Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Btw, Rebecca mag die van mij ook eens komen testen...
    De audi bedoel je of...?

Comment

Geloof ik best, 1,865 km zeker, nadien is het hek van de dam om het onderste uit de kan te halen met die Ultra.
      Maar dat is waarschijnlijk een andere recordpoging.
      Met een audi a3 gtron 1425 km halen maw 4.1l verbruik halen viel al goe mee..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
        De audi bedoel je of...?
        Mij om het even. Van het één komt toch het andere...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
          Wat hebben ze jou toen gegeven? Valeriaan?
          Als er nog zo eens iets is, weet je me te vinden hé.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Wat hebben ze jou toen gegeven? Valeriaan?
            Als er nog zo eens iets is, weet je me te vinden hé.
            Nee ze ik ben gewoon een rustig chauffeur.. :cool:

Comment

Nee ze ik ben gewoon een rustig chauffeur.. :cool:
              Klopt, want ik heb jou nog nooit zien voorbij vliegen op de A12.

Comment

Voila se

Comment

• Dat is een goed resultaat, maar lijkt me aan de andere kant ook niet zo uitzonderlijk. Bij lange ritten haal ik in eco-drive mode 4,5-4,7l met mijn 520d F11 (en die heeft nog geen eco-drive mode, 131 gr /CO2, geen 109gr zoals deze Audi), en dan rijd ik sneller als de testers (de snelheidlimiet op alle secundaire wegen, 105 km/h op autostrade). En vanuit stilstand heb ik de gewoonte stevig te accelereren. Wanneer ik met een vervangwagen van BMW krijg met Efficient Dynamics schermpje, scoor ik 5/5 voor anticipatie en schakelgedrag en 0/5 voor acceleratie .
                  Dat is dan op bekende weg, maar in deze test gebruiken ze wagen die voorop rijdt om de weg en 't verkeer te verkennen, dat is ongeveer 't zelfde
                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Dat is een goed resultaat, maar lijkt me aan de andere kant ook niet zo uitzonderlijk. Bij lange ritten haal ik in eco-drive mode 4,5-4,7l met mijn 520d F11
                    haal op z'n best wel 4.8 met een onzuinige benz 350 162 gram

maar nog eens naar 3.8 is enorm veel verschil

(zou graag mezelf eens loslaten op deze s300 bt hybrid
                    http://www.autoweek.nl/autoreview/39...-prestige-plus )

deze ultra heeft de dsg 7 die ook lekker rond de 900 draait, de zf-8 bij sliderke's a8 en de biturbo a6 van de griek willen dat niet doen
                    hoe zit dat bij een bmw eigenlijk supermasj
                    Last edited by bobo; 23/06/2015, 00:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      haal op z'n best wel 4.8 met een onzuinige benz 350 162 gram

maar nog eens naar 3.8 is enorm veel verschil

(zou graag mezelf eens loslaten op deze s300 bt hybrid
                      http://www.autoweek.nl/autoreview/39...-prestige-plus )

deze ultra heeft de dsg 7 die ook lekker rond de 900 draait, de zf-8 bij sliderke's a8 en de biturbo a6 van de griek willen dat niet doen
                      hoe zit dat bij een bmw eigenlijk supermasj
                      Mijn huidige is een manueel schakelende bak. En mijn resultaten zijn op woon-werkverkeer, over afstanden van 50-60 km. Na 10 km zit ik vaak aan 7,0 l/100km. Dan zijn de volgende 40 km aan 4,5 l/100, anders geraak je niet aan 5,0. Wanneer ik ecodrive over lange afstanden daal ik nog een pak verder (4,3-4,4 l/100 km).
                      Maar dan nogmaals, dat was dan bij redelijk normaal rijgedrag, wanneer je dit verslag leest zijn ze duidelijk veel extremer gaan eco-driven, dat is rijden op een manier waarmee je het andere verkeer fel stoort. Dat doe ik niet.
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• ik heb dit jaar een peugeot 208 diesel gehuurd om naar duitsland te rijden. hele rit op gemak gereden, gemiddelde snelheid 79km/h, gemiddeld verbruik 4,3l en gemeten over 1484km (heb fotos van de boordcomputer om te bevestigen).
                        toen ik de eerste rit begon op E40 had ik gemiddelde snelheid van 90 en een verbruik van 3,3liter. eens je in stad komt, verbruikte die peugeot echt veel meer.

men huidige golf daarentegen heeft een gemiddeld verbruik van 4,45l, gemeten over 88054km waarvan ik het grootste deel korte stadsritjes doe (5km van bij mij thuis naar het station) of als ik er lange ritten mee doe, is dan van waregem naar bevekom en moet ik over de brusselse ring:

Consumption: 4,45 l/100km 88.054 km and 3.921 l
                        CO2 emission: 118 g/km 88.054 km and 10.352 kg
                        Tires:
                        Summer 4.46 l/100km 66.045 km and 2.944 l
                        Winter 4.45 l/100km 18.794 km and 835 l
                        All-year 4.70 l/100km 986 km and 46 l
                        Driving style:
                        Moderate 3.99 l/100km 27.557 km and 1.099 l
                        Normal 4.64 l/100km 54.130 km and 2.513 l
                        Fast 5.44 l/100km 1.315 km and 72 l
                        Routes:
                        Motor-way 4.22 l/100km 46.914 km and 1.981 l
                        City 4.60 l/100km 72.988 km and 3.356 l
                        Country roads 3.86 l/100km 16.395 km and 634 l
                        Extras:
                        Trailer 4.84 l/100km 2.010 km and 97 l
                        Fuelsort:
                        Diesel 4.45 l/100km 87.154 km and 3.879 l
                        Other 4.69 l/100km 900 km and 42 l
                        Fuel costs: 5,68 EUR/100km 86.042 km and 4.888 EUR
                        ik zou men gemiddeld verbruik onder de 4liter krijgen, zou ik op het verbruik letten en ik niet met de trein naar het werk gaan. en dat is ook te zien aan het verbruik:
                        laatste tank 1149km - 49,46L (4,3L/100km) stad + autosnelweg
                        tank ervoor 1179km - 50,45L (4,28L/100km) stad + autosnelweg
                        tank ervoor 1249km - 48,61L (3,89L/100km) minder stad + meer autosnelweg (tank op 1week leeg)
                        tank ervoor 762km - 35,89L (4,71L/100km) enkel stad
                        tank ervoor 1041km - 49,17L (4,72L/100km) enkel stad
                        tank ervoor 990km - 39,61L (4,00L/100km) stad + autosnelweg
                        ...
                        als ik dan mei 2012 pak (5opeenvolgende tankbeurten !!!), daar nam ik enkel autosnelweg, amper stadsverkeer:
                        1380km met 53,25l (3,86L/100km)
                        1035km met 35,53L (3,43L/100km)
                        1153km met 41,81L (3,63L/100km)
                        1219km met 46,15L (3,79L/100km)
                        1014km met 38,44L (3,79L/100km)
                        ....

laat mij met de golf hetzelfde traject doen en ik klop die audi zo . ik haalde 3jaar terug al zuiniger tijdens gewoon woon-werk verkeer waarbij ik elke dag in de brusselse file sta savonds
                        Last edited by ; 23/06/2015, 07:47.

Comment

Nee, enkel op de ronde punten, dan zie je hem u 3 keer voorbijsteken

Comment

viel goe mee? wa??

gast, ergste 9uren van mijn leven
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Nee, enkel op de ronde punten, dan zie je hem u 3 keer voorbijsteken
                              Op een paardenmolen van de Sinksenfoor dan? 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Op een paardenmolen van de Sinksenfoor dan? 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Loool

Comment

• Sinds ik de scooter regelmatig lang in de auto laat staan, toch een meetbaar meerverbruik tov zonder. 130kg bij de al rond de 1750kg wegende auto... conclusie: gooi alle rommel die je niet nodig hebt, er uit!

Comment

• indien de fabrikant dat ook zou doen, zouden autos nog zuiniger worden.
                                    nieuwe autos zijn veel zuiniger dan de oude (zoals de mijne), maar doordat ze zoveel meer wegen, en luxe aanboord hebben (airco en dergelijke) wordt die zuinigheid weer tenietgedaan.
                                    maak een auto met een huidige dieselmotor waarbij de auto 0 luxe opties heeft en zijn gewicht onder de 800kg blijft, dan zal je zien wat zuinig zijn is

Comment

• Ik ben tevreden over mijn 7,5L verbruik.
                                      Zeker omdat ik zo goed als altijd met een volle koffer rijdt, een V70 toch niet licht is, en ik toch niet bepaald eco rijdt.
                                      En doe ook niet veel autostrade in de week.
                                      Last edited by ; 26/06/2015, 08:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        indien de fabrikant dat ook zou doen, zouden autos nog zuiniger worden.
                                        nieuwe autos zijn veel zuiniger dan de oude (zoals de mijne), maar doordat ze zoveel meer wegen, en luxe aanboord hebben (airco en dergelijke) wordt die zuinigheid weer tenietgedaan.
                                        maak een auto met een huidige dieselmotor waarbij de auto 0 luxe opties heeft en zijn gewicht onder de 800kg blijft, dan zal je zien wat zuinig zijn is
                                        Kijk naar de a2 3l of lupo 3l.. auto's waarbij je id praktijk makkelijk onder de 4liter blijft zonder te hoeven slipstreamen en dergelijke.

Comment

• Ik begrijp dat niet dat jullie zo zuinig kunnen... Met die Seat 1.2 TDI indertijd geraakte ik met moeite op 4,9 liter als ik geen snelweg deed. 70 per uur wegen dus. Van zodra ik snelweg deed ging het verbruik dramatisch omhoog naar 6,5 a 7 liter, afhankelijk of ik 120 of 130 reed.
                                          Persoonlijk vond ik dat er met veel inzet misschien wel een laag verbruik te behalen valt, maar zodra je hem gewoon gaat gebruiken hij gewoon even veel drinkt als een andere wagen. Niet dat ik als een gek rij want met mijn Espace 2l diesel met meer dan dubbel aan PK's en automaat zit ik rond de 7,2 liter verbruik. Ik geloof dus niet in die zuinige wagens en denk dat om een bepaalde massa in beweging te krijgen en te houden (afhankelijk van de stroomlijn en andere verliezen) er steeds ongeveer dezelfde hoeveelheid brandstof nodig is. En dat je een laag verbruik enkel kan behalen door traag naar die snelheid toe te rijden en die snelheid serieu te beperken.

Comment

Working...
                                          X