Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koop die magneet er dan nog bij, dan kan je waarschijnlijk ook aan de pomp vullen.

Comment

• Ben ik blij dat ik hier 100m verder gewoon Adblue aan de pomp kan tanken.
      Waarom maken ze het de mensen toch moeilijk?

Ik hoorde ook pas de eerste keer van die magneetjes bij de eerste tankbeurt daar.
      De DS5 heb ik 2 x in de garage laten vullen. Daar zit een plastieke tank met blauwe top onder de koffermat. Maar daar zaten precies geen magneetjes in.

Bij het tankstation waar ik ga hebben ze een Adblue fles open gesneden om degene waarbij het niet gaat te kunnen tanken. Bij mijne gaat het gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Koop die magneet er dan nog bij, dan kan je waarschijnlijk ook aan de pomp vullen.
        Neen dat lukt niet. Ook al geprobeerd met ééntje die we van de pomphouder in bruikleen hadden gekregen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Is het niet interessant om gewoon een complete thuistankinstallatie te zetten?
          Dan levert je dieselleverancier ook de adblue per vat.

Comment

Is het niet interessant om gewoon een complete thuistankinstallatie te zetten?
            Ik doe het nu al twee jaar zonder, voor de rest van zijn "bedrijfsleven" zal ik het ook zo wel verder doen zeker. Beetje lastig alle 7 weken maar is niets onoverkomelijk, er zijn ergere dingen in't leven maar de Q7 is toch wel een pak gemakkelijker te hanteren.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Is het niet interessant om gewoon een complete thuistankinstallatie te zetten?
              Die installatie kost ook geld en haalt ge er nooit meer uit. Da is interessant voor transporteurs en boeren.

Comment

• mijn nonkel is garagist bij firma die aan camionetten en vrachtwagens sleutelt, heb vivaro besteld nog paar weken wachten met Adblue. kreeg meteen grote waarschuwing van nonkel mee

pas op als het regent, en sluit steeds goed af als men per ongeluk water toevoegt word adblue een vaste massa, nonkel kan regelmatig brandstoftank leegbranden idd branden van camions die hun dop verliezen. weet nu ook niet hoeveel water

Comment

• Dat zou mij sterk verwonderen als je weet dat AdBlue bestaat 67,5% gedeminiraliseerd water... die paar druppels die er mogelijks zouden mogen inkomen bij het tanken in de regen zullen heus zo geen effect hebben volgens mij...
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• adblue gaat kristalliseren bij contact met lucht, de regen doet er niets aan - denk ik

Comment

• AdBlue kristalliseert bijvoorbeeld wel bij een temperatuur van -11°C, en AdBlue heeft een beperkte levensduur (normaal iets meer dan een jaar), maar het is allemaal minder erg dan sommigen ons willen doen geloven
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• net half uurtje net afgegaan, idd niets van terug te vinden. dus als nonkeltje het nog eens moet doen vraag ik fototje van hem. en als camion rondrijd zonder dop zal idd veel lucht aan systeem komen en andere vettigheid dat op de baan ligt. word nog wel eens vervolgt. zou het kristaliseren door contact lucht kunnen leiden tot vastere massa? laat nog wel iets weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          AdBlue heeft een beperkte levensduur (normaal iets meer dan een jaar)
                          zal mee de reden zijn waarom bij sommige die niet elk jaar binnen moeten voor onderhoud, de tank niet té groot is uitgevoerd en makkelijker zelf te vullen

Comment

• Desondanks de bestanddelen overeen komen met onze urine, vraag ik me af of ge er ook niet gewoon in kunt pissen?

Comment

• Gebruik al enkele jaren AdBlue in mijn MB Vario.
                              Gewoon vullen in het tankstation rechtstreeks van de pomp, gemiddeld iets va 8.00 € per vulling
                              Verbruik is het hoogste bij autsnelweggebruik
                              Wel al kosten gehad door die brol, namelijk een sensor moeten laten vervangen, kreeg steeds foute melding dat tank leeg was.
                              Wat mij opvalt is dat veel merken karig zijn met info over welke motoren zijn voorzien van AdBlue.Zoek maar even op de site van BMW bijvoorbeeld . (de 3.0 D gebruikt het namelijk ook)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Desondanks de bestanddelen overeen komen met onze urine, vraag ik me af of ge er ook niet gewoon in kunt pissen?
                                Aléén als ge niet te veel gezopen hebt en uw vulslangetje lang genoeg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                  MB Vario.
                                  heb je daar geen foto van ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

geen foto's, is identiek aan deze

Comment

• G klasse deuren

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Aléén als ge niet te veel gezopen hebt en uw vulslangetje lang genoeg is.

Bij den Tiguan zou dat nog gaan, vermits dat naast de vuldop van de diesel staat. Maar bij de DS5 moest ge daarvoor al in de koffer kruipen en plat gaan liggen. Dus onmogelijk
                                        Maar dat zijn toch maar klein stopjes, dus twijfel er eerder aan of hij er in past

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Maar dat zijn toch maar klein stopjes, dus twijfel er eerder aan of hij er in past

Comment

Working...
                                          X