Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aftrekbaarheid auto/particulier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    zolang de wet niet verandert is heb jij niets te bewijzen dat je die lv voor het werk nodig hebt
    ik mag met een dodge ram naar mijn werk rijden en ik mag die fiscaal inbrengen
    ben je arbeider of bediende als ik vragen mag?

Comment

maakt nix uit

Comment

pas je dit systeem al lang toe? Heb je al controle gehad?

Ik heb deze kwestie ook op het juridisch forum geplaatst, daar zijn ze ervan overtuigd dat werkelijke beroepskosten bij LV enkel toegelaten zijn als je kan aantonen dat je voor je beroep een LV nodig hebt.

Comment

ik niet, ik denk 15% van mijn kollega's wel

echt controle, elke werkdag uitgepluisd
          en das no prob voor een werknemer

Comment

chevrolet suburban, vooral vito's en een zeldzame subaru

Comment

ik doe het niet omdat ik weet dat het moreel verwerpelijk is

gratis rijden betaalt een ander

Comment

Stel je doet 20.000km per jaar woon, werk.
                je koopt een lv, naast je bestaande auto en je doet daar 10.000 per jaar mee woon werk.
                mag je deze dan 100 % inbrengen en de overige 10.000 km aan €0,15 ?

Comment

je brengt de lv max voor 90% in, verder gaan ze bij de belastingen niet...ook al gebruik je hem 100% voor woon-werk

ik zou niet met de tweede wagen gaan werken, alleen met de lv

ondertussen bij de belastingen pakken ze ook de opties als bvb gps en lichtmetaal velgen niet meer aan, dat heb je volgens hen - en mij, eerlijk is eerlijk - ook niet nodig om naar je werk te karren
                  de kosten van de lv per km liggen hoger als .15 per km

Comment

nog een positief punt is dat de fiscus na 4 jaar uitgaat van € 0 als restwaarde

dus je verdient in 4 jaar tijd fiscaal ongeveer 60% van de factuurwaarde terug, en na 4 jaar verkoop je hem aan dagwaarde zijnde minumum 30%

gratis rijden noemen ze dat

Comment

Verdomme zou nog wel eens interessant kunnen zijn. Zo'n megane rs als lichte vracht. Benzine en diesel willen ze toch even duur maken dus daar moet ik niet voor laten. Gaat dit met 2dehans wagens of moet dat sowieso een nieuwe zijn? Mijn woon-werk is jaarlijks toch zo'n 20000km..
                      My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

dat gaat met een 2dehands, maar om interessant te zijn moet je niet te veel naar de ring rijden en de auto zoveel mogelijk uitsluitend voor woon-werkverkeer gebruiken

als je een tweede wagen hebt kun je af en toe die gebruiken, en zo 'spaar' je plezierkm's met de rs bijeen
                        maar dan hou je best een goeie boekhouding bij, de fiscus pluist het lv-gebeuren bij particulieren goed uit

Comment

vrachtwagen 330

Comment

Knappe vrachtwagen!
                            My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

ben kurjeus welk % deze nog gaat geaccepteerd worden

Comment

Wanneer je als belastingscontroleur een dossier van een particulier moet checken, dan zijn twee cijfers heel belangrijk om onmiddellijk inzicht te krijgen in wat hij voor z'n kiezen krijgt : de ingebrachte beroepskosten versus de forfaitaire beroepskosten.

Afschrijftermijn en % werk- privé zijn dan meer de parameters die hij kan gebruiken om de verhouding tss of verschil van beide cijfers eventueel te gaan bijsturen

Comment

Volgens mij ziet bobo het hier toch een beetje te rooskleurig, zolang je geen controle hebt alles ok, tot die dag dat die controleur zegt maar meneer U hebt helemaal geen LV van doen, U doet aan belastingontduiking ipv ontwijking en dan kan je beginnen met bezwaarschriften en procedures. Trouwens restwaarde 0 na 4 jaar is niet realistisch. Je zal sowieso belast worden op de meer waarde bij verkoop.

Soit ik blijf het belachelijk vinden een personenwagen als LV die je dan enkel voor woon-werk kan gebruiken.

Geld verdienen zal je er niet door doen
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

neem van me aan dat, als je licht vracht rijdt, je sowieso onder de loep ligt, kans is reeel dat je het élk jaar mag komen uitleggen...maar das geen probleem

niemand moet van me aannemen dat je wel degelijk ettelijke 1000-en voordeel doet

zelfs met mijn personenauto's doe ik haast geen prive-km, ik rij bewust weinig auto...ben een ideale kandidaat om in dat systeem te stappen
                                    kan me perfect voorstellen iemand die een megane rs koopt enorm veel moeite heeft om geen benzine te gaan verstoken voor zijn plezier, maar mijn collega's die lv rijden zijn geldbewuste mensen die idd ergens concessies doen om geld te besparen

sterk dat op een autoforum, alleen taiko, beverm en ikzelf er van op de hoogte zijn

(een moto is trouwens net hetzelfde verhaal, naast de vele collega's die lv rijden, zijn er die een moto hebben en die solo voor woon-werkverkeer gebruiken, en alle 4 jaar hebben die een nieuwe bmw motorrad)

dit is een tool opgesteld door de tijd om motorrijders van dienst te zijn, kun je net zo goed voor je lv gebruiken

een uitgewerkt vb op een moto

een cammionette is veel duurder, dus meer voordeel
                                    Last edited by bobo; 29/08/2014, 11:56.

Comment

toen ik begon te werken, werk sinds 1993 op hetzelfde bedrijf, reed een deel van mijn collega's met cherokees 4.0l, een andere een chevrolet suburban (4 plaatsen) lv

ik dacht ook gelijk aha, lv is een manier om die dikke motoren voor een normale mens betaalbaar te houden, tot ik de rest van de voordelen hoorde, mijn bek viel open

ook niet vergeten, dat waren toen voor mij ouwe beren die collega's...ik was 22, dat die mensen tot 1990 gewend waren van hun personenwagen op diezelfde manier te kunnen inbrengen, ons vader deed dat ook

en toen viel mijne frank waarom in ons vader zijn auto af en toe de km-teller het niet deed (alsook de snelheidsmeter)

Comment

Stel dat je voor je job veel naar klanten en leveranciers moet rijden, dus voor fiscus moeilijk in te schatten hoeveel privé-kms je doet per jaar, en het is een LV, en je hebt daarnaast geen privé-auto, maar je vrouw wel, dan kan je toch perfect zeggen dat je privé enkel md wagen vh vrouwtje rijdt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                          Stel dat je voor je job veel naar klanten en leveranciers moet rijden, dus voor fiscus moeilijk in te schatten hoeveel privé-kms je doet per jaar, en het is een LV, en je hebt daarnaast geen privé-auto, maar je vrouw wel, dan kan je toch perfect zeggen dat je privé enkel md wagen vh vrouwtje rijdt?
                                          ik heb er hoegenaamd 0 ervaring mee hoe het zit in deze situatie met klanten en leveranciers als PARTICULIER, vraag me af wie in deze situatie zit ?

alleen met woon-werkverkeer, daar is het voor de fiscus erg duidelijk, en voor jezelf als particulier trouwens ook

natuurlijk gebruiken mijn collega's in hun vrije tijd de auto (dikwijls een firmawagen, niet altijd) van madamme
                                          das gewooon een beetje discipline

Comment

Working...
                                          X