Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips om zuinig te rijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    gij spreekt altijd over rood. Neen, tegen dat de andere auto's daar zijn is het net groen. Zo lang staan lichten niet op rood, zeker niet op een expresweg.

Wel dan, als 't groen is, dan zal ik daar niet stil staan in uwe weg toch ? Dan rij ik ook wel door hee.
    En aangezien jullie met zoveel inzicht rijden, kunnen jullie wel zien aan het type auto en de rijstijl van degene die u voorbijgestoken is, hoe snel die optrekt aan de lichten, dus kan je daar met je inzichten ook je snelheid op afstemmen, als dat geen leuke uitdaging is :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Nie voor 't één of 't ander, maar als er rechts voertuigen staan, ga ik links staan...

Als ik rechts voertuigen zie staan waarvan ik 'denk' dat die trager 'gaan' vertrekken dan mij of als die linkse rij korter is als de rechtste, dan ga ik links staan. En of ik nu moet stoppen of niet, zal mij een bal jeuken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

Hou dan de linkse rijstrook vrij voor zij die na u komen en nog aan het rijden zijn. Die kunnen dan gewoon doorrijden en ge houdt het verkeer aan het licht een pak vlotter.
        Dus ik moet van u achter trage camions en camionettekes gaan staan, om u dan op het linkse rijvak door te laten samen met nog een pak andere, zodat ik zelfs de kans niet meer krijg om naar links te gaan?
        Sympathiek van u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Uw paarden zijn niet genoeg verzorgd , krijgen amper te drinken.
          Ik denk dat uwe baas nogal lacht achter uw gat met een milieuridder als u ,al wat u niet opdoet zal hij er wel door jagen.
          Het kan ook zijn dat u dit doet om uw baas zijn gat te likken en uw eventuele collega's in de zak te draaien.
          Man ,u heeft zo een schitterende auto en ge gebruikt amper 1/4 van het potentieel, jammer.
          Denk je nu echt dat mijn baas mijn verbruik opvolgt? Die heeft echt wel iets anders en beters te doen....

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Wat wil die 20 jaar nu zeggen? Ik rij al 21 jaar gemiddeld 50000km/jaar en zelfs nog nooit een ongeval gehad. En kan u verzekeren dat ik nog nooit ne gefrustreerde chauffeur achter mij heb gehad tenzij in DE da er tegen 200 nog ene langs wilt.

Ik bol ook wel eens uit naar een rood licht als ik weet da het naar groen gaat gaan. Maar er is een verschil van uitbollen en gaas, dan tegen 10 a 30km per uur er naartoe rijden en dan zelfs nog moeten stoppen.

Mss da we makaar verkeerd begrijpen en da ge perfect rijdt zoals ik het ook zou doen.
          Neen want ik heb op heel die periode ook nog nooit een bekeuring gekregen, en die heb jij in 't verleden aan de lopende band verzameld.

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Uw stilstaande motor met SS zal energie verbruiken (airco, radio, lichten,...) die dan moet geleverd worden door de accu (accu wordt op dat moment ontladen), een uitbollende motor verbruikt ook geen brandstof en zal indien het een moderne motor is zelfs nog proberen om de kinetische energie om te zetten naar elektriciteit (alternator) die dan de batterij zal opladen... dus zal je inderdaad minder energie verbruiken door te laten uitbollen dan door stil te staan voor de rode lichten
          Vooral wanneer je nog snelheid overhoudt op 4t ogenblik dat het licht groen wordt.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          ik heb een 800km traag opgetrokken, dus echt bompastyle en zat aan 5.8. Gisteren was ik wa laat en moest op tijd in Aalst zijn vanuit Hasselt. Niet te hard gereden, maar wel telkens snel opgetrokken, telkens er ne traagrijdende ecodriver aan de kant ging zodat ik terug aan 120/130 kon rijden. En staat nu op 6.0L.

Dus bij mijne chinese fransman (of franse vhinees) blijkt da andersom te zijn
          Eco driven heeft niets met traag optrekken te maken, wel met te voorkomen van de hele tijd te moeten optrekken.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          die coasting is vooral handig op de autosnelweg. Als je daar even van het gas moet, verliest de auto geen snelheid (kan ook een nadeel zijn natuurlijk), en kan je quasi zonder snelheidsverlies terug oppikken als het nodig is. Dat draagt dan op zich ook bij tot een minder verbruik. Maar je verliest wel de kracht van een remmende motor en die is toch vaak (in mijn geval dan toch) een sterk instrument om te gebruiken in het dagdagelijks verkeer.
          Ik vind het erg comfortabel. Als ik motorrem nodig heb zet ik mijn versnelling op sequentieel (manueel) en dan kies ik de versnelling die me 't beste ligt om de juiste vertraging te bekomen

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Dus stel, ik rij op een expressweg van 90 km/u en ik rij 90. Voor mij doemt een bompa op die tegen 70 rijdt, en 700 meter verder zie ik verkeerslichten op groen staan. Ik besluit hem over te gaan, en we zijn 400 meter verder als ik op dezelfde hoogte ben van bompa. Dan slaat het plots oranje. Wil jij dan dat ik na het stoppen voor het rood mij in achteruit zet en achter bompa rechts parkeer omdat jij ook komt afgetuft, die ik een minuut daarvoor voorbijgegaan ben, zodat jij dan links door kan ? En jij gaat dan gewoon door het rood rijden ?
          Wanneer je dat manoeuver tegen die snelheden doet heb je 85,71 m meer afgelegd dan die 'bompa'. Je bent die dan dus al lang voorbij en opnieuw ingevoegd.
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            Denk je nu echt dat mijn baas mijn verbruik opvolgt? Die heeft echt wel iets anders en beters te doen....

Neen want ik heb op heel die periode ook nog nooit een bekeuring gekregen, en die heb jij in 't verleden aan de lopende band verzameld.

Vooral wanneer je nog snelheid overhoudt op 4t ogenblik dat het licht groen wordt.

Eco driven heeft niets met traag optrekken te maken, wel met te voorkomen van de hele tijd te moeten optrekken.

Ik vind het erg comfortabel. Als ik motorrem nodig heb zet ik mijn versnelling op sequentieel (manueel) en dan kies ik de versnelling die me 't beste ligt om de juiste vertraging te bekomen

Wanneer je dat manoeuver tegen die snelheden doet heb je 85,71 m meer afgelegd dan die 'bompa'. Je bent die dan dus al lang voorbij en opnieuw ingevoegd.
            En is het tegenwoordig geen 70km/H aan de lichten ?

Comment

• Uitremmen...

Comment

• @Bert: mijne bompa heeft ook nooit boetes gehad

Zelf lig ik ni wakker van een boete meer of minder. Teken dat ik de weinige pk's toch benut . En de overheid wirdt er beter van en ik niet slechter.

Ge moet u ni zo opwinden. Iedereen rijdt zoals hij wil. Als ieman mij ne snelheidsduivel noemt in een andere auto of u ne bompa, dat horen we toch niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Nie voor 't één of 't ander, maar als er rechts voertuigen staan, ga ik links staan...
                  Geen probleem mee op voorwaarde dat je minstens even snel weg bent dan rechts !

Comment

• en als die rechtse dan meer gas geeft als u stef 69 ? en uw vehikel is trager >>>> billeklets volgend licht ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      en als die rechtse dan meer gas geeft als u stef 69 ? en uw vehikel is trager >>>> billeklets volgend licht ??

DIRECT naar rechts en volgende keer beter kijken wie rechts staat

Comment

• moeilijk in te schatten he met al die sleepers en nep m-ers

Comment

• Het angstzweet om te falen breekt me uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            moeilijk in te schatten he met al die sleepers en nep m-ers
                            Deze nep-M komt dat maar zelden tegen eigenlijk.

Weet je wat pas irritant is? Rechts staan er voor het rood 2 vrachtwagens. Je sluit links aan met enkele wagens nog voor je. Het wordt groen en..... Die eerste aap trekt zo traag op dat het eindeloos duurt eer je voorbij die vrachtwagens geraakt. Als je links gaat staan, moet je wel wat meer gas geven om volgeladen vrachtwagen voorbij te kunnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

Weet je wat pas irritant is? Rechts staan er voor het rood 2 vrachtwagens. Je sluit links aan met enkele wagens nog voor je. Het wordt groen en..... Die eerste aap trekt zo traag op dat het eindeloos duurt eer je voorbij die vrachtwagens geraakt. Als je links gaat staan, moet je wel wat meer gas geven om volgeladen vrachtwagen voorbij te kunnen...
                              Inderdaad. Erg irritant. Wss ne eco-driver ??

Comment

• ik sta toch ook vaak aan de lichten links, en terwijl ik wel eco rijd, ben ik 8/10keer sneller weg dan de rest. sommigen overdrijven echt wel. al genoeg gezien dat een vrachtwagen links voorsorteerd omdat die bij de volgende lichten links moet afdraaien. het springt dan op groen, en de vrachtwagen is sneller weg dat de autos rechts.

dat zijn ook geen ecorijders hoor, maar gewoon irritante mensen

Comment

En daardoor ook het opvolgende licht net voor je neus weer op rood zien springen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                    ik sta toch ook vaak aan de lichten links, en terwijl ik wel eco rijd, ben ik 8/10keer sneller weg dan de rest. sommigen overdrijven echt wel. al genoeg gezien dat een vrachtwagen links voorsorteerd omdat die bij de volgende lichten links moet afdraaien. het springt dan op groen, en de vrachtwagen is sneller weg dat de autos rechts.

dat zijn ook geen ecorijders hoor, maar gewoon irritante mensen
                                    Daar zit wat in. Zelf ben ik altijd sneller weg als degene die rechts staat. Heb nen hekel aan da bliiven hangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                      En daardoor ook het opvolgende licht net voor je neus weer op rood zien springen
                                      Ja en die eco slakken tuffen dan nog lekker voor je neus door het oranje en jij staat voor het rood.

Instant rage.

Comment

Ja en die eco slakken tuffen dan nog lekker voor je neus door het oranje en jij staat voor het rood.

Instant rage.
                                        Ik rij altijd eco en ben toch altijd het snelst weg.
                                        Heb zelf al niet meer moeten tanken sinds 1 maart.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Ik rij altijd eco en ben toch altijd het snelst weg.
                                          Heb zelf al niet meer moeten tanken sinds 1 maart.
                                          Ja ge geraakt dan ook niet van uwen oprit

Comment

Working...
                                          X