Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het verkeer is tegenwoordig zo traag dat je wel verplicht bent om zuinig te rijden.
Ja, inderdaad! Als ik toch niet kan doorrijden leg k hem vaak in 5e aan 80 km/h op teller waar je 70 mag
Als je minder wil verbruiken moet je s max. 90 km/h rijden, dus op de autostrades tussen de camions, scheelt wel een pak in verbruik, vooral bij een benzine, moet je wel voor in de "mood" zijn om zo traag te rijden
Welke auto is dat dan? Normaal kan je tegen 70 toch makkelijk in 5de? Mijne schakelt tegen 85 ong op naar zesde. Is automaat. Met een automaat rij je altijd zuinig eigenlijk. Neemt altijd de meest ideale versnelling.
Heb het over mijn daily, Citroën C5 Tourer 2008 2.0 benzine... ik kan inderdaad ook aan 70 op de teller al in 5e, maar aan 80 op de teller zal m gelijkaardig verbruik hebben denk k, en aan 80 op de teller word je toch nog niet geflitst
Welke auto is dat dan? Normaal kan je tegen 70 toch makkelijk in 5de? Mijne schakelt tegen 85 ong op naar zesde. Is automaat. Met een automaat rij je altijd zuinig eigenlijk. Neemt altijd de meest ideale versnelling.
Als je een beetje koppel hebt (en hoge diff verhouding) lukt dit zelfs aan 50km/h al in 5de. (BMW Z3 2.0i)
'92 BMW 320i Coupe
'92 BMW 750i Glanzschwarz
'94 BMW 850i Diamantschwarz
'04 Jaguar S-Type 3.0L Sport
Als je een beetje koppel hebt (en hoge diff verhouding) lukt dit zelfs aan 50km/h al in 5de. (BMW Z3 2.0i)
Met een benzine lukt dat zeker,maar met een diesel zou ik dat niet doen,70km/h lukt van mij net in 5de (ibiza evo2) maar ik doe het niet,wil geen last met vervuilende/vastlopende turbo enzo...
ik rijd soms vanaf 30km/h al in 5de met mijn diesel. bebouwde kom van 50 is zowieso altijd in 5de.
een benzine heeft GEEN koppel op lage toeren en daar gaat het dus net moeilijker mee. tenzij je een extreem grote hebt (mijn dodge 5.2 heeft er geen problemen mee om in hoogste versnelling te rijden aan 600rpm
Met mijn diesel kan ik zonder problemen 70 km/h in 5de rijden en bij 90 zit ik in 6de.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
"Met een automaat rij je altijd zuinig eigenlijk. Neemt altijd de meest ideale versnelling."
Ik rij al altijd automaat. Maar volgens mij rij je zuiniger als je zelf je momenten van schakelen kiest. Ik had dat gevoel met de DSG6 en nu met de tecshift.
Is ook zo, is bij mij met de gerobotiseerde versnellingsbak net hetzelfde.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
mijn automaat (5.2V is niet zuiniger als mijn manuele (1.6D) :-).
een automaat schakeld misschien wel in de ideale versnelling, maar een automaat verbruikt ook een aantal pk van de motor hetgeen een meerverbruik geeft.
als je verstandig rijd met een manuele, moet je toch zuiniger kunnen blijven dan een automaat. de automaat zal ook naar de ideale versnelling schakelen voor de motor, en dit zal ook niet altijd de zuinigste versnelling zijn
Weet je wat ik me - zo zuinig mogelijk rijden even opzijgezet - daarnet nog afvroeg? Ik was een filmpje aan't kijken van iemand die een ritje deed met een A6 3.0 BiTDI (313pk, 650NM, 8-trapsautomaat), en bij vrij normaal optrekken (het verkeer volgen) schakelde die automaat al op aan 1600 toeren, en eens op constante snelheid 110 km/h schakelde de bak op naar 8ste bij zo'n 1300 toeren.
Hoe kan dat ooit nog gezond zijn? Elke diesel waarmee ik al gereden heb, trilt zich onnozel bij zoveel toeren, behalve in eerste en misschien in tweede versnelling...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ja, V6. Maar dan nog. Ik heb al met verschillende 4, 5 en ook een enkele 6cilinder-diesels gereden, en die waren wel goed op 'relatief' lage toeren (vanaf 1600 ofzo, schakelen op een dikke 2000), maar aan 1300 toeren gaan rijden heb ik toch nooit gedaan tenzij bergaf en laten bollen. Vanaf het moment dat ik gas moet geven heb ik graag dat er toch wat meer toeren op mijn teller staan...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Weet je wat ik me - zo zuinig mogelijk rijden even opzijgezet - daarnet nog afvroeg? Ik was een filmpje aan't kijken van iemand die een ritje deed met een A6 3.0 BiTDI (313pk, 650NM, 8-trapsautomaat), en bij vrij normaal optrekken (het verkeer volgen) schakelde die automaat al op aan 1600 toeren, en eens op constante snelheid 110 km/h schakelde de bak op naar 8ste bij zo'n 1300 toeren.
Hoe kan dat ooit nog gezond zijn? Elke diesel waarmee ik al gereden heb, trilt zich onnozel bij zoveel toeren, behalve in eerste en misschien in tweede versnelling...
De biturbo's in de A6-en halen net geen 1600 toeren bij een constante van 124km/u op kilometerteller.
Mijn A6 3.0l doet het met net geen 1800 toeren tegen dezelfde snelheid.
De biturbo heeft inderdaad een 8-traps tiptronic en mijn huidige de S-tronic die 7-traps schakelt.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment