Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb gelukkig geen adblue in mijn kar en toch ook Euro6 norm. Hoe komt dat eigenlijk? Heeft dat met cilinderinhoud te maken? Sorry, ken er niks van
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Bij auto's met een 8,5 l AdBlue®-tank is het bijvullen van AdBlue® geen onderdeel van de onderhoudswerkzaamheden. Een volle AdBlue®-tank volstaat onder normale rijomstandigheden tot de volgende onderhoudstermijn.

Ik leid hieruit af dat ik een tank van 8,5 l heb, en dat ik een onderhoudsbeurt moet kunnen overbruggen. Tussen 2 onderhoudsbeurten ligt 25k
      het vullen van een brandstoftank hoort ook niet tot de onderhoudswerkzaamheden, maar zo zuinig zijn die mercedessen niet volgens mij

Comment

Kost dat veel eigenlijk ad blue laten bijvullen in de garage?

Comment

Bij de G Man weten ze het zelf niet, ze denken toch rond de 20L. Maar verbruik is zeer weinig niet slecht dan. Diesel ga er al goed vandoor met dit weer, zit al op 10L.

Comment

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Ik heb gelukkig geen adblue in mijn kar en toch ook Euro6 norm. Hoe komt dat eigenlijk? Heeft dat met cilinderinhoud te maken? Sorry, ken er niks van
              jouw auto is lichter dan een ml 250 met de eu6 en adblue en stoot sowieso daardoor al minder uit

zelf nog nooit melding gehad maar doe maar 18k op jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                ik denk dat ik beter es binnenga naar de dealer dan,
                ik heb voor mn werk sedert kort een sprinter 319CDI automaat, dat adblue verbruik ligt bij mij pakken hoger dan wat jullie beweren.
                er zit een adblue tank in van 18 liter, en deze is zo goed als leeg na 8 tankbeurten dus zo een 7000 tal km , 2 tankbeurten en 1/4 adblue tank leeg volgens de adblue-meter.

ik heb al zitten kijken om dat uit te schakelen, hij verbruikt bijna meer adblue dan mazout .

Dat lijkt me inderdaad absurd zoveel. Zeker laten nakijken.

Comment

Geen flauw idee waarom dat is. BMW haalt lagere CO waardes zonder, en andere merken hebben met. Eerste keer had ik dat in de DS5, maar de Cactus die hier op de firma is, heeft het ook. Maar ne 1.6 moet om de 15000km binnen en dus wordt dat bij het onderhoud gedaan.

Waarom gij bij uwe Benz het niet hebt en anderen wel, weet ik niet. Gij mss nog een benz-blok en A160 een Renaultblok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ook geen flauw idee, maar in ieder geval meer dan aan het tankstation. Enige jammere is dat zeer weinig tankstations dat hebben (die op de autostrade bijna allemaal). Hier in de industriezone op een paar 100m van ons bedrijf is er een tankstationneke dat het wel heeft omdat die vooral leven om camions. De maandag eerste keer daar laten vullen en was iets over de €7 voor iets meer dan €5 liter. De facturen zie ik hier nooit wat ze voorheen bij de DS5 betaalden om bij te vullen.

Wat wel zuigt bij Citroën, is dat ge wacht tot het lampje UREA aan gaat, dat ge altijd de garage moet passeren. Ook al laat ge het daar vullen of elders, hij moet dan aan de computer om het te resetten, anders zal uwe auto na 1200 of 2400km (afhankelijk van welk model) niet meer starten. Bij de Tiguan zou het lampje van zelf uit gaan.

Aan het tankstation de maandag zei dat meiske direct wel 'Ik hoop dat deze een magneetje heeft, anders gaat het niet'. Blijkbaar zijn er merken die geen magneetje steken aan de vulstop, waardoor het pistool van AdBleu af springt en ge dus enkel in de garage kunt vullen of met liter fleskes. Zij omzeilen dat door een fles te nemen waar de bodem is uitgesneden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Zijde gij zeker van uw 8 liter? Want ik lees dat een C-Klasse 8,5 of 24,5L kan hebben. Mss dat die van u 24,5L heeft wat me logischer lijkt.

Comment

Je hebt gelijk. Maar ik weet nu nog niet welke in mijn kar zit
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Denk dat 25l, want denk dat de verhoudingen tussen de merken wel wat verschillen, maar niet in deze mate dat gij met 8.5L 25000km doet en een ander aan 1 liter per 1000km zit.

De mijne zou 12 liter hebben en 10000km ermee kunnen doen. In de garage spraken ze over tussen de 6000 en 7000km. Ik ga eens uitzoeken hoe groot dat bakje precies is en zoals ik met de tankbeurt kon merken, zit ik aan 1 liter per 1000km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

jouw auto is lichter dan een ml 250 met de eu6 en adblue en stoot sowieso daardoor al minder uit

zelf nog nooit melding gehad maar doe maar 18k op jaar
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Geen flauw idee waarom dat is. BMW haalt lagere CO waardes zonder, en andere merken hebben met. Eerste keer had ik dat in de DS5, maar de Cactus die hier op de firma is, heeft het ook. Maar ne 1.6 moet om de 15000km binnen en dus wordt dat bij het onderhoud gedaan.

Waarom gij bij uwe Benz het niet hebt en anderen wel, weet ik niet. Gij mss nog een benz-blok en A160 een Renaultblok?
                            Het zal zijn wat bobo schrijft, ik zou het anders ook niet weten. In ieder geval tevreden dat ik die brol niet heb
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hebben de meeste Euro6 auto's zonder die AdBlue geen Nox filter in de plaats daarvan? Zo'n filter is net wat minder efficiënt, maar blijkbaar toch voldoende om de Euro 6 norm te behalen (althans voor sommige auto's dus).
                              Of ben ik verkeerd?
                              Last edited by Maurice P.P.; 26/01/2017, 18:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Hebben de meeste Euro6 auto's zonder die AdBlue geen Nox filter in de plaats daarvan? Zo'n filter is net wat minder efficiënt, maar blijkbaar toch voldoende om de Euro 6 norm te behalen (althans voor sommige auto's dus).
                                Of ben ik verkeerd?
                                Geen idee, zoals geschreven weet ik er de ballen van. Alle juiste info is welkom uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  zag het vorig jaar dacht ik niet op de factuur staan, maar ben niet zeker, 9 feb moet ik terug en vraag me ook af of het er apart opstaat

Comment

Adblue. Ik had er nog nooit van gehoord voordat dit topic deze week heropgevist werd.
                                    Het lijkt mij nogal een gedoe voor iets marginaals. Wie heeft dat nu weer ingevoerd ? Hier zal ook wel weer een of andere lobby achter zitten, wat voor zin heeft dit nu. En iedereen doet er weer maar aan mee en vindt dat normaal. Pfft.
                                    Jullie adblue gaat de wereld niet redden hoor.

Comment

Adblue bestaat toch al meer dan 10 jaar en werd in het begin vooral gebruikt bij vrachtwagens en autobussen. De merknaam Adblue is ook eigendom van de Duitse automobielindustriefederatie VDA daarom dat het veelal gebruikt wordt door de Duitse merken.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Idd, alle nieuwe Europese Volvo Trucks hebben sowieso Adblue door de Euro6 norm.
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                          Adblue. Ik had er nog nooit van gehoord voordat dit topic deze week heropgevist werd.
                                          Het lijkt mij nogal een gedoe voor iets marginaals. Wie heeft dat nu weer ingevoerd ? Hier zal ook wel weer een of andere lobby achter zitten, wat voor zin heeft dit nu. En iedereen doet er weer maar aan mee en vindt dat normaal. Pfft.
                                          Jullie adblue gaat de wereld niet redden hoor.

Met die AdBlue krijgen die merken de CO2 omlaag om daarmee fiscaal interessanter te worden. 'nogal een gedoe' voor iets marginaals? Dus diesel of benzine gaan tanken is ook iets marginaals? Dat doe ik 2 a 3 x per week en die AdBlue tankt ge op identiek dezelfde wijze aan een pomp waar ze een installatie hebben en moet ge in mijn geval om de 6 à 7000km eens doen. Dus 1 x om de 2 maanden. Met mijne DS5 was dat om de 16000km, dus iets van 4 maanden.

Tis nu niet dat ge uwe auto er een week door kwijt zijt en er uren voor moet gaan rondrijden. De Maandag eerste keer getankt en was op 3 min terug weg. Is ook nog een tankstation met bediening.

Comment

Working...
                                          X