Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er zijn natuurlijk ook goede oplossingen, zo KRIJG ik, belastingvrij, 0.20€ per kilometer voor mijn woon-werk verkeer met de FIETS.
Ik fiets dagelijks 16km, neem 20 dagen in de maand, dan kom ik op 64€ netto!
daarbij de besparing van gemiddelde 0.25€ct/km door niet met de wagen te moeten rijden dus nog eens 80€/maand erbij...
Of in een elektrische fiets investeren. Een goed exemplaar kost ongeveer 2.000 euro. Heb je zo terug verdiend.
heb juist een koersfiets gekocht van 1450 euro. Eerst die terugverdienen lol. Gelukkig fiets ik graag maar met de vroege (6.00) beginnen is het wel heeel vroeg opstaan. :-)
Er zijn natuurlijk ook goede oplossingen, zo KRIJG ik, belastingvrij, 0.20€ per kilometer voor mijn woon-werk verkeer met de FIETS.
Ik fiets dagelijks 16km, neem 20 dagen in de maand, dan kom ik op 64€ netto!
Met een maximum van ?
€ 600 per jaar ?
In de zomermaanden, ben ik aan het overwegen om het te doen... +- 50 km enkel...
Een motorfiets is vrijwel volledig aftrekbaar voor woon-werkverkeer.
Vriend van mij doet zo effectief meeste van zijn verplaatsingen, met een motorscooter, benzine en diverse zoals motorijderspak, allemaal 100% aftrekbaar.
Hij is wel gewone zelfstandige, dus VAA is niet van toepassing.
heb juist een koersfiets gekocht van 1450 euro. Eerst die terugverdienen lol. Gelukkig fiets ik graag maar met de vroege (6.00) beginnen is het wel heeel vroeg opstaan. :-)
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Ik werk in twee ploegen en neem heel zelden de auto, hoogstens 10 keer/jaar.
Deze week gaat wel redelijk fris worden.
• De fietsvergoeding is tot op heden een gunst van de werkgever aan de werknemer. De werkgever is niet verplicht deze toe te kennen (tenzij een sector-CAO hem ertoe verplicht).
• Het bedrag van de fietsvergoeding is vrij te bepalen door de werkgever.
• De werkgever kan al dan niet een maximumbedrag bepalen (bv. € 0,21 per kilometer ( dit is het maximumbedrag voor inkomstenjaar 2011, jaarlijks geïndexeerd), met een maximum van 50 EUR per maand) of bepalen dat dit enkel voor de heen- of terugreis geldt (de enkele afstand tussen woonplaats en werkplaats).
Tja, 'hoger verbruik' hangt af van het voertuig he. Een vito verbruikt redelijk, maar opel heeft *een opel corsa LV , dat verbruikt niet veel he. mijn Caddy maxi LV dubbele cabine verbruikt evenveel als een gewone caddy maxi...
* vorig jaar zei een opel verkoper me dat ze de corsa LV, dus zonder achterbank, gingen afschaffen omdat t niet verkocht, dat zal nu wsch wel veranderen...
Mercedes overweegt ook terug de nieuwe m klasse zonder achterzetels te laten homologeren als LV.
Maar ja ik verwacht dat ze ook dat achterpoortje gaan sluiten...
Een particulier kan toch geen lichte vracht afschrijven????
Dit kan niet correct zijn hoor.
een particulier kan een lichte vracht, naar rato beroepskilometers/privegebruik afschrijven
in mijn geval is dat 85% (eigelijk meer, maar van horen zeggen pakken ze niet veel meer aan)
koop ik een vito van 30000, kan ik daar 25500 belstingvoordeel van afschrijven + verzekering + brandstof...werkelijk alle kosten
je verkoopt die vito na 4 jaar voor 10000, tel uit je WINST
een particulier kan een lichte vracht, naar rato beroepskilometers/privegebruik afschrijven
in mijn geval is dat 85% (eigelijk meer, maar van horen zeggen pakken ze niet veel meer aan)
koop ik een vito van 30000, kan ik daar 25500 belstingvoordeel van afschrijven + verzekering + brandstof...werkelijk alle kosten
je verkoopt die vito na 4 jaar voor 10000, tel uit je WINST
Die beroepskm als particulier, wat bedoel je hiermee ? Woon-werk ?
Of echte beroepskm's ?
30.000 / 5j = 6000 afschr.kost per jaar + kosten ----------- totaal x 85% beroeps = 5100 € x 35% belastingbesparing= 1785 € per jaar minder belastingen x 5j =8925 €
Zeker dat ze die vito niet verwerpen, bij controle ?
de parking van het chemisch bedrijf waar ik werk lijkt wel de parking van de aannemersbeurs, ik ben zeker dat ze het niet verwerpen
ik ben wel niet mee met je berekening
30000 x .85 = 25500/5 = 5100 + 1000 omnium + 125 tax + 400 onderhoud + 2250 barndstof = 11250 per jaar aftrekken van je belastbaar inkomen
ik ken je belastingschaal niet waar je invalt...maar stel de max schaal van 50% is dat 5562 euri x jaar is 27000 !!
en je verkoopt de vito voor 10000 = GRATIS rijden
ik doe het niet, omdat ik zo dom ben en omdat ik mijn auto kan betalen
Comment