudingen van 1:24 gebruikte men bij indirecte injectie en zonder drukvulling.

                    Comment


                    • #30
                      Lagere compressie moet ergens goed gemaakt worden , dus gaat de turbodruk omhoog. Standaard naar1,6 bar en hoger. En nadeel is , als de turbo dan kapot is zal de motor zelfs niet meer kunnen draaien door te lage compressie voor diesel .

                      En over de adblue: er zit dus een vervaldatum op! Adblue tank moet dus leeg zijn voor de vervaldatum! Dus vul altijd product waar de vervaldatum nog zeer goed van is , als je weinig km maakt verbruikt het ook niet veel adblue .
                      Last edited by ; 17/09/2014, 08:21.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lidotyres Bekijk Berichten
                        Lagere compressie moet ergens goed gemaakt worden , dus gaat de turbodruk omhoog. Standaard naar1,6 bar en hoger. En nadeel is , als de turbo dan kapot is zal de motor zelfs niet meer kunnen draaien door te lage compressie voor diesel .

                        En over de adblue: er zit dus een vervaldatum op! Adblue tank moet dus leeg zijn voor de vervaldatum! Dus vul altijd product waar de vervaldatum nog zeer goed van is , als je weinig km maakt verbruikt het ook niet veel adblue .
                        als je weinig km maakt moet je geen diesel rijden, dan heb je geen problemen

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lidotyres Bekijk Berichten
                          En over de adblue: er zit dus een vervaldatum op! Adblue tank moet dus leeg zijn voor de vervaldatum! Dus vul altijd product waar de vervaldatum nog zeer goed van is , als je weinig km maakt verbruikt het ook niet veel adblue .
                          En staat dat dan ook vermeld op de grote tanken aan de benzinestations of houden die uitbaters dat in de gaten?
                          Hoelang duurt die vervaldatum dan? in weken of maanden?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #33
                            Op de verpakkingen van 1,9 L en van 10 L die je kan kopen staat het er op, ik vermoed dat in grote opslagtanks de uitbaters het in het oog moeten houden. Is ook zoals gezegd vorstgevoelig, dus als het een paar keer bevroren is en terug ontdooit word het de concentratie ureum erin ook minder wat voor problemen kan zorgen voor de wagen. Dus opslag moet normaal gezien ook verwarmd zijn . Opslag tussen -11 en + 30 graden word aangeraden en niet meer dan 12tot 18maanden.

                            Comment


                            • #34
                              De houdbaarheidsdatum is iets van een 2 jaar heb ik eens gezien op de bidon van Mercedes.

                              Tegen het bevriezen is je tank verwarmd in de auto

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                                Ik zit in de transportwereld en heb dus wel een beetje verstand van Adblue.

                                Zoals Delirium al zei gewoon bijtanken aan de pompen voor de trucks. Als je de kleine verpakkingen koopt is die Adblue op slag dubbel zo duur.

                                Zelf een jerrycan vullen lukt trouwens niet. Het pistool slaagt continu af.
                                Naar't het schijnt zou dit te verhelpen zijn door een straffe magneet vooraan op dat pistool te plaatsen (heb het zelf nog niet geprobeerd).

                                Bij vrachtwagens valt het vermogen voor een groot percentage weg als je zonder Adblue probeert te rijden. Rijden kan dus maar met beperkt vermogen. Wss is dit bij auto's ook het geval.

                                Bij vrachtwagens is er geen verbruik van Adblue bij koude temperaturen.
                                Aangezien Adblue stolt. De Adblue tankt wordt dan wel verwarmt tijden het rijden en eens alles op temperatuur is verbruikt men dan wel Adblue.

                                Bij koude temperaturen laten moderne vrachtwagens een enorme witte rookpluim achter bij koudstart. Dit is slecht verbrande Adblue die nog in het systeem zat.
                                Daarom hangt de Adblue tank bij een vrachtwagen ook naast de uitlaat/kat unit.

                                Comment


                                • #36
                                  Als ik in mijn auto geen adblue vul, dan kan ik gewoon niet meer starten.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                    Daarom hangt de Adblue tank bij een vrachtwagen ook naast de uitlaat/kat unit.
                                    Waarom hangt ze dan bij de nieuwe Volvo ook eventueel achter de cabine?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                                      Waarom hangt ze dan bij de nieuwe Volvo ook eventueel achter de cabine?

                                      dicht bij de uitlaat!?

                                      AD-blue gaat niet in brandstofsysteem, NIET door de motor maar wordt in de uitlaat verneveld!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Klopt inderdaad. Die Adblue leidingen durven ook al wel is verstoppen. Sensoren durven ook al wel is aankoeken.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Wat is dat product eigenlijk dat PSA gebruikt?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X