Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• audi q3 2.0 tdi

Comment

• Wozu benötigen Diesel Adblue und wie wird es nachgefüllt? Und wo kann man Adblue kaufen & wie teuer ist der Zusatzstoff? Alle Infos hier!

nog wat lectuur

Comment

• Daar kan je toch al een stevige L.. in steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

heb je daar geen foto van ?
          vraag jij nu piemelfoto's ?
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

heb je daar geen foto van ?
            Neen, want ik stelde de vraag of echte urine ook kan. Zolang ik geen positief antwoord krijg, ga ik dat ook niet proberen. Anders vervalt mss de garantie van de wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              audi q3 2.0 tdi

Zo ziet het er in mijne tiguan ook uit.

Comment

• Bij mij ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

vraag jij nu piemelfoto's ?
                  nee, maar als je de discussie volgt, dan was dit een open goal.

Comment

nee, maar als je de discussie volgt, dan was dit een open goal.
                    Dan was mijn opmerking een shot op doel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      audi q3 2.0 tdi

Hetzelfde bij de Q7 (4M)

Comment

• had gehoord van een verkoper dat een Q5 een tank heeft van 12 liter adblue, en dan je een optie van 60 euro kan kopen dat het een tank wordt van 24 liter. Hij geeft dit aan dat die tank bijna leeg is. Zei me ook dat, wanneer deze volledig leeg is, de auto niet kan worden gestart tot je bijvult, zelfs als er genoeg brandstof in zit...vond ik wel heel vreemd...

Vraag me ook af of je via VAG-COM/VCDS bijvoorbeeld softwarematig iets kan uitzetten waardoor je met lege adblue tank kan rondrijden?
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          had gehoord van een verkoper dat een Q5 een tank heeft van 12 liter adblue, en dan je een optie van 60 euro kan kopen dat het een tank wordt van 24 liter. Hij geeft dit aan dat die tank bijna leeg is. Zei me ook dat, wanneer deze volledig leeg is, de auto niet kan worden gestart tot je bijvult, zelfs als er genoeg brandstof in zit...vond ik wel heel vreemd...

Vraag me ook af of je via VAG-COM/VCDS bijvoorbeeld softwarematig iets kan uitzetten waardoor je met lege adblue tank kan rondrijden?
                          Klopt toch wel, want als uw auto zonder adblue rijdt, dan zijt ge in overtreding met de milieuwetgeving vermits hij dan een pak meer NOx gaat uitstoten.
                          Bij de VW nog niet voor gehad, maar als bij een citroën het lampje UREA gaat branden, gaat er een teller lopen. Bij een Cactus is dat 1200km, bij de DS5 is dat 2400km. Eens die kms op zijn, start de wagen niet meer. Ook bij PSA, eens het lampje UREA brandt, kunt ge bijvullen, maar blijft hij aftellen totdat ge in de garage geweest zijn om het te laten resetten. Bij VW weet ik het niet omdat ik het zo ver nog niet heb laten komen.

In VAGCOM lijkt het me sterk dat ge dit kunt uitzetten, want dan zit ge weer met hetzelfde verhaal als sjoemelsoftware. Die AdBlue is enorm belangrijk om te voldoen aan de wetgeving. Anders zou het er niet in zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Klopt toch wel, want als uw auto zonder adblue rijdt, dan zijt ge in overtreding met de milieuwetgeving vermits hij dan een pak meer NOx gaat uitstoten.
                            Bij de VW nog niet voor gehad, maar als bij een citroën het lampje UREA gaat branden, gaat er een teller lopen. Bij een Cactus is dat 1200km, bij de DS5 is dat 2400km. Eens die kms op zijn, start de wagen niet meer. Ook bij PSA, eens het lampje UREA brandt, kunt ge bijvullen, maar blijft hij aftellen totdat ge in de garage geweest zijn om het te laten resetten. Bij VW weet ik het niet omdat ik het zo ver nog niet heb laten komen.

In VAGCOM lijkt het me sterk dat ge dit kunt uitzetten, want dan zit ge weer met hetzelfde verhaal als sjoemelsoftware. Die AdBlue is enorm belangrijk om te voldoen aan de wetgeving. Anders zou het er niet in zitten.
                            ja maar die milieuregels daar hebben wij hier op het autoforum de ballen aan he, hoeveel doen er geen DPF delete of laten hun EGR klep softwarematig dichtzetten. OK, je stoot wat meer nox uit maar is wel beter voor de motor zelf, je moet zelfs een proberen met een zakdoek in je mond te ademen...

Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Bij de A8 begint hij af te tellen vanaf 2400 km. En ik tank gewoon aan de grote tankstations om bij te vullen. Vroeger altijd zelf maar nu bij de stations. Heel gemakkelijk en de helft van de prijs dan de bidons. Het is wel zo dat als de teller op 0 staat je auto niet ineens zal stilvallen. Dus als je zonder adblue zit (en je kan het nergens tanken) en je moet diesel tanken de motor gewoon laten draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                Bij de A8 begint hij af te tellen vanaf 2400 km. En ik tank gewoon aan de grote tankstations om bij te vullen. Vroeger altijd zelf maar nu bij de stations. Heel gemakkelijk en de helft van de prijs dan de bidons. Het is wel zo dat als de teller op 0 staat je auto niet ineens zal stilvallen. Dus als je zonder adblue zit (en je kan het nergens tanken) en je moet diesel tanken de motor gewoon laten draaien.
                                Straf dat jij met de A8 gewoon aan een pomp kan tanken met een voertuig dat ook uit 2015 is. Fameuze misstap van Audi bij de Allroad.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hoe bedoel je? Mijn vuldop zit naast de gewone vuldop net zoals in q7 en A6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                    Hoe bedoel je? Mijn vuldop zit naast de gewone vuldop net zoals in q7 en A6
                                    Ja mijne zit er ook vlak naast maar werkt niet aan de pomp.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Hoe zo werkt niet? Vuldop past niet?
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF
                                        Hoe zo werkt niet? Vuldop past niet?
                                        Pistool werkt niet in vul-opening.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

• Is het verhaal van dat magneetje. Sommige pompen kunnen dat omzeilen met een open gesneden fles of zoiets.

Bij mijne Tiguan gaat het ook gewoon aan de pomp, maar de eerste keer zei het meiske van de pomp 'ik hoop dat het gaat lukken' met heel het verhaal van dat magneetje.

Comment

Working...
                                          X